Wymiana Oleju

Ogólne dyskusje techniczne, opis problemów i usterek oraz ich sposoby ich rozwiązania
Awatar użytkownika
Janisz
Posty: 665
Rejestracja: 20 maja 2017, 14:34
Lokalizacja: Gdańsk
Samochód: Seat Ateca 1.4 TSI 150KM DSG 4drive
Podziękował: 0
Otrzymał podziękowań: 11 razy

Re: Wymiana Oleju

Post autor: Janisz »

A ja zalewam Liqui Moly Synthoil High Tech 5W40 i wymieniam co MAX 15tysięcy. Liczba TBN: 8,9 mg KOH/g ;)


Ateca Xcellence | 1.4 TSI 150KM | DSG | 4Drive | Mato Brown | Felgi 18 cali - PERFORMANCE 36/1| Alcantara Brown | Comfort Assistant | Podgrz. przednia szyba | Kamery 360 | Navi | Full Link | Alarm |
Obrazek

Sponsor

Re: Wymiana Oleju

Sponsor


Awatar użytkownika
sailor 88
Posty: 1371
Rejestracja: 27 maja 2017, 9:33
Lokalizacja: Białystok
Samochód: Nissan Qashqai E-POWER : był Seat Ateca 1,6TDI
Podziękował: 83 razy
Otrzymał podziękowań: 376 razy

Re: Wymiana Oleju

Post autor: sailor 88 »

Janisz pisze:
05 kwie 2018, 22:03
A ja zalewam Liqui Moly Synthoil High Tech 5W40 i wymieniam co MAX 15tysięcy. Liczba TBN: 8,9 mg KOH/g ;)
To bardzo dobry olej pod względem właściwości smarnych i reologicznych, ale nie jest olejem niskopopiołowym, a takie właśnie zaleca się do silników benzynowych z wtryskiem bezpośrednim. Stąd zalecenia koncernu, aby olej spełniał normy 504.00/507.00. a Twój spełnia tylko normę 502.00/505.00. W silnikach TDI z filtrem cząstek stałych to konieczność, ale silniki benzynowe z wtryskiem bezpośrednim(TSI) mają tendencję do odkładania nagaru na zaworach dolotowych, a ten tworzy się ze skoksowanego oleju. Im więcej popiołu w oleju, tym więcej nagaru.
...Spieszmy się kochać diesel'e, tak szybko odchodzą...

dario37
Posty: 1138
Rejestracja: 06 maja 2017, 10:28
Lokalizacja: Oława
Samochód: Seat Ateca 1.4TSI /KIA SPORTAGE MHEV 2022 BL
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Re: Wymiana Oleju

Post autor: dario37 »

No i silnik niebawem do remontu..... :lol:
Seat Ateca 1.4 TSI DSG7 /KIA SPORTAGE MHEV 2022 BL

Awatar użytkownika
Janisz
Posty: 665
Rejestracja: 20 maja 2017, 14:34
Lokalizacja: Gdańsk
Samochód: Seat Ateca 1.4 TSI 150KM DSG 4drive
Podziękował: 0
Otrzymał podziękowań: 11 razy

Re: Wymiana Oleju

Post autor: Janisz »

Przy interwałach 15 tysięcy olej powinien spełniać normę 502.00/505.00. Co do odkładania się nagaru....tu dużo mogę powiedzieć bo miałem 2.0 TFSI kod silnika BWA, które brało olej na poziomie 0,5L / 1000km. Zapieczone pierścienie na tłokach od nagaru. Auto w moich rękach od przebiegu 60 000. Olej stosowany MOTUL SPECIFIC 504 00 507 00 5W30, o którym piszesz. Nie przełożyło się to na zmniejszenie brania oleju. Przejście na 5W40 może trochę pomogło. Dodam, że olej był ze sprawdzonego źródła.

Dbam o auta jak tylko mogę. Jestem wręcz pedantyczny pod tym względem. Wychodzę z założenia, że wybór oleju z normą 502.00/505.00 nie zaszkodzi silnikowi. Wymieniam olej max do 15 tysięcy. To wg. mnie lepsze niż wymiana oleju z normą 504.00/507.00 co 30 tysięcy jak robi większość i nie widzi w tym problemu.
Ateca Xcellence | 1.4 TSI 150KM | DSG | 4Drive | Mato Brown | Felgi 18 cali - PERFORMANCE 36/1| Alcantara Brown | Comfort Assistant | Podgrz. przednia szyba | Kamery 360 | Navi | Full Link | Alarm |
Obrazek

Awatar użytkownika
sailor 88
Posty: 1371
Rejestracja: 27 maja 2017, 9:33
Lokalizacja: Białystok
Samochód: Nissan Qashqai E-POWER : był Seat Ateca 1,6TDI
Podziękował: 83 razy
Otrzymał podziękowań: 376 razy

Re: Wymiana Oleju

Post autor: sailor 88 »

Ten silnik miał błąd konstrukcyjny (tłok+pierścień olejowy), dzisiaj już wyeliminowany w obecnych konstrukcjach. Ja natomiast mówię o problemie odkładającego się nagaru w kolektorze dolotowym i trzonkach zaworowych, we wszystkich silnikach z bezpośrednim wtryskiem paliwa do cylindra. Jedną z głównych przyczyn tego zjawiska, charakterystycznych właśnie dla bezpośredniego wtrysku benzyny jest to, że mieszanka paliwowo-powietrzna podawana jest do silnika nie za pośrednictwem kolektora ssącego lecz bezpośrednio do komory spalania. Benzyna zatem nie obmywa trzonków zaworów ssących i nie może zapobiegać pokrywaniu się tych elementów nagarem. A olej ten (a raczej jego pary) pochodzi ze skrzyni korbowej, z której jest odsysany i kierowany do kolektora dolotowego tzw.odma. Dlatego ważny jest również parametr określający zawartość popiołów w oleju stosowanym w tych silnikach. W droższych modelach aut (Lexus, Mercedes) producent niekiedy stosuje wtrysk podwójny tzn. bezpośrednio do cylindra, oraz dodatkowo do kolektora ssącego, tylko w celu utrzymania czystości.
...Spieszmy się kochać diesel'e, tak szybko odchodzą...

Awatar użytkownika
Janisz
Posty: 665
Rejestracja: 20 maja 2017, 14:34
Lokalizacja: Gdańsk
Samochód: Seat Ateca 1.4 TSI 150KM DSG 4drive
Podziękował: 0
Otrzymał podziękowań: 11 razy

Re: Wymiana Oleju

Post autor: Janisz »

Ok to jako osoba znającą się bardziej na "tych" sprawach co sugerujesz? Przejść z Liqui Molly 5w40 na 5w30 Motul Specific 504/507? Czy może znajdzie się jakiś jeszcze lepszy olej niż Motul Specific 504/507.

Przejście z oleju 5W40 na olej 5W30 nie będzie skutkowało np. braniem oleju. Przebieg to raptem ok 21 500km.
Ateca Xcellence | 1.4 TSI 150KM | DSG | 4Drive | Mato Brown | Felgi 18 cali - PERFORMANCE 36/1| Alcantara Brown | Comfort Assistant | Podgrz. przednia szyba | Kamery 360 | Navi | Full Link | Alarm |
Obrazek

Awatar użytkownika
sailor 88
Posty: 1371
Rejestracja: 27 maja 2017, 9:33
Lokalizacja: Białystok
Samochód: Nissan Qashqai E-POWER : był Seat Ateca 1,6TDI
Podziękował: 83 razy
Otrzymał podziękowań: 376 razy

Re: Wymiana Oleju

Post autor: sailor 88 »

Janisz pisze:
06 kwie 2018, 23:47
Ok to jako osoba znającą się bardziej na "tych" sprawach co sugerujesz? Przejść z Liqui Molly 5w40 na 5w30 Motul Specific 504/507? Czy może znajdzie się jakiś jeszcze lepszy olej niż Motul Specific 504/507.

Przejście z oleju 5W40 na olej 5W30 nie będzie skutkowało np. braniem oleju. Przebieg to raptem ok 21 500km.
Lepkość oleju w dużo mniejszym stopniu wpływa na "branie" oleju niż stopień jego odparowalności tzw. NOACK, oraz rodzaj bazy olejowej, ale żeby to sprawdzić trzeba głębiej sięgnąć do karty charakterystyki danego oleju. Reasumując, jeżeli nie żal Ci kilku złotych i lubisz dbać o swoje auto, polecam przejść na prawdziwy, pełny syntetyk, bo te, które wymieniłeś to oleje hydrokrakowane(selekcjonowane, ale pochodzące z destylatu ropy naftowej, więc niesyntetyczne!!!), pomimo nazwy, która mówi coś innego, bo w Polsce tak można, a w Niemczech już nie). Tylko syntetyczne bazy olejowe najlepiej chronią przed odkładaniem nagaru, smarują, mają najniższe punkty krzepnięcia i najwyższą stabilność w wysokich temperaturach.
Przykłady bardzo dobrych, prawdziwych syntetyków. Podaję ze strony ZMIEŃOLEJ, bo tu do każdego oleju podane są parametry techniczne i można dobrać najbardziej odpowiedni dla każdego:
FUCHS 5w40 http://zmienolej.pl/pl/oleje-silnikowe/ ... -s-5w40-5l
FUCHS 5w30 http://zmienolej.pl/pl/oleje-silnikowe/ ... s-5w30-5-l
LIQUI MOLY http://zmienolej.pl/pl/oleje-silnikowe/ ... ch-1307-5l
AMSOIL http://zmienolej.pl/pl/oleje-silnikowe/ ... -ael-3784l
Millers 5w30 http://zmienolej.pl/pl/oleje-silnikowe/ ... 0400-50700
Millers 5w40 http://zmienolej.pl/pl/oleje-silnikowe/ ... fe-5w40-5l
...Spieszmy się kochać diesel'e, tak szybko odchodzą...

dario37
Posty: 1138
Rejestracja: 06 maja 2017, 10:28
Lokalizacja: Oława
Samochód: Seat Ateca 1.4TSI /KIA SPORTAGE MHEV 2022 BL
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Re: Wymiana Oleju

Post autor: dario37 »

Janisz .Nie denerwuj sie.Każdy olej jest dobry.
Seat Ateca 1.4 TSI DSG7 /KIA SPORTAGE MHEV 2022 BL

Awatar użytkownika
Janisz
Posty: 665
Rejestracja: 20 maja 2017, 14:34
Lokalizacja: Gdańsk
Samochód: Seat Ateca 1.4 TSI 150KM DSG 4drive
Podziękował: 0
Otrzymał podziękowań: 11 razy

Re: Wymiana Oleju

Post autor: Janisz »

Nie no nie denerwuje się ;)

Ja właśnie stosuje olej, który wymieniłeś teraz jako pełen syntetyk.

Wychodzi na to, że nie muszę szukać "nowego" oleju 8-)
Ateca Xcellence | 1.4 TSI 150KM | DSG | 4Drive | Mato Brown | Felgi 18 cali - PERFORMANCE 36/1| Alcantara Brown | Comfort Assistant | Podgrz. przednia szyba | Kamery 360 | Navi | Full Link | Alarm |
Obrazek

Awatar użytkownika
sailor 88
Posty: 1371
Rejestracja: 27 maja 2017, 9:33
Lokalizacja: Białystok
Samochód: Nissan Qashqai E-POWER : był Seat Ateca 1,6TDI
Podziękował: 83 razy
Otrzymał podziękowań: 376 razy

Re: Wymiana Oleju

Post autor: sailor 88 »

Janisz pisze:
09 kwie 2018, 21:35
Nie no nie denerwuje się ;)

Ja właśnie stosuje olej, który wymieniłeś teraz jako pełen syntetyk.

Wychodzi na to, że nie muszę szukać "nowego" oleju 8-)
Rzeczywiście, nie doczytałem dokładnie nazwy. To jeden, z grupy najlepszych na rynku. Niczego nie zmieniaj!
...Spieszmy się kochać diesel'e, tak szybko odchodzą...

ODPOWIEDZ