Wymiana Oleju

Ogólne dyskusje techniczne, opis problemów i usterek oraz ich sposoby ich rozwiązania
Kuchar
Posty: 673
Rejestracja: 24 cze 2019, 23:55
Samochód: inne
Podziękował: 15 razy
Otrzymał podziękowań: 29 razy

Re: Wymiana Oleju

Post autor: Kuchar »

Tak na szybko panowie, ateca 2.0tdi 4drive gdyby ktoś podał kody katalogowe co potrzebuje do wymiany oleju byłbym mega wdzięczny ;)
Ps 5L wystarczy czy kupić 6L?



Sponsor

Re: Wymiana Oleju

Sponsor


Awatar użytkownika
thecichy
Posty: 449
Rejestracja: 14 paź 2018, 18:38
Lokalizacja: Łódź
Samochód: Seat Ateca FR 2.0 TSI
Podziękował: 11 razy
Otrzymał podziękowań: 22 razy

Re: Wymiana Oleju

Post autor: thecichy »

Oryginały: https://ifinterface.com/page/page3.php?langid=1 <- po lewej klikasz CarProg2 i szukasz
Zamienniki: wpisujesz w google "części seat" i na jakiejkolwiek wybranej przez Ciebie stronie (typu np. www.iparts.pl) wybierasz Twój samochód i silnik i do wyboru do koloru (o konkretnych olejach i filtrach było wcześniej).

Teo
Posty: 493
Rejestracja: 30 gru 2018, 0:09
Samochód: 2.0 TSI
Podziękował: 39 razy
Otrzymał podziękowań: 22 razy

Re: Wymiana Oleju

Post autor: Teo »

Ok, wiec wymieniamy olej dosc szybko, nawet po 1-3 tys km jesli ktos dba o silnik, ALE... dlaczego tego samego nie robi sie z olejem w skrzyni DSG ? :)

Tzn dlaczego zadna zapobiegliwa osoba nie robi tego samego z olejem DSG co silnikowym? Przeciez w skrzyni tez moga sie porobic jakies opiłki, czy cuś po "dotarciu sie elementow metalowych... ?

Awatar użytkownika
hetman72
Posty: 194
Rejestracja: 23 paź 2018, 19:52
Lokalizacja: Piła
Samochód: Seat ATECA FR 2.0 TSI DSG 4Drive Biały
Podziękował: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Re: Wymiana Oleju

Post autor: hetman72 »

Teo pisze:
17 gru 2019, 19:22
Tzn dlaczego zadna zapobiegliwa osoba nie robi tego samego z olejem DSG co silnikowym? Przeciez w skrzyni tez moga sie porobic jakies opiłki, czy cuś po "dotarciu sie elementow metalowych... ?
Ale w DSG nie ma spalania i jego efektów.
Od opiłków (lepiej nie) jest filtr.
Jak brat w Volvo zlewał olej ze skrzyni po zakupie (a nie był wcześniej wymieniany) po ponad 200kkm, to nawet niewiele się różnił, ale skrzynia od razu zaczęła ciszej i lepiej działać.
Seat ATECA FR 2.0 TSI DSG 4Drive Biały

Awatar użytkownika
thecichy
Posty: 449
Rejestracja: 14 paź 2018, 18:38
Lokalizacja: Łódź
Samochód: Seat Ateca FR 2.0 TSI
Podziękował: 11 razy
Otrzymał podziękowań: 22 razy

Re: Wymiana Oleju

Post autor: thecichy »

Teo pisze:
17 gru 2019, 19:22
Ok, wiec wymieniamy olej dosc szybko, nawet po 1-3 tys km jesli ktos dba o silnik, ALE... dlaczego tego samego nie robi sie z olejem w skrzyni DSG ? :)

Tzn dlaczego zadna zapobiegliwa osoba nie robi tego samego z olejem DSG co silnikowym? Przeciez w skrzyni tez moga sie porobic jakies opiłki, czy cuś po "dotarciu sie elementow metalowych... ?
Wymiana oleju w DSG jest jak najbardziej przewidziana, może nie jest tak propagowana przez producenta ale jak najbardziej stosowana. To, że (z oczywiśtych względów) nie tak często jak silnikowy, to już Ci hetman72 wyjaśnił ale (w zależności od stylu jazdy bardzo +/-) co ok. 60 tys. km powinno się dla owej "zapobiegliwości" ją wykonać.

Kuchar
Posty: 673
Rejestracja: 24 cze 2019, 23:55
Samochód: inne
Podziękował: 15 razy
Otrzymał podziękowań: 29 razy

Re: Wymiana Oleju

Post autor: Kuchar »

Dodam tylko, że wymiana oleju w DSG to konieczność jeśli chcemy samochód mieć dłużej niż tylko na okres leasingu/kredytu/gwarancji, koszt notabene przy cenach naszych samochodów nie jest duży, a proszę wierzyć - DSG odwdzięczy się bezawaryjnością.
Co do interwału to zakłada się te 60tys km, krzywda się nikomu nie stanie jak zrobicie to nieco wcześniej (znajomy w RS3 zmienił po 10tys od momentu zakupu, uwierzcie, że opiłków było naprawdę sporo).
Ja w swojej cuprze zmieniam co 50tys km i generalnie planuje skrócić ten interwał do 40tyś (ale mam zmieniony program silnika + skrzyni).

Awatar użytkownika
zinger
Posty: 439
Rejestracja: 08 lis 2017, 10:09
Lokalizacja: Kraków
Samochód: Ateca Xcl 1.4 DSG Samoa Orange
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 0

Re: Wymiana Oleju

Post autor: zinger »

A co z "sucha" DSG? No i gdzie, bo w ASO mi tego nie wmienia, skoro ksiazka serwisowa nie przewiduje. I co z gwarnacja po takiej wymianie (wiem, ze to brzmi wrecz absurdalnie, ale niezdziwiloby mnie, gdyby odmowili naprawy w razie problemu po takiej samowolnej wymianie)

Awatar użytkownika
zinger
Posty: 439
Rejestracja: 08 lis 2017, 10:09
Lokalizacja: Kraków
Samochód: Ateca Xcl 1.4 DSG Samoa Orange
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 0

Re: Wymiana Oleju

Post autor: zinger »

Frodo pisze:
18 gru 2019, 11:15
zinger pisze:
18 gru 2019, 8:59
A co z "sucha" DSG? No i gdzie, bo w ASO mi tego nie wmienia, skoro ksiazka serwisowa nie przewiduje. I co z gwarnacja po takiej wymianie (wiem, ze to brzmi wrecz absurdalnie, ale niezdziwiloby mnie, gdyby odmowili naprawy w razie problemu po takiej samowolnej wymianie)
W suchej DSG olej ma znacznie mniej do roboty - mam wątpliwości czy w ogóle jest sens wymieniać, ewentualnie nieprędko... Innymi słowy domyślam się, że potrzeba naprawy z innych przyczyn wystąpi niezależnie od ewentualnych wcześniejszych zmian oleju, więc można poczekać do tego czasu. To moje 0,02 zł. ;)
Gdzies kiedys czytalem, ze on taka nie do konca sucha i wlasnie warto wymienic, zeby ten bezproblemowy okres wydluzyc. Ale co, kiedy i gdzie to nie mam pojecia i nikt mi nie potrafi powiedziec.

Kuchar
Posty: 673
Rejestracja: 24 cze 2019, 23:55
Samochód: inne
Podziękował: 15 razy
Otrzymał podziękowań: 29 razy

Re: Wymiana Oleju

Post autor: Kuchar »

Zapomniałem że niektórzy z nas mają suchą, w gwoli ścisłości - moja wypowiedź dotyczyła DQ381 i DQ250 - skrzyń "mokrych".

Awatar użytkownika
sailor 88
Posty: 1371
Rejestracja: 27 maja 2017, 9:33
Lokalizacja: Białystok
Samochód: Nissan Qashqai E-POWER : był Seat Ateca 1,6TDI
Podziękował: 83 razy
Otrzymał podziękowań: 376 razy

Re: Wymiana Oleju

Post autor: sailor 88 »

zinger pisze:
18 gru 2019, 13:57
Gdzies kiedys czytalem, ze on taka nie do konca sucha i wlasnie warto wymienic, zeby ten bezproblemowy okres wydluzyc. Ale co, kiedy i gdzie to nie mam pojecia i nikt mi nie potrafi powiedziec.
Skrzynia tzw. "sucha" posiada dwa oddzielne systemy olejowe. Pierwszy, to olej przekładniowy smarujący tryby przekładni, drugi "olej" to płyn hydrauliczny (ten sam, co stosowany we wspomaganiu), napędzający mechatronikę. Natomiast w skrzyniach tzw."mokrych" ten sam olej (specjalny) smaruje tryby jak i napędza mechatronikę, a dodatkowo sprzęgła są zanurzone w kąpieli olejowej. To jest warunek wymuszający wymianę oleju, ponieważ zużywające się okładziny sprzęgieł zanieczyszczają olej (pomimo, że jest on filtrowany) i zakłócają pracę mechatroniki, więc tutaj wymiana oleju z filtrem jest obligatoryjna i przewidziana przez plan serwisowy. Specjaliści zajmujący się naprawą DSG, zalecają nawet skrócenie interwału wymiany do 50 tyś. km. W skrzyniach suchych, olej co prawda, nie jest zanieczyszczany przez drobiny zużywających się okładzin, ale olej ten nie jest filtrowany, a pompa olejowa też się zużywa i generuje jakieś tam ścierniwo, którego bardzo nie lubią liczne zaworki mechatroniki. Producent nie przewiduje wymiany, ale to nie znaczy, że nie można tego zrobić. Jeżeli ktoś nie zamierza auta dłużej trzymać, to ewentualne naprawy przejdą na drugiego właściciela, ale wiążąc się z pojazdem na dłużej, należałoby to robić co 60-100 tyś. km. a skrzynia odpłaci się dłuższą i bezawaryjną pracą (chyba, że skończą się sprzęgła). Wymiana nie jest droga, a warsztatów zajmujących się skrzyniami DSG jest sporo i zrobią to na poczekaniu (w samym Krakowie w/g wyszukiwarki jest ich co najmniej kilka). Oleju przekładniowego wchodzi 1,7 litra, hydraulicznego 1 litr, a wymiana nie pozostawia żadnego śladu, więc strach o gwarancję nieuzasadniony. VAG w skrzyniach manualnych też nie przewiduje wymiany oleju, a przecież olej z czasem się degraduje i utlenia tracąc pierwotne właściwości. Podaje się, że olej w opakowaniu fabrycznym może być przechowywany do 5 lat, a po otwarciu pojemnika już tylko dwa i to w określonych warunkach, a przecież olej pracujący poddawany jest wielu niekorzystnym czynnikom, dlaczego więc nie przewidziano wymiany??? Każdy zrobi jak uważa, ja gdybym miał DSG wymieniałbym na pewno, a w swoim manualu też wymienię (już nawet wymieniłem po 10 tyś. bo skrzynia też się dociera). Może ktoś powie, że to przesada, ale 2 litry oleju kosztują grosze, a wymieniam sam.
Za ten post autor sailor 88 otrzymał podziękowanie:
madrid2012 (20 lip 2021, 11:09)
Ocena: 5.26%
...Spieszmy się kochać diesel'e, tak szybko odchodzą...

ODPOWIEDZ