Wymiana Oleju

Ogólne dyskusje techniczne, opis problemów i usterek oraz ich sposoby ich rozwiązania
Kuchar
Posty: 673
Rejestracja: 24 cze 2019, 23:55
Samochód: inne
Podziękował: 15 razy
Otrzymał podziękowań: 29 razy

Re: Wymiana Oleju

Post autor: Kuchar »

Błędy się zdarzają choć nie powinny dlatego dobrze, że dopilnowałeś :)



Sponsor

Re: Wymiana Oleju

Sponsor


Awatar użytkownika
TomeL
Posty: 666
Rejestracja: 05 cze 2018, 7:37
Lokalizacja: Galicja
Samochód: Ateca FR 2.0 TSI FL
Podziękował: 34 razy
Otrzymał podziękowań: 28 razy

Re: Wymiana Oleju

Post autor: TomeL »

Sailor88, też od jakiegoś czasu noszę się z zamiarem wymiany oleju w skrzyni. Zwłaszcza, że nie jestem zadowolony z jej pracy. Powiedz, tak na szybko, w tej skrzyni wlewa się przez odpowietrznik czy jest korek wlewowy?

Wysłane z mojego Mi MIX 2S przy użyciu Tapatalka


Awatar użytkownika
sailor 88
Posty: 1375
Rejestracja: 27 maja 2017, 9:33
Lokalizacja: Białystok
Samochód: Nissan Qashqai E-POWER : był Seat Ateca 1,6TDI
Podziękował: 84 razy
Otrzymał podziękowań: 383 razy

Re: Wymiana Oleju

Post autor: sailor 88 »

TomeL pisze:
18 gru 2019, 19:23
Sailor88, też od jakiegoś czasu noszę się z zamiarem wymiany oleju w skrzyni. Zwłaszcza, że nie jestem zadowolony z jej pracy. Powiedz, tak na szybko, w tej skrzyni wlewa się przez odpowietrznik czy jest korek wlewowy?

Wysłane z mojego Mi MIX 2S przy użyciu Tapatalka
Odpowiem Ci, jak podasz mi kod skrzyni w Twoim aucie (nalepka w bagażniku lub w książce serwisowej). Mamy różne silniki, więc i skrzynie będą pewnie różne. Ale dobra wiadomość jest taka, że u Ciebie będzie raczej prosta wymiana. U mnie jest dość specyficzna, ponieważ nie da się spuścić całego oleju korkiem spustowym i dodatkowo trzeba odkręcić sworzeń łożyskujący (wcześniej blokując mechanizm zmiany biegów), przez otwór którego spłynie pozostały olej. Zalewać trzeba odmierzoną ilość oleju przez gniazdo włącznika światła biegu wstecznego, ponieważ poziom w tej skrzyni jest powyżej otworu kontrolnego. Tutaj masz obrazek gdzie szukać kodu skrzyni:

Obrazek
...Spieszmy się kochać diesel'e, tak szybko odchodzą...

Awatar użytkownika
TomeL
Posty: 666
Rejestracja: 05 cze 2018, 7:37
Lokalizacja: Galicja
Samochód: Ateca FR 2.0 TSI FL
Podziękował: 34 razy
Otrzymał podziękowań: 28 razy

Re: Wymiana Oleju

Post autor: TomeL »

Dzięki sailor88. Mam skrzynię REJ.

Wysłane z mojego Mi MIX 2S przy użyciu Tapatalka


Awatar użytkownika
sailor 88
Posty: 1375
Rejestracja: 27 maja 2017, 9:33
Lokalizacja: Białystok
Samochód: Nissan Qashqai E-POWER : był Seat Ateca 1,6TDI
Podziękował: 84 razy
Otrzymał podziękowań: 383 razy

Re: Wymiana Oleju

Post autor: sailor 88 »

TomeL pisze:
18 gru 2019, 22:23
Dzięki sailor88. Mam skrzynię REJ.

Wysłane z mojego Mi MIX 2S przy użyciu Tapatalka
Tak jak myślałem, masz skrzynię z bezproblemową wymianą, tzn. jest korek spustowy jak i wlewowy i nie trzeba żadnych kombinacji przy wymianie. Wchodzi 2,3 litra. Olej serwisowy (G052527A2) jest baaardzo drogi, ok. 200 PLN za litr (taka polityka cenowa serwisów). Polecane zamienniki to: Castrol Syntrans V FE 75W-80 lub FUCHS TITAN SINTOFLUID FE 75W ze wskazaniem na Castrola, bo produkuje jedne z najlepszych olejów przekładniowych na świecie (z silnikowymi jest różnie). I niech Cię nie dziwi różnica w liczbach określających lepkość, bo parametry fizyko-chemiczne są identyczne.

P.S. Zapytam tylko, jakie masz zastrzeżenia do pracy swojej skrzyni, bo to jedna z bardziej udanych i niezawodnych( trójwałkowa) konstrukcji VAG-a. I jeszcze jedno, pamiętać należy, że praca sprzęgła ma ogromny wpływ na działanie skrzyni(zmiana biegów), a VAG od niedawna montuje sprzęgła z samoregulacją luzu i zdarza się że układ samoregulacji nie pracuje poprawnie i utrudnia tym samym zmianę biegów. Na forum Kodiaq-a jest dużo zgłoszeń niepoprawnej pracy skrzyni biegów.
...Spieszmy się kochać diesel'e, tak szybko odchodzą...

Awatar użytkownika
TomeL
Posty: 666
Rejestracja: 05 cze 2018, 7:37
Lokalizacja: Galicja
Samochód: Ateca FR 2.0 TSI FL
Podziękował: 34 razy
Otrzymał podziękowań: 28 razy

Re: Wymiana Oleju

Post autor: TomeL »

Bardzo Ci dziękuję za potężną dawkę informacji. Za wymianę w skrzyni jak Twoja pewnie bym się nie zabrał ale skoro u mnie jest jak piszesz to zrobię. W mojej poprzedniej cytrynie też miałem podobnie łatwo i zmieniałem bez problemu. Co do pracy skrzyni, to chodzi o kulturę wrzucania dwójki. 3 na 4 zmiany czuje opór, który muszę pokonać przy ruchu dźwignią, już pod koniec ruchu. Czasem bieg wchodzi jedwabiście. Domyślam się, zmiana oleju niewiele pomoże ale i nie zaszkodzi.

Wysłane z mojego Mi MIX 2S przy użyciu Tapatalka


Awatar użytkownika
sailor 88
Posty: 1375
Rejestracja: 27 maja 2017, 9:33
Lokalizacja: Białystok
Samochód: Nissan Qashqai E-POWER : był Seat Ateca 1,6TDI
Podziękował: 84 razy
Otrzymał podziękowań: 383 razy

Re: Wymiana Oleju

Post autor: sailor 88 »

TomeL pisze:
19 gru 2019, 9:37
Bardzo Ci dziękuję za potężną dawkę informacji. Za wymianę w skrzyni jak Twoja pewnie bym się nie zabrał ale skoro u mnie jest jak piszesz to zrobię. W mojej poprzedniej cytrynie też miałem podobnie łatwo i zmieniałem bez problemu. Co do pracy skrzyni, to chodzi o kulturę wrzucania dwójki. 3 na 4 zmiany czuje opór, który muszę pokonać przy ruchu dźwignią, już pod koniec ruchu. Czasem bieg wchodzi jedwabiście. Domyślam się, zmiana oleju niewiele pomoże ale i nie zaszkodzi.

Wysłane z mojego Mi MIX 2S przy użyciu Tapatalka
Jeżeli jedynka "na zimno" wchodzi OK, to raczej sprzęgło jest dobre, ewentualnie poproś w serwisie(przy okazji przeglądu) o ustawienie do wzorca cięgien zmiany biegów, bo tak jak piszesz, zmiana oleju nic tu raczej nie zmieni.
...Spieszmy się kochać diesel'e, tak szybko odchodzą...

Awatar użytkownika
TomeL
Posty: 666
Rejestracja: 05 cze 2018, 7:37
Lokalizacja: Galicja
Samochód: Ateca FR 2.0 TSI FL
Podziękował: 34 razy
Otrzymał podziękowań: 28 razy

Re: Wymiana Oleju

Post autor: TomeL »

Zgłoszę w ASO przy okazji ale nieprędko się wybieram. Dzięki

Wysłane z mojego Mi MIX 2S przy użyciu Tapatalka


ryba
Posty: 14
Rejestracja: 06 lut 2019, 9:15
Lokalizacja: Zielona Góra
Samochód: Seat Ateca Fr 2.0 tsi 190 km 4x4 dsg
Podziękował: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Re: Wymiana Oleju

Post autor: ryba »

Hej mam pytanko po 6 tys wymieniłem olej w serwisie
Wymienili na 5W/30 teraz byłem ma wymianie po 15 tys patrzę na fv jest 0w/20 można tak zmieniać raz taki raz taki ?
Silnik 2,0 tsi 190km z 19r

Dudzik
Posty: 11
Rejestracja: 01 gru 2019, 21:12
Samochód: Ateca FR 2.0 TSI, DCC, Webasto
Podziękował: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Re: Wymiana Oleju

Post autor: Dudzik »

Hej, witam wszystkich bo to mój pierwszy post :)
Niedługo spotka mnie podobny problem: 2.0 TSI z 19r (MY20), obecnie 1.5tyś, powoli myślę o pierwszej wymianie oleju. Po przeczytaniu tego wątku zdecydowałem się na normę 504/507(0w30) - zdrowszy dla silnika od 508(0w20). Jednak przeczytałem na innych forach VAGowskich że serwisy do 2.0 TSI leją teraz 0w20. Ponoć fabryka też takim teraz zalewa. Post ryby powyżej potwierdza że z automatu wlali 0w20. Postanowiłem się więc przygotować do rozmowy w serwisie jak zajadę tam z bańką swojego 0w30. I pytanie: czy jest jakiś dokument, informacja, instrukcja serwisowa, cokolwiek co mówi o tym że do tego silnika można stosować olej o normie 504/507? Instrukcja samochodu mówi tylko o normach dla dolewek do 0.5l: 504, 502, 508 etc.. Sekcja specyfikacja oleju silnikowego podaje dane tylko dla diesli(!): 507 dla diesli z DPF (505/506 dla bez), natomiast dla benzyny takiej tabelki wcale nie ma. Tylko wzmianka że stosowanie 504 zamiast 508 może pogorszyć parametry spalin. W komorze silnika żadnej zawieszki ani innej informacji - swoją drogą czy ktoś z Was coś tam miał odnośnie oleju?
Więc pojawia się pytanie - skąd jako użytkownik mam wiedzieć jaki olej mogę wlać do tego silnika jeżeli nigdzie nie jest podana specyfikacja?

ODPOWIEDZ