Jeden serwis zalewa Shella 0W 30, a drugi niby oryginalny olej Seata, czyli pewnie Castrol 0W 20. To w którym robić przegląd ? Odległość ta sama. Aktualnie mam zalany ten Shell 0W 30, bo taki mi zalali po roku.
Obecnie (od stycznia 2020) wszystkie oleje serwisowe dla całego koncernu VAG'a produkuje Shell. Castrol to poprzedni dostawca...
Na przykład olej LONG LIFE III FE 0W30 w butelkach z logo VW, AUDI, SEAT, lub SKODA to ten sam produkt co SHELL HELIX ULTRA PROFESSIONAL AV-L 0W30
...Spieszmy się kochać diesel'e, tak szybko odchodzą...
Obecnie (od stycznia 2020) wszystkie oleje serwisowe dla całego koncernu VAG'a produkuje Shell. Castrol to poprzedni dostawca...
Na przykład olej LONG LIFE III FE 0W30 w butelkach z logo VW, AUDI, SEAT, lub SKODA to ten sam produkt co SHELL HELIX ULTRA PROFESSIONAL AV-L 0W30
Wczoraj znalazłem stronę, gdzie VW opisuje, że auta od modelu 2021 mają dostawać oleje takie jak fabrycznie zalane. A nie inne. Moje to 2020.
Dodatkowo chwali się że jego oleje są na GTL-u więc potwierdza to Shella.
Stąd moje wcześniejsze pytanie, czy zostać przy 0W-30 wymienionego przy 9 tys. km, czy iść do innego ASO po 0W-20, teraz już wiem, że też Shell. A może ten 0W-30 to ta sama baza co 0W-20, tylko ma więcej dodatków lepkościowych i wyszli na 30 ???
Ateca 1.5 tsi DSG, Radium Grey, wersja FR + extrasy.
Wczoraj znalazłem stronę, gdzie VW opisuje, że auta od modelu 2021 mają dostawać oleje takie jak fabrycznie zalane. A nie inne. Moje to 2020.
Dodatkowo chwali się że jego oleje są na GTL-u więc potwierdza to Shella.
Stąd moje wcześniejsze pytanie, czy zostać przy 0W-30 wymienionego przy 9 tys. km, czy iść do innego ASO po 0W-20, teraz już wiem, że też Shell. A może ten 0W-30 to ta sama baza co 0W-20, tylko ma więcej dodatków lepkościowych i wyszli na 30 ???
Tego, czym silnik został napełniony w fabryce nie wie nikt...żaden serwis autoryzowany VAG'a nigdy nie otrzymał oficjalnie takiej informacji od producenta czy importera. Wszystko to domysły i spekulacje, dopiero instrukcja obsługi informuje nabywcę jakiego oleju wymaga jego auto. To samo dotyczy olejów serwisowych, ich skład nie jest znany, tylko drogą domysłów i niezależnych analiz fizyko-chemicznych udało się ustalić co zawiera opakowanie, ale też z dużym prawdopodobieństwem, nigdy na 100%.
A decyzję który olej zalejesz musisz podjąć sam...0w20 jest zalecany, a 0w30 dopuszczalny, więc silnik da radę...ja osobiście gdybym miał taki silnik stosowałbym Ravenola VSE 0w20 i wymieniał co 15 tyś. lub co rok. Jest drogi, ale ma rewelacyjne parametry. Gdybym stosował olej serwisowy, wymieniałbym co 10-12 tyś. km bo jeżdżę głównie po mieście i to krótkie odcinki. To dobry i jednocześnie tani olej, ale przy intensywnej eksploatacji stosunkowo szybko się degraduje i traci pierwotne parametry.
Oczywiście wszystko zależy od budżetu przeznaczonego na serwis, zakładanego przebiegu auta w twoich rękach i przede wszystkim od tego, jak bardzo kochasz swoje auto ...
Za ten post autor sailor 88 otrzymał podziękowania (w sumie 2):
Dlatego pytam się co lepiej? Póki jest gwarancja nie pojadę ze swoim olejem, nie będę ryzykował w razie czego. Potem, to co będzie akurat najlepsze.
Niby fabryka 0W20, ale po roku przy 9 tys km wymieniłem w ASO Dynamica na 0W30, już Shell. Za miesiąc serwis po 2 latach przy przebiegu 19-20 tys km. Więc jak widać nie nawalam kilometrów. ASO w Krakowie deklaruje, że leją 0W20, a co zalewają to nie wiadomo, może i tak 0W30.
Co dziwne, poprzednio wymieniłem olej i tyle. A teraz prz 18,5 tys km zaświeciła mi się kontrolka sprawdź olej. Dolałem 0,5 l Shell 0W30. Dziwne, bo pierwsze 9 tys km nic. A teraz dolewka, fakt szybciej jeżdżę, ale żeby wziął olej ?? Może to wina oleju ? Chociaż prędzej powinien brać 0W20.
ASO Dynamica ma lepsze opinie i u nich brałem auto, ale jak lepiej lać 0W20, to mogę przejść do innych. Cena serwisu prawie ta sama, Dynamica tańsza 50 zł, może to przez olej 0W30 ? Dla mnie ta cena nie gra roli.
Ateca 1.5 tsi DSG, Radium Grey, wersja FR + extrasy.