Wymiana Oleju
- TomeL
- Posty: 666
- Rejestracja: 05 cze 2018, 7:37
- Lokalizacja: Galicja
- Samochód: Ateca FR 2.0 TSI FL
- Podziękował: 34 razy
- Otrzymał podziękowań: 28 razy
Re: Wymiana Oleju
Sailor88, też od jakiegoś czasu noszę się z zamiarem wymiany oleju w skrzyni. Zwłaszcza, że nie jestem zadowolony z jej pracy. Powiedz, tak na szybko, w tej skrzyni wlewa się przez odpowietrznik czy jest korek wlewowy?
Wysłane z mojego Mi MIX 2S przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego Mi MIX 2S przy użyciu Tapatalka
- sailor 88
- Posty: 1375
- Rejestracja: 27 maja 2017, 9:33
- Lokalizacja: Białystok
- Samochód: Nissan Qashqai E-POWER : był Seat Ateca 1,6TDI
- Podziękował: 84 razy
- Otrzymał podziękowań: 383 razy
Re: Wymiana Oleju
Odpowiem Ci, jak podasz mi kod skrzyni w Twoim aucie (nalepka w bagażniku lub w książce serwisowej). Mamy różne silniki, więc i skrzynie będą pewnie różne. Ale dobra wiadomość jest taka, że u Ciebie będzie raczej prosta wymiana. U mnie jest dość specyficzna, ponieważ nie da się spuścić całego oleju korkiem spustowym i dodatkowo trzeba odkręcić sworzeń łożyskujący (wcześniej blokując mechanizm zmiany biegów), przez otwór którego spłynie pozostały olej. Zalewać trzeba odmierzoną ilość oleju przez gniazdo włącznika światła biegu wstecznego, ponieważ poziom w tej skrzyni jest powyżej otworu kontrolnego. Tutaj masz obrazek gdzie szukać kodu skrzyni:TomeL pisze: ↑18 gru 2019, 19:23Sailor88, też od jakiegoś czasu noszę się z zamiarem wymiany oleju w skrzyni. Zwłaszcza, że nie jestem zadowolony z jej pracy. Powiedz, tak na szybko, w tej skrzyni wlewa się przez odpowietrznik czy jest korek wlewowy?
Wysłane z mojego Mi MIX 2S przy użyciu Tapatalka
...Spieszmy się kochać diesel'e, tak szybko odchodzą...
- sailor 88
- Posty: 1375
- Rejestracja: 27 maja 2017, 9:33
- Lokalizacja: Białystok
- Samochód: Nissan Qashqai E-POWER : był Seat Ateca 1,6TDI
- Podziękował: 84 razy
- Otrzymał podziękowań: 383 razy
Re: Wymiana Oleju
Tak jak myślałem, masz skrzynię z bezproblemową wymianą, tzn. jest korek spustowy jak i wlewowy i nie trzeba żadnych kombinacji przy wymianie. Wchodzi 2,3 litra. Olej serwisowy (G052527A2) jest baaardzo drogi, ok. 200 PLN za litr (taka polityka cenowa serwisów). Polecane zamienniki to: Castrol Syntrans V FE 75W-80 lub FUCHS TITAN SINTOFLUID FE 75W ze wskazaniem na Castrola, bo produkuje jedne z najlepszych olejów przekładniowych na świecie (z silnikowymi jest różnie). I niech Cię nie dziwi różnica w liczbach określających lepkość, bo parametry fizyko-chemiczne są identyczne.
P.S. Zapytam tylko, jakie masz zastrzeżenia do pracy swojej skrzyni, bo to jedna z bardziej udanych i niezawodnych( trójwałkowa) konstrukcji VAG-a. I jeszcze jedno, pamiętać należy, że praca sprzęgła ma ogromny wpływ na działanie skrzyni(zmiana biegów), a VAG od niedawna montuje sprzęgła z samoregulacją luzu i zdarza się że układ samoregulacji nie pracuje poprawnie i utrudnia tym samym zmianę biegów. Na forum Kodiaq-a jest dużo zgłoszeń niepoprawnej pracy skrzyni biegów.
...Spieszmy się kochać diesel'e, tak szybko odchodzą...
- TomeL
- Posty: 666
- Rejestracja: 05 cze 2018, 7:37
- Lokalizacja: Galicja
- Samochód: Ateca FR 2.0 TSI FL
- Podziękował: 34 razy
- Otrzymał podziękowań: 28 razy
Re: Wymiana Oleju
Bardzo Ci dziękuję za potężną dawkę informacji. Za wymianę w skrzyni jak Twoja pewnie bym się nie zabrał ale skoro u mnie jest jak piszesz to zrobię. W mojej poprzedniej cytrynie też miałem podobnie łatwo i zmieniałem bez problemu. Co do pracy skrzyni, to chodzi o kulturę wrzucania dwójki. 3 na 4 zmiany czuje opór, który muszę pokonać przy ruchu dźwignią, już pod koniec ruchu. Czasem bieg wchodzi jedwabiście. Domyślam się, zmiana oleju niewiele pomoże ale i nie zaszkodzi.
Wysłane z mojego Mi MIX 2S przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego Mi MIX 2S przy użyciu Tapatalka
- sailor 88
- Posty: 1375
- Rejestracja: 27 maja 2017, 9:33
- Lokalizacja: Białystok
- Samochód: Nissan Qashqai E-POWER : był Seat Ateca 1,6TDI
- Podziękował: 84 razy
- Otrzymał podziękowań: 383 razy
Re: Wymiana Oleju
Jeżeli jedynka "na zimno" wchodzi OK, to raczej sprzęgło jest dobre, ewentualnie poproś w serwisie(przy okazji przeglądu) o ustawienie do wzorca cięgien zmiany biegów, bo tak jak piszesz, zmiana oleju nic tu raczej nie zmieni.TomeL pisze: ↑19 gru 2019, 9:37Bardzo Ci dziękuję za potężną dawkę informacji. Za wymianę w skrzyni jak Twoja pewnie bym się nie zabrał ale skoro u mnie jest jak piszesz to zrobię. W mojej poprzedniej cytrynie też miałem podobnie łatwo i zmieniałem bez problemu. Co do pracy skrzyni, to chodzi o kulturę wrzucania dwójki. 3 na 4 zmiany czuje opór, który muszę pokonać przy ruchu dźwignią, już pod koniec ruchu. Czasem bieg wchodzi jedwabiście. Domyślam się, zmiana oleju niewiele pomoże ale i nie zaszkodzi.
Wysłane z mojego Mi MIX 2S przy użyciu Tapatalka
...Spieszmy się kochać diesel'e, tak szybko odchodzą...
-
- Posty: 14
- Rejestracja: 06 lut 2019, 9:15
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Samochód: Seat Ateca Fr 2.0 tsi 190 km 4x4 dsg
- Podziękował: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
Re: Wymiana Oleju
Hej mam pytanko po 6 tys wymieniłem olej w serwisie
Wymienili na 5W/30 teraz byłem ma wymianie po 15 tys patrzę na fv jest 0w/20 można tak zmieniać raz taki raz taki ?
Silnik 2,0 tsi 190km z 19r
Wymienili na 5W/30 teraz byłem ma wymianie po 15 tys patrzę na fv jest 0w/20 można tak zmieniać raz taki raz taki ?
Silnik 2,0 tsi 190km z 19r
-
- Posty: 11
- Rejestracja: 01 gru 2019, 21:12
- Samochód: Ateca FR 2.0 TSI, DCC, Webasto
- Podziękował: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
Re: Wymiana Oleju
Hej, witam wszystkich bo to mój pierwszy post
Niedługo spotka mnie podobny problem: 2.0 TSI z 19r (MY20), obecnie 1.5tyś, powoli myślę o pierwszej wymianie oleju. Po przeczytaniu tego wątku zdecydowałem się na normę 504/507(0w30) - zdrowszy dla silnika od 508(0w20). Jednak przeczytałem na innych forach VAGowskich że serwisy do 2.0 TSI leją teraz 0w20. Ponoć fabryka też takim teraz zalewa. Post ryby powyżej potwierdza że z automatu wlali 0w20. Postanowiłem się więc przygotować do rozmowy w serwisie jak zajadę tam z bańką swojego 0w30. I pytanie: czy jest jakiś dokument, informacja, instrukcja serwisowa, cokolwiek co mówi o tym że do tego silnika można stosować olej o normie 504/507? Instrukcja samochodu mówi tylko o normach dla dolewek do 0.5l: 504, 502, 508 etc.. Sekcja specyfikacja oleju silnikowego podaje dane tylko dla diesli(!): 507 dla diesli z DPF (505/506 dla bez), natomiast dla benzyny takiej tabelki wcale nie ma. Tylko wzmianka że stosowanie 504 zamiast 508 może pogorszyć parametry spalin. W komorze silnika żadnej zawieszki ani innej informacji - swoją drogą czy ktoś z Was coś tam miał odnośnie oleju?
Więc pojawia się pytanie - skąd jako użytkownik mam wiedzieć jaki olej mogę wlać do tego silnika jeżeli nigdzie nie jest podana specyfikacja?
Niedługo spotka mnie podobny problem: 2.0 TSI z 19r (MY20), obecnie 1.5tyś, powoli myślę o pierwszej wymianie oleju. Po przeczytaniu tego wątku zdecydowałem się na normę 504/507(0w30) - zdrowszy dla silnika od 508(0w20). Jednak przeczytałem na innych forach VAGowskich że serwisy do 2.0 TSI leją teraz 0w20. Ponoć fabryka też takim teraz zalewa. Post ryby powyżej potwierdza że z automatu wlali 0w20. Postanowiłem się więc przygotować do rozmowy w serwisie jak zajadę tam z bańką swojego 0w30. I pytanie: czy jest jakiś dokument, informacja, instrukcja serwisowa, cokolwiek co mówi o tym że do tego silnika można stosować olej o normie 504/507? Instrukcja samochodu mówi tylko o normach dla dolewek do 0.5l: 504, 502, 508 etc.. Sekcja specyfikacja oleju silnikowego podaje dane tylko dla diesli(!): 507 dla diesli z DPF (505/506 dla bez), natomiast dla benzyny takiej tabelki wcale nie ma. Tylko wzmianka że stosowanie 504 zamiast 508 może pogorszyć parametry spalin. W komorze silnika żadnej zawieszki ani innej informacji - swoją drogą czy ktoś z Was coś tam miał odnośnie oleju?
Więc pojawia się pytanie - skąd jako użytkownik mam wiedzieć jaki olej mogę wlać do tego silnika jeżeli nigdzie nie jest podana specyfikacja?