Ładowanie akumulatora EFB
- tomal218
- Posty: 920
- Rejestracja: 19 sty 2018, 11:46
- Lokalizacja: BYTOM
- Samochód: Seat Ateca MY18
- Podziękował: 36 razy
- Otrzymał podziękowań: 49 razy
Re: Ładowanie akumulatora EFB
Mam auto od 01/2018! i tylko raz lądowałem i to jakimś prostownikiem z PRL-u i nawet nie wiem poco ale podładowałem hehe panowie najważniejsze smarowanie hehe
Ostatnio zmieniony 05 sty 2022, 23:24 przez tomal218, łącznie zmieniany 1 raz.
oso soplón !!!
-
- Posty: 381
- Rejestracja: 24 lip 2019, 10:17
- Samochód: LEON FR 2.0 TSI 190
- Podziękował: 10 razy
- Otrzymał podziękowań: 35 razy
Re: Ładowanie akumulatora EFB
Ja se ładuje bo mogę Lubię grzebać przy własnym samochdzie bo moje hobby od małego dziecka On smarowany Ravenolem a ja Finlandią
- Za ten post autor mczelny2401 otrzymał podziękowanie:
- tomal218 (22 gru 2021, 11:06)
- Ocena: 5.26%
-
- Posty: 8
- Rejestracja: 12 gru 2021, 15:35
- Samochód: T-Roc
- Podziękował: 9 razy
- Otrzymał podziękowań: 0
Re: Ładowanie akumulatora EFB
Bardzo ciekawie wygląda ładowarka VICTRONA. Może gdzieś w necie można znaleźć porównanie CTEK CT5 START-STOP z ładowarką VICTRONA. Cenowo są porównywalne. Jeżeli ktoś ma info w tym temacie to bardzo proszę o podzielenie się na forum.
-
- Posty: 381
- Rejestracja: 24 lip 2019, 10:17
- Samochód: LEON FR 2.0 TSI 190
- Podziękował: 10 razy
- Otrzymał podziękowań: 35 razy
-
- Posty: 720
- Rejestracja: 10 lut 2019, 18:41
- Samochód: SEAT ATECA 1.5 DSG
- Podziękował: 10 razy
- Otrzymał podziękowań: 40 razy
Re: Ładowanie akumulatora EFB
no właśnie zaciekawiły mnie te Ah co one faktycznie znaczą doładowana pojemność bo raczej nie całkowita...a może tylko żeby się "głupki" pytałymczelny2401 pisze: ↑21 gru 2021, 21:27To na samym dole to jest wynik ze wszystkich ładowań ale to tak bardziej wrzuciłem poglądowo bo jeszcze wtedy bawiłem się funkcjami ładowaczki
-
- Posty: 818
- Rejestracja: 07 paź 2018, 19:02
- Samochód: Seat Ateca 1.5 TSI DSG FR
- Podziękował: 90 razy
- Otrzymał podziękowań: 86 razy
Re: Ładowanie akumulatora EFB
Wszystkiego najlepszego w Nowym Roku 2022. Nikt nic nie pisze to ja napiszę.
22 grudnia dużo jeździłem i aku podładowywał się, napięcie było 12,6-12.7V, ale sukcesywnie leciał % naładowania wg miernika BT. Założyłem końcówki do ładowania na stałe, te z zestawu cteka. Teraz tylko podpinam kabel bez krokodylków.
Przy 80% załączyłem ładowarkę na 23 i 24 grudnia kiedy to auto stało podłączone do Cteka ct5, w garażu było z -5 stopni, to ładowało prądem 15,05V. Przez 3 godz, potem spadło na 14 V i tak prawie 48h.
Przy naładowaniu niby 100% i 12,72V, w dniach 25 i 26 byłem w kościele i tyle.
Następnie od 26 do 1 stycznia auto stało nie podłączone i z 12,72V napięcie spadło do 12,45V. Wczoraj podłączyłem i ładowało przez 3h napięciem 14,77V, po tym spadło na 13,92V i jest w care do teraz.
Co ciekawe, 21 grudnia podłączyłem Cteka do Fabii i w trybie ładowania był z 7 godzin. Nie miałem miernika to nie wiem jakie prądy. Ale dość długo ładował. Dziwne, bo Ateki jeszcze tak długo nie ładował.
Oddałem ten miernik ut33+D, co był uszkodzony wyświetlacz, zastanawiam się nad zakupem UT203+ cęgowy z odczytem Amperów dla prądu stałego i normalnie to co miał Ut33+.
Co wy na to ? Ma to sens, czy wskazania są do d.... Różnica to 115 zł, 160 vs 45 zł.
Coś muszę kupić by monitorować pozostałe dwa auta.
PS. Kabelek od inteligentnego ładowania cały czas odłączony.
22 grudnia dużo jeździłem i aku podładowywał się, napięcie było 12,6-12.7V, ale sukcesywnie leciał % naładowania wg miernika BT. Założyłem końcówki do ładowania na stałe, te z zestawu cteka. Teraz tylko podpinam kabel bez krokodylków.
Przy 80% załączyłem ładowarkę na 23 i 24 grudnia kiedy to auto stało podłączone do Cteka ct5, w garażu było z -5 stopni, to ładowało prądem 15,05V. Przez 3 godz, potem spadło na 14 V i tak prawie 48h.
Przy naładowaniu niby 100% i 12,72V, w dniach 25 i 26 byłem w kościele i tyle.
Następnie od 26 do 1 stycznia auto stało nie podłączone i z 12,72V napięcie spadło do 12,45V. Wczoraj podłączyłem i ładowało przez 3h napięciem 14,77V, po tym spadło na 13,92V i jest w care do teraz.
Co ciekawe, 21 grudnia podłączyłem Cteka do Fabii i w trybie ładowania był z 7 godzin. Nie miałem miernika to nie wiem jakie prądy. Ale dość długo ładował. Dziwne, bo Ateki jeszcze tak długo nie ładował.
Oddałem ten miernik ut33+D, co był uszkodzony wyświetlacz, zastanawiam się nad zakupem UT203+ cęgowy z odczytem Amperów dla prądu stałego i normalnie to co miał Ut33+.
Co wy na to ? Ma to sens, czy wskazania są do d.... Różnica to 115 zł, 160 vs 45 zł.
Coś muszę kupić by monitorować pozostałe dwa auta.
PS. Kabelek od inteligentnego ładowania cały czas odłączony.
Ateca 1.5 tsi DSG, Radium Grey, wersja FR + extrasy.
-
- Posty: 720
- Rejestracja: 10 lut 2019, 18:41
- Samochód: SEAT ATECA 1.5 DSG
- Podziękował: 10 razy
- Otrzymał podziękowań: 40 razy
Re: Ładowanie akumulatora EFB
nie widzę sensu takich działań przy prostownikach automatycznych bo i tak robi po swojemu, te "lepsze" posiadają dodatkowo czujnik temperatury kompensujący prąd ładowania w zależności od temperatury akumulatora
ct5 daje maksymalnie 5A i to w bardzo ograniczonych zakresach a tak to około 1A (przy 5A czuć podwyższoną temp. prostownika)
im bardziej rozładowany akumulator tym dłuższy czas ładowania
proces automatycznego ładowania składa się z kilku składowych pomiar/ładowanie itd, czas jest adekwatny do stanu naładowania
im mniejszy prąd ładowania tym wolniejszy przyrost napięcia
-
- Posty: 818
- Rejestracja: 07 paź 2018, 19:02
- Samochód: Seat Ateca 1.5 TSI DSG FR
- Podziękował: 90 razy
- Otrzymał podziękowań: 86 razy
Re: Ładowanie akumulatora EFB
Ja teraz wiem o tym Ctek CT5 S/S. I teraz dla mnie to porażka. Już o tym pisałem.
Teraz opisałem zabawę w święta, w tym 6 dniowe stanie i niby spadek ze stanu naładowania na jakieś 80-85% na co ma wskazywać napięcie. Widziałem gdzieś tabelkę, gdzie były % naładowania i V.
Opisując to liczę na info od forumowiczów czy przy Keyless taki spadek jest akceptowalny czy nie.
Jeśli kupię ten cęgowy miernik to mogę pobawić się pomiarem prądów ładowania, jeszcze zobaczę.
Teraz opisałem zabawę w święta, w tym 6 dniowe stanie i niby spadek ze stanu naładowania na jakieś 80-85% na co ma wskazywać napięcie. Widziałem gdzieś tabelkę, gdzie były % naładowania i V.
Opisując to liczę na info od forumowiczów czy przy Keyless taki spadek jest akceptowalny czy nie.
Jeśli kupię ten cęgowy miernik to mogę pobawić się pomiarem prądów ładowania, jeszcze zobaczę.
Ateca 1.5 tsi DSG, Radium Grey, wersja FR + extrasy.
-
- Posty: 720
- Rejestracja: 10 lut 2019, 18:41
- Samochód: SEAT ATECA 1.5 DSG
- Podziękował: 10 razy
- Otrzymał podziękowań: 40 razy
Re: Ładowanie akumulatora EFB
@Rafiner tak się zastanawiam co chcesz i komu udowodnić?
napięcie nie jest odzwierciedleniem naładowania akumulatora 11,4 v i SOC 0% naładowania.
Automatyczne prostowniki wymyślono dla takich ludzi jak Ja, podłączam i zapominam i jestem zadowolony w 200%.
z uwagi że nie mam garażu i parkuję pod blokiem kupiłem sobie MSX10 z uwagi na prąd ładowania i kompensację temperaturową, podnoszę klapę podłączam i po kilku godzinach odpinam.
mam jeszcze własnoręcznie poskładany prostownik z możliwością rozruchu i prądzie ładowania 30A ale nigdy nie odważyłbym się podłączyć go bez odpięcia klem i pozostawienia go samego bez nadzoru. Prostownik działa idealnie i nie ma problemów od 0 podładować akumulator do rozruchu w ciągu 1 godziny lub krócej
Bez możliwości regulacji prądu ładowania to takie pomiary to pic na wodę tym bardzie że wiarygodne pomiary wykonali już ludzie którzy suię tym zajmują..
Oczywiście każdy może robić co chce ze swoim czasem....
napięcie nie jest odzwierciedleniem naładowania akumulatora 11,4 v i SOC 0% naładowania.
Automatyczne prostowniki wymyślono dla takich ludzi jak Ja, podłączam i zapominam i jestem zadowolony w 200%.
z uwagi że nie mam garażu i parkuję pod blokiem kupiłem sobie MSX10 z uwagi na prąd ładowania i kompensację temperaturową, podnoszę klapę podłączam i po kilku godzinach odpinam.
mam jeszcze własnoręcznie poskładany prostownik z możliwością rozruchu i prądzie ładowania 30A ale nigdy nie odważyłbym się podłączyć go bez odpięcia klem i pozostawienia go samego bez nadzoru. Prostownik działa idealnie i nie ma problemów od 0 podładować akumulator do rozruchu w ciągu 1 godziny lub krócej
Bez możliwości regulacji prądu ładowania to takie pomiary to pic na wodę tym bardzie że wiarygodne pomiary wykonali już ludzie którzy suię tym zajmują..
Oczywiście każdy może robić co chce ze swoim czasem....
-
- Posty: 818
- Rejestracja: 07 paź 2018, 19:02
- Samochód: Seat Ateca 1.5 TSI DSG FR
- Podziękował: 90 razy
- Otrzymał podziękowań: 86 razy
Re: Ładowanie akumulatora EFB
Dobra, dobra ........ już nie ciągnę tematu. Powiem tylko, że CT5 też ma kompensację temperaturową, też jest bezobsługowy, ale ja nie jestem zadowolony.
Ateca 1.5 tsi DSG, Radium Grey, wersja FR + extrasy.