Choć nie jestem zwolennikiem Castrola to zwyczajnie uważam tak samo
Wymiana Oleju
-
- Posty: 30
- Rejestracja: 05 wrz 2019, 20:40
- Lokalizacja: Paczkowo k/Poznania
- Samochód: Seat Ateca FR 2.0 TSI DSG 4Drive
- Podziękował: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
Re: Wymiana Oleju
Gdzie kupujecie Ravenol ? Jakieś pewne źródło możecie polecić ? Będę po 4000 km 0w20 zalewał.Tak mi polecił servis dla 2.0 TSI. To już norma VW 5008 / VW 5009
- sailor 88
- Posty: 1380
- Rejestracja: 27 maja 2017, 9:33
- Lokalizacja: Białystok
- Samochód: Nissan Qashqai E-POWER : był Seat Ateca 1,6TDI
- Podziękował: 86 razy
- Otrzymał podziękowań: 386 razy
Re: Wymiana Oleju
Na oficjalnej stronie RAVENOL'a masz zakładkę>gdzie kupić<, a tam wszystkie autoryzowane punkty sprzedaży. Poza tym każda butelka RAVENOL'a ma indywidualny kod "zdrapkę", który po wpisaniu na stronie producenta potwierdza autentyczność produktu.
...Spieszmy się kochać diesel'e, tak szybko odchodzą...
-
- Posty: 825
- Rejestracja: 07 paź 2018, 19:02
- Samochód: Seat Ateca 1.5 TSI DSG FR
- Podziękował: 91 razy
- Otrzymał podziękowań: 89 razy
Re: Wymiana Oleju
Myślę, że serwis nie powinien mieć podróbki. A oryginał nawet jakby był 5% gorszy od innych to i tak będę wymieniał co 15 tys., a tyle to i Lotos i Orlen by wytrzymał.
Ateca 1.5 tsi DSG, Radium Grey, wersja FR + extrasy.
-
- Posty: 30
- Rejestracja: 05 wrz 2019, 20:40
- Lokalizacja: Paczkowo k/Poznania
- Samochód: Seat Ateca FR 2.0 TSI DSG 4Drive
- Podziękował: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
Re: Wymiana Oleju
Ok ,Dzięki
-
- Posty: 309
- Rejestracja: 30 kwie 2019, 19:15
- Lokalizacja: TG
- Samochód: Ateca FR 2.0 TSI DSG 4Drive
- Podziękował: 189 razy
- Otrzymał podziękowań: 52 razy
Re: Wymiana Oleju
To zależy czy po upływie gwarancji auto będzie dalej Twoje, czy pójdzie do odsprzedaży
Ja zamierzam użytkować dłużej więc leję "swój" olej.
--
Jaca
Jaca
-
- Posty: 30
- Rejestracja: 05 wrz 2019, 20:40
- Lokalizacja: Paczkowo k/Poznania
- Samochód: Seat Ateca FR 2.0 TSI DSG 4Drive
- Podziękował: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
Re: Wymiana Oleju
Powiedz kolego z twojego doświadczenia i wiedzy , czy warto się pchać w ten 0w20 czy lepiej 0w30 ?.Motor TSi 2.0 Benzyna.Codziennie dojazd do pracy 12 km w jedną stronę(bez korków). około 10tyś rocznie. Pozdrawiam Robert
-
- Posty: 673
- Rejestracja: 24 cze 2019, 23:55
- Samochód: inne
- Podziękował: 15 razy
- Otrzymał podziękowań: 29 razy
-
- Posty: 825
- Rejestracja: 07 paź 2018, 19:02
- Samochód: Seat Ateca 1.5 TSI DSG FR
- Podziękował: 91 razy
- Otrzymał podziękowań: 89 razy
Re: Wymiana Oleju
Bedzie moje. Obecne mam dalej (12 rok i 170tys przebiegu) żona jeździ i ma się dobrze mimo oleju BP przez 4 lata, a potem Shell. Myślę, że i to powinno przeżyć te 4 wymiany, z potem po gwarancji zaleje Shellem.
Ateca 1.5 tsi DSG, Radium Grey, wersja FR + extrasy.
- sailor 88
- Posty: 1380
- Rejestracja: 27 maja 2017, 9:33
- Lokalizacja: Białystok
- Samochód: Nissan Qashqai E-POWER : był Seat Ateca 1,6TDI
- Podziękował: 86 razy
- Otrzymał podziękowań: 386 razy
Re: Wymiana Oleju
Odpowiedź na Twoje pytanie nie jest prosta i jednoznaczna, bo teorii jest wiele, ale na pewno nie jest tak, że lepkość jest jedynym wyznacznikiem jakości (smarności) oleju. Jeżeli tylko silnik jest przystosowany do pracy na oleju o określonej lepkości, a olej spełnia normę producenta, nie powinno być problemów. Powiem więcej, oleje o obniżonej lepkości posiadają z reguły bogatsze pakiety przeciwzużyciowe oraz dodatki podwyższające stopień ochrony silnika (Bor, Molibden). Również bazy olejowe do zblendowania olejów niskolepkościowych są bardziej zaawansowane. Natomiast sama niska lepkość, to lepsza pompowalność na zimno, i lepsza cyrkulacja na gorąco, co podnosi komfort pracy węzłów tarcia.
Druga sprawa, to możliwość napotkania oporu w serwisie, przy chęci zalania oleju alternatywnego (5w30), bardzo różnie do tego podchodzą. Bardziej optowałbym za rezygnacją z serwisu LL i wymieniał olej raz w roku, używając dobrego produktu. Pisałeś wcześniej o RAVENOL'u, zastosuj: RAVENOL VSE SAE 0W-20 USVO. Oczywiście 5w30 z normą 504.00 też będą dobre dla "twojego" silnika.
...Spieszmy się kochać diesel'e, tak szybko odchodzą...