Ładowanie akumulatora EFB

Ogólne dyskusje techniczne, opis problemów i usterek oraz ich sposoby ich rozwiązania
madrid2012
Posty: 38
Rejestracja: 19 paź 2019, 14:12
Lokalizacja: Płock
Samochód: Ateca FL
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Re: Ładowanie akumulatora EFB

Post autor: madrid2012 »

Zaryzykowałem i właczyłem funkcję Recond w Cteku. wszystko ok, akumulator podładowany, Jeszcze raz dzięki sailor 88. Zawsze mozna na Ciebie liczyć :)



Sponsor

Re: Ładowanie akumulatora EFB

Sponsor


Rafiner
Posty: 813
Rejestracja: 07 paź 2018, 19:02
Samochód: Seat Ateca 1.5 TSI DSG FR
Podziękował: 87 razy
Otrzymał podziękowań: 82 razy

Re: Ładowanie akumulatora EFB

Post autor: Rafiner »

sailor 88 pisze:
10 wrz 2022, 18:29
Ale o jednej zasadzie warto pamiętać, w czasie ładowania nie włączamy zapłonu, żadnych odbiorników i nie otwieramy/zamykamy drzwi, maski, bagażnika itp. bo w sterownikach zapisują się błędy o wykryciu podwyższonego napięcia, które oczywiście można skasować.
Przeczytałem teraz o 18.15, a dzisiaj o 8 rano włączyłem zapłon podczas ładowania. Hmm
Czyli te błedy będą widzieć podczas przeglądu za miesiąc ?
PS. Mam odpięty kabelek.
Ateca 1.5 tsi DSG, Radium Grey, wersja FR + extrasy.

Awatar użytkownika
sailor 88
Posty: 1371
Rejestracja: 27 maja 2017, 9:33
Lokalizacja: Białystok
Samochód: Nissan Qashqai E-POWER : był Seat Ateca 1,6TDI
Podziękował: 83 razy
Otrzymał podziękowań: 376 razy

Re: Ładowanie akumulatora EFB

Post autor: sailor 88 »

Rafiner pisze:
24 wrz 2022, 18:20
Przeczytałem teraz o 18.15, a dzisiaj o 8 rano włączyłem zapłon podczas ładowania. Hmm
Czyli te błedy będą widzieć podczas przeglądu za miesiąc ?
PS. Mam odpięty kabelek.
Wszystko zależy od napięcia ładowania prostownika/ładowarki, bo dopiero powyżej 15,5V sterownik może uznać napięcie zasilające za wysokie i błędy mogą się zapisać, ale to o niczym nie świadczy, ani niczym nie skutkuje. Jest to automatyczne zabezpieczenie się sterownika przed uszkodzeniem poprzez odcięcie zasilania, czyli rodzaj bezpiecznika, a sam błąd nie pozwala na identyfikację przyczyny takiego stanu rzeczy. Równie dobrze może pochodzić z alternatora przy uszkodzonym regulatorze napięcia, ale jeżeli jest w kategorii <sporadyczny>, serwis powinien go po prostu skasować. A na czas serwisu kabelek podepnij...
...Spieszmy się kochać diesel'e, tak szybko odchodzą...

Rafiner
Posty: 813
Rejestracja: 07 paź 2018, 19:02
Samochód: Seat Ateca 1.5 TSI DSG FR
Podziękował: 87 razy
Otrzymał podziękowań: 82 razy

Re: Ładowanie akumulatora EFB

Post autor: Rafiner »

A to spoko, ja mam tego cteca co daje 14.6V max , tego niby do S/S. Wiec bledow nie bedzie.
Daje 3,8A max, a ozywil mi aku w Fabii rozladowane do 7,2V. Juz myslalem ze do piachu, ale raz na 24h, drugi 24h i jezdzi. Z tym, ze na 14,6V dawalo z 5h, potem 12h 13,7V i przechodzi w podtrzymanie.

A kabelek podepnę ;-) serwis za 2 miesiace.
Ateca 1.5 tsi DSG, Radium Grey, wersja FR + extrasy.

Lord M
Posty: 77
Rejestracja: 02 sie 2020, 22:37
Samochód: Leon DKZA
Podziękował: 16 razy
Otrzymał podziękowań: 13 razy

Re: Ładowanie akumulatora EFB

Post autor: Lord M »

Tak w ramach dodania od mnie dwóch groszy. U mnie w Leonie 2.0TSi oryginalny akumulator (EFB 69Ah Moll) poadł po 2,5 roku użytkowania. Ponieważ ASO się na mnie wypieło (akumulatory mają tylko 2 lata gwarancji) kupiłem Bannera (72Ah). Nówka sztuka, naładowana przez sklep "pod korek". Jak jechałem do domu z sklepu (po uspokojeniu choinki na zegarach) i ustawieniu odpowiednich parametrów w OBD11, akumulator (podgląd przez OBD11) nie ładował się w ogóle. To stanowi potwierdzenie, że samochód nie stara się utrzymywać naładowanie akumulatora na 100%.

Oczywiście na początku myślałem, że mam dupnięty alternator, ale wziąłem sobie persen (na spokojność) i zaczekał do rana. Poszedłem do auta no i napięcie było około 12,6V ( po otwarciu auta). Po uruchomieniu auta alternator chwilę podał napięcie 13,7V i potem spadł. Teraz po kilku miesiącach przestałem się schizować i już mnie nie dziwi że SOC wynosi około 80%. Z tego też wynika napięcie na klemach. Jeśli przy 100% mamy napięcie około 13,7V to przy 80% będzie mniej. Ja mam wyłączony programowa S/S od pierwszego dnia przez ASO. Mało hamuję (taka szkoła). Jednak ostatnio przegoniłem auto na odcinku 2500km i z ciekowości (choć byłem wykończony) sprawdziłem napięcia i stopień ładowania - SOC 82% napięcie po godzinie z jakimś hakiem 12,6V.

Niestety bez ostrej rzeźby w tym całym inteligentnym ładowaniu, akumulatory będą ciągle niedoładowane. Mało to historii o tym jak np Toyota w Yarisach dała tak małe aku, że po tygodniu są totalnie rozładowane. VAG też miał taką przygodę. Kiedyś rozmawiałem z kolegą i ten mi powiedział (mam nadzieję, ze nie przekręcam), że naładowanie akumulatora do ok 80% (czy to kwasiak czy litowe) akumulatory jest najłatwiejsze i najszybsze bo można to robić wysokim prądem. To widać np po telefonach komórkowych. Pierwsze 80% ładuje się jak wściekłe ale ostatnie 20% wolno i jest relatywnie mało efektywne.

Ja to już zlałem. Układ ładowania u mnie w Leosiu jaki i u rodziców w T-Roc'u (1,5TSI) wygląda identycznie. Problem jest, że mój Moll zdechł (prawdopodobnie padłą cela bo nie chciał nawet utrzymać 12V) a u rodziców Varta z pierwszego montażu, wesoło działa już 5 rok (dopiero rok temu wyłączyłem S/S). Kolega ma identycznego Leon'a ale z Exide i też zero problemów (tak jak ja ma wyłączony S/S od samego początku). Taki urok. Mam nadzieję, ze Banner Jest na tyle dobry jakościowo (wielu moich znajomych go ma w autach), że wytrzyma niż ten Moll.

Awatar użytkownika
tomal218
Posty: 917
Rejestracja: 19 sty 2018, 11:46
Lokalizacja: BYTOM
Samochód: Seat Ateca MY18
Podziękował: 36 razy
Otrzymał podziękowań: 48 razy

Re: Ładowanie akumulatora EFB

Post autor: tomal218 »

Mój ma ponad 5 lat od nowości i ma się świetnie i według mnie jak takie ciulowe to lądowanie to powinien już dawno paść bo mam auto od nowości od 09/01/18 a przebieg to 35 kkm wiec mało jeżdżę ,a może tak szybko padają te akumulatory bo duże przebiegi :lol: :lol: :lol:
oso soplón !!! :lol:

Lord M
Posty: 77
Rejestracja: 02 sie 2020, 22:37
Samochód: Leon DKZA
Podziękował: 16 razy
Otrzymał podziękowań: 13 razy

Re: Ładowanie akumulatora EFB

Post autor: Lord M »

No co ty ja od sierpnia 2021 kiedy kupiłem auto zrobiłem nim 37 tysięcy więc też nie jestem jakimś taksówkarzem.

Awatar użytkownika
tomal218
Posty: 917
Rejestracja: 19 sty 2018, 11:46
Lokalizacja: BYTOM
Samochód: Seat Ateca MY18
Podziękował: 36 razy
Otrzymał podziękowań: 48 razy

Re: Ładowanie akumulatora EFB

Post autor: tomal218 »

Lord M pisze:
22 mar 2023, 8:17
No co ty ja od sierpnia 2021 kiedy kupiłem auto zrobiłem nim 37 tysięcy więc też nie jestem jakimś taksówkarzem.
To widocznie felerne aku
oso soplón !!! :lol:

Lord M
Posty: 77
Rejestracja: 02 sie 2020, 22:37
Samochód: Leon DKZA
Podziękował: 16 razy
Otrzymał podziękowań: 13 razy

Re: Ładowanie akumulatora EFB

Post autor: Lord M »

tomal218 pisze:
24 mar 2023, 7:43
Lord M pisze:
22 mar 2023, 8:17
No co ty ja od sierpnia 2021 kiedy kupiłem auto zrobiłem nim 37 tysięcy więc też nie jestem jakimś taksówkarzem.
To widocznie felerne aku
Dokładnie. U moich rodziców 5 rok aku fabryczne zasuwa.

kecaj
Posty: 97
Rejestracja: 10 cze 2022, 13:31
Samochód: Ateca 1,5 DSG MJ 2023
Podziękował: 6 razy
Otrzymał podziękowań: 17 razy

Re: Ładowanie akumulatora EFB

Post autor: kecaj »

Jeśli używa się Start-Stop akumulator czasem po 5 latach nagle traci na swojej pojemności. W moim SuperB było wszystko Ok i nagle jednego dnia.... problem z rozruchem... aku do wymiany.

ODPOWIEDZ