Re: Wymiana Oleju
: 09 gru 2019, 20:13
Tak na szybko panowie, ateca 2.0tdi 4drive gdyby ktoś podał kody katalogowe co potrzebuje do wymiany oleju byłbym mega wdzięczny
Ps 5L wystarczy czy kupić 6L?
Ps 5L wystarczy czy kupić 6L?
Pierwsze w Polsce forum dyskusyjne fanów Seata Ateca i Cupry Ateca
https://www.ateca-klub.pl:443/forum/
https://www.ateca-klub.pl:443/forum/viewtopic.php?f=11&t=100
Ale w DSG nie ma spalania i jego efektów.
Wymiana oleju w DSG jest jak najbardziej przewidziana, może nie jest tak propagowana przez producenta ale jak najbardziej stosowana. To, że (z oczywiśtych względów) nie tak często jak silnikowy, to już Ci hetman72 wyjaśnił ale (w zależności od stylu jazdy bardzo +/-) co ok. 60 tys. km powinno się dla owej "zapobiegliwości" ją wykonać.Teo pisze: ↑17 gru 2019, 19:22Ok, wiec wymieniamy olej dosc szybko, nawet po 1-3 tys km jesli ktos dba o silnik, ALE... dlaczego tego samego nie robi sie z olejem w skrzyni DSG ?
Tzn dlaczego zadna zapobiegliwa osoba nie robi tego samego z olejem DSG co silnikowym? Przeciez w skrzyni tez moga sie porobic jakies opiłki, czy cuś po "dotarciu sie elementow metalowych... ?
Gdzies kiedys czytalem, ze on taka nie do konca sucha i wlasnie warto wymienic, zeby ten bezproblemowy okres wydluzyc. Ale co, kiedy i gdzie to nie mam pojecia i nikt mi nie potrafi powiedziec.Frodo pisze: ↑18 gru 2019, 11:15W suchej DSG olej ma znacznie mniej do roboty - mam wątpliwości czy w ogóle jest sens wymieniać, ewentualnie nieprędko... Innymi słowy domyślam się, że potrzeba naprawy z innych przyczyn wystąpi niezależnie od ewentualnych wcześniejszych zmian oleju, więc można poczekać do tego czasu. To moje 0,02 zł.zinger pisze: ↑18 gru 2019, 8:59A co z "sucha" DSG? No i gdzie, bo w ASO mi tego nie wmienia, skoro ksiazka serwisowa nie przewiduje. I co z gwarnacja po takiej wymianie (wiem, ze to brzmi wrecz absurdalnie, ale niezdziwiloby mnie, gdyby odmowili naprawy w razie problemu po takiej samowolnej wymianie)
Skrzynia tzw. "sucha" posiada dwa oddzielne systemy olejowe. Pierwszy, to olej przekładniowy smarujący tryby przekładni, drugi "olej" to płyn hydrauliczny (ten sam, co stosowany we wspomaganiu), napędzający mechatronikę. Natomiast w skrzyniach tzw."mokrych" ten sam olej (specjalny) smaruje tryby jak i napędza mechatronikę, a dodatkowo sprzęgła są zanurzone w kąpieli olejowej. To jest warunek wymuszający wymianę oleju, ponieważ zużywające się okładziny sprzęgieł zanieczyszczają olej (pomimo, że jest on filtrowany) i zakłócają pracę mechatroniki, więc tutaj wymiana oleju z filtrem jest obligatoryjna i przewidziana przez plan serwisowy. Specjaliści zajmujący się naprawą DSG, zalecają nawet skrócenie interwału wymiany do 50 tyś. km. W skrzyniach suchych, olej co prawda, nie jest zanieczyszczany przez drobiny zużywających się okładzin, ale olej ten nie jest filtrowany, a pompa olejowa też się zużywa i generuje jakieś tam ścierniwo, którego bardzo nie lubią liczne zaworki mechatroniki. Producent nie przewiduje wymiany, ale to nie znaczy, że nie można tego zrobić. Jeżeli ktoś nie zamierza auta dłużej trzymać, to ewentualne naprawy przejdą na drugiego właściciela, ale wiążąc się z pojazdem na dłużej, należałoby to robić co 60-100 tyś. km. a skrzynia odpłaci się dłuższą i bezawaryjną pracą (chyba, że skończą się sprzęgła). Wymiana nie jest droga, a warsztatów zajmujących się skrzyniami DSG jest sporo i zrobią to na poczekaniu (w samym Krakowie w/g wyszukiwarki jest ich co najmniej kilka). Oleju przekładniowego wchodzi 1,7 litra, hydraulicznego 1 litr, a wymiana nie pozostawia żadnego śladu, więc strach o gwarancję nieuzasadniony. VAG w skrzyniach manualnych też nie przewiduje wymiany oleju, a przecież olej z czasem się degraduje i utlenia tracąc pierwotne właściwości. Podaje się, że olej w opakowaniu fabrycznym może być przechowywany do 5 lat, a po otwarciu pojemnika już tylko dwa i to w określonych warunkach, a przecież olej pracujący poddawany jest wielu niekorzystnym czynnikom, dlaczego więc nie przewidziano wymiany??? Każdy zrobi jak uważa, ja gdybym miał DSG wymieniałbym na pewno, a w swoim manualu też wymienię (już nawet wymieniłem po 10 tyś. bo skrzynia też się dociera). Może ktoś powie, że to przesada, ale 2 litry oleju kosztują grosze, a wymieniam sam.