Wymiana Oleju
-
- Posty: 84
- Rejestracja: 02 sie 2020, 22:37
- Samochód: Leon DKZA
- Podziękował: 18 razy
- Otrzymał podziękowań: 16 razy
Re: Wymiana Oleju
Dzięki Sailor.
Na razie mam jeszcze całkiem daleko do wymiany oleju w DQ380 ale zdziwiło mnie że po wpisaniu np na stronie Ravenola czy Motula mojego auta pokazuje olej do starszych DSG. Z tego co się orientowałem to wymiana oleju z filtrem i robocizną w ASO to ok 1000 zł (raczej mniej) ale dziwi mnie, że o ile oleje silnikowe mają normy które łatwo porównywać i wybierać pomiędzy producentami to oleje do DSG są jakąś wielką tajemnicą. W sumie w tym przypadku sprawdza się powiedzenie, że najlepiej zarabia się na serwisie. Myślę, że jak DQ380/381 trochę się bardziej spopularyzują to kolejni producenci będą starli się wypuścić coś swojego. Gdzieś wyczytałem, że ludzie lali do tych skrzyń Motula Multi DCTF i podobno skrzynia chodziła znacznie lepiej. Pytanie ile w tym prawdy i jak długa taka skrzynia będzie pracować.
W sumie do DQ380 wchodzi ok 5 litrów oleju co daje ok 500zł za sam olej (w wolnym handlu) ale znowu, przy moich przebiegach to pewnie go wymienię z racji wieku a nie przebiegu . Co do wymiany co 30 tys km to po prostu wolę dmuchać na zimne i mieć święty spokój.
Ciekawostka jest taka (taką usłyszałem w ASO). VAG zaleca wymianę co 60 tys km, ludzie z ASO po cichu co 30 tys km, ale jak się wkupi pakiet serwisowy to (podobno) okres między wymianami już nie wynosi 60 a (o ile dobrze pamiętam) 70 tys km. Jak widać cyfry są strasznie elastyczne.
Bardzo ale to bardzo dziękuję za pomoc i rady.
Na razie mam jeszcze całkiem daleko do wymiany oleju w DQ380 ale zdziwiło mnie że po wpisaniu np na stronie Ravenola czy Motula mojego auta pokazuje olej do starszych DSG. Z tego co się orientowałem to wymiana oleju z filtrem i robocizną w ASO to ok 1000 zł (raczej mniej) ale dziwi mnie, że o ile oleje silnikowe mają normy które łatwo porównywać i wybierać pomiędzy producentami to oleje do DSG są jakąś wielką tajemnicą. W sumie w tym przypadku sprawdza się powiedzenie, że najlepiej zarabia się na serwisie. Myślę, że jak DQ380/381 trochę się bardziej spopularyzują to kolejni producenci będą starli się wypuścić coś swojego. Gdzieś wyczytałem, że ludzie lali do tych skrzyń Motula Multi DCTF i podobno skrzynia chodziła znacznie lepiej. Pytanie ile w tym prawdy i jak długa taka skrzynia będzie pracować.
W sumie do DQ380 wchodzi ok 5 litrów oleju co daje ok 500zł za sam olej (w wolnym handlu) ale znowu, przy moich przebiegach to pewnie go wymienię z racji wieku a nie przebiegu . Co do wymiany co 30 tys km to po prostu wolę dmuchać na zimne i mieć święty spokój.
Ciekawostka jest taka (taką usłyszałem w ASO). VAG zaleca wymianę co 60 tys km, ludzie z ASO po cichu co 30 tys km, ale jak się wkupi pakiet serwisowy to (podobno) okres między wymianami już nie wynosi 60 a (o ile dobrze pamiętam) 70 tys km. Jak widać cyfry są strasznie elastyczne.
Bardzo ale to bardzo dziękuję za pomoc i rady.
-
- Posty: 45
- Rejestracja: 05 maja 2020, 8:23
- Lokalizacja: ZST
- Samochód: Ateca FR 1.5 DSG LPG
- Podziękował: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 14 razy
Re: Wymiana Oleju
Czytam i czytam ...... i nie jestem pewien....
Planuje wymieniać olej w 1,5 tsi DADA co 15 tys. - zrozumiałem , że mogę zmienić 508/509 na 504/507?
Pytanie drugie - dlaczego na zaprzyjaźnionym portalu oleje w oryginalnych opakowaniach są tańsze niż inne firmowe (ravenol,fuchs....)- sprawdzałem ceny dot. 0w20?
Planuje wymieniać olej w 1,5 tsi DADA co 15 tys. - zrozumiałem , że mogę zmienić 508/509 na 504/507?
Pytanie drugie - dlaczego na zaprzyjaźnionym portalu oleje w oryginalnych opakowaniach są tańsze niż inne firmowe (ravenol,fuchs....)- sprawdzałem ceny dot. 0w20?
- sailor 88
- Posty: 1379
- Rejestracja: 27 maja 2017, 9:33
- Lokalizacja: Białystok
- Samochód: Nissan Qashqai E-POWER : był Seat Ateca 1,6TDI
- Podziękował: 86 razy
- Otrzymał podziękowań: 386 razy
Re: Wymiana Oleju
Możesz zmienić 508/509 na 504/507, producent dopuszcza obie normy ze wskazaniem na 508/509, bo ten silnik jest konstrukcyjnie przystosowany do takiej lepkości i nie jest to tylko działanie proekologiczne w tym przypadku. A oleje serwisowe mają "chore" ceny tylko w ASO, w dystrybucji niezależnej mają ceny porównywalne do innych w tej klasie. Dawno, dawno temu te oleje poza serwisem były niedostępne, a własnego oleju nie można było zabierać na przegląd gwarancyjny...adbur pisze: ↑04 sie 2020, 19:38Czytam i czytam ...... i nie jestem pewien....
Planuje wymieniać olej w 1,5 tsi DADA co 15 tys. - zrozumiałem , że mogę zmienić 508/509 na 504/507?
Pytanie drugie - dlaczego na zaprzyjaźnionym portalu oleje w oryginalnych opakowaniach są tańsze niż inne firmowe (ravenol,fuchs....)- sprawdzałem ceny dot. 0w20?
- Ocena: 5.26%
...Spieszmy się kochać diesel'e, tak szybko odchodzą...
-
- Posty: 45
- Rejestracja: 05 maja 2020, 8:23
- Lokalizacja: ZST
- Samochód: Ateca FR 1.5 DSG LPG
- Podziękował: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 14 razy
Re: Wymiana Oleju
Sailor a co ty byś radził w moim przypadku ? Ceny oleju 504/507 i 508/509 są podobne a moja Ateca to jedyny przypadek (chyba w Polsce ) bo jest zasilana lpg .
- sailor 88
- Posty: 1379
- Rejestracja: 27 maja 2017, 9:33
- Lokalizacja: Białystok
- Samochód: Nissan Qashqai E-POWER : był Seat Ateca 1,6TDI
- Podziękował: 86 razy
- Otrzymał podziękowań: 386 razy
Re: Wymiana Oleju
Zasilanie LPG praktycznie nie wpływa na dobór oleju do silnika, bo proces spalania obu paliw różni się nieznacznie. Mity powielane przez lata (wyższa temp. spalania, dłuższy proces spalania) nie potwierdziły się. Czujniki temeratury spalin obecne w nowoczesnych silnikach nie wykazują istotnych różnic, a nawet w niektórych stanach temperatura spalin na gazie jest niższa. Jedyną istotną różnicą jest zawartość siarki, która w benzynie i oleju napędowym nie może przekroczyć 10ppm, a w gazie LPG ten poziom jest zwiększony do 50ppm. Większa zawartość siarki , powoduje szybszą degradację oleju, a dokładniej, całkowita liczba zasadowa TBN dużo szybciej maleje, co powinno przełożyć się na skrócenie interwałów wymiany oleju, co właśnie zamierzasz.
Ja na Twoim miejscu pozostałbym przy lepkości 0w20, ale wybierał te najlepsze, czyli prawdziwe syntetyki (na bazach PAO):
RAVENOL VSE SAE 0W-20,
NESTE 0W20 PRO+ W LL IV,
Millers Oils XF Longlife C5 0w20 VW.
- Ocena: 15.79%
...Spieszmy się kochać diesel'e, tak szybko odchodzą...
-
- Posty: 88
- Rejestracja: 19 sie 2018, 16:39
- Samochód: Seat Ateca XC 2.0 TSI
- Podziękował: 2 razy
- Otrzymał podziękowań: 3 razy
Re: Wymiana Oleju
Jestem po wymianie oleju i filtra oleju postawiłem na takie smarowanie 0W30 filtr oczywiście oryginał poza ASO 06L 115 562B
jeszcze zapomniałem dodać z czystej ciekawości wymieniłem powietrzny filtr 5Q0 129 620B zabrudzenie filtra słabe
jeszcze zapomniałem dodać z czystej ciekawości wymieniłem powietrzny filtr 5Q0 129 620B zabrudzenie filtra słabe
-
- Posty: 117
- Rejestracja: 28 kwie 2020, 17:02
- Samochód: Seat Ateca 2.0 TSI
- Podziękował: 8 razy
- Otrzymał podziękowań: 21 razy
Re: Wymiana Oleju
Statycznie? Bo dynamicznie to pewnie tak koło 1.5 k - 2k...
Ateca 2.0 TSI 4Drive 190 HP, a będzie więcej
- Kanisz
- Posty: 118
- Rejestracja: 18 maja 2019, 17:28
- Samochód: Seat Leon ST 1.5TSi
- Podziękował: 10 razy
- Otrzymał podziękowań: 5 razy
Re: Wymiana Oleju
Czy faktycznie ten 0w30 jest lepszy od 0W20, pomijając fakt, że teoretycznie druga liczba tj po W im większa tym olej daje grubszy film i jest lepszy przy pracy w wyższych temperaturach silnika /?
Pytam bo ja zostałem przy 0W20 chociaż też mi oferowano 0W30, ale jak sprawdzałem ceny to 0W30 był tańszy od 0W20 dlaczego /? Bo mniej popularny... /?
Pytam bo ja zostałem przy 0W20 chociaż też mi oferowano 0W30, ale jak sprawdzałem ceny to 0W30 był tańszy od 0W20 dlaczego /? Bo mniej popularny... /?
Ostatnio zmieniony 15 sie 2020, 1:55 przez Kanisz, łącznie zmieniany 1 raz.
- Kanisz
- Posty: 118
- Rejestracja: 18 maja 2019, 17:28
- Samochód: Seat Leon ST 1.5TSi
- Podziękował: 10 razy
- Otrzymał podziękowań: 5 razy
Re: Wymiana Oleju
sailor 88 tylko dodam do Twojej wyczerpującej odpowiedzi , że na degradację oleju bardzo duży wpływ ma to czy jeździmy na krótkich odcinkach i żwawo, czy też spokojnie tj do 2000rpm i w dalszą trasę np 50km.
Piszę z doświadczenia gdzie na infotaiment przed wymianą oleju zapalił się komunikat 30dni do zmiany oleju, i zauważyłem, że kiedy miałem 10 dni do zmiany odbyłem trasę tego samego dnia w obie strony ok 150km i po zgaszeniu silnika z 10dni do wymiany zrobiło się 13dni, czyli po wygrzaniu oleju dostałem gift 3dni..
Sprawdza ktoś jaką ma temperaturę oleju jeżdżąc w korkach w mieście /?
Podobno optymalna temperatura pracy oleju to 95 - 105 stopni.
U mnie pokonując latem w mieście 10km od odpalenia po około 2-3 km mam dopiero powyżej 55stopni, a po 10km kiedy nie ma za dużych korków ledwo dobija do 90stopni, trasę pokonuję do 55stopni raczej spokojnie tj nie więcej niż 2500rpm, dopiero potem czasami zdarza się nawet ponad 4000 - 5500rpm i dopiero przy wyższych RPM dogrzewa olej do 95st czasami do 100stopni jak po szybszej jeździe wpadnę w korek...
Piszę z doświadczenia gdzie na infotaiment przed wymianą oleju zapalił się komunikat 30dni do zmiany oleju, i zauważyłem, że kiedy miałem 10 dni do zmiany odbyłem trasę tego samego dnia w obie strony ok 150km i po zgaszeniu silnika z 10dni do wymiany zrobiło się 13dni, czyli po wygrzaniu oleju dostałem gift 3dni..
Sprawdza ktoś jaką ma temperaturę oleju jeżdżąc w korkach w mieście /?
Podobno optymalna temperatura pracy oleju to 95 - 105 stopni.
U mnie pokonując latem w mieście 10km od odpalenia po około 2-3 km mam dopiero powyżej 55stopni, a po 10km kiedy nie ma za dużych korków ledwo dobija do 90stopni, trasę pokonuję do 55stopni raczej spokojnie tj nie więcej niż 2500rpm, dopiero potem czasami zdarza się nawet ponad 4000 - 5500rpm i dopiero przy wyższych RPM dogrzewa olej do 95st czasami do 100stopni jak po szybszej jeździe wpadnę w korek...
- thecichy
- Posty: 449
- Rejestracja: 14 paź 2018, 18:38
- Lokalizacja: Łódź
- Samochód: Seat Ateca FR 2.0 TSI
- Podziękował: 11 razy
- Otrzymał podziękowań: 22 razy
Re: Wymiana Oleju
Sprawdza
Przy spokojnej jeździe w trybie D (skrzyni w sensie) 91-96 st.
Przy dynamicznej jeździe w trybie S 96-101 st.
Tylko na autostradzie idzie wyżej, tak do 110 st. max
(mowa o rozgrzanym silniku)