Rdza na elementach tylnego zawieszenia
-
- Posty: 106
- Rejestracja: 23 cze 2017, 22:21
- Lokalizacja: Poznań
- Samochód: Ateca 1.4 TSI 150KM, XC
- Podziękował: 8 razy
- Otrzymał podziękowań: 5 razy
Rdza na elementach tylnego zawieszenia
Cześć.
Mam takie amatorskie pytanie do bardziej doświadczonych kolegów.
Nie wiem nawet co to za element ale czy to "normalne" ze jest tak mocno pokryty rdzą? (auto ma ok. 30 miesięcy, wersja 2WD z belką)
Mam takie amatorskie pytanie do bardziej doświadczonych kolegów.
Nie wiem nawet co to za element ale czy to "normalne" ze jest tak mocno pokryty rdzą? (auto ma ok. 30 miesięcy, wersja 2WD z belką)
- sailor 88
- Posty: 1375
- Rejestracja: 27 maja 2017, 9:33
- Lokalizacja: Białystok
- Samochód: Nissan Qashqai E-POWER : był Seat Ateca 1,6TDI
- Podziękował: 84 razy
- Otrzymał podziękowań: 383 razy
Re: Rdza na elementach tylnego zawieszenia
Jak na dzisiejsze standardy, to normalne zjawisko . To gruby element (czop osi tylnej) i fabrycznie surowy, niezabezpieczany. Powierzchowna korozja nie wpływa na jego wytrzymałość. No może za 20 lat...
...Spieszmy się kochać diesel'e, tak szybko odchodzą...
-
- Posty: 106
- Rejestracja: 23 cze 2017, 22:21
- Lokalizacja: Poznań
- Samochód: Ateca 1.4 TSI 150KM, XC
- Podziękował: 8 razy
- Otrzymał podziękowań: 5 razy
Re: Rdza na elementach tylnego zawieszenia
Dzięki Sailor!
Przy okazji pewnie też spytam w ASO o to (z ciekawości...).
Jeśli komuś chce się zerknąć jak u niego to wygląda (po min. 2 latach) to już w ogóle będzie super
Przy okazji pewnie też spytam w ASO o to (z ciekawości...).
Jeśli komuś chce się zerknąć jak u niego to wygląda (po min. 2 latach) to już w ogóle będzie super
- sailor 88
- Posty: 1375
- Rejestracja: 27 maja 2017, 9:33
- Lokalizacja: Białystok
- Samochód: Nissan Qashqai E-POWER : był Seat Ateca 1,6TDI
- Podziękował: 84 razy
- Otrzymał podziękowań: 383 razy
Re: Rdza na elementach tylnego zawieszenia
Ten element jako nowy, jeszcze przed montażem, może być już pokryty rdzą (rdzewieje już na półce magazynowej, jak zdąży). To jest tylko obrobione surowe żeliwo...utlenia się, reagując z wodą zawartą w powietrzu.
...Spieszmy się kochać diesel'e, tak szybko odchodzą...
-
- Posty: 117
- Rejestracja: 28 kwie 2020, 17:02
- Samochód: Seat Ateca 2.0 TSI
- Podziękował: 8 razy
- Otrzymał podziękowań: 21 razy
Re: Rdza na elementach tylnego zawieszenia
Pozwolę się podpiąć pod temat żeby nie zakładać nowego.
Czy ktoś z Was konserwował podwozie w swojej Atece? Warto, niewarto?
Przewertowałem temat kilka razy, wiem że stracę gwarancję ale tylko na blachę (ASO nie oferuje), wiem że jest fabrycznie zabezpieczona ale mam wątpliwości odnośnie tej fabrycznej warstwy.
Samochód pewnie z 10 lat w rodzinie, w poprzedniku (opel vectra) niestety ruda pojawiła się miejscami w okolicach 10 urodzin co nie uszło uwadze kupującemu.
Koszt rzędu 1-1.5k wykonany przez serwis z tego co się orientuje.
Czy ktoś z Was konserwował podwozie w swojej Atece? Warto, niewarto?
Przewertowałem temat kilka razy, wiem że stracę gwarancję ale tylko na blachę (ASO nie oferuje), wiem że jest fabrycznie zabezpieczona ale mam wątpliwości odnośnie tej fabrycznej warstwy.
Samochód pewnie z 10 lat w rodzinie, w poprzedniku (opel vectra) niestety ruda pojawiła się miejscami w okolicach 10 urodzin co nie uszło uwadze kupującemu.
Koszt rzędu 1-1.5k wykonany przez serwis z tego co się orientuje.
Ateca 2.0 TSI 4Drive 190 HP, a będzie więcej
- sailor 88
- Posty: 1375
- Rejestracja: 27 maja 2017, 9:33
- Lokalizacja: Białystok
- Samochód: Nissan Qashqai E-POWER : był Seat Ateca 1,6TDI
- Podziękował: 84 razy
- Otrzymał podziękowań: 383 razy
Re: Rdza na elementach tylnego zawieszenia
Nakładanie kolejnej warstwy na już istniejącą w nowym aucie, nie ma sensu, a fabryczna konserwacja nie jest najgorsza. Dużo prędzej problemy pojawią się w obrębie nadwozia (elementy lakierowane). Warto natomiast raz w roku przejrzeć podwozie pod kątem ewentualnych ubytków warstwy ochronnej i ewentualne uzupełnienie, szczególnie przy jeździe w terenie (to SUV ) . Sprawdzałem u siebie podwozie (po trzech latach) i wszystko jest OK, ale z dróg asfaltowych nie zjeżdżałem. Po piątym roku eksploatacji, planuje mycie podwozia na gorąco i położenie nowej cienkiej warstwy bitumicznej. Napompuje też świeżego preparatu na bazie wosku do profili zamkniętych. Buda prędzej przerdzewieje, niż fotel wypadnie na ulicę.Grzadq pisze: ↑15 cze 2020, 21:33Pozwolę się podpiąć pod temat żeby nie zakładać nowego.
Czy ktoś z Was konserwował podwozie w swojej Atece? Warto, niewarto?
Przewertowałem temat kilka razy, wiem że stracę gwarancję ale tylko na blachę (ASO nie oferuje), wiem że jest fabrycznie zabezpieczona ale mam wątpliwości odnośnie tej fabrycznej warstwy.
Samochód pewnie z 10 lat w rodzinie, w poprzedniku (opel vectra) niestety ruda pojawiła się miejscami w okolicach 10 urodzin co nie uszło uwadze kupującemu.
Koszt rzędu 1-1.5k wykonany przez serwis z tego co się orientuje.
...Spieszmy się kochać diesel'e, tak szybko odchodzą...
- JERRY
- Posty: 138
- Rejestracja: 12 lip 2017, 21:04
- Lokalizacja: PŁOŃSK
- Samochód: Seat Ateca, Seat Alhambra
- Podziękował: 9 razy
- Otrzymał podziękowań: 3 razy
Re: Rdza na elementach tylnego zawieszenia
W mojej Atece po ponad 3 latach eksploatacji wyglądało to tak
...oczywiście zgloszenie gwarancyjne odrzucone
Serwis stwierdził że to normalne i się zdarzają takie "kwiatki".
Czy ktoś ma podobnie? Dodam że bocznymi drogami (żwirowe) nie jeżdżę.
...oczywiście zgloszenie gwarancyjne odrzucone
Serwis stwierdził że to normalne i się zdarzają takie "kwiatki".
Czy ktoś ma podobnie? Dodam że bocznymi drogami (żwirowe) nie jeżdżę.
SEAT ATECA 2.0TDI, 150KM Xcellence, 4drive
- sailor 88
- Posty: 1375
- Rejestracja: 27 maja 2017, 9:33
- Lokalizacja: Białystok
- Samochód: Nissan Qashqai E-POWER : był Seat Ateca 1,6TDI
- Podziękował: 84 razy
- Otrzymał podziękowań: 383 razy
Re: Rdza na elementach tylnego zawieszenia
Tu bardziej chodzi o zimę i sól, niż o boczne drogi...a elementy zawieszenia nie są z reguły zabezpieczane antykorozyjnie (zwykła farba bez podkładu). Wygląda to nie fajnie, ale to tylko korozja powierzchniowa i prędzej reszta Ateci się rozpadnie niż te elementy utracą właściwości nośne, dlatego żaden serwis tego nie uwzględnia. Jednym słowem wszyscy tak mają, tylko jedni więcej a drudzy mniej.
- Ocena: 5.26%
...Spieszmy się kochać diesel'e, tak szybko odchodzą...
-
- Posty: 815
- Rejestracja: 07 paź 2018, 19:02
- Samochód: Seat Ateca 1.5 TSI DSG FR
- Podziękował: 88 razy
- Otrzymał podziękowań: 82 razy
Re: Rdza na elementach tylnego zawieszenia
Ja pozostałem w VAG z autem, by mieć problem rdzy z głowy. Zakładam, że 10 lat to minimum nie będzie trzeba nic robić. Mam Fabie 2 z 2008 i zero rdzy, nawet na rancie progu, bo sam zmieniam koła i podkładam tekturę. Jak nie ma uszkodzeń konserwacji fabrycznej, to nie ma się co przejmować.
- Ocena: 5.26%
Ateca 1.5 tsi DSG, Radium Grey, wersja FR + extrasy.