Ładowanie akumulatora EFB
-
- Posty: 814
- Rejestracja: 07 paź 2018, 19:02
- Samochód: Seat Ateca 1.5 TSI DSG FR
- Podziękował: 87 razy
- Otrzymał podziękowań: 82 razy
Re: Ładowanie akumulatora EFB
Dobra geranium się złości, ale muszę coś dodać.
W poprzednich postach pisałem: " .... podłączyłem i ładowało przez 3h napięciem 14,77V, po tym spadło na 13,92V i jest w care do teraz ....." i to teraz minęło tej nocy.
Przeliczając godziny w historii ładowania, w trybie care i prawie 14V ładowarka chodziła 53 godz i mimo ciągłego wyświetlania care, prąd spadł chyba do 0, bo w programie miernika BT nie wyświetla ładowanie, tylko Akumulator Ok i jest 12,75V oraz 100%. Dotychczas nigdy nie ładowałem tak długo.
Stąd może taka ładowarka ct5 jest w stanie naładować aku. Zobaczymy.
W poprzednich postach pisałem: " .... podłączyłem i ładowało przez 3h napięciem 14,77V, po tym spadło na 13,92V i jest w care do teraz ....." i to teraz minęło tej nocy.
Przeliczając godziny w historii ładowania, w trybie care i prawie 14V ładowarka chodziła 53 godz i mimo ciągłego wyświetlania care, prąd spadł chyba do 0, bo w programie miernika BT nie wyświetla ładowanie, tylko Akumulator Ok i jest 12,75V oraz 100%. Dotychczas nigdy nie ładowałem tak długo.
Stąd może taka ładowarka ct5 jest w stanie naładować aku. Zobaczymy.
Ateca 1.5 tsi DSG, Radium Grey, wersja FR + extrasy.
-
- Posty: 8
- Rejestracja: 12 gru 2021, 15:35
- Samochód: T-Roc
- Podziękował: 9 razy
- Otrzymał podziękowań: 0
Re: Ładowanie akumulatora EFB
Rafiner, też tak mam ze swoim akumulatorem EFB VARTA 59Ah silnik 1.5 TSI. Akumulator naładowany w 100 % 12,66V, następnego dnia trochę jazdy po mieście i napięcie akumulatora w stanie spoczynku spada do 12,49V. Akumulator stosunkowo nowy (wyprodukowany w sierpniu 2020 r.) Wydaje mi się, że nie jest to wina ładowarki tylko akumulatory są za słabe i nie wytrzymują obciążenia współczesnych samochodów naszpikowanych elektroniką w niskiej temperaturze, eksploatowanych sporadycznie na krótkich (miejskich) trasach. Ładowarka CTEK CT5 S/S wydaje się całkiem niezła, ładuje bezpiecznym prądem w zależności od rodzaju akumulatora. Ładowałem tą ładowarką swoją starą FABIE oraz RAPIDa z silnikiem 1.2 TSI i za każdym razem czas i charakterystyka ładowania była inna, w zależności od rodzaju akumulatora.
- sailor 88
- Posty: 1371
- Rejestracja: 27 maja 2017, 9:33
- Lokalizacja: Białystok
- Samochód: Nissan Qashqai E-POWER : był Seat Ateca 1,6TDI
- Podziękował: 83 razy
- Otrzymał podziękowań: 376 razy
Re: Ładowanie akumulatora EFB
Pisałem już o tym wielokrotnie...to nie jest wina akumulatora, tylko układu ładowania akumulatora przez alternator, zwanego "inteligentnym". Układ ten utrzymuje akumulator w 80% naładowania, więc jeżeli nawet naładuje się akumulator z zewnętrznego źródła do 100%, to układ pozwoli na pracę akumulatora bez jego ładowania aż do momentu utraty 20% energii, co będzie skutkować spadkiem napięcia.piotr_kg pisze: ↑05 sty 2022, 9:57Rafiner, też tak mam ze swoim akumulatorem EFB VARTA 59Ah silnik 1.5 TSI. Akumulator naładowany w 100 % 12,66V, następnego dnia trochę jazdy po mieście i napięcie akumulatora w stanie spoczynku spada do 12,49V. Akumulator stosunkowo nowy (wyprodukowany w sierpniu 2020 r.) Wydaje mi się, że nie jest to wina ładowarki tylko akumulatory są za słabe i nie wytrzymują obciążenia współczesnych samochodów naszpikowanych elektroniką w niskiej temperaturze, eksploatowanych sporadycznie na krótkich (miejskich) trasach. Ładowarka CTEK CT5 S/S wydaje się całkiem niezła, ładuje bezpiecznym prądem w zależności od rodzaju akumulatora. Ładowałem tą ładowarką swoją starą FABIE oraz RAPIDa z silnikiem 1.2 TSI i za każdym razem czas i charakterystyka ładowania była inna, w zależności od rodzaju akumulatora.
- Ocena: 5.26%
...Spieszmy się kochać diesel'e, tak szybko odchodzą...
- sailor 88
- Posty: 1371
- Rejestracja: 27 maja 2017, 9:33
- Lokalizacja: Białystok
- Samochód: Nissan Qashqai E-POWER : był Seat Ateca 1,6TDI
- Podziękował: 83 razy
- Otrzymał podziękowań: 376 razy
Re: Ładowanie akumulatora EFB
Jeśli chcesz chronić swój akumulator utrzymując go w stanie 100% naładowania możesz to zmienić wypinając wtyczkę dwupinową ze złącza przy ujemnej klemie akumulatora, który będzie wtedy ładowany w/g algorytmu temperaturowego, czyli tak jak w autach było do tej pory. Na wyświetlaczu po każdym uruchomieniu silnika będzie na krótko wyświetlał się błąd systemu S&S, który tym samym będzie nieaktywny. To tylko informacja, która znika po powtórnym podłączeniu wtyczki, bo wtedy wszystko wraca do stanu fabrycznego.
...Spieszmy się kochać diesel'e, tak szybko odchodzą...
-
- Posty: 814
- Rejestracja: 07 paź 2018, 19:02
- Samochód: Seat Ateca 1.5 TSI DSG FR
- Podziękował: 87 razy
- Otrzymał podziękowań: 82 razy
Re: Ładowanie akumulatora EFB
Ja teraz sprawdzę co i jak, bo teoretycznie naładował się do 100% pierwszy raz. Dotychczas odłączałem kilka godzin po przejściu ładowarki w care. I od 3 tygodni jeżdżę z odpiętym kabelkiem. Zobaczymy co teraz będzie.
Przyszedł do paczkomatu cęgowy miernik, to sprawdzę ile na postoju żre system keyless i w ogóle.
Przyszedł do paczkomatu cęgowy miernik, to sprawdzę ile na postoju żre system keyless i w ogóle.
Ateca 1.5 tsi DSG, Radium Grey, wersja FR + extrasy.
- sailor 88
- Posty: 1371
- Rejestracja: 27 maja 2017, 9:33
- Lokalizacja: Białystok
- Samochód: Nissan Qashqai E-POWER : był Seat Ateca 1,6TDI
- Podziękował: 83 razy
- Otrzymał podziękowań: 376 razy
Re: Ładowanie akumulatora EFB
Jasne, to tylko informacja z mojej strony, absolutnie nie namawiam do zmiany czegokolwiek z fabrycznych założeń...
- Ocena: 5.26%
...Spieszmy się kochać diesel'e, tak szybko odchodzą...
-
- Posty: 719
- Rejestracja: 10 lut 2019, 18:41
- Samochód: SEAT ATECA 1.5 DSG
- Podziękował: 10 razy
- Otrzymał podziękowań: 40 razy
Re: Ładowanie akumulatora EFB
jedni są nie reformowalni.. przecież są dostępne "profesjonalne" testy ..ale wiadomo tak jak na piłce nożnej każdy zna się najlepiejRafiner pisze: ↑04 sty 2022, 18:52Dobra geranium się złości, ale muszę coś dodać.
W poprzednich postach pisałem: " .... podłączyłem i ładowało przez 3h napięciem 14,77V, po tym spadło na 13,92V i jest w care do teraz ....." i to teraz minęło tej nocy.
Przeliczając godziny w historii ładowania, w trybie care i prawie 14V ładowarka chodziła 53 godz i mimo ciągłego wyświetlania care, prąd spadł chyba do 0, bo w programie miernika BT nie wyświetla ładowanie, tylko Akumulator Ok i jest 12,75V oraz 100%. Dotychczas nigdy nie ładowałem tak długo.
Stąd może taka ładowarka ct5 jest w stanie naładować aku. Zobaczymy.
PS. skoro ładujesz podpięty akumulator do instalacji auta to ile z tego ładowania zżera auto, jakim prądem jest ładowany akumulator a jaki pobierają moduły i na ile fałszowane są twoje pomiary ?
napiszę jeszcze raz i to całkowicie bez "złość" ważny jest prąd a nie napięcie, na podstawie prądu obliczysz wszystko a napięcie no cóż...
@Rafiner najwyraźniej masz źle zaprogramowany jakiś moduł który nie przechodzi w stan uśpienia i dlatego drenuje ci akumulator
-
- Posty: 814
- Rejestracja: 07 paź 2018, 19:02
- Samochód: Seat Ateca 1.5 TSI DSG FR
- Podziękował: 87 razy
- Otrzymał podziękowań: 82 razy
Re: Ładowanie akumulatora EFB
Są też filmy Makłowicza z Chorwacji i wrażenia smakowe potraw chorwackich, a i tak ludzie jadą zamiast youtuba oglądnąć, normalnie nie reformowalni.geranium pisze: ↑05 sty 2022, 20:06jedni są nie reformowalni.. przecież są dostępne "profesjonalne" testy ..ale wiadomo tak jak na piłce nożnej każdy zna się najlepiej
PS. skoro ładujesz podpięty akumulator do instalacji auta to ile z tego ładowania zżera auto, jakim prądem jest ładowany akumulator a jaki pobierają moduły i na ile fałszowane są twoje pomiary ?
napiszę jeszcze raz i to całkowicie bez "złość" ważny jest prąd a nie napięcie, na podstawie prądu obliczysz wszystko a napięcie no cóż...
@Rafiner najwyraźniej masz źle zaprogramowany jakiś moduł który nie przechodzi w stan uśpienia i dlatego drenuje ci akumulator
Nie ma testu CT5 to raz, a dwa sam próbuje rozkminić kwestie aku w aucie. Stąd pomiary i testy. Specjalnie kupiłem miernik.
Sprawdzałem pobór prądu w spoczynku i najpierw pokazywało 0,3A, ale auto było świeżo po przebudzeniu, po paru minutach było 0,04-0,05A poboru, wiec niby dobrze, ale to jednostkowe pomiary mające sprawdzić miernik. Będę się bawił w weekend.
Ateca 1.5 tsi DSG, Radium Grey, wersja FR + extrasy.