To ze z racji swojej pracy znam sie troche na prawie, tzn potrafie sie w nim poruszac i zadawac wlasciwe pytania (co powoduje latwiejsze znalezienie odpowiedzi na powazne problemy) i ze jakos tam dzieki temu "znam swoje prawa" nie znaczy ze mam wiedze o mechanice samochodowej i o tym jak dzialaja ASO.Luk4as pisze: ↑29 kwie 2021, 19:48Telefonicznie ? Dobrze ze nie telepatycznie.Teo pisze: ↑29 kwie 2021, 12:59Ja to widze, ze w ogole jestem jakims niestandardowym przypadkiem... Pan w serwisie sprawdzil mi telefonicznie, ze mam ustawioną tą dynamiczna zmiane oleju, wiec w zaleznosci od jazdy moze sie zmieniac... Czyli w teorii powinno byc 30k km i 2 lata. A ja mam... ~13 kkm i 260 dni. To co ja robie zle z tym autem ze mi z 2 lat stopnialo do 8 meisiecy ? :O
@Teo to lyka jak mlody pelikan. Co to za brednia ! Kazda Ateca powinna fabrycznie miec ustawione 30k/24m ... ale jak to w zyciu bywa zawsze majster moze sie pomylic i ustawic 15k/12m. Tego nie ma mozliwosci sprawdzenia. Nikt nigdzie takich rzeczy nie notuje.
@Teo patrzac na fusy z porannej kawy widze ze miales od poczatku zle ustawione przeglady i dlatego tam to wyglada.
@Endrju oj tam oj tam ... po przejsciach @Teo myslalem ze to My bedziemy sie uczyc od niego ale chyba nigdy to nie nastapi.
Wydawalo mi sie, ze ASO jest w stanie sprawdzic po VIN czy po jakichs swoich bazach jakie mam ustawione interwały wymany oleju. I to by bylo logiczne, bo auto jest przeciez na gwarancji, ASO ma jego historie, wiec widzi jak wyjechalo z fabryki i widzi ewentualną zmianę jesli byla gdzies kiedys w ASO zrobiona. Nie wiem czy tak jest czy nie, ale konsultant w ASO, ktory dzien wczesniej prowadzil mnie przez wymiane oleju po pierwsze stwierdzil ze to moze sprawdzic (i sprawdzil podczas rozmowy telefonicznej) oraz byl troche niepocieszony, ze nie powiedzialem ze chce reset oleju, bo taka wymiana kosztowalaby dodatkowo (tzn. o podlaczenie komputera i reset). Wydaje mi sie, ze to lekka przesada doliczac do wymiany oleju kozt resetu, ale tylo przekazuje co uslyszalem. Jak dla mnie to niedopatrzenie serwisu, bo spytano mnie tylko czy to jest wymiana na życzenie czy serwisowa. Owszem, na życzenie, ale skąd mialem wiedziec ze przy wymianie na zyczenie nie resetuje sie kkm ?
A co do tych kkm...
- Jesli mialem ustawione na sztywno 15 kkm, to sie nie zgadza obecny licznik, tzn. przejechalem ~3kkm, a auto domaga się wymiany za 13.800. Suma daje powyzej 15 kkm.
- Jesli mialem ustawione dynamicznie 15 kkm (o ile w ogóle tak się da), to tym bardziej sie nie zgadza obecny licznik, bo skoro przejechalem ~3kkm, a auto domaga się wymiany za 13.800. to znaczy ze przy mojej jezdzie glownie na zimnym silniku i krotkich kawalkach auto uznało ze wydluzy sobie kilometry do łącznie 16.800 ?
- Jesli mialem ustawione 30 kkm dynamicznie, to po przejechaniu 3 kkm spadłoby az do 13.800 ?? 30 kkm minus 3 kkm faktycznie przejechane daje 27.000 vs 13.800 ktore jest. To tez cos nie tak.
EDIT: I jest problem z dniami Po zsumowaniu tego co zostalo z tymi dniami ile autem juz jezdze bedzie... 408 ! Czyli albo faktycznie mialem 2 lata i 30 kkm, i auto BARDZO obcielo i dni i kkm, albo mialem 15 kkm dynamicznie i auto sobie wydluzylo... ? Na sztywno byc nie moglo, bo nie zgadzaja sie ani dni ani kkm, CHYBA, ze cos sie popieprzylo przy wymianie sterownika, ktory byl wadliwy od nowosci :/ Kurde.. nic juz nie wiem