Wymiana Oleju

Ogólne dyskusje techniczne, opis problemów i usterek oraz ich sposoby ich rozwiązania
Kuchar
Posty: 673
Rejestracja: 24 cze 2019, 23:55
Samochód: inne
Podziękował: 15 razy
Otrzymał podziękowań: 29 razy

Re: Wymiana Oleju

Post autor: Kuchar »

Rafiner pisze:
31 sty 2020, 16:32
Ale nie będę się szarpał na gwarancji z innym olejem, bo wymiany i tak co 15 tys.
Choć nie jestem zwolennikiem Castrola to zwyczajnie uważam tak samo ;)



Sponsor

Re: Wymiana Oleju

Sponsor


Rowitt777
Posty: 30
Rejestracja: 05 wrz 2019, 20:40
Lokalizacja: Paczkowo k/Poznania
Samochód: Seat Ateca FR 2.0 TSI DSG 4Drive
Podziękował: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Re: Wymiana Oleju

Post autor: Rowitt777 »

Gdzie kupujecie Ravenol ? Jakieś pewne źródło możecie polecić ? Będę po 4000 km 0w20 zalewał.Tak mi polecił servis dla 2.0 TSI. To już norma VW 5008 / VW 5009

Awatar użytkownika
sailor 88
Posty: 1371
Rejestracja: 27 maja 2017, 9:33
Lokalizacja: Białystok
Samochód: Nissan Qashqai E-POWER : był Seat Ateca 1,6TDI
Podziękował: 83 razy
Otrzymał podziękowań: 376 razy

Re: Wymiana Oleju

Post autor: sailor 88 »

Rowitt777 pisze:
01 lut 2020, 14:06
Gdzie kupujecie Ravenol ? Jakieś pewne źródło możecie polecić ? Będę po 4000 km 0w20 zalewał.Tak mi polecił servis dla 2.0 TSI. To już norma VW 5008 / VW 5009
Na oficjalnej stronie RAVENOL'a masz zakładkę>gdzie kupić<, a tam wszystkie autoryzowane punkty sprzedaży. Poza tym każda butelka RAVENOL'a ma indywidualny kod "zdrapkę", który po wpisaniu na stronie producenta potwierdza autentyczność produktu.
...Spieszmy się kochać diesel'e, tak szybko odchodzą...

Rafiner
Posty: 814
Rejestracja: 07 paź 2018, 19:02
Samochód: Seat Ateca 1.5 TSI DSG FR
Podziękował: 87 razy
Otrzymał podziękowań: 82 razy

Re: Wymiana Oleju

Post autor: Rafiner »

Kuchar pisze:
31 sty 2020, 16:35
Rafiner pisze:
31 sty 2020, 16:32
Ale nie będę się szarpał na gwarancji z innym olejem, bo wymiany i tak co 15 tys.
Choć nie jestem zwolennikiem Castrola to zwyczajnie uważam tak samo ;)
Myślę, że serwis nie powinien mieć podróbki. A oryginał nawet jakby był 5% gorszy od innych to i tak będę wymieniał co 15 tys., a tyle to i Lotos i Orlen by wytrzymał.
Ateca 1.5 tsi DSG, Radium Grey, wersja FR + extrasy.

Rowitt777
Posty: 30
Rejestracja: 05 wrz 2019, 20:40
Lokalizacja: Paczkowo k/Poznania
Samochód: Seat Ateca FR 2.0 TSI DSG 4Drive
Podziękował: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Re: Wymiana Oleju

Post autor: Rowitt777 »

sailor 88 pisze:
01 lut 2020, 18:16
Rowitt777 pisze:
01 lut 2020, 14:06
Gdzie kupujecie Ravenol ? Jakieś pewne źródło możecie polecić ? Będę po 4000 km 0w20 zalewał.Tak mi polecił servis dla 2.0 TSI. To już norma VW 5008 / VW 5009
Na oficjalnej stronie RAVENOL'a masz zakładkę>gdzie kupić<, a tam wszystkie autoryzowane punkty sprzedaży. Poza tym każda butelka RAVENOL'a ma indywidualny kod "zdrapkę", który po wpisaniu na stronie producenta potwierdza autentyczność produktu.
Ok ,Dzięki

JACA
Posty: 305
Rejestracja: 30 kwie 2019, 19:15
Lokalizacja: TG
Samochód: Ateca FR 2.0 TSI DSG 4Drive
Podziękował: 179 razy
Otrzymał podziękowań: 52 razy

Re: Wymiana Oleju

Post autor: JACA »

Rafiner pisze:
31 sty 2020, 16:32
Ale nie będę się szarpał na gwarancji z innym olejem, bo wymiany i tak co 15 tys.
To zależy czy po upływie gwarancji auto będzie dalej Twoje, czy pójdzie do odsprzedaży :roll:
Ja zamierzam użytkować dłużej więc leję "swój" olej.
--
Jaca

Rowitt777
Posty: 30
Rejestracja: 05 wrz 2019, 20:40
Lokalizacja: Paczkowo k/Poznania
Samochód: Seat Ateca FR 2.0 TSI DSG 4Drive
Podziękował: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Re: Wymiana Oleju

Post autor: Rowitt777 »

sailor 88 pisze:
01 lut 2020, 18:16
Rowitt777 pisze:
01 lut 2020, 14:06
Gdzie kupujecie Ravenol ? Jakieś pewne źródło możecie polecić ? Będę po 4000 km 0w20 zalewał.Tak mi polecił servis dla 2.0 TSI. To już norma VW 5008 / VW 5009
Na oficjalnej stronie RAVENOL'a masz zakładkę>gdzie kupić<, a tam wszystkie autoryzowane punkty sprzedaży. Poza tym każda butelka RAVENOL'a ma indywidualny kod "zdrapkę", który po wpisaniu na stronie producenta potwierdza autentyczność produktu.
Powiedz kolego z twojego doświadczenia i wiedzy , czy warto się pchać w ten 0w20 czy lepiej 0w30 ?.Motor TSi 2.0 Benzyna.Codziennie dojazd do pracy 12 km w jedną stronę(bez korków). około 10tyś rocznie. Pozdrawiam Robert

Kuchar
Posty: 673
Rejestracja: 24 cze 2019, 23:55
Samochód: inne
Podziękował: 15 razy
Otrzymał podziękowań: 29 razy

Re: Wymiana Oleju

Post autor: Kuchar »

JACA pisze:
01 lut 2020, 20:51
Rafiner pisze:
31 sty 2020, 16:32
Ale nie będę się szarpał na gwarancji z innym olejem, bo wymiany i tak co 15 tys.
To zależy czy po upływie gwarancji auto będzie dalej Twoje, czy pójdzie do odsprzedaży :roll:
Ja zamierzam użytkować dłużej więc leję "swój" olej.
Skoro zmienia co 15tys to zakładam, że będzie chciał nim jeździć. ;)

Rafiner
Posty: 814
Rejestracja: 07 paź 2018, 19:02
Samochód: Seat Ateca 1.5 TSI DSG FR
Podziękował: 87 razy
Otrzymał podziękowań: 82 razy

Re: Wymiana Oleju

Post autor: Rafiner »

JACA pisze:
01 lut 2020, 20:51
Rafiner pisze:
31 sty 2020, 16:32
Ale nie będę się szarpał na gwarancji z innym olejem, bo wymiany i tak co 15 tys.
To zależy czy po upływie gwarancji auto będzie dalej Twoje, czy pójdzie do odsprzedaży :roll:
Ja zamierzam użytkować dłużej więc leję "swój" olej.
Bedzie moje. Obecne mam dalej (12 rok i 170tys przebiegu) żona jeździ i ma się dobrze mimo oleju BP przez 4 lata, a potem Shell. Myślę, że i to powinno przeżyć te 4 wymiany, z potem po gwarancji zaleje Shellem.
Ateca 1.5 tsi DSG, Radium Grey, wersja FR + extrasy.

Awatar użytkownika
sailor 88
Posty: 1371
Rejestracja: 27 maja 2017, 9:33
Lokalizacja: Białystok
Samochód: Nissan Qashqai E-POWER : był Seat Ateca 1,6TDI
Podziękował: 83 razy
Otrzymał podziękowań: 376 razy

Re: Wymiana Oleju

Post autor: sailor 88 »

Rowitt777 pisze:
01 lut 2020, 22:13
Powiedz kolego z twojego doświadczenia i wiedzy , czy warto się pchać w ten 0w20 czy lepiej 0w30 ?.Motor TSi 2.0 Benzyna.Codziennie dojazd do pracy 12 km w jedną stronę(bez korków). około 10tyś rocznie. Pozdrawiam Robert
Odpowiedź na Twoje pytanie nie jest prosta i jednoznaczna, bo teorii jest wiele, ale na pewno nie jest tak, że lepkość jest jedynym wyznacznikiem jakości (smarności) oleju. Jeżeli tylko silnik jest przystosowany do pracy na oleju o określonej lepkości, a olej spełnia normę producenta, nie powinno być problemów. Powiem więcej, oleje o obniżonej lepkości posiadają z reguły bogatsze pakiety przeciwzużyciowe oraz dodatki podwyższające stopień ochrony silnika (Bor, Molibden). Również bazy olejowe do zblendowania olejów niskolepkościowych są bardziej zaawansowane. Natomiast sama niska lepkość, to lepsza pompowalność na zimno, i lepsza cyrkulacja na gorąco, co podnosi komfort pracy węzłów tarcia.
Druga sprawa, to możliwość napotkania oporu w serwisie, przy chęci zalania oleju alternatywnego (5w30), bardzo różnie do tego podchodzą. Bardziej optowałbym za rezygnacją z serwisu LL i wymieniał olej raz w roku, używając dobrego produktu. Pisałeś wcześniej o RAVENOL'u, zastosuj: RAVENOL VSE SAE 0W-20 USVO. Oczywiście 5w30 z normą 504.00 też będą dobre dla "twojego" silnika.
...Spieszmy się kochać diesel'e, tak szybko odchodzą...

ODPOWIEDZ