Krotoski-Zasada w Szczeciniemadrid2012 pisze: ↑22 sie 2021, 11:04W którym serwisie proponowali abyś przyjechał z własnym olejem?Młody pisze: ↑19 sie 2021, 20:39Litr oleju na serwisie to ponad 100 zł, po za serwisem orginalny vw zalecany to jakies 26-30 zł, droższy ravenol 50-60 za litr przy ponad 6 litrach jest róznica, do tego filtr ze 20-30 droższy na serwisie plus korek też jakoś 10 droższy. Pozbierasz do kupy to jest kilka stówek. Dodam że np mnie samemu proponowali aby olej kupił gdzie indziej.
Wymiana Oleju
-
- Posty: 59
- Rejestracja: 25 wrz 2017, 10:43
- Lokalizacja: Szczecin
- Samochód: Ateca Cupra 2.0 TSI 300KM
- Podziękował: 4 razy
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
Re: Wymiana Oleju
- Endrju
- Moderator
- Posty: 3725
- Rejestracja: 11 maja 2017, 0:50
- Lokalizacja: Świdwin
- Samochód: Seat Ateca FL 1.5 TSI 150KM
- Podziękował: 89 razy
- Otrzymał podziękowań: 153 razy
Re: Wymiana Oleju
Natrafiłem na taki artykuł. Dość ciekawe.https://spidersweb.pl/autoblog/jaki-olej-0w20-czy-5w30/
-
- Posty: 2432
- Rejestracja: 20 sie 2020, 21:30
- Lokalizacja: Białystok
- Samochód: Ateca 1.5 DSG Xperience + Ford Galaxy
- Podziękował: 744 razy
- Otrzymał podziękowań: 1195 razy
Re: Wymiana Oleju
A za "poradnikiem olejowym" - najpopularniejszy chyba 1,5 TSI jest skonstruowany pod właśnie tą "wodę" 0W20. Więc jak to rozumieć - może nasz forumowy guru Sailor się wypowie, co On ana to ?Endrju pisze: ↑10 paź 2021, 9:48Natrafiłem na taki artykuł. Dość ciekawe.https://spidersweb.pl/autoblog/jaki-olej-0w20-czy-5w30/
Hmmm, to dziwne, u mnie działa normalnie
-
- Posty: 719
- Rejestracja: 10 lut 2019, 18:41
- Samochód: SEAT ATECA 1.5 DSG
- Podziękował: 10 razy
- Otrzymał podziękowań: 40 razy
Re: Wymiana Oleju
takich artykułów jest pełno a takich podsłuchanych rozmów nie można zliczyć..Endrju pisze: ↑10 paź 2021, 9:48Natrafiłem na taki artykuł. Dość ciekawe.https://spidersweb.pl/autoblog/jaki-olej-0w20-czy-5w30/
gdzie tam jest jakiś konkret ? jakie ASO, jaki silnik, jaki olej itd.
a ASO z czegoś musi żyć....... jeszcze nie tak dawno wymiana była wliczona w cenę oleju
PS .czy ktoś widział jakiś artkuł o wymianie oleju po roku? co się dzieje z takim olejem?
co jeżeli wlewamy olej który leży w beczce 6mcy ?
-
- Posty: 815
- Rejestracja: 07 paź 2018, 19:02
- Samochód: Seat Ateca 1.5 TSI DSG FR
- Podziękował: 88 razy
- Otrzymał podziękowań: 82 razy
Re: Wymiana Oleju
W necie są testy oleju po kilku tys. km. Z tego co widziałem, nie ma tak źle jak się przedstawia. Parę opiłków w filtrze. Wymiana daje trochę korzyści, ale nie aż tak znaczne, żeby auto po wymianie, było wyraźnie lepsze. Już więcej daje wymiana co 15 tys. km.
Kondycją oleju po 6, 12 miesiącach bym się nie przejmował. Bazy olejowe są na tyle stabilne, że do roku wymiana, a następnie kolejny rok jazdy są ok.
Kondycją oleju po 6, 12 miesiącach bym się nie przejmował. Bazy olejowe są na tyle stabilne, że do roku wymiana, a następnie kolejny rok jazdy są ok.
Ateca 1.5 tsi DSG, Radium Grey, wersja FR + extrasy.
- sailor 88
- Posty: 1375
- Rejestracja: 27 maja 2017, 9:33
- Lokalizacja: Białystok
- Samochód: Nissan Qashqai E-POWER : był Seat Ateca 1,6TDI
- Podziękował: 84 razy
- Otrzymał podziękowań: 383 razy
Re: Wymiana Oleju
Tak jak słusznie napisał geranium artykuł po prostu z d**y, napisany chyba dla jakiegoś poklasku, bo nie zawiera treści merytorycznych. Jak można oceniać olej na podstawie jednego tylko parametru czyli lepkości??? Gdzie normy producenta, które tak naprawdę są najważniejsze bo pozostają w ścisłej relacji z konstrukcją silnika? Nie można wychodzić z założenia, że im bardziej lepki olej, tym lepiej smaruje...czyli oznaczenie lepkości na bańce mówi niewiele o rzeczywistych właściwościach oleju. Wlewając olej niezgodny z normą (zbyt lepki) zamiast poprawić smarowanie może je pogorszyć, bo nie bierzemy pod uwagę średnicy magistrali olejowej silnika, wydajności pompy olejowej, sterowania fazami rozrządu itp. Jednym słowem nie należy bać się lepkości 0w20 jeżeli olej spełnia normę 508.00/509.00, a producent takową zaleca. Osobiście taki właśnie bym zalecał do 1.5 TSI, choć 5w30/0w30 (504.00/507.00) też producent dopuszcza. Nie można niczego uogólniać, bo olej 0w20 do Hondy czy Toyoty, to zupełnie inny produkt niż do silników VAG'a. Poza tym oleje 0w20/0w16 są w użyciu już kilkanaście lat i silniki mają się dobrze.
Reasumując, jeżeli nie chcemy wnikać w "technikalia" olejowe a mieć pewność właściwego postępowania należy:
1. Stosować tylko i wyłącznie olej zgodny z normą do danego silnika.
2. Stosować olej z aprobatą producenta, nie tylko zgodny z daną normą.
3. Kupować oleje markowych firm z pewnego źródła.
4. Wymieniać olej nie rzadziej niż raz w roku lub po przebiegu 15tyś. km.
Reasumując, jeżeli nie chcemy wnikać w "technikalia" olejowe a mieć pewność właściwego postępowania należy:
1. Stosować tylko i wyłącznie olej zgodny z normą do danego silnika.
2. Stosować olej z aprobatą producenta, nie tylko zgodny z daną normą.
3. Kupować oleje markowych firm z pewnego źródła.
4. Wymieniać olej nie rzadziej niż raz w roku lub po przebiegu 15tyś. km.
- Ocena: 5.26%
...Spieszmy się kochać diesel'e, tak szybko odchodzą...
-
- Posty: 719
- Rejestracja: 10 lut 2019, 18:41
- Samochód: SEAT ATECA 1.5 DSG
- Podziękował: 10 razy
- Otrzymał podziękowań: 40 razy
Re: Wymiana Oleju
ciągle szukam informacji na nurtujące mnie pytanie
przykładowo: na rok robię 7,5Kkm to dlaczego mam wymieniać olej po roku? a nie po osiągnięciu 15Kkm ?
PS kolejny dylemat
co jest lepsze dla silnika dzienne jazdy po 20 km czy raz na tydzień 100km? (oczywiście olej w obu przypadkach w odpowiedniej temperaturze itd..)
przykładowo: na rok robię 7,5Kkm to dlaczego mam wymieniać olej po roku? a nie po osiągnięciu 15Kkm ?
PS kolejny dylemat
co jest lepsze dla silnika dzienne jazdy po 20 km czy raz na tydzień 100km? (oczywiście olej w obu przypadkach w odpowiedniej temperaturze itd..)
-
- Posty: 95
- Rejestracja: 23 lis 2020, 20:37
- Samochód: Renault
- Podziękował: 0
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
Re: Wymiana Oleju
Zakładając start z rozgrzanym olejem to pewnie wszystko jedno.
Jeździłem przez 7 lat i ~75 kkm (do 150 kkm) dieslem w trybie "raz na tydzień". Nic złego się nie wydarzyło.
Jeździłem przez 7 lat i ~75 kkm (do 150 kkm) dieslem w trybie "raz na tydzień". Nic złego się nie wydarzyło.
- sailor 88
- Posty: 1375
- Rejestracja: 27 maja 2017, 9:33
- Lokalizacja: Białystok
- Samochód: Nissan Qashqai E-POWER : był Seat Ateca 1,6TDI
- Podziękował: 84 razy
- Otrzymał podziękowań: 383 razy
Re: Wymiana Oleju
1. Olej starzeje się nie tylko poprzez degradację, ale również poprzez utlenianie, czyli zalegając w silniku nawet nieużywanym proces starzenia się oleju postępuje. Nawet nowy olej w otwartym opakowaniu starzeje się szybciej. Dużo zależy też od składu oleju, te oparte na dobrych bazach starzeją się wolniej, a te na gorszych dużo szybciej, bo właściwe parametry oleju uzyskiwane są drogą dodatków uszlachetniających (wiskozatory, plastyfikatory itp.), które rozkładając się doprowadzają do pogorszenia parametrów oleju.geranium pisze: ↑11 paź 2021, 17:15ciągle szukam informacji na nurtujące mnie pytanie
przykładowo: na rok robię 7,5Kkm to dlaczego mam wymieniać olej po roku? a nie po osiągnięciu 15Kkm ?
PS kolejny dylemat
co jest lepsze dla silnika dzienne jazdy po 20 km czy raz na tydzień 100km? (oczywiście olej w obu przypadkach w odpowiedniej temperaturze itd..)
2.Teoretycznie częsty rozruch silnika zwiększa zużycie, ale dotyczy to głównie zimnych rozruchów, choć współczesne silniki z systemem S&S są specjalnie wzmacniane na okoliczność częstych startów.
...Spieszmy się kochać diesel'e, tak szybko odchodzą...
-
- Posty: 815
- Rejestracja: 07 paź 2018, 19:02
- Samochód: Seat Ateca 1.5 TSI DSG FR
- Podziękował: 88 razy
- Otrzymał podziękowań: 82 razy
Re: Wymiana Oleju
Jeden serwis zalewa Shella 0W 30, a drugi niby oryginalny olej Seata, czyli pewnie Castrol 0W 20. To w którym robić przegląd ? Odległość ta sama. Aktualnie mam zalany ten Shell 0W 30, bo taki mi zalali po roku.
Ateca 1.5 tsi DSG, Radium Grey, wersja FR + extrasy.