W nawiązaniu do tematu...sam moduł umieściłem poza akumulatorem, na ściance grodziowej (dorobiłem mały uchwyt), żeby nie pałętał się koło akumulatora, a przy okazji obok zamontowałem gniazdo wysokoprądowe (na bazie złącza XT60) do ładowania akumulatora, bez potrzeby odsłaniania klem.
Ładowanie akumulatora EFB
- sailor 88
- Posty: 1379
- Rejestracja: 27 maja 2017, 9:33
- Lokalizacja: Białystok
- Samochód: Nissan Qashqai E-POWER : był Seat Ateca 1,6TDI
- Podziękował: 86 razy
- Otrzymał podziękowań: 386 razy
Re: Ładowanie akumulatora EFB
- Ocena: 10.53%
...Spieszmy się kochać diesel'e, tak szybko odchodzą...
-
- Posty: 1079
- Rejestracja: 11 wrz 2017, 23:53
- Lokalizacja: Nowa Ruda i Ludwigshafen
- Samochód: Seat Ateca1,4 TSI DSG7 Xcellence Comfort+Assistant
- Podziękował: 29 razy
- Otrzymał podziękowań: 47 razy
Re: Ładowanie akumulatora EFB
Bardzo ładnie jak fabryka
A jak założyłeś koszulki na przewody ?
Obcinałeś końcówki ?
A jak założyłeś koszulki na przewody ?
Obcinałeś końcówki ?
- sailor 88
- Posty: 1379
- Rejestracja: 27 maja 2017, 9:33
- Lokalizacja: Białystok
- Samochód: Nissan Qashqai E-POWER : był Seat Ateca 1,6TDI
- Podziękował: 86 razy
- Otrzymał podziękowań: 386 razy
Re: Ładowanie akumulatora EFB
Oryginalne przewody są twarde, a końcówki za duże, aby je odpowiednio zamaskować przy klemach, otworzyłem więc obudowę modułu, wylutowałem oryginalne przewody z płytki i dolutowałem swoje o odpowiedniej długości z małymi, delikatnymi konektorami. Dołożyłem też koszulki izolacyjne w postaci plecionki poliestrowej (peszel).patryk7133 pisze: ↑12 cze 2021, 1:07Bardzo ładnie jak fabryka
A jak założyłeś koszulki na przewody ?
Obcinałeś końcówki ?
- Ocena: 5.26%
...Spieszmy się kochać diesel'e, tak szybko odchodzą...
-
- Posty: 8
- Rejestracja: 12 gru 2021, 15:35
- Samochód: T-Roc
- Podziękował: 9 razy
- Otrzymał podziękowań: 0
Re: Ładowanie akumulatora EFB
Witam i mam pytanie - czy ktoś ładuje akumulator ładowarką firmy CTEK CT5 START-STOP ? Od kilku miesięcy jestem posiadaczem tej ładowarki i niepokoi mnie fakt, iż podczas ładowania, przez kilka minut podawane jest napięcie powyżej 15V. W specyfikacji ładowarki napisane jest, iż max. prąd ładowania to 3,8A zaś max napięcie 14,55V. Poza tym niektóre źródła w necie podają, iż akumulator EFB nie powinien być ładowany większym napięciem niż 14,88V. Inne zaś źródła podają, że prawidłowe napięcie ładowania powinno być 16V. Teraz nie wiem czy moja ładowarka jest wadliwa, czy też jest to jej właściwy program do obsługi akumulatorów AGM i EFB. Obawiam się żeby napięcie powyżej 15V nie uszkodziło mi akumulatora lub instalacji samochodowej. Ładowałem już kilka akumulatorów EFB oraz klasycznych i jak na razie nic złego się nie stało. Poniżej podam charakterystykę mojego ostatniego ładowania akumulatora EFB WARTA o pojemności 59Ah i prądzie rozruchowym 640A oraz napięciu spoczynkowym 12,30V :
- po podłączeniu CTEK CT5 START-STOP ładowarka przeszła od razu w tryb CHARGE podając napięcie 12,30V
- po 5 min. 14,65V
- po 7 min. 15,16V
- po 9 min. 15,13V
- po 10 min. 15,12V
- po 14 min. 14,98V
- po 3 godzinach 14,93V
- po 5 godzinach ładowarka w trybie CARE 14,04V
- po 9 godzinach 14,93V
Oczywiście ładuję bez wypinania akumulatora z samochodu i podłączam + do plusa akumulatora, a - do masy samochodu. Uprzejmie proszę o Wasze zdanie w tym zakresie
- po podłączeniu CTEK CT5 START-STOP ładowarka przeszła od razu w tryb CHARGE podając napięcie 12,30V
- po 5 min. 14,65V
- po 7 min. 15,16V
- po 9 min. 15,13V
- po 10 min. 15,12V
- po 14 min. 14,98V
- po 3 godzinach 14,93V
- po 5 godzinach ładowarka w trybie CARE 14,04V
- po 9 godzinach 14,93V
Oczywiście ładuję bez wypinania akumulatora z samochodu i podłączam + do plusa akumulatora, a - do masy samochodu. Uprzejmie proszę o Wasze zdanie w tym zakresie
-
- Posty: 720
- Rejestracja: 10 lut 2019, 18:41
- Samochód: SEAT ATECA 1.5 DSG
- Podziękował: 10 razy
- Otrzymał podziękowań: 40 razy
Re: Ładowanie akumulatora EFB
CTEK to jedna z lepszych ładowarek, sam używam od kilku lat CTEK MXS10 i nie szukałbym sobie problemów.
podłączam i odłączam jak jest FULL CHARGED od tego jest automatyczna ładowarka i tyle.
podłączam i odłączam jak jest FULL CHARGED od tego jest automatyczna ładowarka i tyle.
- sailor 88
- Posty: 1379
- Rejestracja: 27 maja 2017, 9:33
- Lokalizacja: Białystok
- Samochód: Nissan Qashqai E-POWER : był Seat Ateca 1,6TDI
- Podziękował: 86 razy
- Otrzymał podziękowań: 386 razy
Re: Ładowanie akumulatora EFB
Ładuj bez obaw, napięcie ładowania alternatora też przekracza 15V przy niskich temperaturach otoczenia i taką samą kompensację temperaturową ma Twoja ładowarka. Oczywiście nie musisz odłączać akumulatora od instalacji.
- Ocena: 5.26%
...Spieszmy się kochać diesel'e, tak szybko odchodzą...
-
- Posty: 818
- Rejestracja: 07 paź 2018, 19:02
- Samochód: Seat Ateca 1.5 TSI DSG FR
- Podziękował: 90 razy
- Otrzymał podziękowań: 89 razy
Re: Ładowanie akumulatora EFB
Cześć. Mam taką samą ładowarkę, tylko mnie znowu niepokoi, że po podłączeniu do Aku, gdzie np. poprzedniego dnia wyzerowało mi przebieg, ładuje tylko 4,5 godz max. Podobnie jakbym podłączył ot tak bez ewidentnych objawów Aku do ładowania. Też 4 godz i świeci się Care.piotr_kg pisze: ↑12 gru 2021, 16:07Witam i mam pytanie - czy ktoś ładuje akumulator ładowarką firmy CTEK CT5 START-STOP ? Od kilku miesięcy jestem posiadaczem tej ładowarki i niepokoi mnie fakt, iż podczas ładowania, przez kilka minut podawane jest napięcie powyżej 15V. W specyfikacji ładowarki napisane jest, iż max. prąd ładowania to 3,8A zaś max napięcie 14,55V. Poza tym niektóre źródła w necie podają, iż akumulator EFB nie powinien być ładowany większym napięciem niż 14,88V. Inne zaś źródła podają, że prawidłowe napięcie ładowania powinno być 16V. Teraz nie wiem czy moja ładowarka jest wadliwa, czy też jest to jej właściwy program do obsługi akumulatorów AGM i EFB. Obawiam się żeby napięcie powyżej 15V nie uszkodziło mi akumulatora lub instalacji samochodowej. Ładowałem już kilka akumulatorów EFB oraz klasycznych i jak na razie nic złego się nie stało. Poniżej podam charakterystykę mojego ostatniego ładowania akumulatora EFB WARTA o pojemności 59Ah i prądzie rozruchowym 640A oraz napięciu spoczynkowym 12,30V :
- po podłączeniu CTEK CT5 START-STOP ładowarka przeszła od razu w tryb CHARGE podając napięcie 12,30V
- po 5 min. 14,65V
- po 7 min. 15,16V
- po 9 min. 15,13V
- po 10 min. 15,12V
- po 14 min. 14,98V
- po 3 godzinach 14,93V
- po 5 godzinach ładowarka w trybie CARE 14,04V
- po 9 godzinach 14,93V
Oczywiście ładuję bez wypinania akumulatora z samochodu i podłączam + do plusa akumulatora, a - do masy samochodu. Uprzejmie proszę o Wasze zdanie w tym zakresie
Jakby ładowało 4 godziny i tyle.
Pytanie do Sailora, w opiniach do programu MS2 do miernika aku BT ludzie piszą ostatnio, że coś popieprzyli i nie działa po aktualizacji. Potwierdzasz ?
Ateca 1.5 tsi DSG, Radium Grey, wersja FR + extrasy.
- sailor 88
- Posty: 1379
- Rejestracja: 27 maja 2017, 9:33
- Lokalizacja: Białystok
- Samochód: Nissan Qashqai E-POWER : był Seat Ateca 1,6TDI
- Podziękował: 86 razy
- Otrzymał podziękowań: 386 razy
Re: Ładowanie akumulatora EFB
Nie, u mnie wszystko było OK, ale 4 dni nie jeździłem. Jutro sprawdzę... A co do akumulatora, to może już w słabej kondycji i nie przyjmuje zbyt dużo ładunku i tak samo szybko traci napięcie przy rozruchu.
...Spieszmy się kochać diesel'e, tak szybko odchodzą...
-
- Posty: 818
- Rejestracja: 07 paź 2018, 19:02
- Samochód: Seat Ateca 1.5 TSI DSG FR
- Podziękował: 90 razy
- Otrzymał podziękowań: 89 razy
Re: Ładowanie akumulatora EFB
Kupiłem takie urządzonko co Ty masz, ale nie rozpakowałem, bo przeczytałem negatywne opinie i zastanawiam się nad zwrotem. Jakbym go podłączył,to bym widział co i jak.
Ateca 1.5 tsi DSG, Radium Grey, wersja FR + extrasy.