Ładowanie akumulatora EFB

Ogólne dyskusje techniczne, opis problemów i usterek oraz ich sposoby ich rozwiązania
Awatar użytkownika
sailor 88
Posty: 1371
Rejestracja: 27 maja 2017, 9:33
Lokalizacja: Białystok
Samochód: Nissan Qashqai E-POWER : był Seat Ateca 1,6TDI
Podziękował: 83 razy
Otrzymał podziękowań: 376 razy

Re: Ładowanie akumulatora EFB

Post autor: sailor 88 »

kecaj pisze:
24 mar 2023, 15:12
Jeśli używa się Start-Stop akumulator czasem po 5 latach nagle traci na swojej pojemności. W moim SuperB było wszystko Ok i nagle jednego dnia.... problem z rozruchem... aku do wymiany.
Nagła utrata sprawności akumulatora zdarzać się może niezależnie od systemu S&S, bo akumulatory w ten sposób psuły się od zawsze. Co prawda system S&S na pewno przyczynia się do szybszej degradacji akumulatora, ale głównym jej powodem jest postępujące zasiarczenie płyt spowodowane permanentnym stanem niedoładowania. Natomiast gwałtowna utrata sprawności najczęściej powodowana jest korozją (utlenieniem) mostka łączącego poszczególne cele, ale może być też spowodowana niedbałym montażem lub oszczędnością materiałową. Może też wystąpić opad mas czynnych i zwarcie płyt w celi...
Za ten post autor sailor 88 otrzymał podziękowanie:
Misiek (24 mar 2023, 23:22)
Ocena: 5.26%


...Spieszmy się kochać diesel'e, tak szybko odchodzą...

Sponsor

Re: Ładowanie akumulatora EFB

Sponsor


Lord M
Posty: 77
Rejestracja: 02 sie 2020, 22:37
Samochód: Leon DKZA
Podziękował: 16 razy
Otrzymał podziękowań: 13 razy

Re: Ładowanie akumulatora EFB

Post autor: Lord M »

sailor 88 pisze:
24 mar 2023, 17:17
kecaj pisze:
24 mar 2023, 15:12
Jeśli używa się Start-Stop akumulator czasem po 5 latach nagle traci na swojej pojemności. W moim SuperB było wszystko Ok i nagle jednego dnia.... problem z rozruchem... aku do wymiany.
Nagła utrata sprawności akumulatora zdarzać się może niezależnie od systemu S&S, bo akumulatory w ten sposób psuły się od zawsze. Co prawda system S&S na pewno przyczynia się do szybszej degradacji akumulatora, ale głównym jej powodem jest postępujące zasiarczenie płyt spowodowane permanentnym stanem niedoładowania. Natomiast gwałtowna utrata sprawności najczęściej powodowana jest korozją (utlenieniem) mostka łączącego poszczególne cele, ale może być też spowodowana niedbałym montażem lub oszczędnością materiałową. Może też wystąpić opad mas czynnych i zwarcie płyt w celi...
Ja akurat nie wierzę w oszczędności wynikające z S/S oprócz tego, że denerwuje to niemiłosiernie. U mnie to wyłączyli w momencie odbioru auta i mam spokój.

ODPOWIEDZ