Tu masz rację, i tak też odpowiedzialem jak ktoś pytał ile może zalać na Max, w sensie, że bezpieczny Max to granica B i A
Natomiast max, wskazanie bagnetu to górna granica A
Tu masz rację, i tak też odpowiedzialem jak ktoś pytał ile może zalać na Max, w sensie, że bezpieczny Max to granica B i A
wiadomo ludzie z innej planety
I niech teraz ktokolwiek spróbuje wyśmiać, albo podważyć wiedzę Sailora ...sailor 88 pisze: ↑05 gru 2020, 9:49Rozszerzyłem Mini poradnik olejowy o część II. Zawiera ona informacje o bardziej zaawansowanych parametrach oleju silnikowego, co pozwala samodzielnie i ze zrozumieniem popatrzeć na konkretny produkt. Wystarczy zajrzeć na stronę producenta, do arkusza danych technicznych i porównać konkretne parametry, to pozwoli wybrać najbardziej interesujący nas produkt, pod względem technicznym jak i finansowym. Tutaj również objawią się różnice między konkretnymi produktami, pozornie identycznymi, spełniającymi określoną normę i posiadające taki sam zakres lepkości temperaturowej, czyli dlaczego jeden olej jest lepszy od drugiego...
Życzę miłej lektury dla zainteresowanych...
W silniku 2.0TSI możesz stosować olej zgodny z normą 504.00/507.00 lub 508.00/509.00 bez względu na interwał wymiany. Olej wg. normy 502.00/505.00 nie nadaje się do współcześnie produkowanych silników (filtr cząstek stałych) ze względu na wysoką zawartość popiołów. Dobrym wyborem do tego silnika obecnie, jest olej serwisowy VW 504.00/507.00 o pośredniej lepkości 0W30. Dobre bazy, nowoczesny pakiet dodatków z zestawem antyzużyciowym i przystępna cena, poza serwisem oczywiście. Pozostałe oleje masz opisane w Mini poradniku olejowym.Grz_Bo pisze: ↑06 gru 2020, 9:09Witam,
Mam pytanie odnośnie normy oleju. VW zaleca normę 504.00/507.00 do wymiany LL - czyli, interwał co 30.000 km.
W moim przypadku był to silnik w Leonie 1,8tsi i kupowałem olej wg. normy 502.00/505.00, zalecany przy interwałach co 15.000 km. Obecnie będzie to 2.0tsi w Atece.
Moje pytanie jest następujące:
1. Czy przechodząc na wymiany, co 15kkm stosujecie nadal oleje wg. normy 504.00/507.00?
2. Czy zmieniają interwał wymiany co 15kkm zmieniacie również normę i oleje na 502.00/505.00?
3. Rozumiem, że w przypadku 2.0 tsi w Atece po FL w.w normy również obowiązują. Czy coś się zmieniło?
Z góry dziękuję za informacje.
Pozdrawiam,
Grzegorz
Dziękuję za poradę, zgodnie z poradnikiem przerzucę się więc na:sailor 88 pisze:W silniku 2.0TSI możesz stosować olej zgodny z normą 504.00/507.00 lub 508.00/509.00 bez względu na interwał wymiany. Olej wg. normy 502.00/505.00 nie nadaje się do współcześnie produkowanych silników (filtr cząstek stałych) ze względu na wysoką zawartość popiołów. Dobrym wyborem do tego silnika obecnie, jest olej serwisowy VW 504.00/507.00 o pośredniej lepkości 0W30. Dobre bazy, nowoczesny pakiet dodatków z zestawem antyzużyciowym i przystępna cena, poza serwisem oczywiście. Pozostałe oleje masz opisane w Mini poradniku olejowym.Grz_Bo pisze: ↑06 gru 2020, 9:09Witam,
Mam pytanie odnośnie normy oleju. VW zaleca normę 504.00/507.00 do wymiany LL - czyli, interwał co 30.000 km.
W moim przypadku był to silnik w Leonie 1,8tsi i kupowałem olej wg. normy 502.00/505.00, zalecany przy interwałach co 15.000 km. Obecnie będzie to 2.0tsi w Atece.
Moje pytanie jest następujące:
1. Czy przechodząc na wymiany, co 15kkm stosujecie nadal oleje wg. normy 504.00/507.00?
2. Czy zmieniają interwał wymiany co 15kkm zmieniacie również normę i oleje na 502.00/505.00?
3. Rozumiem, że w przypadku 2.0 tsi w Atece po FL w.w normy również obowiązują. Czy coś się zmieniło?
Z góry dziękuję za informacje.
Pozdrawiam,
Grzegorz
Filtr oleju i powietrza dobieramy co najmniej na podstawie pojemności silnika, mocy i roku produkcji, a najlepiej po kodzie silnika. Reszta podobnie, co najmniej model i rocznik, a klocki to już najlepiej po VIN-ie, bo tu jest najwięcej rozbieżności.