Myślę @Frodo, że trzeba chyba uznać ten błąd za tylko papierowy i uwierzyć, że masz w silniku prawidłowy olej.Frodo pisze: ↑03 lut 2021, 18:32UPDATE: właśnie zadzwonił kierownik, a pracownik przekazał mi jakieś dowody:
1) protokół diagnozy z VAS z datą i godziną gdy tam byłem i tam jest właściwy VIN (na tym rzekomo opiera się mechanik)
2) "wydanie do zlecenia" z data wystawienia/data oper. gosp./data wydruku: 02.02.2021 (czyli wczoraj) na wydanie z "magazynu' korka, wkładu filtra, właściwego oleju i też brakującej śruby do osłony silnika *z moim nr rej*.
Tak że musieliby chyba ten dokument sfałszować, co już raczej byłoby grubą sprawą bo to "wydanie do zlecenia" wygląda na zabezpieczony wydruk z jakiegoś specjalnego programu z kodem kresowym dokumentu, nie coś co sobie dowolnie edytują, ale głowy nie dam.
Zanim raczyli w końcu odpowiedzieć wypełniłem "formularz składania skargi/reklamacji", tak że może jeszcze ktoś komptetny rzuci okiem na te dokumenty...
Teraz zastanamiam się czy to już przekonywujące, że było ok... *jak na ASO*
PS. nie zaobserwowałem jakiegokolwiek zużycia oleju, więc za dużo pyłu też nie powinno trafiać na filtr.
Tak sobie pomyślałem, że jak silnik zaczyna brać olej, to śmierć GPF może być bliska bo ten lepszy olej tylko... mniej/wolniej zatyka filtr w sposób trwały.
Wymiana Oleju
- sailor 88
- Posty: 1373
- Rejestracja: 27 maja 2017, 9:33
- Lokalizacja: Białystok
- Samochód: Nissan Qashqai E-POWER : był Seat Ateca 1,6TDI
- Podziękował: 84 razy
- Otrzymał podziękowań: 382 razy
Re: Wymiana Oleju
- Ocena: 5.26%
...Spieszmy się kochać diesel'e, tak szybko odchodzą...
- tomal218
- Posty: 919
- Rejestracja: 19 sty 2018, 11:46
- Lokalizacja: BYTOM
- Samochód: Seat Ateca MY18
- Podziękował: 36 razy
- Otrzymał podziękowań: 48 razy
Re: Wymiana Oleju
Kolego masz taka wiedze z doswiadczenia dlugoletnich testow ,danych producenta ,inzyniera sinikow spalinowych czy z internetow nie ze bym sie czepial ale tak pytam z ciekawoscisailor 88 pisze: ↑02 lut 2021, 23:44Każdy silnik spala jakąś ilość oleju, tylko w sposób mniej lub bardziej zauważalny. Zależy to od cech konstrukcyjnych, przebiegu (zużycia silnika), sposobu eksploatacji i samego oleju. Pary oleju są permanentnie odsysane ze skrzyni korbowej i przez kolektor ssący trafiają do komór spalania. Filtr zatem zapełnia się z czasem produktami degradacji dodatków do oleju, bo sam olej spala się całkowicie lub powstaje co najwyżej sadza. Popiołów nie da się więc usunąć podczas procesu regeneracji (wypalania) filtra, zostają tam do czasu jego regeneracji w specjalnym procesie wymywania gorącą wodą pod ciśnieniem przy użyciu detergentów, po wybudowaniu filtra, albo jego wymiany na nowy.
oso soplón !!!
- tomal218
- Posty: 919
- Rejestracja: 19 sty 2018, 11:46
- Lokalizacja: BYTOM
- Samochód: Seat Ateca MY18
- Podziękował: 36 razy
- Otrzymał podziękowań: 48 razy
Re: Wymiana Oleju
Po mojemu to z kazda wymiana oleju na inne parametry to podstawa jest plukanka silnika ale kto bogatemu zabroni mieszac syntetyka z mineralnym
oso soplón !!!
- sailor 88
- Posty: 1373
- Rejestracja: 27 maja 2017, 9:33
- Lokalizacja: Białystok
- Samochód: Nissan Qashqai E-POWER : był Seat Ateca 1,6TDI
- Podziękował: 84 razy
- Otrzymał podziękowań: 382 razy
Re: Wymiana Oleju
Szeroko pojęta motoryzacja i technika, to tylko moje hobby, ale takie na poważnie...Z autami nigdy nie byłem i nie jestem związany zawodowo, nie mam też wykształcenia technicznego, ale zawód który wykonuję zmusza mnie do działania bezwzględnie bezbłędnego, co wyrobiło mi nawyk poważnego podejścia do każdej sprawy, a to przenosi się na życie pozazawodowe. Poza tym to moja odskocznia od dnia codziennego, psychiczna i fizyczna, a w tej tematyce najlepiej się relaksuję. Dla mnie auto to coś więcej niż tylko maszynka do przemieszczania się z punktu A do B, a chcąc samemu zadbać o auto, serwisować i naprawiać (oczywiście w miarę możliwości) trzeba pochylić się nad problemem, a trochę już tych aut miałem Do tego auta w rodzinie, znajomi, koledzy i co nieco wiedzy się nazbierało...
- Ocena: 10.53%
...Spieszmy się kochać diesel'e, tak szybko odchodzą...
-
- Posty: 123
- Rejestracja: 12 paź 2020, 21:25
- Samochód: Ateca Exc, 1.5tsi DSG, Velvet Red, 2020 przed lift
- Podziękował: 51 razy
- Otrzymał podziękowań: 8 razy
Re: Wymiana Oleju
Po 3tys wymieniłem olej. Podpowiedzcie czy w silnikach benzynowych zdarza się potrzeba dolania oleju?
Z przyzwyczajenia wziąłem 1l aby mieć, tylko w sumie nie dopytałem czy to ma sens.
Planuje wymieniać co roku (raczej 15tys nie przekraczam)
Z przyzwyczajenia wziąłem 1l aby mieć, tylko w sumie nie dopytałem czy to ma sens.
Planuje wymieniać co roku (raczej 15tys nie przekraczam)
- sailor 88
- Posty: 1373
- Rejestracja: 27 maja 2017, 9:33
- Lokalizacja: Białystok
- Samochód: Nissan Qashqai E-POWER : był Seat Ateca 1,6TDI
- Podziękował: 84 razy
- Otrzymał podziękowań: 382 razy
Re: Wymiana Oleju
Oczywiście, że się zdarza i zależy od wielu czynników, cech konstrukcyjnych silnika, sposobu eksploatacji auta, rodzaju środka smarnego, a nawet tzw. "szczęścia", bo czasem jeden egzemplarz takiego samego silnika "bierze" olej, a drugi nie. Pojeździsz, przekonasz się, a litr na ewentualną dolewkę zawsze się przyda.
- Ocena: 5.26%
...Spieszmy się kochać diesel'e, tak szybko odchodzą...
-
- Posty: 1076
- Rejestracja: 11 wrz 2017, 23:53
- Lokalizacja: Nowa Ruda i Ludwigshafen
- Samochód: Seat Ateca1,4 TSI DSG7 Xcellence Comfort+Assistant
- Podziękował: 29 razy
- Otrzymał podziękowań: 45 razy
Re: Wymiana Oleju
Nic dodać nic ująćsailor 88 pisze: ↑09 lut 2021, 21:33Oczywiście, że się zdarza i zależy od wielu czynników, cech konstrukcyjnych silnika, sposobu eksploatacji auta, rodzaju środka smarnego, a nawet tzw. "szczęścia", bo czasem jeden egzemplarz takiego samego silnika "bierze" olej, a drugi nie. Pojeździsz, przekonasz się, a litr na ewentualną dolewkę zawsze się przyda.
-
- Posty: 104
- Rejestracja: 25 mar 2019, 18:21
- Samochód: Ateca
- Podziękował: 2 razy
- Otrzymał podziękowań: 0
Re: Wymiana Oleju
Mija mi właśnie 2 lata jazdy (i czeka mnie serwis) na oleju Shell Helix Ultra Professional AV-L 0W-30.
Jest to tani olej (129 pln za 5l). Pytanie czy warto zmienić na coś droższego i trochę lepszego:
- RAVENOL VSW CleanSynto 0W-30 - 246 pln 5 litrów
- RAVENOL VMP CleanSynto 5W-30 - 222 pln 5 litrów
- RAVENOL SMP CleanSynto 5W-30 - 150 pln 5 litrów
W serwisie za każdym razem polecają mi zmianę 0W30 na 5W30.
Ravenol na swojej stronie poelca, dla Ataca 1.6 TDI, olej VMP lub SMP 5W-30. Jest między nimi spora różnica w cenie.
Jakbym miał zmenić, to chyba na 5W30 : RAVENOL VMP CleanSynto 5W-30, niecała stówka więcej, lub 8 pln miesięcznie
Jest to tani olej (129 pln za 5l). Pytanie czy warto zmienić na coś droższego i trochę lepszego:
- RAVENOL VSW CleanSynto 0W-30 - 246 pln 5 litrów
- RAVENOL VMP CleanSynto 5W-30 - 222 pln 5 litrów
- RAVENOL SMP CleanSynto 5W-30 - 150 pln 5 litrów
W serwisie za każdym razem polecają mi zmianę 0W30 na 5W30.
Ravenol na swojej stronie poelca, dla Ataca 1.6 TDI, olej VMP lub SMP 5W-30. Jest między nimi spora różnica w cenie.
Jakbym miał zmenić, to chyba na 5W30 : RAVENOL VMP CleanSynto 5W-30, niecała stówka więcej, lub 8 pln miesięcznie
¦ Ateca Xcellence ¦ 1.6 TDI DSG ¦ Nevada White ¦