Nagła utrata sprawności akumulatora zdarzać się może niezależnie od systemu S&S, bo akumulatory w ten sposób psuły się od zawsze. Co prawda system S&S na pewno przyczynia się do szybszej degradacji akumulatora, ale głównym jej powodem jest postępujące zasiarczenie płyt spowodowane permanentnym stanem niedoładowania. Natomiast gwałtowna utrata sprawności najczęściej powodowana jest korozją (utlenieniem) mostka łączącego poszczególne cele, ale może być też spowodowana niedbałym montażem lub oszczędnością materiałową. Może też wystąpić opad mas czynnych i zwarcie płyt w celi...
Ładowanie akumulatora EFB
- sailor 88
- Posty: 1371
- Rejestracja: 27 maja 2017, 9:33
- Lokalizacja: Białystok
- Samochód: Nissan Qashqai E-POWER : był Seat Ateca 1,6TDI
- Podziękował: 83 razy
- Otrzymał podziękowań: 376 razy
Re: Ładowanie akumulatora EFB
- Ocena: 5.26%
...Spieszmy się kochać diesel'e, tak szybko odchodzą...
-
- Posty: 77
- Rejestracja: 02 sie 2020, 22:37
- Samochód: Leon DKZA
- Podziękował: 16 razy
- Otrzymał podziękowań: 13 razy
Re: Ładowanie akumulatora EFB
Ja akurat nie wierzę w oszczędności wynikające z S/S oprócz tego, że denerwuje to niemiłosiernie. U mnie to wyłączyli w momencie odbioru auta i mam spokój.sailor 88 pisze: ↑24 mar 2023, 17:17Nagła utrata sprawności akumulatora zdarzać się może niezależnie od systemu S&S, bo akumulatory w ten sposób psuły się od zawsze. Co prawda system S&S na pewno przyczynia się do szybszej degradacji akumulatora, ale głównym jej powodem jest postępujące zasiarczenie płyt spowodowane permanentnym stanem niedoładowania. Natomiast gwałtowna utrata sprawności najczęściej powodowana jest korozją (utlenieniem) mostka łączącego poszczególne cele, ale może być też spowodowana niedbałym montażem lub oszczędnością materiałową. Może też wystąpić opad mas czynnych i zwarcie płyt w celi...