Strona 1 z 4

Rdza na elementach tylnego zawieszenia

: 08 maja 2020, 13:42
autor: Bart
Cześć.

Mam takie amatorskie pytanie do bardziej doświadczonych kolegów.
Nie wiem nawet co to za element :) ale czy to "normalne" ze jest tak mocno pokryty rdzą? (auto ma ok. 30 miesięcy, wersja 2WD z belką)

Obrazek

Re: Rdza na elementach tylnego zawieszenia

: 08 maja 2020, 14:41
autor: sailor 88
Jak na dzisiejsze standardy, to normalne zjawisko ;). To gruby element (czop osi tylnej) i fabrycznie surowy, niezabezpieczany. Powierzchowna korozja nie wpływa na jego wytrzymałość. No może za 20 lat...

Re: Rdza na elementach tylnego zawieszenia

: 08 maja 2020, 16:19
autor: Bart
Dzięki Sailor!
Przy okazji pewnie też spytam w ASO o to (z ciekawości...).
Jeśli komuś chce się zerknąć jak u niego to wygląda (po min. 2 latach) to już w ogóle będzie super :)

Re: Rdza na elementach tylnego zawieszenia

: 08 maja 2020, 17:07
autor: sailor 88
Bart pisze:
08 maja 2020, 16:19
Dzięki Sailor!
Przy okazji pewnie też spytam w ASO o to (z ciekawości...).
Jeśli komuś chce się zerknąć jak u niego to wygląda (po min. 2 latach) to już w ogóle będzie super :)
Ten element jako nowy, jeszcze przed montażem, może być już pokryty rdzą (rdzewieje już na półce magazynowej, jak zdąży). To jest tylko obrobione surowe żeliwo...utlenia się, reagując z wodą zawartą w powietrzu.

Obrazek

Re: Rdza na elementach tylnego zawieszenia

: 11 maja 2020, 11:07
autor: Bart
Ok, faktycznie to wyczerpuje temat :) Jeszcze raz dzięki.

Re: Rdza na elementach tylnego zawieszenia

: 15 cze 2020, 21:33
autor: Grzadq
Pozwolę się podpiąć pod temat żeby nie zakładać nowego.

Czy ktoś z Was konserwował podwozie w swojej Atece? Warto, niewarto?

Przewertowałem temat kilka razy, wiem że stracę gwarancję ale tylko na blachę (ASO nie oferuje), wiem że jest fabrycznie zabezpieczona ale mam wątpliwości odnośnie tej fabrycznej warstwy.

Samochód pewnie z 10 lat w rodzinie, w poprzedniku (opel vectra) niestety ruda pojawiła się miejscami w okolicach 10 urodzin co nie uszło uwadze kupującemu.

Koszt rzędu 1-1.5k wykonany przez serwis z tego co się orientuje.

Re: Rdza na elementach tylnego zawieszenia

: 15 cze 2020, 22:39
autor: sailor 88
Grzadq pisze:
15 cze 2020, 21:33
Pozwolę się podpiąć pod temat żeby nie zakładać nowego.

Czy ktoś z Was konserwował podwozie w swojej Atece? Warto, niewarto?

Przewertowałem temat kilka razy, wiem że stracę gwarancję ale tylko na blachę (ASO nie oferuje), wiem że jest fabrycznie zabezpieczona ale mam wątpliwości odnośnie tej fabrycznej warstwy.

Samochód pewnie z 10 lat w rodzinie, w poprzedniku (opel vectra) niestety ruda pojawiła się miejscami w okolicach 10 urodzin co nie uszło uwadze kupującemu.

Koszt rzędu 1-1.5k wykonany przez serwis z tego co się orientuje.
Nakładanie kolejnej warstwy na już istniejącą w nowym aucie, nie ma sensu, a fabryczna konserwacja nie jest najgorsza. Dużo prędzej problemy pojawią się w obrębie nadwozia (elementy lakierowane). Warto natomiast raz w roku przejrzeć podwozie pod kątem ewentualnych ubytków warstwy ochronnej i ewentualne uzupełnienie, szczególnie przy jeździe w terenie (to SUV ;)) . Sprawdzałem u siebie podwozie (po trzech latach) i wszystko jest OK, ale z dróg asfaltowych nie zjeżdżałem. Po piątym roku eksploatacji, planuje mycie podwozia na gorąco i położenie nowej cienkiej warstwy bitumicznej. Napompuje też świeżego preparatu na bazie wosku do profili zamkniętych. Buda prędzej przerdzewieje, niż fotel wypadnie na ulicę.

Re: Rdza na elementach tylnego zawieszenia

: 02 lut 2021, 21:30
autor: JERRY
W mojej Atece po ponad 3 latach eksploatacji wyglądało to tak :o
Obrazek


Obrazek


Obrazek
...oczywiście zgloszenie gwarancyjne odrzucone :cry:
Serwis stwierdził że to normalne i się zdarzają takie "kwiatki".
Czy ktoś ma podobnie? Dodam że bocznymi drogami (żwirowe) nie jeżdżę.

Re: Rdza na elementach tylnego zawieszenia

: 02 lut 2021, 23:22
autor: sailor 88
JERRY pisze:
02 lut 2021, 21:30
Serwis stwierdził że to normalne i się zdarzają takie "kwiatki".
Czy ktoś ma podobnie? Dodam że bocznymi drogami (żwirowe) nie jeżdżę.
Tu bardziej chodzi o zimę i sól, niż o boczne drogi...a elementy zawieszenia nie są z reguły zabezpieczane antykorozyjnie (zwykła farba bez podkładu). Wygląda to nie fajnie, ale to tylko korozja powierzchniowa i prędzej reszta Ateci się rozpadnie ;) niż te elementy utracą właściwości nośne, dlatego żaden serwis tego nie uwzględnia. Jednym słowem wszyscy tak mają, tylko jedni więcej a drudzy mniej.

Re: Rdza na elementach tylnego zawieszenia

: 02 lut 2021, 23:39
autor: Rafiner
Ja pozostałem w VAG z autem, by mieć problem rdzy z głowy. Zakładam, że 10 lat to minimum nie będzie trzeba nic robić. Mam Fabie 2 z 2008 i zero rdzy, nawet na rancie progu, bo sam zmieniam koła i podkładam tekturę. Jak nie ma uszkodzeń konserwacji fabrycznej, to nie ma się co przejmować.