Wymiana Oleju

Ogólne dyskusje techniczne, opis problemów i usterek oraz ich sposoby ich rozwiązania
Wojtas_gt
Posty: 34
Rejestracja: 07 lut 2021, 19:22
Samochód: Seat Ateca Xp FL 2020 1.5 TSI DSG nevada white
Podziękował: 4 razy
Otrzymał podziękowań: 3 razy

Re: Wymiana Oleju

Post autor: Wojtas_gt »

Mozna prosic o przykladowy link do aukcji ASO, gdzie jest filtr oleju, reszte ich rzeczy sobie wtedy znajde, bo rozumiem ze i oleje sa, i inne czesci ekploatacyjne?



Sponsor

Re: Wymiana Oleju

Sponsor


Awatar użytkownika
sailor 88
Posty: 1371
Rejestracja: 27 maja 2017, 9:33
Lokalizacja: Białystok
Samochód: Nissan Qashqai E-POWER : był Seat Ateca 1,6TDI
Podziękował: 83 razy
Otrzymał podziękowań: 376 razy

Re: Wymiana Oleju

Post autor: sailor 88 »

Wojtas_gt pisze:
06 kwie 2021, 17:18
Mozna prosic o przykladowy link do aukcji ASO, gdzie jest filtr oleju, reszte ich rzeczy sobie wtedy znajde, bo rozumiem ze i oleje sa, i inne czesci ekploatacyjne?
Na przykład...https://allegro.pl/oferta/filtr-oleju-v ... 0478745174
...Spieszmy się kochać diesel'e, tak szybko odchodzą...

Teo
Posty: 493
Rejestracja: 30 gru 2018, 0:09
Samochód: 2.0 TSI
Podziękował: 39 razy
Otrzymał podziękowań: 22 razy

Re: Wymiana Oleju

Post autor: Teo »

@Sailor ? Pytanko - do silnika 2.0 TSI - kod silnika DKZ (wzięty z homologacji, nie z naklejki), powinien pasowac jak rozumiem filtr 06L 115 562 zgadza się ? A znalazłem na allegro: 06L 115 562 B - czyli różnica to literka B na końcu. Sprawdziłem patrząc na opakowanie karton - że rzeczywiście ta "B" występuje.. o co tu chodzi ? Czy to jakaś nowa wersja filtra ? (konkretnie: https://allegro.pl/oferta/filtr-oleju-0 ... 9826262583)

I druga sprawa - może udałoby się do poradnika olejowego dołozyć kody silników z odpowiadającymi im filtrami ? Zakłądam, że kodów silnika pewnie łącznie będzie z 5 ? :) Bardzo by się to przydało.

Dopiszę jeszce coś... na jednym ze sklepów znalazło mi dwa rózne wydawałoby sie modele filtra Knecht/Mahle, oba mają niby pasowac do Ateki 2.0 TS... OX 835D oraz OX 1217D. Na zdjeciach toche sie roznia i po opisach maja tez delikatnie rozne wymairy... wtf ?

Awatar użytkownika
sailor 88
Posty: 1371
Rejestracja: 27 maja 2017, 9:33
Lokalizacja: Białystok
Samochód: Nissan Qashqai E-POWER : był Seat Ateca 1,6TDI
Podziękował: 83 razy
Otrzymał podziękowań: 376 razy

Re: Wymiana Oleju

Post autor: sailor 88 »

Teo pisze:
06 kwie 2021, 21:12
@Sailor ? Pytanko - do silnika 2.0 TSI - kod silnika DKZ (wzięty z homologacji, nie z naklejki), powinien pasowac jak rozumiem filtr 06L 115 562 zgadza się ? A znalazłem na allegro: 06L 115 562 B - czyli różnica to literka B na końcu. Sprawdziłem patrząc na opakowanie karton - że rzeczywiście ta "B" występuje.. o co tu chodzi ? Czy to jakaś nowa wersja filtra ? (konkretnie: https://allegro.pl/oferta/filtr-oleju-0 ... 9826262583)

I druga sprawa - może udałoby się do poradnika olejowego dołozyć kody silników z odpowiadającymi im filtrami ? Zakłądam, że kodów silnika pewnie łącznie będzie z 5 ? :) Bardzo by się to przydało.
Z tymi numerami to niezłe zamieszanie jest, na opakowaniu inny numer, a w środku na filtrze inny i to nie tylko literka... Ten sam model filtra wychodzi z różnymi kodami: 06L 115 562, 06L 115 562 B, 06K 115 466, 06L 115 466 C. Ale wszystkie pasują.
...Spieszmy się kochać diesel'e, tak szybko odchodzą...

Misiek
Posty: 2398
Rejestracja: 20 sie 2020, 21:30
Lokalizacja: Białystok
Samochód: Ateca 1.5 DSG Xperience + Ford Galaxy
Podziękował: 727 razy
Otrzymał podziękowań: 1169 razy

Re: Wymiana Oleju

Post autor: Misiek »

sailor 88 pisze:
06 kwie 2021, 16:37
Teo pisze:
06 kwie 2021, 11:18
Powiedzcie prosze, czy do wymiany oleju (takiej po przetarciu po pierwszych kilku k km) kupowac tez wlasny filtr, czy to mozna zawierzyc ASO ?
ASO ma dobre filtry, tylko z ceną bywa różnie...
... delikatnie mówiąc - razy dwa, a czasami nawet i trzy :evil:
Hmmm, to dziwne, u mnie działa normalnie :lol:

Teo
Posty: 493
Rejestracja: 30 gru 2018, 0:09
Samochód: 2.0 TSI
Podziękował: 39 razy
Otrzymał podziękowań: 22 razy

Re: Wymiana Oleju

Post autor: Teo »

sailor 88 pisze:
06 kwie 2021, 22:13
Teo pisze:
06 kwie 2021, 21:12
@Sailor ? Pytanko - do silnika 2.0 TSI - kod silnika DKZ (wzięty z homologacji, nie z naklejki), powinien pasowac jak rozumiem filtr 06L 115 562 zgadza się ? A znalazłem na allegro: 06L 115 562 B - czyli różnica to literka B na końcu. Sprawdziłem patrząc na opakowanie karton - że rzeczywiście ta "B" występuje.. o co tu chodzi ? Czy to jakaś nowa wersja filtra ? (konkretnie: https://allegro.pl/oferta/filtr-oleju-0 ... 9826262583)

I druga sprawa - może udałoby się do poradnika olejowego dołozyć kody silników z odpowiadającymi im filtrami ? Zakładam, że kodów silnika pewnie łącznie będzie z 5 ? :) Bardzo by się to przydało.
Z tymi numerami to niezłe zamieszanie jest, na opakowaniu inny numer, a w środku na filtrze inny i to nie tylko literka... Ten sam model filtra wychodzi z różnymi kodami: 06L 115 562, 06L 115 562 B, 06K 115 466, 06L 115 466 C. Ale wszystkie pasują.
OK, a kupować w tekturce "oryginalny" VW, czy Knecht`a ? Bo z Knechtem tez jest problem, są dwa rozne filtry (OX 835D oraz OX 1217D) - wygladaja troche inaczej, a niby oba pasują...

Awatar użytkownika
sailor 88
Posty: 1371
Rejestracja: 27 maja 2017, 9:33
Lokalizacja: Białystok
Samochód: Nissan Qashqai E-POWER : był Seat Ateca 1,6TDI
Podziękował: 83 razy
Otrzymał podziękowań: 376 razy

Re: Wymiana Oleju

Post autor: sailor 88 »

Teo pisze:
07 kwie 2021, 14:40
OK, a kupować w tekturce "oryginalny" VW, czy Knecht`a ? Bo z Knechtem tez jest problem, są dwa rozne filtry (OX 835D oraz OX 1217D) - wygladaja troche inaczej, a niby oba pasują...
Na gwarancji kup "oryginalny", dla świętego spokoju (jakby co...)
Za ten post autor sailor 88 otrzymał podziękowanie:
Teo (12 kwie 2021, 1:00)
Ocena: 5.26%
...Spieszmy się kochać diesel'e, tak szybko odchodzą...

Luk4as
Posty: 848
Rejestracja: 09 sie 2017, 21:00
Samochód: Skoda
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 27 razy

Re: Wymiana Oleju

Post autor: Luk4as »

Bardzo ciekawe spostrzezenie !

sssebas78
Posty: 87
Rejestracja: 19 sie 2018, 16:39
Samochód: Seat Ateca XC 2.0 TSI
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 3 razy

Re: Wymiana Oleju

Post autor: sssebas78 »

Na 100% lepiej częściej wymieniać olej niż lać wynalazki
Za ten post autor sssebas78 otrzymał podziękowanie:
Lava (10 kwie 2021, 21:56)
Ocena: 5.26%

Awatar użytkownika
sailor 88
Posty: 1371
Rejestracja: 27 maja 2017, 9:33
Lokalizacja: Białystok
Samochód: Nissan Qashqai E-POWER : był Seat Ateca 1,6TDI
Podziękował: 83 razy
Otrzymał podziękowań: 376 razy

Re: Wymiana Oleju

Post autor: sailor 88 »

Frodo pisze:
07 kwie 2021, 20:58
@Sailor88, a co myślisz o dodatkach typu LIQUI MOLY CERATEC? Warto? Lub może coś innego? Albo lepiej wydać pieniądze na częstsze wymiany oleju?
Są różne szkoły i upodobania, ale osobiście nie jestem zwolennikiem dodatków do oleju w stylu na chybił-trafił, bo każdy dodatek bazuje na innej technologii, a oleje same w sobie zawierają różne pakiety dodatków. Jeżeli już, to należałoby pochylić się nad problemem i dobrać dodatek do oleju znając jego parametry fizyko-chemiczne i pakiet dodatków, jak i określić rolę dodatku( myjące, przeciwzatarciowe, wydłużające interwał wymiany oleju itd.) Obecnie na rynku dominują dodatki na bazie Boru i Molibdenu, a na przykład olej serwisowy VAG'a (VW 0W-30 LongLife III FE) zawiera już spory dodatek Boru, dlatego zakup "na oko" może nie przynieść żadnego pożytku. Reasumując, żaden dodatek nie zastąpi częstej wymiany, tak samo super wypasiony olej nie ochroni dwa razy dłużej i lepiej silnika, najważniejsze aby spełniał określone przez producenta normy.
Za ten post autor sailor 88 otrzymał podziękowania (w sumie 2):
Frodo (07 kwie 2021, 23:11) • Misiek (08 kwie 2021, 2:54)
Ocena: 10.53%
...Spieszmy się kochać diesel'e, tak szybko odchodzą...

ODPOWIEDZ