Ładowanie akumulatora EFB

Ogólne dyskusje techniczne, opis problemów i usterek oraz ich sposoby ich rozwiązania
Rafiner
Posty: 818
Rejestracja: 07 paź 2018, 19:02
Samochód: Seat Ateca 1.5 TSI DSG FR
Podziękował: 90 razy
Otrzymał podziękowań: 89 razy

Re: Ładowanie akumulatora EFB

Post autor: Rafiner »

sailor 88 pisze:
26 maja 2020, 23:16
mg70 pisze:
26 maja 2020, 21:30
Czy zacisk ujemny z ładowarki podłączać bezpośrednio do klemy "-" aku, czy w inne miejsce (czy jest tam jakiś moduł monitorujący napięcie na aku)?
Można bezpośrednio do klemy, ale jest specjalnie przeznaczony do tego uchwyt (blaszka) przykręcona razem z przewodem masowym do karoserii za akumulatorem, zaznaczona na zdjęciu. Natomiast moduł monitorujący parametry akumulatora (temperatura, napięcie i rezystancja wewnętrzna) jest zintegrowany z ujemną klemą akumulatora i dochodzi do niego dwuprzewodowe złącze.

Przy okazji: W sieci krąży informacja, że wypięcie tej kostki załatwia problem systemu START/STOP, czyli wyłącza go. I rzeczywiście tak się dzieje, z tym że wyłączenie tego modułu pozbawia sterownik możliwości tzw. inteligentnego ładowania akumulatora i jest on ładowany w tradycyjny sposób tzn. stałym napięciem, bez względu na obciązenie. Absolutnie nie polecam powyższej metody.
Sailor88 jak skomentujesz swoją wypowiedź w części Przy okazji...... zwłaszcza ostatnie zdanie. Wtedy nie polecałeś, teraz już tak. Co Ty na to ? Jeżdżę na wypiętym kabelku.


Ateca 1.5 tsi DSG, Radium Grey, wersja FR + extrasy.

Sponsor

Re: Ładowanie akumulatora EFB

Sponsor


Awatar użytkownika
sailor 88
Posty: 1379
Rejestracja: 27 maja 2017, 9:33
Lokalizacja: Białystok
Samochód: Nissan Qashqai E-POWER : był Seat Ateca 1,6TDI
Podziękował: 86 razy
Otrzymał podziękowań: 386 razy

Re: Ładowanie akumulatora EFB

Post autor: sailor 88 »

Rafiner pisze:
13 gru 2021, 9:56
Sailor88 jak skomentujesz swoją wypowiedź w części Przy okazji...... zwłaszcza ostatnie zdanie. Wtedy nie polecałeś, teraz już tak. Co Ty na to ? Jeżdżę na wypiętym kabelku.
Proszę bardzo....Sprawa wtedy dotyczyła odłączania kabelka, jako metody na wyłączenie S&S bez informacji o tym, co jeszcze się dzieje. A odłączenie kabelka skutkuje trzema zmianami tzn. wyłączeniem S&S, zmianą sposobu ładowania akumulatora oraz zapisaniem się i wyświetlaniem błędów w sterownikach, a nie każdy ma tego świadomość i pojawiały się komentarze zawiedzionych. Jeżeli więc ktoś chce wyłączyć S&S przy pomocy kabelka, to powinien wiedzieć, co jeszcze się stanie, bo można to zrobić inaczej, selektywnie, poprzez przeprogramowanie sterownika. Oczywiście jeżdżę też na wypiętym kabelku, ładuję akumulator bez odpinania nawet do 17V, bo wiem, że takie napięcia nie uszkadzają niczego, ale nie mogę polecać takich metod powszechnie, bo dla niektórych, nawet dodanie oświetlenia na nogi pod tylnymi fotelami może być nie do przyjęcia...bo serwis w razie awarii instalacji elektrycznej może odmówić naprawy jak stwierdzi jakąkolwiek ingerencję. Jeżeli nawet ktoś wymieni żarówki w tylnych kierunkowskazach, czy wstecznych na LED-owe i padnie sterownik, choćby z zupełnie innego powodu, to też jest szansa, że serwis przypisze winę użytkownikowi. Wcześniej nawet olej fabryczny i serwisowy VAG'a zawierał barwnik fluoroscencyjny, który pozwalał stwierdzić wymianę oleju na własną rękę w razie awarii silnika. Osobiście mam sporo zmian w aucie, mniej lub bardziej widocznych, ale nigdy nikt w trakcie przeglądu czy naprawy gwarancyjnej niczego nie kwestionował (niektórymi sam się pochwaliłem). Najważniejsza jest świadomość tego co się robi, a odpowiedzialność za to, to już sprawa indywidualna. Tak że z tymi poradami, to ciężka sprawa jest, dlatego staram się bardziej wyjaśniać jak coś ogarniam, niż polecać czy namawiać na coś. Poradnik olejowy tak właśnie napisałem, wiele informacji a mało porad konkretnych, niech każdy wyciągnie wnioski i zdecyduje w/g własnego uznania...
...Spieszmy się kochać diesel'e, tak szybko odchodzą...

piotr_kg
Posty: 8
Rejestracja: 12 gru 2021, 15:35
Samochód: T-Roc
Podziękował: 9 razy
Otrzymał podziękowań: 0

Re: Ładowanie akumulatora EFB

Post autor: piotr_kg »

"Rafiner" ja nie twierdzę, że to jest zła ładowarka, miałem tylko wątpliwości do wysokości podawanego napięcia (powyżej 15V). Moje wątpliwości jednak okazują się niepotrzebne ponieważ z kilku żródeł mam wiarygodne informacje, iż akumulatory EFB należy właśnie takim napięciem potraktować. Poza tym nigdzie w necie nie spotkałem negatywnej opinii o CTEK CT START-STOP. Ja ładowałem już kilkakrotnie różne akumulatory tą ładowarką i nic złego się nie dzieje, a akumulatory odzyskują swoją moc. Ładowarka jest w zasadzie bezobsługowa, program CHARGE (szybkie ładowanie) trwa od 3 do 5 godzin, później ładowarka przechodzi w tryb CARE (optymalizacja wydajności akumulatora).

Rafiner
Posty: 818
Rejestracja: 07 paź 2018, 19:02
Samochód: Seat Ateca 1.5 TSI DSG FR
Podziękował: 90 razy
Otrzymał podziękowań: 89 razy

Re: Ładowanie akumulatora EFB

Post autor: Rafiner »

piotr_kg pisze:
13 gru 2021, 12:00
"Rafiner" ja nie twierdzę, że to jest zła ładowarka, miałem tylko wątpliwości do wysokości podawanego napięcia (powyżej 15V). Moje wątpliwości jednak okazują się niepotrzebne ponieważ z kilku żródeł mam wiarygodne informacje, iż akumulatory EFB należy właśnie takim napięciem potraktować. Poza tym nigdzie w necie nie spotkałem negatywnej opinii o CTEK CT START-STOP. Ja ładowałem już kilkakrotnie różne akumulatory tą ładowarką i nic złego się nie dzieje, a akumulatory odzyskują swoją moc. Ładowarka jest w zasadzie bezobsługowa, program CHARGE (szybkie ładowanie) trwa od 3 do 5 godzin, później ładowarka przechodzi w tryb CARE (optymalizacja wydajności akumulatora).
A ja żałuje jej zakupu, bo raz nie mogę wymusić programu odbudowy elektrolitu, co może Ctec Mxs 5.0, a dwa mam drugie auto i normalny Aku, którego nie mogę doładować na fulla. Ta ładowarka jest za mało uniwersalna.

Teraz podłączyłem ją do Aku i równocześnie ten miernik na BT. Miernik pokazał napięcie 12,4 V i 68% pojemności. Wskazał że za niskie. Zobacze co pokaże po załadowaniu. Jak włączyłem do prądu, napięcie zaczęło rosnąć.
Ateca 1.5 tsi DSG, Radium Grey, wersja FR + extrasy.

Awatar użytkownika
tomal218
Posty: 920
Rejestracja: 19 sty 2018, 11:46
Lokalizacja: BYTOM
Samochód: Seat Ateca MY18
Podziękował: 36 razy
Otrzymał podziękowań: 50 razy

Re: Ładowanie akumulatora EFB

Post autor: tomal218 »

Z mojej wiedzy wynika ze akumulatora nie ładuje napięcie V tylko natężenie A !
oso soplón !!! :lol:

Awatar użytkownika
tomal218
Posty: 920
Rejestracja: 19 sty 2018, 11:46
Lokalizacja: BYTOM
Samochód: Seat Ateca MY18
Podziękował: 36 razy
Otrzymał podziękowań: 50 razy

Re: Ładowanie akumulatora EFB

Post autor: tomal218 »

piotr_kg pisze:
13 gru 2021, 12:00
"Rafiner" ja nie twierdzę, że to jest zła ładowarka, miałem tylko wątpliwości do wysokości podawanego napięcia (powyżej 15V). Moje wątpliwości jednak okazują się niepotrzebne ponieważ z kilku żródeł mam wiarygodne informacje, iż akumulatory EFB należy właśnie takim napięciem potraktować. Poza tym nigdzie w necie nie spotkałem negatywnej opinii o CTEK CT START-STOP. Ja ładowałem już kilkakrotnie różne akumulatory tą ładowarką i nic złego się nie dzieje, a akumulatory odzyskują swoją moc. Ładowarka jest w zasadzie bezobsługowa, program CHARGE (szybkie ładowanie) trwa od 3 do 5 godzin, później ładowarka przechodzi w tryb CARE (optymalizacja wydajności akumulatora).
A to napięcie to na pewno podawane ?a nie czasem osiągnięte w danej chwili ?
oso soplón !!! :lol:

Rafiner
Posty: 818
Rejestracja: 07 paź 2018, 19:02
Samochód: Seat Ateca 1.5 TSI DSG FR
Podziękował: 90 razy
Otrzymał podziękowań: 89 razy

Re: Ładowanie akumulatora EFB

Post autor: Rafiner »

Sailor88, dzięki za info. Ja zobaczę jak u mnie ładowanie będzie się przedstawiać w kolejne dni. Trendy zapisują się w programie.

Koledzy to jest skrót myślowy. Ja wiem, że ładujemy prądem o danym natężeniu, ale urządzenie pokazuje napięcie, więc używając go chciałem zobrazować co się dzieje.
Ateca 1.5 tsi DSG, Radium Grey, wersja FR + extrasy.

Awatar użytkownika
tomal218
Posty: 920
Rejestracja: 19 sty 2018, 11:46
Lokalizacja: BYTOM
Samochód: Seat Ateca MY18
Podziękował: 36 razy
Otrzymał podziękowań: 50 razy

Re: Ładowanie akumulatora EFB

Post autor: tomal218 »

Ładowarka pokazuje jakie aku osiągnął napięcie a nie jakim jest ładowany
oso soplón !!! :lol:

mczelny2401
Posty: 381
Rejestracja: 24 lip 2019, 10:17
Samochód: LEON FR 2.0 TSI 190
Podziękował: 10 razy
Otrzymał podziękowań: 35 razy

Re: Ładowanie akumulatora EFB

Post autor: mczelny2401 »

tomal218 pisze:
13 gru 2021, 18:47
Ładowarka pokazuje jakie aku osiągnął napięcie a nie jakim jest ładowany
To zależy jaka ładowarka ;)

Awatar użytkownika
tomal218
Posty: 920
Rejestracja: 19 sty 2018, 11:46
Lokalizacja: BYTOM
Samochód: Seat Ateca MY18
Podziękował: 36 razy
Otrzymał podziękowań: 50 razy

Re: Ładowanie akumulatora EFB

Post autor: tomal218 »

Jak chodzi o urządzenie pomiaru w aucie to pokorze jaki napięcie generuje alternator (jakie jest zapotrzebowanie w danej chwili )
oso soplón !!! :lol:

ODPOWIEDZ