Szarpanie kierownicą.
- Eleonor
- Posty: 347
- Rejestracja: 12 paź 2019, 17:32
- Samochód: Seat Ateca FR 1.5 TSI DSG 2020 Rodium Grey
- Podziękował: 2 razy
- Otrzymał podziękowań: 39 razy
Re: Szarpanie kierownicą.
U mnie też szarpało przy zapalaniu w Leonie. W Atece mam tak samo - lekkie szarpnięcie
Chyba tak musi być - może to jakiś reset kierownicy
W obu autach Kessy , asystenci full ....
Chyba tak musi być - może to jakiś reset kierownicy
W obu autach Kessy , asystenci full ....
Ateca FR 1.5 TSI DSG - Rodium Grey 2020
-
- Posty: 813
- Rejestracja: 07 paź 2018, 19:02
- Samochód: Seat Ateca 1.5 TSI DSG FR
- Podziękował: 87 razy
- Otrzymał podziękowań: 82 razy
Re: Szarpanie kierownicą.
Hmm dzisiaj rano szarpnęło przy 1 zapalaniu i po pracy, potem z 8 razy zapalałem i nic. Generalnie tak jakby po dłuższym postoju szarpało, a przy częstym nie.
Ateca 1.5 tsi DSG, Radium Grey, wersja FR + extrasy.
- thecichy
- Posty: 449
- Rejestracja: 14 paź 2018, 18:38
- Lokalizacja: Łódź
- Samochód: Seat Ateca FR 2.0 TSI
- Podziękował: 11 razy
- Otrzymał podziękowań: 22 razy
Re: Szarpanie kierownicą.
Hej, Rafiner chyba mogę mieć dla Ciebie wskazówkę, co może powodować owe szarpnięcia
Ostatnio, troszkę przypadkiem, spiesząc się zgasiłem samochód zaparkowany w miejscu, gdzie niełatwo się było wcisnąć po precyzyjnym manewrowaniu i nie zdążyłem w tym pośpiechu "odciążyć" kierownicy i hamulców a po powrocie i odpaleniu auta kierownica szarpnęła jak głupia, jakby jej kto z sierpowego przyłożył (i pomyślałem wtedy "czy ktoś nie pisał o tym kiedyś na forum?...")
Już tłumaczę zatem o co chodzi z tym "odciążeniem", zawsze jak parkuję samochód staram się aby kierownica i hamulce pozostały w najbardziej neutralnej pozycji (nie były "napięte") i wykonuję to w momencie kiedy zamierzam ustawić skrzynię w pozycji P przed zgaszeniem zapłonu. Przesuwam wówczas najpierw skrzynię na N, prostuję koła, puszczam hamulec, samochód lekko "odbija" z napiętej pozycji po zatrzymaniu, najczęściej wtedy minialnie się cofnie i jak się zatrzyma swoją bezwładnością wtedy delikatnie naciskam hamulec i dopiero ustawiam skrzynię na P. Robię to odruchowo i nigdy się nad tym nie zastanawiałem, no i nigdy nie zdarzyło mi się takie szarpnięcie ale ten jeden raz w ferworze uświadomił mi, że to dzięki temu nie występuje sytuacja opisana przez Ciebie. Spróbuj wdrożyć ten tip, może się okaże, że w tym typie tak trzeba
Ostatnio, troszkę przypadkiem, spiesząc się zgasiłem samochód zaparkowany w miejscu, gdzie niełatwo się było wcisnąć po precyzyjnym manewrowaniu i nie zdążyłem w tym pośpiechu "odciążyć" kierownicy i hamulców a po powrocie i odpaleniu auta kierownica szarpnęła jak głupia, jakby jej kto z sierpowego przyłożył (i pomyślałem wtedy "czy ktoś nie pisał o tym kiedyś na forum?...")
Już tłumaczę zatem o co chodzi z tym "odciążeniem", zawsze jak parkuję samochód staram się aby kierownica i hamulce pozostały w najbardziej neutralnej pozycji (nie były "napięte") i wykonuję to w momencie kiedy zamierzam ustawić skrzynię w pozycji P przed zgaszeniem zapłonu. Przesuwam wówczas najpierw skrzynię na N, prostuję koła, puszczam hamulec, samochód lekko "odbija" z napiętej pozycji po zatrzymaniu, najczęściej wtedy minialnie się cofnie i jak się zatrzyma swoją bezwładnością wtedy delikatnie naciskam hamulec i dopiero ustawiam skrzynię na P. Robię to odruchowo i nigdy się nad tym nie zastanawiałem, no i nigdy nie zdarzyło mi się takie szarpnięcie ale ten jeden raz w ferworze uświadomił mi, że to dzięki temu nie występuje sytuacja opisana przez Ciebie. Spróbuj wdrożyć ten tip, może się okaże, że w tym typie tak trzeba
-
- Posty: 1138
- Rejestracja: 06 maja 2017, 10:28
- Lokalizacja: Oława
- Samochód: Seat Ateca 1.4TSI /KIA SPORTAGE MHEV 2022 BL
- Podziękował: 1 raz
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
Re: Szarpanie kierownicą.
@thecichy i tu trafiłeś w sedno sprawy.U mnie jest tak samo jak opisałeś.
Seat Ateca 1.4 TSI DSG7 /KIA SPORTAGE MHEV 2022 BL
- sailor 88
- Posty: 1371
- Rejestracja: 27 maja 2017, 9:33
- Lokalizacja: Białystok
- Samochód: Nissan Qashqai E-POWER : był Seat Ateca 1,6TDI
- Podziękował: 83 razy
- Otrzymał podziękowań: 376 razy
Re: Szarpanie kierownicą.
Przecież w autach ze zwykłą stacyjką jest tak samo. Po zablokowaniu kierownicy na skręconych kołach, przy próbie odblokowania (przekręcenia kluczyka) trzeba ruszyć kołem kierownicy, bo inaczej nie chce się odblokować...
...Spieszmy się kochać diesel'e, tak szybko odchodzą...
-
- Posty: 1138
- Rejestracja: 06 maja 2017, 10:28
- Lokalizacja: Oława
- Samochód: Seat Ateca 1.4TSI /KIA SPORTAGE MHEV 2022 BL
- Podziękował: 1 raz
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
Re: Szarpanie kierownicą.
Sailor no tak,tylko wczesniej temat był bardziej skomplikowany...
Seat Ateca 1.4 TSI DSG7 /KIA SPORTAGE MHEV 2022 BL
-
- Posty: 813
- Rejestracja: 07 paź 2018, 19:02
- Samochód: Seat Ateca 1.5 TSI DSG FR
- Podziękował: 87 razy
- Otrzymał podziękowań: 82 razy
Re: Szarpanie kierownicą.
Sprawdze, tylko że ja zazwyczaj parkuje na równym w garażu lub pod pracą z wyprostowanymi kołami i tak szarpnie.
Ateca 1.5 tsi DSG, Radium Grey, wersja FR + extrasy.
-
- Posty: 72
- Rejestracja: 11 gru 2017, 17:09
- Lokalizacja: Myślenice
- Samochód: ateca FR 2,0 TSI 190 kM
- Podziękował: 0
- Otrzymał podziękowań: 0
Re: Szarpanie kierownicą.
Mam to samo od początku 38000 km. nie przejmuje sie tym - do garazu wjeżdzam na wprost i zawsze drgnięcie odczuwam przy uruchomieniu nastepnego dnia - uwazam ze to normalne