Witam, za kilka dnia będę się umawiał na pierwszą wymianę oleju po 1500km. Wybór padł na tak przez Was zachwalany Ravenol 0w20 . Niestety z tego co widzę, ciężko jest go dostać w Galon Oleje oraz innych sklepach w moim mieście. Z alledrogo może być ryzyko zamawiać bo nie wiadomo czy nie odpoczywał sobie i czekał właśnie na mnie. Czy sklepy Petrostar, OilSpa i Czarne Paliwo według Was to wiarygodne źródła ?
Wszystkie Ravenole mają zdrapkę-kod na opakowaniu, po wpisaniu którego, na stronie producenta masz potwierdzenie autentyczności. Poza tym tego oleju nikt nie podrabia. A wymienione przez Ciebie źródła są wiarygodne... https://www.ravenol.pl/content/26-cechy ... ia-ravenol
...Spieszmy się kochać diesel'e, tak szybko odchodzą...
Witam, za kilka dnia będę się umawiał na pierwszą wymianę oleju po 1500km. Wybór padł na tak przez Was zachwalany Ravenol 0w20 . Niestety z tego co widzę, ciężko jest go dostać w Galon Oleje oraz innych sklepach w moim mieście. Z alledrogo może być ryzyko zamawiać bo nie wiadomo czy nie odpoczywał sobie i czekał właśnie na mnie. Czy sklepy Petrostar, OilSpa i Czarne Paliwo według Was to wiarygodne źródła ?
Czyżby kolega był z Białegostoku, tylko nie ujawnił tego w swoim "portfolio" ?
Witam, za kilka dnia będę się umawiał na pierwszą wymianę oleju po 1500km. Wybór padł na tak przez Was zachwalany Ravenol 0w20 . Niestety z tego co widzę, ciężko jest go dostać w Galon Oleje oraz innych sklepach w moim mieście. Z alledrogo może być ryzyko zamawiać bo nie wiadomo czy nie odpoczywał sobie i czekał właśnie na mnie. Czy sklepy Petrostar, OilSpa i Czarne Paliwo według Was to wiarygodne źródła ?
Czyżby kolega był z Białegostoku, tylko nie ujawnił tego w swoim "portfolio" ?
Zgadza się nie uzupełniłem do końca wszystkiego przy rejestracji i tak zostało :p
Znalazłem olej w alcar24.pl, trochę drożej, ale z innych źródeł będzie trzeba i tak płacić za wysyłkę więc wyjdzie to samo.
Czy w Waszych serwisach też kasują za utylizację oleju kiedy dostarczacie własny? Ja przy ostatniej wymianie w Bielsku-Białej musiałem zapłacić dodatkowo 100zł :/
Barton pisze:Czy w Waszych serwisach też kasują za utylizację oleju kiedy dostarczacie własny? Ja przy ostatniej wymianie w Bielsku-Białej musiałem zapłacić dodatkowo 100zł :/
Właśnie zerknąłem na fakturę. U mnie nic nie doliczyli.
Za utylizację pewnie płacą wszyscy, tylko w jednym ASO pewnie wrzucone w koszt wymiany a w innym rozbite na robocizna i utylizacja. Przecież to normalne że firma musi go oddać do utylizacji i zapłacić za to a płatnikiem tego zabiegu jest oczywiście klient.
Jest- Seat Ateca FL 1.5 TSI ACT DSG7 150KM Xperience
Był - Seat Ateca 1.4 TSI ACT DSG7 150KM Xcellence
Za utylizację pewnie płacą wszyscy, tylko w jednym ASO pewnie wrzucone w koszt wymiany a w innym rozbite na robocizna i utylizacja. Przecież to normalne że firma musi go oddać do utylizacji i zapłacić za to a płatnikiem tego zabiegu jest oczywiście klient.
Tylko że opłatę za utylizację ponosimy już w momencie zakupu oleju, tzw. Opłata depozytowa...
Decyzje Rządu RP. Zmiany od 1 stycznia (4): Nowa opłata depozytowa od litra oleju silnikowego:
Zasady:
Nowe przepisy i zasady: Opłata depozytowa będzie doliczana do ceny nowego oleju silnikowego podobnie jak test obecnie przy kaucji doliczanej do akumulatorów.
Kaucja nie będzie pobierana w przypadku równoczesnego zwrotu odpowiedniej ilości zużytego oleju (np. przy zakupie i wymianie w warsztacie).
Systemem poboru i zwrotu opłaty depozytowej zostaną objęte warsztaty i sprzedawcy smarów, czyli np. sklepy motoryzacyjne czy sprzedaż internetowa.
Sprzedawca internetowy będzie musiał wskazać kupującemu miejsce (najbliższe adresowi dostawy), w którym będzie można dokonać zwrotu oleju zużytego i uzyskać zwrot opłaty depozytowej.
Nadzór nad systemem opłaty depozytowej mają sprawować właściwe ze względu na ich siedzibę sprzedawców urzędy skarbowe.
Opracowano na podstawie: Gazeta Prawna; dziennik.pl
Za ten post autor sailor 88 otrzymał podziękowania (w sumie 2):
Endrju (16 sie 2022, 15:24) • Misiek (17 sie 2022, 0:43)
Ocena: 10.53%
...Spieszmy się kochać diesel'e, tak szybko odchodzą...
Cześć, witam społeczność forum.
Nie miejcie mi za złe, że wprowadzę lekkie zamieszanie w wątku, bo nie jestem użytkownikiem Ateci, a swoje post skieruje do konkretnego użytkownika, ale uznałem że skoro linki do poradnika sailora 88 pojawiają się na innych forach i na 100% trafia tu wielu użytkowników aut z grupy VAG, to zadam swoje w miejscu dostępnym dla wszystkich użytkowników internetu.
@sailor 88
Mam do Ciebie pytanie.
Powrócę do słynnego tematu 5w30 vs 0w30.
W internecie pojawiają się jakieś dziwne teorie o "chwilowym spadku lepkości" oleju podczas pracy w wysokich temperaturach, tym bardziej prawdopodobnym, gdy olej ma szeroką rozpiętość (stąd na celowniku oleje 0w30, a przede wszystkim te "cieńsze")... Nie jestem ekspertem, ale im dłużej się nad nimi zastanawiam, tym bardziej wydają się mi być czymś z cyklu - pisane palcem po wodzie (bo czy 0w30 to taka straszna rozpiętość, patrząc na rynek olejowy, czy bardziej problem mają z tym zerem?). Jak Ty to oceniasz? Autorzy tych rewelacji najczęściej wskazują, że oleje z dużą rozpiętością mają więcej wiskozatorów, które to mogą ulec degradacji podczas pracy w wysokiej temperaturze ("ścinanie polimerów"), a w efekcie może dojść do zerwania filmu olejowego. Podobno... Hyundai do Tucsona nie zaleca 0w30 w miejsce 5w30, przy długich trasach pod obciążeniem.
Właściwie aż mi wstyd zajmować tu miejsce teoriami przypominającymi foliarstwo, ale już dawno chciałem zapytać o to mojego olejowego guru. Żeby samemu wybrać olej, to by trzeba było robić magisterkę z mechaniki. W internecie ile osób, tyle teorii, więc najprościej oprzeć się na kimś, kto ma wiedzę, pisze z sensem opiera się na racjonalnych argumentach, ja patrzę jeszcze nawet na poziom kultury w dyskusji (to też wiele mówi). Innymi słowy, po prostu zdaję się na Twoje słowo.
Ogólnie, to mam Octavię 1.4-tsi CHPA. Ostatni bez dpf i producent w instrukcji (ku zdziwieniu aso) dopuszcza nawet normę VW 502. Mimo wszystko nie kombinuję i leję słynny Motul Specyfic 5w30 vw504/507. Liczę, że pomoże to uchronić się przed zbieraniem nagaru (btw, co myślisz/-cie o płukankach? robicie takowe?) i problemami z katalizatorem, sondami lambda itp. Sailor praktycznie przekonał mnie do przejścia na volkswagenowski 0w30 (tym bardziej, że łatwo kupić pewny i tani z aso, na allegro), ale pozostaje otwarty na wszelkie rady (rozważałem też ten Ravenol - przy tej cenie paliwa/100km, to cena ma drugorzędne znaczenie, choć bez potrzeby nie ma co przepłacać ).
Przy motulu trochę zaczyna mnie martwić, że olej lekko się grzeje (mam wrażenie, że niezbyt chętnie spada jego temperatura (mechanik sprawdzał, stwierdził, że auto ok). 0w lepiej ochroni przy starcie, ale też często jeżdżę autostradą - w tych warunkach zależy mi na możliwie niskich temperaturach i dobrej ochronie. Tym bardziej, że przy obecnej dostępności nowych aut , najlepiej żeby posłużyło bezawaryjnie jak najdłużej - najwyżej przekażę jakiemuś niedzielnemu kierowcy w rodzinie.
Z góry dzięki za odpowiedź, jak i za wszelkie porady jakimi do tej pory dzieliłeś się na forum (w temacie olei, to czytałem chyba wszystkie).
Pozdrawiam