Wymiana Oleju
- sailor 88
- Posty: 1379
- Rejestracja: 27 maja 2017, 9:33
- Lokalizacja: Białystok
- Samochód: Nissan Qashqai E-POWER : był Seat Ateca 1,6TDI
- Podziękował: 86 razy
- Otrzymał podziękowań: 386 razy
Re: Wymiana Oleju
Uwaga, ciekawostka !!!
VAG z początkiem roku zmienił dostawcę oleju na pierwsze fabryczne zalanie i dystrybucję serwisową. Rozwiązano umowę z Castrol'em, a podpisano z Shell'em. Oznacza to, że po wyczerpaniu zapasów magazynowych w silnikach i bańkach serwisowych zagości Shell. I co ciekawe, zastąpiono lepkość 5w30, lepkością 0w30, co pozwala wnioskować, że:
1.Zgodnie z normą 504.00/507.00 będzie to SHELL HELIX ULTRA PROFESSIONAL AV-L 0W30.
2.Zgodnie z normą 508.00/509.00 będzie to SHELL HELIX ULTRA PROFESSIONAL AV-L 0W20.
VAG z początkiem roku zmienił dostawcę oleju na pierwsze fabryczne zalanie i dystrybucję serwisową. Rozwiązano umowę z Castrol'em, a podpisano z Shell'em. Oznacza to, że po wyczerpaniu zapasów magazynowych w silnikach i bańkach serwisowych zagości Shell. I co ciekawe, zastąpiono lepkość 5w30, lepkością 0w30, co pozwala wnioskować, że:
1.Zgodnie z normą 504.00/507.00 będzie to SHELL HELIX ULTRA PROFESSIONAL AV-L 0W30.
2.Zgodnie z normą 508.00/509.00 będzie to SHELL HELIX ULTRA PROFESSIONAL AV-L 0W20.
...Spieszmy się kochać diesel'e, tak szybko odchodzą...
-
- Posty: 30
- Rejestracja: 05 wrz 2019, 20:40
- Lokalizacja: Paczkowo k/Poznania
- Samochód: Seat Ateca FR 2.0 TSI DSG 4Drive
- Podziękował: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
Re: Wymiana Oleju
Tylko podziwiać Twoja wiedzę !!!, co do serwisu , to serwis sam mi zasugerował ,ze w tych silnikach producent zaleca 0w20.sailor 88 pisze: ↑02 lut 2020, 1:02Odpowiedź na Twoje pytanie nie jest prosta i jednoznaczna, bo teorii jest wiele, ale na pewno nie jest tak, że lepkość jest jedynym wyznacznikiem jakości (smarności) oleju. Jeżeli tylko silnik jest przystosowany do pracy na oleju o określonej lepkości, a olej spełnia normę producenta, nie powinno być problemów. Powiem więcej, oleje o obniżonej lepkości posiadają z reguły bogatsze pakiety przeciwzużyciowe oraz dodatki podwyższające stopień ochrony silnika (Bor, Molibden). Również bazy olejowe do zblendowania olejów niskolepkościowych są bardziej zaawansowane. Natomiast sama niska lepkość, to lepsza pompowalność na zimno, i lepsza cyrkulacja na gorąco, co podnosi komfort pracy węzłów tarcia.
Druga sprawa, to możliwość napotkania oporu w serwisie, przy chęci zalania oleju alternatywnego (5w30), bardzo różnie do tego podchodzą. Bardziej optowałbym za rezygnacją z serwisu LL i wymieniał olej raz w roku, używając dobrego produktu. Pisałeś wcześniej o RAVENOL'u, zastosuj: RAVENOL VSE SAE 0W-20 USVO. Oczywiście 5w30 z normą 504.00 też będą dobre dla "twojego" silnika.
Ja z tego powodu że w roku robię około 10 tyś to i tak olej wymieniam co 12/15 Tyś. Co do pompowalności to myślę ze do moich krótkich codziennych jazd byłby idealny. Silnik praktycznie więcej czasu pracuje jako jeszcze nie dogrzany. Oczywiście że tylko biorę po uwagę Ravenol 0w20 względnie 0w30 Jeszcze raz dzięki i pozdrawiam.
- sailor 88
- Posty: 1379
- Rejestracja: 27 maja 2017, 9:33
- Lokalizacja: Białystok
- Samochód: Nissan Qashqai E-POWER : był Seat Ateca 1,6TDI
- Podziękował: 86 razy
- Otrzymał podziękowań: 386 razy
Re: Wymiana Oleju
Zgadza się, to powtórny mariaż. W/g mnie to dobre posunięcie. W aspekcie cena/jakość, Shell z typoszeregu Ultra Professional w lepkościach 0w30 i 0w20 to obecnie najlepszy wybór. Olej na bardzo dobrych bazach (GTL-tylko Shell to produkuje), z nowoczesnym pakietem dodatków. Dobrą cechą tego oleju są jego właściwości myjące, czyli odporność na odkładanie depozytów we wnętrzu silnika. Oczywiście są oleje o lepszych parametrach, ale trzeba sporo dołożyć. Castrol wbrew obiegowym mitom, wcale nie jest złym olejem, ale nie wartym ceny za jaką się go sprzedaje, a już na pewno w serwisie. Podobnie Motul nie jest tak dobry, za jakiego uchodzi i też nie wart swojej ceny.
...Spieszmy się kochać diesel'e, tak szybko odchodzą...
-
- Administrator
- Posty: 732
- Rejestracja: 13 lis 2016, 13:58
- Lokalizacja: Warszawa
- Samochód: Volvo V90
- Podziękował: 775 razy
- Otrzymał podziękowań: 80 razy
Re: Wymiana Oleju
Każdy dealer może sobie podpisać umowę z dowolną firmą i lać ich olej (oczywiście o ile spełnia wskazane normy), więc w bańkach wcale nie musi być Shella
-
- Posty: 818
- Rejestracja: 07 paź 2018, 19:02
- Samochód: Seat Ateca 1.5 TSI DSG FR
- Podziękował: 90 razy
- Otrzymał podziękowań: 89 razy
Re: Wymiana Oleju
Na potwierdzenie powiem, ze Skoda Tarnów zalewała moją Fabie 2 BP. Ja przywoziłem Shell-a, a BP brałem do domu teściowi.
Teraz Dynamica zalewa Castrola 5W 30. Zobaczę za 2 miesiące, jak pojadę na wymianę po dotarciu.
Ateca 1.5 tsi DSG, Radium Grey, wersja FR + extrasy.
- sailor 88
- Posty: 1379
- Rejestracja: 27 maja 2017, 9:33
- Lokalizacja: Białystok
- Samochód: Nissan Qashqai E-POWER : był Seat Ateca 1,6TDI
- Podziękował: 86 razy
- Otrzymał podziękowań: 386 razy
Re: Wymiana Oleju
Ale wyraźnie przecież napisałem (i zobrazowałem na dodatek), że chodzi o olej serwisowy tzw."oryginalny", w opakowaniu producenta danej marki auta, oraz zalewanie silnika przy produkcji. Wewnątrz takiej bańki do tej pory był Castrol, a będzie Shell i dealer nie ma na to żadnego wpływu. Natomiast jaki olej zalewany jest przy przeglądzie , to zupełnie inna sprawa i oczywiście nie musi być "oryginalny, byleby był zgodny z normą zalecaną dla danego silnika.
...Spieszmy się kochać diesel'e, tak szybko odchodzą...
-
- Posty: 381
- Rejestracja: 24 lip 2019, 10:17
- Samochód: LEON FR 2.0 TSI 190
- Podziękował: 10 razy
- Otrzymał podziękowań: 35 razy
-
- Posty: 381
- Rejestracja: 24 lip 2019, 10:17
- Samochód: LEON FR 2.0 TSI 190
- Podziękował: 10 razy
- Otrzymał podziękowań: 35 razy
Re: Wymiana Oleju
Frodo pisze: ↑05 lut 2020, 14:57Bardzo ciekawe!
Tu znalazłem więcej na ten temat: https://www.motofakty.pl/artykul/czesci ... owany.html
Szkoda że jest on z 2007r