Ładowanie akumulatora EFB

Ogólne dyskusje techniczne, opis problemów i usterek oraz ich sposoby ich rozwiązania
Rafiner
Posty: 813
Rejestracja: 07 paź 2018, 19:02
Samochód: Seat Ateca 1.5 TSI DSG FR
Podziękował: 87 razy
Otrzymał podziękowań: 82 razy

Re: Ładowanie akumulatora EFB

Post autor: Rafiner »

Jakie macie napięcie spoczynkowe naładowanego aku ? Bo u mnie jest nie więcej niż 12,72V.


Ateca 1.5 tsi DSG, Radium Grey, wersja FR + extrasy.

Sponsor

Re: Ładowanie akumulatora EFB

Sponsor


Awatar użytkownika
sailor 88
Posty: 1371
Rejestracja: 27 maja 2017, 9:33
Lokalizacja: Białystok
Samochód: Nissan Qashqai E-POWER : był Seat Ateca 1,6TDI
Podziękował: 83 razy
Otrzymał podziękowań: 376 razy

Re: Ładowanie akumulatora EFB

Post autor: sailor 88 »

Rafiner pisze:
18 sty 2022, 15:51
Jakie macie napięcie spoczynkowe naładowanego aku ? Bo u mnie jest nie więcej niż 12,72V.
Ale odłączonego od instalacji auta, czy nie???
...Spieszmy się kochać diesel'e, tak szybko odchodzą...

Rafiner
Posty: 813
Rejestracja: 07 paź 2018, 19:02
Samochód: Seat Ateca 1.5 TSI DSG FR
Podziękował: 87 razy
Otrzymał podziękowań: 82 razy

Re: Ładowanie akumulatora EFB

Post autor: Rafiner »

W instalacji. Przychodzisz rano i masz ileś tam V. No właśnie ile ? Tylko nie rozładowany po tygodniu nie jeżdżenia.
I z informacją czy kabelek wpięty czy wypięty.
I np jaki masz prąd przy rozruchu ? Ja mam zazwyczaj ok 10V +/- 0,3V.
Ateca 1.5 tsi DSG, Radium Grey, wersja FR + extrasy.

Awatar użytkownika
tomal218
Posty: 917
Rejestracja: 19 sty 2018, 11:46
Lokalizacja: BYTOM
Samochód: Seat Ateca MY18
Podziękował: 36 razy
Otrzymał podziękowań: 48 razy

Re: Ładowanie akumulatora EFB

Post autor: tomal218 »

Rafiner pisze:
18 sty 2022, 20:56
W instalacji. Przychodzisz rano i masz ileś tam V. No właśnie ile ? Tylko nie rozładowany po tygodniu nie jeżdżenia.
I z informacją czy kabelek wpięty czy wypięty.
I np jaki masz prąd przy rozruchu ? Ja mam zazwyczaj ok 10V +/- 0,3V.
11,9-12.1
Przy rozruchu 10,5-10,9
Uzależnione od temp otoczenia
Kabelek nigdy nie odpinany
Za ten post autor tomal218 otrzymał podziękowanie:
Rafiner (19 sty 2022, 0:14)
Ocena: 5.26%
oso soplón !!! :lol:

JACA
Posty: 305
Rejestracja: 30 kwie 2019, 19:15
Lokalizacja: TG
Samochód: Ateca FR 2.0 TSI DSG 4Drive
Podziękował: 179 razy
Otrzymał podziękowań: 52 razy

Re: Ładowanie akumulatora EFB

Post autor: JACA »

Rafiner pisze:
18 sty 2022, 20:56
W instalacji. Przychodzisz rano i masz ileś tam V. No właśnie ile ? Tylko nie rozładowany po tygodniu nie jeżdżenia.
I z informacją czy kabelek wpięty czy wypięty.
I np jaki masz prąd przy rozruchu ? Ja mam zazwyczaj ok 10V +/- 0,3V.
Miernik pokazał 12,3 V.
Jeżdżone było ostatnio w niedzielę (4 dni temu), kabelek wciąż wypięty.
Za ten post autor JACA otrzymał podziękowanie:
Rafiner (22 sty 2022, 0:13)
Ocena: 5.26%
--
Jaca

Rafiner
Posty: 813
Rejestracja: 07 paź 2018, 19:02
Samochód: Seat Ateca 1.5 TSI DSG FR
Podziękował: 87 razy
Otrzymał podziękowań: 82 razy

Re: Ładowanie akumulatora EFB

Post autor: Rafiner »

Czyli te moje 12,6V +/- 0,1V to jest ok. Jak miałem kabelek, to 12,2-12,3V miałem z nastawieniem na 12,2V.
Ateca 1.5 tsi DSG, Radium Grey, wersja FR + extrasy.

madrid2012
Posty: 38
Rejestracja: 19 paź 2019, 14:12
Lokalizacja: Płock
Samochód: Ateca FL
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Re: Ładowanie akumulatora EFB

Post autor: madrid2012 »

Koledzy reasumując. Czy doladuje bez obaw aku w Atece 2021 takim Ctekiem?, tylko nie wiem jaki mam aku czy AGM czy EFB.
Obrazek

Awatar użytkownika
sailor 88
Posty: 1371
Rejestracja: 27 maja 2017, 9:33
Lokalizacja: Białystok
Samochód: Nissan Qashqai E-POWER : był Seat Ateca 1,6TDI
Podziękował: 83 razy
Otrzymał podziękowań: 376 razy

Re: Ładowanie akumulatora EFB

Post autor: sailor 88 »

madrid2012 pisze:
30 sie 2022, 16:14
Koledzy reasumując. Czy doladuje bez obaw aku w Atece 2021 takim Ctekiem?, tylko nie wiem jaki mam aku czy AGM czy EFB.
Doładujesz...nastaw na AGM, tak będzie najlepiej, bez względu na rodzaj akumulatora. Zrób zdjęcie akumulatora (od góry) to będzie wiadomo jaki to aku...
...Spieszmy się kochać diesel'e, tak szybko odchodzą...

madrid2012
Posty: 38
Rejestracja: 19 paź 2019, 14:12
Lokalizacja: Płock
Samochód: Ateca FL
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Re: Ładowanie akumulatora EFB

Post autor: madrid2012 »

sailor 88 pisze:
30 sie 2022, 19:38
madrid2012 pisze:
30 sie 2022, 16:14
Koledzy reasumując. Czy doladuje bez obaw aku w Atece 2021 takim Ctekiem?, tylko nie wiem jaki mam aku czy AGM czy EFB.
Doładujesz...nastaw na AGM, tak będzie najlepiej, bez względu na rodzaj akumulatora. Zrób zdjęcie akumulatora (od góry) to będzie wiadomo jaki to aku...
Dzięki sailor 88. Jak się okazało mam aku EFB. Czy w związku z tym mogę włączyć w Cteku funkcję recond bez odłączania aku w Atece?

Awatar użytkownika
sailor 88
Posty: 1371
Rejestracja: 27 maja 2017, 9:33
Lokalizacja: Białystok
Samochód: Nissan Qashqai E-POWER : był Seat Ateca 1,6TDI
Podziękował: 83 razy
Otrzymał podziękowań: 376 razy

Re: Ładowanie akumulatora EFB

Post autor: sailor 88 »

madrid2012 pisze:
10 wrz 2022, 17:20
Dzięki sailor 88. Jak się okazało mam aku EFB. Czy w związku z tym mogę włączyć w Cteku funkcję recond bez odłączania aku w Atece?
Ze względu na akumulator możesz, ale ze względu na podwyższone napięcie trafiające do instalacji auta nie jest to zalecane, ale w praktyce wiele osób tak robi (ja już kilka lat), ale na własną odpowiedzialność. Sterowniki, bo o nie głównie chodzi, są odporne na "przewoltowanie" do pewnej granicy i nic im się nie dzieje, chyba że jest to dużo wyższe napięcie. W/g mnie każde ładowanie akumulatora podłączonego do auta, obojętnie jakim trybem, może teoretycznie uszkodzić elektronikę samochodu, bo to dzieje się najczęściej gdy dochodzi do uszkodzenia prostownika i przedostania się do obwodu auta wysokich napięć (tzw. pików). Tryby prostowników/ładowarek podając napięcia nawet do 20 V, nie są w stanie uszkodzić elektroniki auta. Bardziej obawiałbym się tanich, chińskich, niefiltrowanych urządzeń. Ale o jednej zasadzie warto pamiętać, w czasie ładowania nie włączamy zapłonu, żadnych odbiorników i nie otwieramy/zamykamy drzwi, maski, bagażnika itp. bo w sterownikach zapisują się błędy o wykryciu podwyższonego napięcia, które oczywiście można skasować.
...Spieszmy się kochać diesel'e, tak szybko odchodzą...

ODPOWIEDZ