Wymiana Oleju

Ogólne dyskusje techniczne, opis problemów i usterek oraz ich sposoby ich rozwiązania
Awatar użytkownika
Kanisz
Posty: 118
Rejestracja: 18 maja 2019, 17:28
Samochód: Seat Leon ST 1.5TSi
Podziękował: 10 razy
Otrzymał podziękowań: 5 razy

Re: Wymiana Oleju

Post autor: Kanisz »

sailor 88 pisze:
22 lis 2020, 13:42
Kanisz pisze:
22 lis 2020, 12:52
Do MAX tzn do granicy zakresu B i A 👉😉👍
MAX tzn. górna granica zakresu A.

Obrazek
Tu masz rację, i tak też odpowiedzialem jak ktoś pytał ile może zalać na Max, w sensie, że bezpieczny Max to granica B i A
Natomiast max, wskazanie bagnetu to górna granica A 👉😉👍



Sponsor

Re: Wymiana Oleju

Sponsor


geranium
Posty: 720
Rejestracja: 10 lut 2019, 18:41
Samochód: SEAT ATECA 1.5 DSG
Podziękował: 10 razy
Otrzymał podziękowań: 40 razy

Re: Wymiana Oleju

Post autor: geranium »

Walt pisze:
04 gru 2020, 9:32
geranium pisze:
03 gru 2020, 16:46
to po co wymieniać po 1000 ?
skoro filtr spełnia swoje zadanie po 9000, dla mniejszej ilości opiłków czy dla lepszego samopoczucia ?

u mnie po 15000 wyglądał bardzo podobnie .
Dlatego właśnie częstsza wymiana niż zakładane 30tys. raczej ma sens z uwagi na utratę przez olej swoich właściwości, a nie ewentualny syf w nim, bo ten powinien wychwycić filtr.
wiadomo ludzie z innej planety :lol:
https://moto.pl/MotoPL/1,111276,5414038 ... ikowi.html
https://vw-clubpolska.pl/index.php/topi ... n.html#new

Awatar użytkownika
sailor 88
Posty: 1379
Rejestracja: 27 maja 2017, 9:33
Lokalizacja: Białystok
Samochód: Nissan Qashqai E-POWER : był Seat Ateca 1,6TDI
Podziękował: 86 razy
Otrzymał podziękowań: 386 razy

Re: Wymiana Oleju

Post autor: sailor 88 »

Rozszerzyłem Mini poradnik olejowy o część II. Zawiera ona informacje o bardziej zaawansowanych parametrach oleju silnikowego, co pozwala samodzielnie i ze zrozumieniem popatrzeć na konkretny produkt. Wystarczy zajrzeć na stronę producenta, do arkusza danych technicznych i porównać konkretne parametry, to pozwoli wybrać najbardziej interesujący nas produkt, pod względem technicznym jak i finansowym. Tutaj również objawią się różnice między konkretnymi produktami, pozornie identycznymi, spełniającymi określoną normę i posiadające taki sam zakres lepkości temperaturowej, czyli dlaczego jeden olej jest lepszy od drugiego...

Życzę miłej lektury dla zainteresowanych...
Za ten post autor sailor 88 otrzymał podziękowania (w sumie 3):
JACA (05 gru 2020, 13:04) • Misiek (06 gru 2020, 0:21) • TomeL (06 gru 2020, 11:53)
Ocena: 15.79%
...Spieszmy się kochać diesel'e, tak szybko odchodzą...

Awatar użytkownika
Kanisz
Posty: 118
Rejestracja: 18 maja 2019, 17:28
Samochód: Seat Leon ST 1.5TSi
Podziękował: 10 razy
Otrzymał podziękowań: 5 razy

Re: Wymiana Oleju

Post autor: Kanisz »

Częste mycie skraca życie 👉😁

Ale częsta wymiana oleju to lepsze smarowanie i lepszy film 👉😉👍
A wiadomo jak nie posmarujesz to nie pojedziesz.

Obecnie do większości aut z DPF i GPF zaleca się oleje niskopopiolowe, żeby sadza nie zapychala za szybko filtra, a ten żeby zdążył się zregenerować 👉😉👍

Gdyby częsta wymiana nie miała sensu to w autach sportowych nie zmienialiby co wyścig na nowy, a np. w NISSAN GTR jak na treningu z driftu zagrzeje się olej do 140stopni, to po każdej takiej akcji trzeba zalać nowy olej👉😉👍

Misiek
Posty: 2443
Rejestracja: 20 sie 2020, 21:30
Lokalizacja: Białystok
Samochód: Ateca 1.5 DSG Xperience + Ford Galaxy
Podziękował: 749 razy
Otrzymał podziękowań: 1204 razy

Re: Wymiana Oleju

Post autor: Misiek »

sailor 88 pisze:
05 gru 2020, 9:49
Rozszerzyłem Mini poradnik olejowy o część II. Zawiera ona informacje o bardziej zaawansowanych parametrach oleju silnikowego, co pozwala samodzielnie i ze zrozumieniem popatrzeć na konkretny produkt. Wystarczy zajrzeć na stronę producenta, do arkusza danych technicznych i porównać konkretne parametry, to pozwoli wybrać najbardziej interesujący nas produkt, pod względem technicznym jak i finansowym. Tutaj również objawią się różnice między konkretnymi produktami, pozornie identycznymi, spełniającymi określoną normę i posiadające taki sam zakres lepkości temperaturowej, czyli dlaczego jeden olej jest lepszy od drugiego...

Życzę miłej lektury dla zainteresowanych...
I niech teraz ktokolwiek spróbuje wyśmiać, albo podważyć wiedzę Sailora ...

Niestety załamałem obietnicę daną jakiś czas temu autorowi, ale niestety musiałem, mam nadzieję że mi tym razem wybaczy.
Hmmm, to dziwne, u mnie działa normalnie :lol:

Awatar użytkownika
Grz_Bo
Posty: 449
Rejestracja: 15 lis 2020, 8:48
Samochód: Seat Leon
Podziękował: 0
Otrzymał podziękowań: 163 razy

Re: Wymiana Oleju

Post autor: Grz_Bo »

Witam,

Mam pytanie odnośnie normy oleju. VW zaleca normę 504.00/507.00 do wymiany LL - czyli, interwał co 30.000 km.

W moim przypadku był to silnik w Leonie 1,8tsi i kupowałem olej wg. normy 502.00/505.00, zalecany przy interwałach co 15.000 km. Obecnie będzie to 2.0tsi w Atece.

Moje pytanie jest następujące:

1. Czy przechodząc na wymiany, co 15kkm stosujecie nadal oleje wg. normy 504.00/507.00?
2. Czy zmieniają interwał wymiany co 15kkm zmieniacie również normę i oleje na 502.00/505.00?
3. Rozumiem, że w przypadku 2.0 tsi w Atece po FL w.w normy również obowiązują. Czy coś się zmieniło?

Z góry dziękuję za informacje.

Pozdrawiam,
Grzegorz




Awatar użytkownika
Endrju
Moderator
Posty: 3726
Rejestracja: 11 maja 2017, 0:50
Lokalizacja: Świdwin
Samochód: Seat Ateca FL 1.5 TSI 150KM
Podziękował: 89 razy
Otrzymał podziękowań: 153 razy

Re: Wymiana Oleju

Post autor: Endrju »

Jest- Seat Ateca FL 1.5 TSI ACT DSG7 150KM Xperience
Był - Seat Ateca 1.4 TSI ACT DSG7 150KM Xcellence
Obrazek

Awatar użytkownika
sailor 88
Posty: 1379
Rejestracja: 27 maja 2017, 9:33
Lokalizacja: Białystok
Samochód: Nissan Qashqai E-POWER : był Seat Ateca 1,6TDI
Podziękował: 86 razy
Otrzymał podziękowań: 386 razy

Re: Wymiana Oleju

Post autor: sailor 88 »

Grz_Bo pisze:
06 gru 2020, 9:09
Witam,

Mam pytanie odnośnie normy oleju. VW zaleca normę 504.00/507.00 do wymiany LL - czyli, interwał co 30.000 km.

W moim przypadku był to silnik w Leonie 1,8tsi i kupowałem olej wg. normy 502.00/505.00, zalecany przy interwałach co 15.000 km. Obecnie będzie to 2.0tsi w Atece.

Moje pytanie jest następujące:

1. Czy przechodząc na wymiany, co 15kkm stosujecie nadal oleje wg. normy 504.00/507.00?
2. Czy zmieniają interwał wymiany co 15kkm zmieniacie również normę i oleje na 502.00/505.00?
3. Rozumiem, że w przypadku 2.0 tsi w Atece po FL w.w normy również obowiązują. Czy coś się zmieniło?

Z góry dziękuję za informacje.

Pozdrawiam,
Grzegorz
W silniku 2.0TSI możesz stosować olej zgodny z normą 504.00/507.00 lub 508.00/509.00 bez względu na interwał wymiany. Olej wg. normy 502.00/505.00 nie nadaje się do współcześnie produkowanych silników (filtr cząstek stałych) ze względu na wysoką zawartość popiołów. Dobrym wyborem do tego silnika obecnie, jest olej serwisowy VW 504.00/507.00 o pośredniej lepkości 0W30. Dobre bazy, nowoczesny pakiet dodatków z zestawem antyzużyciowym i przystępna cena, poza serwisem oczywiście. Pozostałe oleje masz opisane w Mini poradniku olejowym.
...Spieszmy się kochać diesel'e, tak szybko odchodzą...

Awatar użytkownika
Grz_Bo
Posty: 449
Rejestracja: 15 lis 2020, 8:48
Samochód: Seat Leon
Podziękował: 0
Otrzymał podziękowań: 163 razy

Re: Wymiana Oleju

Post autor: Grz_Bo »

sailor 88 pisze:
Grz_Bo pisze:
06 gru 2020, 9:09
Witam,

Mam pytanie odnośnie normy oleju. VW zaleca normę 504.00/507.00 do wymiany LL - czyli, interwał co 30.000 km.

W moim przypadku był to silnik w Leonie 1,8tsi i kupowałem olej wg. normy 502.00/505.00, zalecany przy interwałach co 15.000 km. Obecnie będzie to 2.0tsi w Atece.

Moje pytanie jest następujące:

1. Czy przechodząc na wymiany, co 15kkm stosujecie nadal oleje wg. normy 504.00/507.00?
2. Czy zmieniają interwał wymiany co 15kkm zmieniacie również normę i oleje na 502.00/505.00?
3. Rozumiem, że w przypadku 2.0 tsi w Atece po FL w.w normy również obowiązują. Czy coś się zmieniło?

Z góry dziękuję za informacje.

Pozdrawiam,
Grzegorz
W silniku 2.0TSI możesz stosować olej zgodny z normą 504.00/507.00 lub 508.00/509.00 bez względu na interwał wymiany. Olej wg. normy 502.00/505.00 nie nadaje się do współcześnie produkowanych silników (filtr cząstek stałych) ze względu na wysoką zawartość popiołów. Dobrym wyborem do tego silnika obecnie, jest olej serwisowy VW 504.00/507.00 o pośredniej lepkości 0W30. Dobre bazy, nowoczesny pakiet dodatków z zestawem antyzużyciowym i przystępna cena, poza serwisem oczywiście. Pozostałe oleje masz opisane w Mini poradniku olejowym.
Dziękuję za poradę, zgodnie z poradnikiem przerzucę się więc na:

RAVENOL VSW 0W30

Mam jeszcze pytanie: do silnika 1,8tsi zostały mi następujące akcesoria:
1) Filtr oleju.
2) Filtr powietrza
3) Filtr kabinowy
4) Klocki hamulcowe tył.

Czy orientujesz się czy w.w można będzie je wykorzystać do 2,0tsi?


Pozdrawiam,
Grzegorz


Awatar użytkownika
sailor 88
Posty: 1379
Rejestracja: 27 maja 2017, 9:33
Lokalizacja: Białystok
Samochód: Nissan Qashqai E-POWER : był Seat Ateca 1,6TDI
Podziękował: 86 razy
Otrzymał podziękowań: 386 razy

Re: Wymiana Oleju

Post autor: sailor 88 »

Grz_Bo pisze:
06 gru 2020, 12:50


Mam jeszcze pytanie: do silnika 1,8tsi zostały mi następujące akcesoria:
1) Filtr oleju.
2) Filtr powietrza
3) Filtr kabinowy
4) Klocki hamulcowe tył.

Czy orientujesz się czy w.w można będzie je wykorzystać do 2,0tsi?


Pozdrawiam,
Grzegorz
Filtr oleju i powietrza dobieramy co najmniej na podstawie pojemności silnika, mocy i roku produkcji, a najlepiej po kodzie silnika. Reszta podobnie, co najmniej model i rocznik, a klocki to już najlepiej po VIN-ie, bo tu jest najwięcej rozbieżności.
Najlepiej podaj numery (kody) części, które Ci zostały, wtedy spróbuję pomóc.
...Spieszmy się kochać diesel'e, tak szybko odchodzą...

ODPOWIEDZ