Wymiana Oleju

Ogólne dyskusje techniczne, opis problemów i usterek oraz ich sposoby ich rozwiązania
adrian134
Posty: 31
Rejestracja: 04 sty 2020, 16:11
Samochód: Seat Ateca 1.5tsi
Podziękował: 6 razy
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Re: Wymiana Oleju

Post autor: adrian134 »

Witam , chciałbym zapytać czy są już jakieś oleje przewidziane do silników tsi zapobiegające zjawisku LSPI?


Seat Ateca 1.5tsi FR

Sponsor

Re: Wymiana Oleju

Sponsor


Awatar użytkownika
sailor 88
Posty: 1371
Rejestracja: 27 maja 2017, 9:33
Lokalizacja: Białystok
Samochód: Nissan Qashqai E-POWER : był Seat Ateca 1,6TDI
Podziękował: 83 razy
Otrzymał podziękowań: 376 razy

Re: Wymiana Oleju

Post autor: sailor 88 »

adrian134 pisze:
21 mar 2021, 11:21
Witam , chciałbym zapytać czy są już jakieś oleje przewidziane do silników tsi zapobiegające zjawisku LSPI?
Oczywiście że są, ale na razie nie widziałem żadnego spełniającego normy VAG. Firma YACCO produkuje oleje anty LSPI do silników Ford/GM/PSA (seria LUBE P+ 5w30), a Millers Oils serię XF Premium LSPI. Pytanie, czy jest to tylko marketing, czy jakaś rzeczywista formuła???...
Za ten post autor sailor 88 otrzymał podziękowanie:
adrian134 (21 mar 2021, 21:47)
Ocena: 5.26%
...Spieszmy się kochać diesel'e, tak szybko odchodzą...

patryk7133
Posty: 1076
Rejestracja: 11 wrz 2017, 23:53
Lokalizacja: Nowa Ruda i Ludwigshafen
Samochód: Seat Ateca1,4 TSI DSG7 Xcellence Comfort+Assistant
Podziękował: 29 razy
Otrzymał podziękowań: 45 razy

Re: Wymiana Oleju

Post autor: patryk7133 »

A Revanol USVO czy to nie zapobiega spalaniu stukowego ?

Awatar użytkownika
sailor 88
Posty: 1371
Rejestracja: 27 maja 2017, 9:33
Lokalizacja: Białystok
Samochód: Nissan Qashqai E-POWER : był Seat Ateca 1,6TDI
Podziękował: 83 razy
Otrzymał podziękowań: 376 razy

Re: Wymiana Oleju

Post autor: sailor 88 »

patryk7133 pisze:
22 mar 2021, 1:28
A Revanol USVO czy to nie zapobiega spalaniu stukowego ?
Samo zjawisko bardziej zależy od cech konstrukcyjnych silnika, programu sterującego skrzyni automatycznej (relacja obrotów silnika do prędkości) lub sposobu eksploatacji przy skrzyni manualnej. Natomiast oleje, które w specyfikacji obiecują przeciwdziałać zjawisku przedwczesnego zapłonu mają być pozbawione związków wapnia, czyli głównego składnika dodatków uszlachetniających. Zastąpiono go innymi związkami chemicznymi, co ma obniżyć ryzyko występowania opisywanego problemu, ale na pewno pogarsza właściwości smarne oleju.
Wspomniany ravenol nie ma dodatkowo okrojonego pakietu dodatków, który i tak jest zubożony ze względu na jego niskopopiołowość.
...Spieszmy się kochać diesel'e, tak szybko odchodzą...

vioox
Posty: 228
Rejestracja: 13 wrz 2020, 21:59
Samochód: 308 SW --> ateca
Podziękował: 14 razy
Otrzymał podziękowań: 12 razy

Re: Wymiana Oleju

Post autor: vioox »

Silnik 1.5tsi ...Przymierzam się do wymiany oleju po dotarciu... zakupiłem olej serwisowy 0w20 i filtr oleju.

Pytanie co robicie z korkami spustowymi bo cos tu czytałem ze wymieniają korki?
Słyszałem o wymianie uszczelek ale o korkach całych nie... pytanie w jakim celu.
Prawdę mówiąc w poprzednich autach nigdy nie wymieniałem ani korka ani podkladki miedzianej czy to jest konieczne?
I pytanie jeszcze o moment dokrecenia korka w 1.5 tsi...?

Wysłane z mojego SM-G960F przy użyciu Tapatalka


Awatar użytkownika
sailor 88
Posty: 1371
Rejestracja: 27 maja 2017, 9:33
Lokalizacja: Białystok
Samochód: Nissan Qashqai E-POWER : był Seat Ateca 1,6TDI
Podziękował: 83 razy
Otrzymał podziękowań: 376 razy

Re: Wymiana Oleju

Post autor: sailor 88 »

vioox pisze:
23 mar 2021, 22:37
Silnik 1.5tsi ...Przymierzam się do wymiany oleju po dotarciu... zakupiłem olej serwisowy 0w20 i filtr oleju.

Pytanie co robicie z korkami spustowymi bo cos tu czytałem ze wymieniają korki?
Słyszałem o wymianie uszczelek ale o korkach całych nie... pytanie w jakim celu.
Prawdę mówiąc w poprzednich autach nigdy nie wymieniałem ani korka ani podkladki miedzianej czy to jest konieczne?
I pytanie jeszcze o moment dokrecenia korka w 1.5 tsi...?

Wysłane z mojego SM-G960F przy użyciu Tapatalka
Oryginalny korek ma zaprasowaną uszczelkę aluminiową i takiej śruby zazwyczaj używają serwisy (wymiana na nową), można też usunąć starą uszczelkę i zastosować miedzianą. Oryginalna śruba jest tylko teoretycznie jednorazowa, można używać wielokrotnie. Moment dokręcania 30 Nm.
...Spieszmy się kochać diesel'e, tak szybko odchodzą...

Grze_chu
Posty: 104
Rejestracja: 25 mar 2019, 18:21
Samochód: Ateca
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 0

Re: Wymiana Oleju

Post autor: Grze_chu »

Grze_chu pisze:
21 mar 2021, 11:05
Mija mi właśnie 2 lata jazdy (i czeka mnie serwis) na oleju Shell Helix Ultra Professional AV-L 0W-30.
Jest to tani olej (129 pln za 5l). Pytanie czy warto zmienić na coś droższego i trochę lepszego:
- RAVENOL VSW CleanSynto 0W-30 - 246 pln 5 litrów
- RAVENOL VMP CleanSynto 5W-30 - 222 pln 5 litrów
- RAVENOL SMP CleanSynto 5W-30 - 150 pln 5 litrów

W serwisie za każdym razem polecają mi zmianę 0W30 na 5W30.
Ravenol na swojej stronie poelca, dla Ataca 1.6 TDI, olej VMP lub SMP 5W-30. Jest między nimi spora różnica w cenie.

Jakbym miał zmenić, to chyba na 5W30 : RAVENOL VMP CleanSynto 5W-30, niecała stówka więcej, lub 8 pln miesięcznie ;)
@sailor 88
co myślisz o zmianie na Ravenol, na który najlepiej ?
¦ Ateca Xcellence ¦ 1.6 TDI DSG ¦ Nevada White ¦

Tomektr
Posty: 99
Rejestracja: 24 cze 2018, 14:01
Samochód: Seat Leon FR
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 7 razy

Re: Wymiana Oleju

Post autor: Tomektr »

Śruba z zaprasowaną uszczelką jest tylko montowana w fabryce. Według serwisowki przy pierwszej wymianie ta śrubą jest wyrzucana i zakłada się śrubę z wymiennym pierścieniem uszczelniającym (miedzianym). Przy kolejnych wymianach już tylko sam pierścień się wymienia. Tak mówi serwisowka ale ASO naciąga klienta jeszcze na śrubę.

vioox
Posty: 228
Rejestracja: 13 wrz 2020, 21:59
Samochód: 308 SW --> ateca
Podziękował: 14 razy
Otrzymał podziękowań: 12 razy

Re: Wymiana Oleju

Post autor: vioox »

Wkręcę oryginal bo auto na gwarancji to tez nie chce aby ktoś się jorbnol ze bylo cos dlubane

Wysłane z mojego SM-G960F przy użyciu Tapatalka


Awatar użytkownika
sailor 88
Posty: 1371
Rejestracja: 27 maja 2017, 9:33
Lokalizacja: Białystok
Samochód: Nissan Qashqai E-POWER : był Seat Ateca 1,6TDI
Podziękował: 83 razy
Otrzymał podziękowań: 376 razy

Re: Wymiana Oleju

Post autor: sailor 88 »

Grze_chu pisze:
24 mar 2021, 6:56
co myślisz o zmianie na Ravenol, na który najlepiej ?
Na pierwszym miejscu postawiłbym ex aequo Ravenol VSW i VMP jeśli kasa nie gra roli, a w dalszej kolejności Shell AV-L 0w30 lub olej serwisowy VW LONGLIFEIII 0W30 504.00/507.00, bo to jest to samo. Natomiast RAVENOL SMP nie warty swojej ceny przy bardzo przeciętnych parametrach. A czy warto, musisz odpowiedzieć sobie sam...bo dużo zależy od sposobu eksploatacji auta. Jazda miejska, krótkie odcinki-wymieniamy częściej, trasa-można przejechać więcej do wymiany. Ale nawet najlepszego oleju nie zastąpi częsta wymiana...
Za ten post autor sailor 88 otrzymał podziękowanie:
Grze_chu (24 mar 2021, 11:01)
Ocena: 5.26%
...Spieszmy się kochać diesel'e, tak szybko odchodzą...

ODPOWIEDZ