Wymiana Oleju

Ogólne dyskusje techniczne, opis problemów i usterek oraz ich sposoby ich rozwiązania
Awatar użytkownika
sailor 88
Posty: 1371
Rejestracja: 27 maja 2017, 9:33
Lokalizacja: Białystok
Samochód: Nissan Qashqai E-POWER : był Seat Ateca 1,6TDI
Podziękował: 83 razy
Otrzymał podziękowań: 376 razy

Re: Wymiana Oleju

Post autor: sailor 88 »

mczelny2401 pisze:
26 sie 2022, 12:31
Pytanie do sailor 88. Z racji że Ravenol kosmicznie podrożał i szukam tańszej alternatywy dla 2.0 tsi z 2019r czy to będzie odpowiedni olej? Z góry dzięki :)
https://allegro.pl/oferta/shell-helix-u ... 5309640105
Jak najbardziej...jak pokazują analizy fizyko-chemiczne jest to ten sam produkt, który Shell umieszcza w opakowaniu oleju serwisowego VAG'a
(OEM - VW 0W-30 LongLife III FE) To samo dotyczy Shell AV-L 0w30 504.00/507.00
Za ten post autor sailor 88 otrzymał podziękowanie:
mczelny2401 (26 sie 2022, 15:59)
Ocena: 5.26%


...Spieszmy się kochać diesel'e, tak szybko odchodzą...

Sponsor

Re: Wymiana Oleju

Sponsor


MartaPietrzyk
Posty: 14
Rejestracja: 25 mar 2022, 11:37
Samochód: Ford focus
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 0

Re: Wymiana Oleju

Post autor: MartaPietrzyk »

Wczesniej wymieniałam ci roku, raz wymieniłam po dwóch latach.

Luk4as
Posty: 848
Rejestracja: 09 sie 2017, 21:00
Samochód: Skoda
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 27 razy

Re: Wymiana Oleju

Post autor: Luk4as »

@sailor 88 ja to juz zglupialem

1.4 TSI bez GPF rok 2018

Lalem 0w30 VSW on spelnia 504 i 507
Teraz mialbym zalac 0w30 SSO ale pokazuje mi ze on nie ma 504 i 507 tylko ma 502 i 505

Awatar użytkownika
sailor 88
Posty: 1371
Rejestracja: 27 maja 2017, 9:33
Lokalizacja: Białystok
Samochód: Nissan Qashqai E-POWER : był Seat Ateca 1,6TDI
Podziękował: 83 razy
Otrzymał podziękowań: 376 razy

Re: Wymiana Oleju

Post autor: sailor 88 »

Luk4as pisze:
26 sie 2022, 16:47
@sailor 88 ja to juz zglupialem

1.4 TSI bez GPF rok 2018

Lalem 0w30 VSW on spelnia 504 i 507
Teraz mialbym zalac 0w30 SSO ale pokazuje mi ze on nie ma 504 i 507 tylko ma 502 i 505
Twój silnik może pracować na obu normach 502.00 i 504.00 ze względu na brak filtra cząstek stałych, ale producent uzależnia rodzaj stosowanego oleju w zależności od trybu serwisowego, czyli jeżdżąc bez elastycznego trybu między przeglądami (wymiana co rok lub 15 tyś.km) obie normy wchodzą w grę, a jeżdżąc z elastycznym okresem między przeglądami (tryb LONG LIFE, wymiana co 2 lata lub w/g wskazań komp.) tylko norma 504.00.

P.S. Przecież to wszystko jest napisane w instrukcji obsługi str.52!!! Jeżeli masz pod maską nalepkę z normą 504.00/507.00 to znaczy, że auto ma fabrycznie zaprogramowany komputer na tryb LL, ale dopuszcza się normę 502.00. Oba oleje smarują tak samo, ale ten z normą 504.00 może teoretycznie wytrzymać w silniku dłużej.
...Spieszmy się kochać diesel'e, tak szybko odchodzą...

Teo
Posty: 493
Rejestracja: 30 gru 2018, 0:09
Samochód: 2.0 TSI
Podziękował: 39 razy
Otrzymał podziękowań: 22 razy

Re: Wymiana Oleju

Post autor: Teo »

sailor 88 pisze:
24 sie 2022, 12:45
Można też zacząć od tego, czy trzeba było koniecznie kupować Atecę, jest tyle tańszych aut, którymi można dojechać w to samo miejsce ;)
Trzeba było. Żaden inny samochód na rynku nie miał tego co Ateca. Serio :) Kilka miesięcy wsiadałem do wszystkich dostępnych w podobnym zakresie cen. Żaden nie miał łącznie: suv, 4x4, benzyna, przyspieszenie+++, kamery 360, dużo miejsca z tyłu na foteliki dla dziecka, LCD w konsoli, a nie tablet wbity młotkiem i dużo miejsca na nogi kierowcy z niskim rozdzieleniem nóg kierowcy od pasażera :) Tylko Ateca.

A oleju używam Ravenol - żeby nie było że offtopic ;) ;) ;)
Za ten post autor Teo otrzymał podziękowanie:
Rafiner (28 sie 2022, 18:07)
Ocena: 5.26%

ponczo
Posty: 25
Rejestracja: 22 paź 2020, 21:02
Samochód: Cupra Ateca
Podziękował: 0
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Re: Wymiana Oleju

Post autor: ponczo »

To skoro norma 504/507 jest dla aut z filtrem cząstek stałych, to co najlepsze dla 2.0 DNUE, który oryginalnie miał i katalizator i dwa GPF, a teraz ma tylko katalizator sportowy? Ateca obecnie ma 375 KM.

Awatar użytkownika
sailor 88
Posty: 1371
Rejestracja: 27 maja 2017, 9:33
Lokalizacja: Białystok
Samochód: Nissan Qashqai E-POWER : był Seat Ateca 1,6TDI
Podziękował: 83 razy
Otrzymał podziękowań: 376 razy

Re: Wymiana Oleju

Post autor: sailor 88 »

ponczo pisze:
27 sie 2022, 9:00
To skoro norma 504/507 jest dla aut z filtrem cząstek stałych, to co najlepsze dla 2.0 DNUE, który oryginalnie miał i katalizator i dwa GPF, a teraz ma tylko katalizator sportowy? Ateca obecnie ma 375 KM.
Wszystko zależy od sposobu eksploatacji auta i jeżeli jest to jazda sportowa, upalanie na torze itp. najbardziej odpowiedni byłby RAVENOL RUP USVO® 5W-40, lub MOTUL 300V Power Ester Core 5w40, to oleje typowo do sportu z dodatkiem Wolframu i Molibdenu. A jeżeli moc jest krzesana okazjonalnie, czyli ruszanie spod świateł i wyprzedzanie, to żadne specjalne oleje nie są potrzebne, ja wybrałbym coś z normą 502.00, ale te z normą 504/507 też oczywiście dadzą radę.
Za ten post autor sailor 88 otrzymał podziękowanie:
votek (27 sie 2022, 10:55)
Ocena: 5.26%
...Spieszmy się kochać diesel'e, tak szybko odchodzą...

Rafiner
Posty: 813
Rejestracja: 07 paź 2018, 19:02
Samochód: Seat Ateca 1.5 TSI DSG FR
Podziękował: 87 razy
Otrzymał podziękowań: 82 razy

Re: Wymiana Oleju

Post autor: Rafiner »

Koledzy dalej kombinujecie. Ten Shell 0W30 spełnia przy wymianach 15 tys km co roku i LL, z filtrami GPF i bez. Jest bardzo dobry, a do tego nie drogi. Do tego zalewają go w ASO więc już nie strach wymieniać w ASO poza przepłacaniem.
Wymieniajcie olej co roku i nikt Wam nie powie, że nie dbasz o silnik.
Za ten post autor Rafiner otrzymał podziękowanie:
sailor 88 (29 sie 2022, 15:54)
Ocena: 5.26%
Ateca 1.5 tsi DSG, Radium Grey, wersja FR + extrasy.

Awatar użytkownika
tomal218
Posty: 917
Rejestracja: 19 sty 2018, 11:46
Lokalizacja: BYTOM
Samochód: Seat Ateca MY18
Podziękował: 36 razy
Otrzymał podziękowań: 48 razy

Re: Wymiana Oleju

Post autor: tomal218 »

Rafiner pisze:
28 sie 2022, 18:12
Koledzy dalej kombinujecie. Ten Shell 0W30 spełnia przy wymianach 15 tys km co roku i LL, z filtrami GPF i bez. Jest bardzo dobry, a do tego nie drogi. Do tego zalewają go w ASO więc już nie strach wymieniać w ASO poza przepłacaniem.
Wymieniajcie olej co roku i nikt Wam nie powie, że nie dbasz o silnik.
Z tego co wiem to LL 30kkm lub 2 lata jak wymieniać co rok to poco LL wiesz w ogóle poco te LL jest czy tak na pale bo Servis itd jak bym miał wymieniać co rok to poco mam przepłacać za LL
oso soplón !!! :lol:

marcin89
Posty: 25
Rejestracja: 15 gru 2021, 16:47
Samochód: Ateca 1.5, DSG, EXP
Podziękował: 10 razy
Otrzymał podziękowań: 3 razy

Re: Wymiana Oleju

Post autor: marcin89 »

Kiedy robiliscie pierwsza wymiane oleju? Od razu przy przebiegu 1500km po dotarciu silnika czy dopiero po roku?

ODPOWIEDZ