Szarpanie kierownicą.

Ogólne dyskusje techniczne, opis problemów i usterek oraz ich sposoby ich rozwiązania
Rafiner
Posty: 813
Rejestracja: 07 paź 2018, 19:02
Samochód: Seat Ateca 1.5 TSI DSG FR
Podziękował: 87 razy
Otrzymał podziękowań: 82 razy

Szarpanie kierownicą.

Post autor: Rafiner »

Czy wy też tak macie ? Jak zapalam auto, to szarpie mi kierownicą. Takie krótkie, ale gwałtowne szarpnięcie.


Ateca 1.5 tsi DSG, Radium Grey, wersja FR + extrasy.

Sponsor

Szarpanie kierownicą.

Sponsor


dario37
Posty: 1138
Rejestracja: 06 maja 2017, 10:28
Lokalizacja: Oława
Samochód: Seat Ateca 1.4TSI /KIA SPORTAGE MHEV 2022 BL
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Re: Szarpanie kierownicą.

Post autor: dario37 »

Wyłącza się blokada kierownicy. :)
Seat Ateca 1.4 TSI DSG7 /KIA SPORTAGE MHEV 2022 BL

Rafiner
Posty: 813
Rejestracja: 07 paź 2018, 19:02
Samochód: Seat Ateca 1.5 TSI DSG FR
Podziękował: 87 razy
Otrzymał podziękowań: 82 razy

Re: Szarpanie kierownicą.

Post autor: Rafiner »

Auto stoi w garażu, koła na wprost. Zapalam, a tu szarpniecie.
Ateca 1.5 tsi DSG, Radium Grey, wersja FR + extrasy.

Awatar użytkownika
sailor 88
Posty: 1371
Rejestracja: 27 maja 2017, 9:33
Lokalizacja: Białystok
Samochód: Nissan Qashqai E-POWER : był Seat Ateca 1,6TDI
Podziękował: 83 razy
Otrzymał podziękowań: 376 razy

Re: Szarpanie kierownicą.

Post autor: sailor 88 »

dario37 pisze:
05 mar 2020, 9:20
Wyłącza się blokada kierownicy. :)
To nie to, blokada kierownicy wyłącza się przed uruchomieniem silnika (otwarcie drzwi). Jeżeli z jakiegoś powodu kierownica nie zostanie odblokowana, sterownik nie uzyska pozwolenia na uruchomienie, a na pulpicie pojawi się info <kierownica zablokowana>. Jeżeli szarpie w momencie włączenia zapłonu, to raczej wina układu wspomagania (sterownik) i trzeba do serwisu...
...Spieszmy się kochać diesel'e, tak szybko odchodzą...

Rafiner
Posty: 813
Rejestracja: 07 paź 2018, 19:02
Samochód: Seat Ateca 1.5 TSI DSG FR
Podziękował: 87 razy
Otrzymał podziękowań: 82 razy

Re: Szarpanie kierownicą.

Post autor: Rafiner »

sailor88 to mnie pocieszyłeś. Auto ma 2 tys km i dzieje się tak od początku. Nie dzieje się tak za każdym razem, tak 1 na 3-4 zapalenia, ale jutro zadzwonię do serwisu. Dam znać co mi powiedzą. Wizyta możliwa dopiero 15 kwietnia, bo wówczas planuje wymianę oleju po 3 tys km.
Ateca 1.5 tsi DSG, Radium Grey, wersja FR + extrasy.

Awatar użytkownika
sailor 88
Posty: 1371
Rejestracja: 27 maja 2017, 9:33
Lokalizacja: Białystok
Samochód: Nissan Qashqai E-POWER : był Seat Ateca 1,6TDI
Podziękował: 83 razy
Otrzymał podziękowań: 376 razy

Re: Szarpanie kierownicą.

Post autor: sailor 88 »

Rafiner pisze:
05 mar 2020, 20:33
sailor88 to mnie pocieszyłeś. Auto ma 2 tys km i dzieje się tak od początku. Nie dzieje się tak za każdym razem, tak 1 na 3-4 zapalenia, ale jutro zadzwonię do serwisu. Dam znać co mi powiedzą. Wizyta możliwa dopiero 15 kwietnia, bo wówczas planuje wymianę oleju po 3 tys km.
Sprawdź dokładnie kiedy to się dzieje. Powinno być tak: Odblokowujesz zamknięte auto>otwierasz drzwi>wsiadasz>zamykasz drzwi>teraz po 1-2 sekundach powinien być słyszalny dźwięk silniczka zwalniającego blokadę. Następnie naciskasz przycisk<START>, kierownica powinna pozostać nieruchoma. Sprawdź też, czy zjawisko to występuje przy włączaniu samego zapłonu, czyli bez naciskania hamulca.

P.S. Spróbowałbym też odłączyć na chwilę akumulator, bo zanik napięcia resetuje akurat ten sterownik. Po ponownym podłączeniu zaświeci się kontrolka na desce(żółta kierownica), która zniknie po ruszeniu i przejechaniu kilkudziesięciu metrów, co oznacza adaptację sterownika. To może pomóc, jak nie serwis...
...Spieszmy się kochać diesel'e, tak szybko odchodzą...

Rafiner
Posty: 813
Rejestracja: 07 paź 2018, 19:02
Samochód: Seat Ateca 1.5 TSI DSG FR
Podziękował: 87 razy
Otrzymał podziękowań: 82 razy

Re: Szarpanie kierownicą.

Post autor: Rafiner »

Dzięki za poradę.

W serwisie powiedzieli, żeby przyjechać, to sprawdzą. Potwierdził zerowanie sterownika, ale odradził, bo inne błędy połapie. Pytał się czy coś się dzieje, a na info, że nie kazał się umówić i podjechać. Pojadę 15 kwietnia.
Sprawdzałem dzisiaj i szarpnęło raz przy włączeniu zapłonu, jeszcze przed zapaleniem silnika. Bez hamulca. Tak jak pisałeś. Dźwięku blokady nie słyszałem. Jutro sprawdzę specjalnie.
Ateca 1.5 tsi DSG, Radium Grey, wersja FR + extrasy.

patryk7133
Posty: 1076
Rejestracja: 11 wrz 2017, 23:53
Lokalizacja: Nowa Ruda i Ludwigshafen
Samochód: Seat Ateca1,4 TSI DSG7 Xcellence Comfort+Assistant
Podziękował: 29 razy
Otrzymał podziękowań: 45 razy

Re: Szarpanie kierownicą.

Post autor: patryk7133 »

Rafiner pisze:
05 mar 2020, 9:11
Czy wy też tak macie ? Jak zapalam auto, to szarpie mi kierownicą. Takie krótkie, ale gwałtowne szarpnięcie.
Mam to samo od nowości teraz na liczniku 57 000 km myślałem że to normalne nie występuje za każdym razem przeważnie jak auto zaparkowane na lekkim wzniesieniu i kierownica delikatnie skręcona w prawo

Rafiner
Posty: 813
Rejestracja: 07 paź 2018, 19:02
Samochód: Seat Ateca 1.5 TSI DSG FR
Podziękował: 87 razy
Otrzymał podziękowań: 82 razy

Re: Szarpanie kierownicą.

Post autor: Rafiner »

Mi wczoraj nie wystąpiło, a dzisiaj dwa razy. Muszę nagrać filmik przed wizytą w serwisie.
Może, to nie takie straszne, tylko dziwne ?
W sumie, to jak realizowane jest line assist ? Co kręci kierownicą ? Maglownica, czy są jakieś tajemnicze siłowniki ?
Jak rozumiem ten układ też może szarpać, gdyby coś źle odczytywał itp ? Może to on jest nerwowy przez błąd, hmm nie wiem.
Ateca 1.5 tsi DSG, Radium Grey, wersja FR + extrasy.

Barton
Posty: 131
Rejestracja: 11 lip 2018, 7:18
Samochód: Ateca FR 1.4 4Drive DSG
Podziękował: 4 razy
Otrzymał podziękowań: 6 razy

Re: Szarpanie kierownicą.

Post autor: Barton »

U mnie też czasami szarpnie przy zapalaniu, nigdy się tym nie przejmowałem i w dalszym ciągu nie zamierzam ;)

ODPOWIEDZ