Wymiana Oleju

Ogólne dyskusje techniczne, opis problemów i usterek oraz ich sposoby ich rozwiązania
Awatar użytkownika
sailor 88
Posty: 1371
Rejestracja: 27 maja 2017, 9:33
Lokalizacja: Białystok
Samochód: Nissan Qashqai E-POWER : był Seat Ateca 1,6TDI
Podziękował: 83 razy
Otrzymał podziękowań: 376 razy

Re: Wymiana Oleju

Post autor: sailor 88 »

Uwaga, ciekawostka !!!
VAG z początkiem roku zmienił dostawcę oleju na pierwsze fabryczne zalanie i dystrybucję serwisową. Rozwiązano umowę z Castrol'em, a podpisano z Shell'em. Oznacza to, że po wyczerpaniu zapasów magazynowych w silnikach i bańkach serwisowych zagości Shell. I co ciekawe, zastąpiono lepkość 5w30, lepkością 0w30, co pozwala wnioskować, że:
1.Zgodnie z normą 504.00/507.00 będzie to SHELL HELIX ULTRA PROFESSIONAL AV-L 0W30.
2.Zgodnie z normą 508.00/509.00 będzie to SHELL HELIX ULTRA PROFESSIONAL AV-L 0W20.


Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek


...Spieszmy się kochać diesel'e, tak szybko odchodzą...

Sponsor

Re: Wymiana Oleju

Sponsor


dario37
Posty: 1138
Rejestracja: 06 maja 2017, 10:28
Lokalizacja: Oława
Samochód: Seat Ateca 1.4TSI /KIA SPORTAGE MHEV 2022 BL
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Re: Wymiana Oleju

Post autor: dario37 »

Kilka lat temu Seat też zalewał Shell"em.
Seat Ateca 1.4 TSI DSG7 /KIA SPORTAGE MHEV 2022 BL

Rowitt777
Posty: 30
Rejestracja: 05 wrz 2019, 20:40
Lokalizacja: Paczkowo k/Poznania
Samochód: Seat Ateca FR 2.0 TSI DSG 4Drive
Podziękował: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Re: Wymiana Oleju

Post autor: Rowitt777 »

sailor 88 pisze:
02 lut 2020, 1:02
Rowitt777 pisze:
01 lut 2020, 22:13
Powiedz kolego z twojego doświadczenia i wiedzy , czy warto się pchać w ten 0w20 czy lepiej 0w30 ?.Motor TSi 2.0 Benzyna.Codziennie dojazd do pracy 12 km w jedną stronę(bez korków). około 10tyś rocznie. Pozdrawiam Robert
Odpowiedź na Twoje pytanie nie jest prosta i jednoznaczna, bo teorii jest wiele, ale na pewno nie jest tak, że lepkość jest jedynym wyznacznikiem jakości (smarności) oleju. Jeżeli tylko silnik jest przystosowany do pracy na oleju o określonej lepkości, a olej spełnia normę producenta, nie powinno być problemów. Powiem więcej, oleje o obniżonej lepkości posiadają z reguły bogatsze pakiety przeciwzużyciowe oraz dodatki podwyższające stopień ochrony silnika (Bor, Molibden). Również bazy olejowe do zblendowania olejów niskolepkościowych są bardziej zaawansowane. Natomiast sama niska lepkość, to lepsza pompowalność na zimno, i lepsza cyrkulacja na gorąco, co podnosi komfort pracy węzłów tarcia.
Druga sprawa, to możliwość napotkania oporu w serwisie, przy chęci zalania oleju alternatywnego (5w30), bardzo różnie do tego podchodzą. Bardziej optowałbym za rezygnacją z serwisu LL i wymieniał olej raz w roku, używając dobrego produktu. Pisałeś wcześniej o RAVENOL'u, zastosuj: RAVENOL VSE SAE 0W-20 USVO. Oczywiście 5w30 z normą 504.00 też będą dobre dla "twojego" silnika.
Tylko podziwiać Twoja wiedzę !!!, co do serwisu , to serwis sam mi zasugerował ,ze w tych silnikach producent zaleca 0w20.
Ja z tego powodu że w roku robię około 10 tyś to i tak olej wymieniam co 12/15 Tyś. Co do pompowalności to myślę ze do moich krótkich codziennych jazd byłby idealny. Silnik praktycznie więcej czasu pracuje jako jeszcze nie dogrzany. Oczywiście że tylko biorę po uwagę Ravenol 0w20 względnie 0w30 Jeszcze raz dzięki i pozdrawiam.

Awatar użytkownika
sailor 88
Posty: 1371
Rejestracja: 27 maja 2017, 9:33
Lokalizacja: Białystok
Samochód: Nissan Qashqai E-POWER : był Seat Ateca 1,6TDI
Podziękował: 83 razy
Otrzymał podziękowań: 376 razy

Re: Wymiana Oleju

Post autor: sailor 88 »

dario37 pisze:
02 lut 2020, 7:20
Kilka lat temu Seat też zalewał Shell"em.
Zgadza się, to powtórny mariaż. W/g mnie to dobre posunięcie. W aspekcie cena/jakość, Shell z typoszeregu Ultra Professional w lepkościach 0w30 i 0w20 to obecnie najlepszy wybór. Olej na bardzo dobrych bazach (GTL-tylko Shell to produkuje), z nowoczesnym pakietem dodatków. Dobrą cechą tego oleju są jego właściwości myjące, czyli odporność na odkładanie depozytów we wnętrzu silnika. Oczywiście są oleje o lepszych parametrach, ale trzeba sporo dołożyć. Castrol wbrew obiegowym mitom, wcale nie jest złym olejem, ale nie wartym ceny za jaką się go sprzedaje, a już na pewno w serwisie. Podobnie Motul nie jest tak dobry, za jakiego uchodzi i też nie wart swojej ceny.
...Spieszmy się kochać diesel'e, tak szybko odchodzą...

root
Administrator
Posty: 731
Rejestracja: 13 lis 2016, 13:58
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Volvo V90
Podziękował: 750 razy
Otrzymał podziękowań: 79 razy

Re: Wymiana Oleju

Post autor: root »

sailor 88 pisze:
02 lut 2020, 1:24
Oznacza to, że po wyczerpaniu zapasów magazynowych w silnikach i bańkach serwisowych zagości Shell.
Każdy dealer może sobie podpisać umowę z dowolną firmą i lać ich olej (oczywiście o ile spełnia wskazane normy), więc w bańkach wcale nie musi być Shella ;)

Rafiner
Posty: 814
Rejestracja: 07 paź 2018, 19:02
Samochód: Seat Ateca 1.5 TSI DSG FR
Podziękował: 87 razy
Otrzymał podziękowań: 82 razy

Re: Wymiana Oleju

Post autor: Rafiner »

root pisze:
04 lut 2020, 20:48
sailor 88 pisze:
02 lut 2020, 1:24
Oznacza to, że po wyczerpaniu zapasów magazynowych w silnikach i bańkach serwisowych zagości Shell.
Każdy dealer może sobie podpisać umowę z dowolną firmą i lać ich olej (oczywiście o ile spełnia wskazane normy), więc w bańkach wcale nie musi być Shella ;)
Na potwierdzenie powiem, ze Skoda Tarnów zalewała moją Fabie 2 BP. Ja przywoziłem Shell-a, a BP brałem do domu teściowi.

Teraz Dynamica zalewa Castrola 5W 30. Zobaczę za 2 miesiące, jak pojadę na wymianę po dotarciu.
Ateca 1.5 tsi DSG, Radium Grey, wersja FR + extrasy.

Awatar użytkownika
sailor 88
Posty: 1371
Rejestracja: 27 maja 2017, 9:33
Lokalizacja: Białystok
Samochód: Nissan Qashqai E-POWER : był Seat Ateca 1,6TDI
Podziękował: 83 razy
Otrzymał podziękowań: 376 razy

Re: Wymiana Oleju

Post autor: sailor 88 »

root pisze:
04 lut 2020, 20:48
sailor 88 pisze:
02 lut 2020, 1:24
Oznacza to, że po wyczerpaniu zapasów magazynowych w silnikach i bańkach serwisowych zagości Shell.
Każdy dealer może sobie podpisać umowę z dowolną firmą i lać ich olej (oczywiście o ile spełnia wskazane normy), więc w bańkach wcale nie musi być Shella ;)
Ale wyraźnie przecież napisałem (i zobrazowałem na dodatek), że chodzi o olej serwisowy tzw."oryginalny", w opakowaniu producenta danej marki auta, oraz zalewanie silnika przy produkcji. Wewnątrz takiej bańki do tej pory był Castrol, a będzie Shell i dealer nie ma na to żadnego wpływu. Natomiast jaki olej zalewany jest przy przeglądzie , to zupełnie inna sprawa i oczywiście nie musi być "oryginalny, byleby był zgodny z normą zalecaną dla danego silnika.
...Spieszmy się kochać diesel'e, tak szybko odchodzą...

root
Administrator
Posty: 731
Rejestracja: 13 lis 2016, 13:58
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Volvo V90
Podziękował: 750 razy
Otrzymał podziękowań: 79 razy

Re: Wymiana Oleju

Post autor: root »

To w takim razie inaczej rozumiemy „bańkę”, bo dla mnie to taka 60 litrów ;)

mczelny2401
Posty: 380
Rejestracja: 24 lip 2019, 10:17
Samochód: LEON FR 2.0 TSI 190
Podziękował: 10 razy
Otrzymał podziękowań: 34 razy

Re: Wymiana Oleju

Post autor: mczelny2401 »

root pisze:
05 lut 2020, 6:09
To w takim razie inaczej rozumiemy „bańkę”, bo dla mnie to taka 60 litrów ;)
To się nazywa beczka :D

mczelny2401
Posty: 380
Rejestracja: 24 lip 2019, 10:17
Samochód: LEON FR 2.0 TSI 190
Podziękował: 10 razy
Otrzymał podziękowań: 34 razy

Re: Wymiana Oleju

Post autor: mczelny2401 »

Frodo pisze:
05 lut 2020, 14:57
root pisze:
04 lut 2020, 20:48
Każdy dealer może sobie podpisać umowę z dowolną firmą i lać ich olej (oczywiście o ile spełnia wskazane normy), więc w bańkach wcale nie musi być Shella ;)
Bardzo ciekawe!
Tu znalazłem więcej na ten temat: https://www.motofakty.pl/artykul/czesci ... owany.html

Szkoda że jest on z 2007r ;)

ODPOWIEDZ