Wymiana Oleju

Ogólne dyskusje techniczne, opis problemów i usterek oraz ich sposoby ich rozwiązania
Młody
Posty: 59
Rejestracja: 25 wrz 2017, 10:43
Lokalizacja: Szczecin
Samochód: Ateca Cupra 2.0 TSI 300KM
Podziękował: 4 razy
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Re: Wymiana Oleju

Post autor: Młody »

madrid2012 pisze:
22 sie 2021, 11:04
Młody pisze:
19 sie 2021, 20:39
Rafiner pisze:
10 sie 2021, 20:11
To coś nowego. Zazwyczaj jest wpis, bo materiały z neta. Każdy ma swoje doświadczenia. Ale nie wiem skąd te pare stówek. Koledzy pisali o 150-200 zł różnicy.
Litr oleju na serwisie to ponad 100 zł, po za serwisem orginalny vw zalecany to jakies 26-30 zł, droższy ravenol 50-60 za litr przy ponad 6 litrach jest róznica, do tego filtr ze 20-30 droższy na serwisie plus korek też jakoś 10 droższy. Pozbierasz do kupy to jest kilka stówek. Dodam że np mnie samemu proponowali aby olej kupił gdzie indziej.
W którym serwisie proponowali abyś przyjechał z własnym olejem?
Krotoski-Zasada w Szczecinie



Sponsor

Re: Wymiana Oleju

Sponsor


Awatar użytkownika
Endrju
Moderator
Posty: 3725
Rejestracja: 11 maja 2017, 0:50
Lokalizacja: Świdwin
Samochód: Seat Ateca FL 1.5 TSI 150KM
Podziękował: 89 razy
Otrzymał podziękowań: 153 razy

Re: Wymiana Oleju

Post autor: Endrju »

Natrafiłem na taki artykuł. Dość ciekawe.https://spidersweb.pl/autoblog/jaki-olej-0w20-czy-5w30/
Jest- Seat Ateca FL 1.5 TSI ACT DSG7 150KM Xperience
Był - Seat Ateca 1.4 TSI ACT DSG7 150KM Xcellence
Obrazek

Misiek
Posty: 2432
Rejestracja: 20 sie 2020, 21:30
Lokalizacja: Białystok
Samochód: Ateca 1.5 DSG Xperience + Ford Galaxy
Podziękował: 744 razy
Otrzymał podziękowań: 1195 razy

Re: Wymiana Oleju

Post autor: Misiek »

Endrju pisze:
10 paź 2021, 9:48
Natrafiłem na taki artykuł. Dość ciekawe.https://spidersweb.pl/autoblog/jaki-olej-0w20-czy-5w30/
A za "poradnikiem olejowym" - najpopularniejszy chyba 1,5 TSI jest skonstruowany pod właśnie tą "wodę" 0W20. Więc jak to rozumieć - może nasz forumowy guru Sailor się wypowie, co On ana to ?
Hmmm, to dziwne, u mnie działa normalnie :lol:

geranium
Posty: 719
Rejestracja: 10 lut 2019, 18:41
Samochód: SEAT ATECA 1.5 DSG
Podziękował: 10 razy
Otrzymał podziękowań: 40 razy

Re: Wymiana Oleju

Post autor: geranium »

Endrju pisze:
10 paź 2021, 9:48
Natrafiłem na taki artykuł. Dość ciekawe.https://spidersweb.pl/autoblog/jaki-olej-0w20-czy-5w30/
takich artykułów jest pełno a takich podsłuchanych rozmów nie można zliczyć..

gdzie tam jest jakiś konkret ? jakie ASO, jaki silnik, jaki olej itd.

a ASO z czegoś musi żyć....... jeszcze nie tak dawno wymiana była wliczona w cenę oleju

PS .czy ktoś widział jakiś artkuł o wymianie oleju po roku? co się dzieje z takim olejem?
co jeżeli wlewamy olej który leży w beczce 6mcy ?

Rafiner
Posty: 815
Rejestracja: 07 paź 2018, 19:02
Samochód: Seat Ateca 1.5 TSI DSG FR
Podziękował: 88 razy
Otrzymał podziękowań: 82 razy

Re: Wymiana Oleju

Post autor: Rafiner »

W necie są testy oleju po kilku tys. km. Z tego co widziałem, nie ma tak źle jak się przedstawia. Parę opiłków w filtrze. Wymiana daje trochę korzyści, ale nie aż tak znaczne, żeby auto po wymianie, było wyraźnie lepsze. Już więcej daje wymiana co 15 tys. km.
Kondycją oleju po 6, 12 miesiącach bym się nie przejmował. Bazy olejowe są na tyle stabilne, że do roku wymiana, a następnie kolejny rok jazdy są ok.
Ateca 1.5 tsi DSG, Radium Grey, wersja FR + extrasy.

Awatar użytkownika
sailor 88
Posty: 1375
Rejestracja: 27 maja 2017, 9:33
Lokalizacja: Białystok
Samochód: Nissan Qashqai E-POWER : był Seat Ateca 1,6TDI
Podziękował: 84 razy
Otrzymał podziękowań: 383 razy

Re: Wymiana Oleju

Post autor: sailor 88 »

Tak jak słusznie napisał geranium artykuł po prostu z d**y, napisany chyba dla jakiegoś poklasku, bo nie zawiera treści merytorycznych. Jak można oceniać olej na podstawie jednego tylko parametru czyli lepkości??? Gdzie normy producenta, które tak naprawdę są najważniejsze bo pozostają w ścisłej relacji z konstrukcją silnika? Nie można wychodzić z założenia, że im bardziej lepki olej, tym lepiej smaruje...czyli oznaczenie lepkości na bańce mówi niewiele o rzeczywistych właściwościach oleju. Wlewając olej niezgodny z normą (zbyt lepki) zamiast poprawić smarowanie może je pogorszyć, bo nie bierzemy pod uwagę średnicy magistrali olejowej silnika, wydajności pompy olejowej, sterowania fazami rozrządu itp. Jednym słowem nie należy bać się lepkości 0w20 jeżeli olej spełnia normę 508.00/509.00, a producent takową zaleca. Osobiście taki właśnie bym zalecał do 1.5 TSI, choć 5w30/0w30 (504.00/507.00) też producent dopuszcza. Nie można niczego uogólniać, bo olej 0w20 do Hondy czy Toyoty, to zupełnie inny produkt niż do silników VAG'a. Poza tym oleje 0w20/0w16 są w użyciu już kilkanaście lat i silniki mają się dobrze.

Reasumując, jeżeli nie chcemy wnikać w "technikalia" olejowe a mieć pewność właściwego postępowania należy:
1. Stosować tylko i wyłącznie olej zgodny z normą do danego silnika.
2. Stosować olej z aprobatą producenta, nie tylko zgodny z daną normą.
3. Kupować oleje markowych firm z pewnego źródła.
4. Wymieniać olej nie rzadziej niż raz w roku lub po przebiegu 15tyś. km.
Za ten post autor sailor 88 otrzymał podziękowanie:
Misiek (10 paź 2021, 22:01)
Ocena: 5.26%
...Spieszmy się kochać diesel'e, tak szybko odchodzą...

geranium
Posty: 719
Rejestracja: 10 lut 2019, 18:41
Samochód: SEAT ATECA 1.5 DSG
Podziękował: 10 razy
Otrzymał podziękowań: 40 razy

Re: Wymiana Oleju

Post autor: geranium »

ciągle szukam informacji na nurtujące mnie pytanie :?:

przykładowo: na rok robię 7,5Kkm to dlaczego mam wymieniać olej po roku? a nie po osiągnięciu 15Kkm ?

PS kolejny dylemat
co jest lepsze dla silnika dzienne jazdy po 20 km czy raz na tydzień 100km? (oczywiście olej w obu przypadkach w odpowiedniej temperaturze itd..)

VVojteck
Posty: 95
Rejestracja: 23 lis 2020, 20:37
Samochód: Renault
Podziękował: 0
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Re: Wymiana Oleju

Post autor: VVojteck »

Zakładając start z rozgrzanym olejem to pewnie wszystko jedno.

Jeździłem przez 7 lat i ~75 kkm (do 150 kkm) dieslem w trybie "raz na tydzień". Nic złego się nie wydarzyło.

Awatar użytkownika
sailor 88
Posty: 1375
Rejestracja: 27 maja 2017, 9:33
Lokalizacja: Białystok
Samochód: Nissan Qashqai E-POWER : był Seat Ateca 1,6TDI
Podziękował: 84 razy
Otrzymał podziękowań: 383 razy

Re: Wymiana Oleju

Post autor: sailor 88 »

geranium pisze:
11 paź 2021, 17:15
ciągle szukam informacji na nurtujące mnie pytanie :?:

przykładowo: na rok robię 7,5Kkm to dlaczego mam wymieniać olej po roku? a nie po osiągnięciu 15Kkm ?

PS kolejny dylemat
co jest lepsze dla silnika dzienne jazdy po 20 km czy raz na tydzień 100km? (oczywiście olej w obu przypadkach w odpowiedniej temperaturze itd..)
1. Olej starzeje się nie tylko poprzez degradację, ale również poprzez utlenianie, czyli zalegając w silniku nawet nieużywanym proces starzenia się oleju postępuje. Nawet nowy olej w otwartym opakowaniu starzeje się szybciej. Dużo zależy też od składu oleju, te oparte na dobrych bazach starzeją się wolniej, a te na gorszych dużo szybciej, bo właściwe parametry oleju uzyskiwane są drogą dodatków uszlachetniających (wiskozatory, plastyfikatory itp.), które rozkładając się doprowadzają do pogorszenia parametrów oleju.
2.Teoretycznie częsty rozruch silnika zwiększa zużycie, ale dotyczy to głównie zimnych rozruchów, choć współczesne silniki z systemem S&S są specjalnie wzmacniane na okoliczność częstych startów.
...Spieszmy się kochać diesel'e, tak szybko odchodzą...

Rafiner
Posty: 815
Rejestracja: 07 paź 2018, 19:02
Samochód: Seat Ateca 1.5 TSI DSG FR
Podziękował: 88 razy
Otrzymał podziękowań: 82 razy

Re: Wymiana Oleju

Post autor: Rafiner »

Jeden serwis zalewa Shella 0W 30, a drugi niby oryginalny olej Seata, czyli pewnie Castrol 0W 20. To w którym robić przegląd ? Odległość ta sama. Aktualnie mam zalany ten Shell 0W 30, bo taki mi zalali po roku.
Ateca 1.5 tsi DSG, Radium Grey, wersja FR + extrasy.

ODPOWIEDZ