Sailor88 jak skomentujesz swoją wypowiedź w części Przy okazji...... zwłaszcza ostatnie zdanie. Wtedy nie polecałeś, teraz już tak. Co Ty na to ? Jeżdżę na wypiętym kabelku.sailor 88 pisze: ↑26 maja 2020, 23:16Można bezpośrednio do klemy, ale jest specjalnie przeznaczony do tego uchwyt (blaszka) przykręcona razem z przewodem masowym do karoserii za akumulatorem, zaznaczona na zdjęciu. Natomiast moduł monitorujący parametry akumulatora (temperatura, napięcie i rezystancja wewnętrzna) jest zintegrowany z ujemną klemą akumulatora i dochodzi do niego dwuprzewodowe złącze.
Przy okazji: W sieci krąży informacja, że wypięcie tej kostki załatwia problem systemu START/STOP, czyli wyłącza go. I rzeczywiście tak się dzieje, z tym że wyłączenie tego modułu pozbawia sterownik możliwości tzw. inteligentnego ładowania akumulatora i jest on ładowany w tradycyjny sposób tzn. stałym napięciem, bez względu na obciązenie. Absolutnie nie polecam powyższej metody.
Ładowanie akumulatora EFB
-
- Posty: 818
- Rejestracja: 07 paź 2018, 19:02
- Samochód: Seat Ateca 1.5 TSI DSG FR
- Podziękował: 90 razy
- Otrzymał podziękowań: 89 razy
Re: Ładowanie akumulatora EFB
Ateca 1.5 tsi DSG, Radium Grey, wersja FR + extrasy.
- sailor 88
- Posty: 1379
- Rejestracja: 27 maja 2017, 9:33
- Lokalizacja: Białystok
- Samochód: Nissan Qashqai E-POWER : był Seat Ateca 1,6TDI
- Podziękował: 86 razy
- Otrzymał podziękowań: 386 razy
Re: Ładowanie akumulatora EFB
Proszę bardzo....Sprawa wtedy dotyczyła odłączania kabelka, jako metody na wyłączenie S&S bez informacji o tym, co jeszcze się dzieje. A odłączenie kabelka skutkuje trzema zmianami tzn. wyłączeniem S&S, zmianą sposobu ładowania akumulatora oraz zapisaniem się i wyświetlaniem błędów w sterownikach, a nie każdy ma tego świadomość i pojawiały się komentarze zawiedzionych. Jeżeli więc ktoś chce wyłączyć S&S przy pomocy kabelka, to powinien wiedzieć, co jeszcze się stanie, bo można to zrobić inaczej, selektywnie, poprzez przeprogramowanie sterownika. Oczywiście jeżdżę też na wypiętym kabelku, ładuję akumulator bez odpinania nawet do 17V, bo wiem, że takie napięcia nie uszkadzają niczego, ale nie mogę polecać takich metod powszechnie, bo dla niektórych, nawet dodanie oświetlenia na nogi pod tylnymi fotelami może być nie do przyjęcia...bo serwis w razie awarii instalacji elektrycznej może odmówić naprawy jak stwierdzi jakąkolwiek ingerencję. Jeżeli nawet ktoś wymieni żarówki w tylnych kierunkowskazach, czy wstecznych na LED-owe i padnie sterownik, choćby z zupełnie innego powodu, to też jest szansa, że serwis przypisze winę użytkownikowi. Wcześniej nawet olej fabryczny i serwisowy VAG'a zawierał barwnik fluoroscencyjny, który pozwalał stwierdzić wymianę oleju na własną rękę w razie awarii silnika. Osobiście mam sporo zmian w aucie, mniej lub bardziej widocznych, ale nigdy nikt w trakcie przeglądu czy naprawy gwarancyjnej niczego nie kwestionował (niektórymi sam się pochwaliłem). Najważniejsza jest świadomość tego co się robi, a odpowiedzialność za to, to już sprawa indywidualna. Tak że z tymi poradami, to ciężka sprawa jest, dlatego staram się bardziej wyjaśniać jak coś ogarniam, niż polecać czy namawiać na coś. Poradnik olejowy tak właśnie napisałem, wiele informacji a mało porad konkretnych, niech każdy wyciągnie wnioski i zdecyduje w/g własnego uznania...
...Spieszmy się kochać diesel'e, tak szybko odchodzą...
-
- Posty: 8
- Rejestracja: 12 gru 2021, 15:35
- Samochód: T-Roc
- Podziękował: 9 razy
- Otrzymał podziękowań: 0
Re: Ładowanie akumulatora EFB
"Rafiner" ja nie twierdzę, że to jest zła ładowarka, miałem tylko wątpliwości do wysokości podawanego napięcia (powyżej 15V). Moje wątpliwości jednak okazują się niepotrzebne ponieważ z kilku żródeł mam wiarygodne informacje, iż akumulatory EFB należy właśnie takim napięciem potraktować. Poza tym nigdzie w necie nie spotkałem negatywnej opinii o CTEK CT START-STOP. Ja ładowałem już kilkakrotnie różne akumulatory tą ładowarką i nic złego się nie dzieje, a akumulatory odzyskują swoją moc. Ładowarka jest w zasadzie bezobsługowa, program CHARGE (szybkie ładowanie) trwa od 3 do 5 godzin, później ładowarka przechodzi w tryb CARE (optymalizacja wydajności akumulatora).
-
- Posty: 818
- Rejestracja: 07 paź 2018, 19:02
- Samochód: Seat Ateca 1.5 TSI DSG FR
- Podziękował: 90 razy
- Otrzymał podziękowań: 89 razy
Re: Ładowanie akumulatora EFB
A ja żałuje jej zakupu, bo raz nie mogę wymusić programu odbudowy elektrolitu, co może Ctec Mxs 5.0, a dwa mam drugie auto i normalny Aku, którego nie mogę doładować na fulla. Ta ładowarka jest za mało uniwersalna.piotr_kg pisze: ↑13 gru 2021, 12:00"Rafiner" ja nie twierdzę, że to jest zła ładowarka, miałem tylko wątpliwości do wysokości podawanego napięcia (powyżej 15V). Moje wątpliwości jednak okazują się niepotrzebne ponieważ z kilku żródeł mam wiarygodne informacje, iż akumulatory EFB należy właśnie takim napięciem potraktować. Poza tym nigdzie w necie nie spotkałem negatywnej opinii o CTEK CT START-STOP. Ja ładowałem już kilkakrotnie różne akumulatory tą ładowarką i nic złego się nie dzieje, a akumulatory odzyskują swoją moc. Ładowarka jest w zasadzie bezobsługowa, program CHARGE (szybkie ładowanie) trwa od 3 do 5 godzin, później ładowarka przechodzi w tryb CARE (optymalizacja wydajności akumulatora).
Teraz podłączyłem ją do Aku i równocześnie ten miernik na BT. Miernik pokazał napięcie 12,4 V i 68% pojemności. Wskazał że za niskie. Zobacze co pokaże po załadowaniu. Jak włączyłem do prądu, napięcie zaczęło rosnąć.
Ateca 1.5 tsi DSG, Radium Grey, wersja FR + extrasy.
- tomal218
- Posty: 920
- Rejestracja: 19 sty 2018, 11:46
- Lokalizacja: BYTOM
- Samochód: Seat Ateca MY18
- Podziękował: 36 razy
- Otrzymał podziękowań: 50 razy
Re: Ładowanie akumulatora EFB
A to napięcie to na pewno podawane ?a nie czasem osiągnięte w danej chwili ?piotr_kg pisze: ↑13 gru 2021, 12:00"Rafiner" ja nie twierdzę, że to jest zła ładowarka, miałem tylko wątpliwości do wysokości podawanego napięcia (powyżej 15V). Moje wątpliwości jednak okazują się niepotrzebne ponieważ z kilku żródeł mam wiarygodne informacje, iż akumulatory EFB należy właśnie takim napięciem potraktować. Poza tym nigdzie w necie nie spotkałem negatywnej opinii o CTEK CT START-STOP. Ja ładowałem już kilkakrotnie różne akumulatory tą ładowarką i nic złego się nie dzieje, a akumulatory odzyskują swoją moc. Ładowarka jest w zasadzie bezobsługowa, program CHARGE (szybkie ładowanie) trwa od 3 do 5 godzin, później ładowarka przechodzi w tryb CARE (optymalizacja wydajności akumulatora).
oso soplón !!!
-
- Posty: 818
- Rejestracja: 07 paź 2018, 19:02
- Samochód: Seat Ateca 1.5 TSI DSG FR
- Podziękował: 90 razy
- Otrzymał podziękowań: 89 razy
Re: Ładowanie akumulatora EFB
Sailor88, dzięki za info. Ja zobaczę jak u mnie ładowanie będzie się przedstawiać w kolejne dni. Trendy zapisują się w programie.
Koledzy to jest skrót myślowy. Ja wiem, że ładujemy prądem o danym natężeniu, ale urządzenie pokazuje napięcie, więc używając go chciałem zobrazować co się dzieje.
Koledzy to jest skrót myślowy. Ja wiem, że ładujemy prądem o danym natężeniu, ale urządzenie pokazuje napięcie, więc używając go chciałem zobrazować co się dzieje.
Ateca 1.5 tsi DSG, Radium Grey, wersja FR + extrasy.
-
- Posty: 381
- Rejestracja: 24 lip 2019, 10:17
- Samochód: LEON FR 2.0 TSI 190
- Podziękował: 10 razy
- Otrzymał podziękowań: 35 razy
- tomal218
- Posty: 920
- Rejestracja: 19 sty 2018, 11:46
- Lokalizacja: BYTOM
- Samochód: Seat Ateca MY18
- Podziękował: 36 razy
- Otrzymał podziękowań: 50 razy
Re: Ładowanie akumulatora EFB
Jak chodzi o urządzenie pomiaru w aucie to pokorze jaki napięcie generuje alternator (jakie jest zapotrzebowanie w danej chwili )
oso soplón !!!