Wymiana Oleju

Ogólne dyskusje techniczne, opis problemów i usterek oraz ich sposoby ich rozwiązania
patryk7133
Posty: 1076
Rejestracja: 11 wrz 2017, 23:53
Lokalizacja: Nowa Ruda i Ludwigshafen
Samochód: Seat Ateca1,4 TSI DSG7 Xcellence Comfort+Assistant
Podziękował: 29 razy
Otrzymał podziękowań: 45 razy

Re: Wymiana Oleju

Post autor: patryk7133 »

zinger pisze:
17 sie 2018, 11:10
Kurde, zwariowac idzie. Na zerowce zalalem Motulem. Za chwile mam miec przeglad po 15kkm i zamierzalem znowu Motula kupic...
Dokładnie :roll:

Też mam wymianę za jakiś miesiąc Kupiłem olej castrol 3w30 i teraz nie wiem co mam robić :) Chyba odeśle i kupie 0w20
Co o tym myślicie ?

Pozdrawiam



Sponsor

Re: Wymiana Oleju

Sponsor


dario37
Posty: 1138
Rejestracja: 06 maja 2017, 10:28
Lokalizacja: Oława
Samochód: Seat Ateca 1.4TSI /KIA SPORTAGE MHEV 2022 BL
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Re: Wymiana Oleju

Post autor: dario37 »

patryk7133 pisze:
17 sie 2018, 13:04
zinger pisze:
17 sie 2018, 11:10
Kurde, zwariowac idzie. Na zerowce zalalem Motulem. Za chwile mam miec przeglad po 15kkm i zamierzalem znowu Motula kupic...
Dokładnie :roll:

Też mam wymianę za jakiś miesiąc Kupiłem olej castrol 3w30 i teraz nie wiem co mam robić :) Chyba odeśle i kupie 0w20
Co o tym myślicie ?

Pozdrawiam
Przecież Castrol 5w30 cały czas jest w ofercie Seata jako olej zalewany fabrycznie,więc nie widzę podstaw zeby go nie uzyc.
Seat Ateca 1.4 TSI DSG7 /KIA SPORTAGE MHEV 2022 BL

Awatar użytkownika
sailor 88
Posty: 1371
Rejestracja: 27 maja 2017, 9:33
Lokalizacja: Białystok
Samochód: Nissan Qashqai E-POWER : był Seat Ateca 1,6TDI
Podziękował: 83 razy
Otrzymał podziękowań: 376 razy

Re: Wymiana Oleju

Post autor: sailor 88 »

Janisz pisze:
17 sie 2018, 11:06
sailor 88 pisze:
16 sie 2018, 22:51
Endrju pisze:
16 sie 2018, 22:44
Wszystko to i tak wyciąganie kasy z naszych kieszeni. Jak falszowali dane emisji spalin w dieslach to im nie przeszkadzała wyzsza norma.
A z tym, to się bezwzględnie zgodzę!!! Dlatego serwis, serwisem a ja i tak robię po swojemu!!! :lol:
Sailor88 na dzień dzisiejszy jaki polecisz najlepszy olej do 1.4 TSI - 5W40 i 5W30? No chyba, że teraz coś się zmieniło i mam szukać oleju z inną normą.

Kiedyś wymieniałeś jako dobre pełne syntetyki:

5W40:
- Liqui Moly 5W40 Synthoil High-Tech

5W30:
- Millers Oils XF Longlife 5W30
- MOTUL SPECIFIC 504.00/507.00 5W30

Obecnie stosuję Liqui Moly 5W40 Synthoil High-Tech. Co polecisz na najbliższą wymianę. Dodam, że auto po uruchomieniu z rana, po przejechaniu 1km wjeżdża od razu na drogę ekspresową (może ma to jakieś znaczenie).
Jak słusznie zauważył i napisał poniżej kolega zinger: "ZWARIOWAĆ IDZIE"!!! :evil: Coraz więcej teorii i coraz więcej rodzajów olejów, zarówno pod względem lepkości, jak i klas jakości. Co gorsza, coraz więcej producentów nie podaje w kartach charakterystyki produktów istotnych parametrów, pozwalających poznać rzeczywistą klasę i wartość oleju. Znane koncerny, zdobywszy niegdyś renomę na produkcji olejów prawdziwie syntetycznych, dzisiaj produkują oleje hydrokrakowane i sprzedają pod tytułem "Full Synthetic". Np. Motul produkuje jeden prawdziwy syntetyk (Motul 300V) nadający się do jazdy na torze, reszta to hydrokraki, co wcale nie oznacza, że są to złe oleje. Kiedyś bardzo dobry olej musiał być tworzony w oparciu o bazy syntetyczne (drogie i trudne w produkcji), dzisiaj taki olej można stworzyć w oparciu o bazy półsyntetyczne (tanie), bo są dostępne bardzo zaawansowane technologicznie dodatki do oleju, znakomicie poprawiające walory użytkowe oleju, zbliżając je parametrami do syntetycznych. A te najbardziej nawet syntetyczne mają i tak domieszki baz mineralnych (15-25%), bo nie wszystkie dodatki do oleju są w stanie rozpuścić się w bazie syntetycznej. Reasumując, stosować należy dowolnej marki olej, spełniający określoną normę wymaganą przez producenta auta, kupiony z pewnego źródła. Najważniejszą rzeczą jest jednak częstość zmian i przebieg jaki może znieść olej. Jakość współczesnych olejów kształtują dodatki w większym stopniu, niż baza, a te nieuchronnie tracą właściwości z czasem i przebiegiem(rozpad pod wpływem temp., utlenianie, zużycie etc.) Po roku olej traci co najmniej połowę, pierwotnych właściwości chroniących silnik(na podstawie analizy chemiczno-fizycznej oleju, każdy może wysyłając próbkę, taką zrobić) i należy go bezwzględnie wymienić, nawet przy przebiegu np. 5 tyś.km! Jeżeli chodzi o przebieg, to auto eksploatowane w większości na krótkich dystansach (i nie musi to być miasto) powinno mieć wymianę co 10-12 tyś, a jeżdżące w "trasie" co 12-15 tyś. To są przykazania dla osób chcących perfekcyjnie zadbać o auto.

Janisz, jeździsz na jednym z najlepszych olejów, jakie można zastosować do TSI, jest tylko jedno "ale". Jest to olej o doskonałych właściwościach chroniących silnik (pełen pakiet dodatków), co czyni go olejem wysokopopiołowym, którego nie można stosować na przykład w silnikach Diesel'a, bo zanieczyszcza DPF. Co prawda TSI (Twój) takowego nie ma, ale silniki z wtryskiem bezpośrednim mają przypadłość zanieczyszczania dolotu i zaworów ssących nagarem, do czego w/w olej może się przyczyniać. W jakim stopniu nie wiem, ale Mitsubishi do dziś produkuje specjalny olej do swojego 1,8 GDI (pierwszy silnik benzynowy z wtryskiem bezpośrerdnim): Motorex Profile G-DI GDI 10W30 , bo na innych olejach szybko zarasta dolot nagarem. Dlatego 2.0 TSI ma podwójny układ wtryskowy, aby eliminować to zjawisko. Co prawda zaczyna się to objawiać przy przebiegu około 100-150 tyś.km. Z kolei oleje niskopopiołowe (norma 504.00/507.00) mają okrojony pakiet dodatków i "gorzej" chronią silnik. Co lepiej? Sam nie wiem! Poza tym ten, co teraz stosujesz, w/g mnie oczywiście, ma za wysokie parametry lepkościowe, niepotrzebne do takiego "delikatnego" silnika, zwłaszcza na zimno. Ja wybrałbym coś z gamy 5w30, a nawet 0w30. Mniejsze opory, lepsza pompowalność w niskich temp., na pewno ma to delikatny wpływ na zużycie paliwa. No chyba, że auto ciągle w trasie i "sandał"w podłodze, wtedy taki olej nawet wskazany!

Podsumowanie:
Wybrać sobie określoną markę oleju, w miarę tani produkt spełniający normy i wymieniać jak najczęściej. Do tego markowe filtry, najlepiej MAHLE/KNECHT (najlepsza budowa i materiały), takie są na pierwszy montaż.

Mój patent na chwilę obecną:
Zrezygnowałem z oleju Amsoil 5w30 european car formula 504.00/507.00, bo jak się okazuje, wcale nie taki z niego pełny syntetyk jak deklaruje producent, a jest drogi( 5l=250 zł). Ale parametry ma extra i tak się zachowuje w silniku. Wymieniałem co rok.
Zalewam Shell Helix Ultra Professional AV-L 0W-30 504.00/507.00 i wymieniam 2x w roku (przed zimą-październik i po zimie-kwiecień).
Cenowo to samo, 5l kupuję po125 zł więc mam dwie wymiany w tej samej cenie co 1xAmsoil, nie licząc filtra.
To bardzo dobry olej, produkowany w tej technologii, tylko przez Shella w drodze syntezy z gazu ziemnego (coś pomiędzy syntetycznym a hydrokrakowanym). Specjalnie dedykowany dla VW/AUDI. Baaardzo dobre parametry fizyko-chemiczne przy tej cenie, zwłaszcza lepkościowe "na zimno". Doskonałe właściwości myjące. Na stacjach Shell 1l=99zł.
Tylko jeszcze dwa oleje występują w lepkości 0w30 z normą 504.00/507.00, ale drogie Motul (230zł), też dobre parametry i Ravenol (170zł), ale tego nie znam.
To tyle na tematy olejowe: Amen!
...Spieszmy się kochać diesel'e, tak szybko odchodzą...

Awatar użytkownika
sailor 88
Posty: 1371
Rejestracja: 27 maja 2017, 9:33
Lokalizacja: Białystok
Samochód: Nissan Qashqai E-POWER : był Seat Ateca 1,6TDI
Podziękował: 83 razy
Otrzymał podziękowań: 376 razy

Re: Wymiana Oleju

Post autor: sailor 88 »

patryk7133 pisze:
17 sie 2018, 13:04
zinger pisze:
17 sie 2018, 11:10
Kurde, zwariowac idzie. Na zerowce zalalem Motulem. Za chwile mam miec przeglad po 15kkm i zamierzalem znowu Motula kupic...
Dokładnie :roll:

Też mam wymianę za jakiś miesiąc Kupiłem olej castrol 3w30 i teraz nie wiem co mam robić :) Chyba odeśle i kupie 0w20
Co o tym myślicie ?

Pozdrawiam
Bez przesady! Kupiłeś, zalewaj! W poprzednim aucie jeździłem na tym cały czas i było super!
...Spieszmy się kochać diesel'e, tak szybko odchodzą...

Awatar użytkownika
mrborsuk
Posty: 24
Rejestracja: 06 sie 2018, 8:50
Lokalizacja: Łódź
Samochód: Seat Ateca FR 1.4 TSI FWD Nevada Weiss
Podziękował: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Re: Wymiana Oleju

Post autor: mrborsuk »

To ja mam takie pytanie jak do własnego oleju ma się gwarancja na silnik? Nie wiem jak jest w grupie VAG ale mam jeszcze Kia Sportage z 2016r i jak chciałem przyjechać z własnym olejem (bo Kia zalewa LOTOS) to kierownik serwisu powiedział ze owszem mam takie prawo ale będzie to odnotowane w książce i jeżeli cokolwiek stanie się z silnikiem to oni nie podejmują naprawy do momentu zbadania parametrów oleju znajdującego się w silniku. Jeśli parametry nie będą odpowiadać to tracę gwarancje na silnik. A co kupujemy nigdy nie wiemy.

Awatar użytkownika
sailor 88
Posty: 1371
Rejestracja: 27 maja 2017, 9:33
Lokalizacja: Białystok
Samochód: Nissan Qashqai E-POWER : był Seat Ateca 1,6TDI
Podziękował: 83 razy
Otrzymał podziękowań: 376 razy

Re: Wymiana Oleju

Post autor: sailor 88 »

mrborsuk pisze:
17 sie 2018, 19:23
To ja mam takie pytanie jak do własnego oleju ma się gwarancja na silnik? Nie wiem jak jest w grupie VAG ale mam jeszcze Kia Sportage z 2016r i jak chciałem przyjechać z własnym olejem (bo Kia zalewa LOTOS) to kierownik serwisu powiedział ze owszem mam takie prawo ale będzie to odnotowane w książce i jeżeli cokolwiek stanie się z silnikiem to oni nie podejmują naprawy do momentu zbadania parametrów oleju znajdującego się w silniku. Jeśli parametry nie będą odpowiadać to tracę gwarancje na silnik. A co kupujemy nigdy nie wiemy.
To zależy od serwisu. Do niedawna, nawet w koncernie VW/Audi przegląd wykonywano tylko na materiałach własnych, zawyżając wielokrotnie marżę na olej i części. Niektóre do dzisiaj próbują przy tym obstawać, bo to przecież "żyła złota", więc szantażują lub zastraszają klienta. Obecnie VW/Audi/Skoda/Seat dopuszcza stosowanie własnych materiałów pod warunkiem, że spełniają normy. Zeszli z tonu, bo obecnie, w świetle teraźniejszych przepisów nie ma nawet obowiązku dokonywania przeglądów okresowych (gwarancyjnych) w autoryzowanym serwisie marki posiadanego auta. Można to uczynić w serwisie niezależnym, pod warunkiem, że posiada on odpowiedni certyfikat na takie czynności i dokona wpisu do książki przeglądów. Czyli, nie traci się uprawnień gwarancyjnych i w razie usterki, udajemy się do serwisu macierzystego, bo naprawy gwarancyjne już tylko w ASO . Niezależne serwisy marek premium (Mercedes, Volvo, Porsche, Lexus, BMW) oferują przeglądy gwarancyjne mniej więcej za połowę ceny serwisu autoryzowanego, a są to czasem kwoty niebagatelne w ASO (np. przegląd Porsche Panamera-ok.4 tyś.zł)

Cytat: Komisja Europejska 13 lat temu przyznała kierowcom prawo do korzystania z nieautoryzowanych serwisów samochodów, przy jednoczesnym zachowaniu uprawnień płynących z gwarancji producenta. Jednak wciąż wielu właścicieli czterech kółek żyje w przekonaniu, że skorzystanie z niezależnego warsztatu oznacza utratę gwarancji. Ugruntowanie tego niesłusznego zresztą przekonania jest w dużej mierze zasługą dealerów samochodowych, dla których informowanie kierowców o posiadanych przez nich uprawnieniach stanowi realne zagrożenie interesów.
http://www.moto.egospodarka.pl/120720,R ... ,88,1.html
...Spieszmy się kochać diesel'e, tak szybko odchodzą...

dario37
Posty: 1138
Rejestracja: 06 maja 2017, 10:28
Lokalizacja: Oława
Samochód: Seat Ateca 1.4TSI /KIA SPORTAGE MHEV 2022 BL
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Re: Wymiana Oleju

Post autor: dario37 »

Temat rzeka.Ja przy następnej wymianie zastosuje olej Selenia WR FORWARD 0W20.Jeden z najlepszych produktów na Świecie.Zalewane są nim auta z grupy FCA. :D
Seat Ateca 1.4 TSI DSG7 /KIA SPORTAGE MHEV 2022 BL

Awatar użytkownika
sailor 88
Posty: 1371
Rejestracja: 27 maja 2017, 9:33
Lokalizacja: Białystok
Samochód: Nissan Qashqai E-POWER : był Seat Ateca 1,6TDI
Podziękował: 83 razy
Otrzymał podziękowań: 376 razy

Re: Wymiana Oleju

Post autor: sailor 88 »

dario37 pisze:
17 sie 2018, 23:37
Temat rzeka.Ja przy następnej wymianie zastosuje olej Selenia WR FORWARD 0W20.Jeden z najlepszych produktów na Świecie.Zalewane są nim auta z grupy FCA. :D
Na czym opierasz stwierdzenie, że to"jeden z najlepszych na świecie"? Przejrzałem kartę specyfikacji technicznej tego oleju i żadnej rewelacji na skalę światową tam nie znalazłem. Co więcej, producent nie precyzuje dokładnie ważnych parametrów, ukrywając je pod stwierdzeniami poniżej lub powyżej danej wartości. Jeżeli parametry są ponadprzeciętne, to się je podaje, jeżeli takie sobie, ukrywa. Poza tym olej ten nie posiada żadnej aprobaty ważnych koncernów motoryzacyjnych oprócz FIAT-a, w tym VW/Audi, więc teoretycznie nie może być stosowany w czasie opieki gwarancyjnej producenta. Jest też stosunkowo drogi! W/g mnie to niczym nie wyróżniający się olej, ze średniej półki.
...Spieszmy się kochać diesel'e, tak szybko odchodzą...

Barton
Posty: 131
Rejestracja: 11 lip 2018, 7:18
Samochód: Ateca FR 1.4 4Drive DSG
Podziękował: 4 razy
Otrzymał podziękowań: 6 razy

Re: Wymiana Oleju

Post autor: Barton »

Byłem na tej wymianie, bez problemu zalali silnik olejem jaki miałem ze sobą, czyli Castrol EDGE Professional LongLife III 5W30 (norma 504, 507).

Jak pytałem o ten 508 to sami do końca nie wiedzieli jaki jest sens stosowania go w silniku 1.4.

Awatar użytkownika
sailor 88
Posty: 1371
Rejestracja: 27 maja 2017, 9:33
Lokalizacja: Białystok
Samochód: Nissan Qashqai E-POWER : był Seat Ateca 1,6TDI
Podziękował: 83 razy
Otrzymał podziękowań: 376 razy

Re: Wymiana Oleju

Post autor: sailor 88 »

Barton pisze:
18 sie 2018, 7:53
Jak pytałem o ten 508 to sami do końca nie wiedzieli jaki jest sens stosowania go w silniku 1.4.
Sens jest taki (dla producenta, przede wszystkim!!!), że stosowanie oleju o niskiej lepkości(lekkobieżnego) wpływa znacząco na spadek emisji CO2, a o to właśnie bije się motoryzacyjny świat. Pytanie tylko jest takie, czy nie odbywa się to kosztem trwałości silnika (pogorszenie własności smarnych oleju). Producent twierdzi, że nie, jednocześnie ukrywając skrzętnie informację, jakim olejem zalewany jest silnik fabrycznie? Żadne źródła tego nie ujawniają, a nawet pytania serwisantów na szkoleniach w centrali, pozostają bez odpowiedzi. Oficjalna nota głosi, że zasadniczo wszystkie silniki z serii EA 211 (1.0 TSI, 1.2 TSI, 1.4 TSI, 1.5 TSI) oferowane od 2012 roku są dostosowane do oleju Longlife IV (jako VW 508 00/509 00) i mogą go otrzymywać jako pierwsze napełnienie od 45. tygodnia 2016 roku. Mogą jednak być napełniane olejem w starszej wersji Longlife III (VW 504 00). Dopuszcza się również stosowanie oleju o specyfikacj VW 502 00 i lepkości SAE 5W-40 w ustalonym interwale wymiany (maksymalnie 15 000 km lub rok). Instrukcje, czasem jeszcze inaczej, a w serwisach "wolna amerykanka". Rano jedna wersja, a po południu inna, bo zmienił się "Pan" w recepcji i głosi już inne poglądy.
...Spieszmy się kochać diesel'e, tak szybko odchodzą...

ODPOWIEDZ