Ładowanie akumulatora EFB

Ogólne dyskusje techniczne, opis problemów i usterek oraz ich sposoby ich rozwiązania
Rafiner
Posty: 814
Rejestracja: 07 paź 2018, 19:02
Samochód: Seat Ateca 1.5 TSI DSG FR
Podziękował: 87 razy
Otrzymał podziękowań: 82 razy

Re: Ładowanie akumulatora EFB

Post autor: Rafiner »

Dobra geranium się złości, ale muszę coś dodać.
W poprzednich postach pisałem: " .... podłączyłem i ładowało przez 3h napięciem 14,77V, po tym spadło na 13,92V i jest w care do teraz ....." i to teraz minęło tej nocy.
Przeliczając godziny w historii ładowania, w trybie care i prawie 14V ładowarka chodziła 53 godz i mimo ciągłego wyświetlania care, prąd spadł chyba do 0, bo w programie miernika BT nie wyświetla ładowanie, tylko Akumulator Ok i jest 12,75V oraz 100%. Dotychczas nigdy nie ładowałem tak długo.
Stąd może taka ładowarka ct5 jest w stanie naładować aku. Zobaczymy.


Ateca 1.5 tsi DSG, Radium Grey, wersja FR + extrasy.

Sponsor

Re: Ładowanie akumulatora EFB

Sponsor


piotr_kg
Posty: 8
Rejestracja: 12 gru 2021, 15:35
Samochód: T-Roc
Podziękował: 9 razy
Otrzymał podziękowań: 0

Re: Ładowanie akumulatora EFB

Post autor: piotr_kg »

Rafiner, też tak mam ze swoim akumulatorem EFB VARTA 59Ah silnik 1.5 TSI. Akumulator naładowany w 100 % 12,66V, następnego dnia trochę jazdy po mieście i napięcie akumulatora w stanie spoczynku spada do 12,49V. Akumulator stosunkowo nowy (wyprodukowany w sierpniu 2020 r.) Wydaje mi się, że nie jest to wina ładowarki tylko akumulatory są za słabe i nie wytrzymują obciążenia współczesnych samochodów naszpikowanych elektroniką w niskiej temperaturze, eksploatowanych sporadycznie na krótkich (miejskich) trasach. Ładowarka CTEK CT5 S/S wydaje się całkiem niezła, ładuje bezpiecznym prądem w zależności od rodzaju akumulatora. Ładowałem tą ładowarką swoją starą FABIE oraz RAPIDa z silnikiem 1.2 TSI i za każdym razem czas i charakterystyka ładowania była inna, w zależności od rodzaju akumulatora.

Awatar użytkownika
sailor 88
Posty: 1371
Rejestracja: 27 maja 2017, 9:33
Lokalizacja: Białystok
Samochód: Nissan Qashqai E-POWER : był Seat Ateca 1,6TDI
Podziękował: 83 razy
Otrzymał podziękowań: 376 razy

Re: Ładowanie akumulatora EFB

Post autor: sailor 88 »

piotr_kg pisze:
05 sty 2022, 9:57
Rafiner, też tak mam ze swoim akumulatorem EFB VARTA 59Ah silnik 1.5 TSI. Akumulator naładowany w 100 % 12,66V, następnego dnia trochę jazdy po mieście i napięcie akumulatora w stanie spoczynku spada do 12,49V. Akumulator stosunkowo nowy (wyprodukowany w sierpniu 2020 r.) Wydaje mi się, że nie jest to wina ładowarki tylko akumulatory są za słabe i nie wytrzymują obciążenia współczesnych samochodów naszpikowanych elektroniką w niskiej temperaturze, eksploatowanych sporadycznie na krótkich (miejskich) trasach. Ładowarka CTEK CT5 S/S wydaje się całkiem niezła, ładuje bezpiecznym prądem w zależności od rodzaju akumulatora. Ładowałem tą ładowarką swoją starą FABIE oraz RAPIDa z silnikiem 1.2 TSI i za każdym razem czas i charakterystyka ładowania była inna, w zależności od rodzaju akumulatora.
Pisałem już o tym wielokrotnie...to nie jest wina akumulatora, tylko układu ładowania akumulatora przez alternator, zwanego "inteligentnym". Układ ten utrzymuje akumulator w 80% naładowania, więc jeżeli nawet naładuje się akumulator z zewnętrznego źródła do 100%, to układ pozwoli na pracę akumulatora bez jego ładowania aż do momentu utraty 20% energii, co będzie skutkować spadkiem napięcia.
Za ten post autor sailor 88 otrzymał podziękowanie:
piotr_kg (05 sty 2022, 13:14)
Ocena: 5.26%
...Spieszmy się kochać diesel'e, tak szybko odchodzą...

piotr_kg
Posty: 8
Rejestracja: 12 gru 2021, 15:35
Samochód: T-Roc
Podziękował: 9 razy
Otrzymał podziękowań: 0

Re: Ładowanie akumulatora EFB

Post autor: piotr_kg »

Dzięki "Sailor 88" za (jak zwykle) fachowy komentarz

Awatar użytkownika
sailor 88
Posty: 1371
Rejestracja: 27 maja 2017, 9:33
Lokalizacja: Białystok
Samochód: Nissan Qashqai E-POWER : był Seat Ateca 1,6TDI
Podziękował: 83 razy
Otrzymał podziękowań: 376 razy

Re: Ładowanie akumulatora EFB

Post autor: sailor 88 »

piotr_kg pisze:
05 sty 2022, 12:37
Dzięki "Sailor 88" za (jak zwykle) fachowy komentarz
Jeśli chcesz chronić swój akumulator utrzymując go w stanie 100% naładowania możesz to zmienić wypinając wtyczkę dwupinową ze złącza przy ujemnej klemie akumulatora, który będzie wtedy ładowany w/g algorytmu temperaturowego, czyli tak jak w autach było do tej pory. Na wyświetlaczu po każdym uruchomieniu silnika będzie na krótko wyświetlał się błąd systemu S&S, który tym samym będzie nieaktywny. To tylko informacja, która znika po powtórnym podłączeniu wtyczki, bo wtedy wszystko wraca do stanu fabrycznego.
...Spieszmy się kochać diesel'e, tak szybko odchodzą...

piotr_kg
Posty: 8
Rejestracja: 12 gru 2021, 15:35
Samochód: T-Roc
Podziękował: 9 razy
Otrzymał podziękowań: 0

Re: Ładowanie akumulatora EFB

Post autor: piotr_kg »

Dzięki "Sailor 88" ale pozostawię SS bez zmian. Tylko teraz nie będę stresował się, że tak szybko spada mi napięcie po pełnym naładowaniu akumulatora.

Rafiner
Posty: 814
Rejestracja: 07 paź 2018, 19:02
Samochód: Seat Ateca 1.5 TSI DSG FR
Podziękował: 87 razy
Otrzymał podziękowań: 82 razy

Re: Ładowanie akumulatora EFB

Post autor: Rafiner »

Ja teraz sprawdzę co i jak, bo teoretycznie naładował się do 100% pierwszy raz. Dotychczas odłączałem kilka godzin po przejściu ładowarki w care. I od 3 tygodni jeżdżę z odpiętym kabelkiem. Zobaczymy co teraz będzie.
Przyszedł do paczkomatu cęgowy miernik, to sprawdzę ile na postoju żre system keyless i w ogóle.
Ateca 1.5 tsi DSG, Radium Grey, wersja FR + extrasy.

Awatar użytkownika
sailor 88
Posty: 1371
Rejestracja: 27 maja 2017, 9:33
Lokalizacja: Białystok
Samochód: Nissan Qashqai E-POWER : był Seat Ateca 1,6TDI
Podziękował: 83 razy
Otrzymał podziękowań: 376 razy

Re: Ładowanie akumulatora EFB

Post autor: sailor 88 »

piotr_kg pisze:
05 sty 2022, 14:14
Dzięki "Sailor 88" ale pozostawię SS bez zmian. Tylko teraz nie będę stresował się, że tak szybko spada mi napięcie po pełnym naładowaniu akumulatora.
Jasne, to tylko informacja z mojej strony, absolutnie nie namawiam do zmiany czegokolwiek z fabrycznych założeń...
Za ten post autor sailor 88 otrzymał podziękowanie:
piotr_kg (05 sty 2022, 15:08)
Ocena: 5.26%
...Spieszmy się kochać diesel'e, tak szybko odchodzą...

geranium
Posty: 719
Rejestracja: 10 lut 2019, 18:41
Samochód: SEAT ATECA 1.5 DSG
Podziękował: 10 razy
Otrzymał podziękowań: 40 razy

Re: Ładowanie akumulatora EFB

Post autor: geranium »

Rafiner pisze:
04 sty 2022, 18:52
Dobra geranium się złości, ale muszę coś dodać.
W poprzednich postach pisałem: " .... podłączyłem i ładowało przez 3h napięciem 14,77V, po tym spadło na 13,92V i jest w care do teraz ....." i to teraz minęło tej nocy.
Przeliczając godziny w historii ładowania, w trybie care i prawie 14V ładowarka chodziła 53 godz i mimo ciągłego wyświetlania care, prąd spadł chyba do 0, bo w programie miernika BT nie wyświetla ładowanie, tylko Akumulator Ok i jest 12,75V oraz 100%. Dotychczas nigdy nie ładowałem tak długo.
Stąd może taka ładowarka ct5 jest w stanie naładować aku. Zobaczymy.
jedni są nie reformowalni.. :lol: :lol: przecież są dostępne "profesjonalne" testy ..ale wiadomo tak jak na piłce nożnej każdy zna się najlepiej :lol: :lol:

PS. skoro ładujesz podpięty akumulator do instalacji auta to ile z tego ładowania zżera auto, jakim prądem jest ładowany akumulator a jaki pobierają moduły i na ile fałszowane są twoje pomiary ?

napiszę jeszcze raz i to całkowicie bez "złość" :D ważny jest prąd a nie napięcie, na podstawie prądu obliczysz wszystko a napięcie no cóż...

@Rafiner najwyraźniej masz źle zaprogramowany jakiś moduł który nie przechodzi w stan uśpienia i dlatego drenuje ci akumulator :P :P :lol: :lol:

Rafiner
Posty: 814
Rejestracja: 07 paź 2018, 19:02
Samochód: Seat Ateca 1.5 TSI DSG FR
Podziękował: 87 razy
Otrzymał podziękowań: 82 razy

Re: Ładowanie akumulatora EFB

Post autor: Rafiner »

geranium pisze:
05 sty 2022, 20:06
jedni są nie reformowalni.. :lol: :lol: przecież są dostępne "profesjonalne" testy ..ale wiadomo tak jak na piłce nożnej każdy zna się najlepiej :lol: :lol:

PS. skoro ładujesz podpięty akumulator do instalacji auta to ile z tego ładowania zżera auto, jakim prądem jest ładowany akumulator a jaki pobierają moduły i na ile fałszowane są twoje pomiary ?

napiszę jeszcze raz i to całkowicie bez "złość" :D ważny jest prąd a nie napięcie, na podstawie prądu obliczysz wszystko a napięcie no cóż...

@Rafiner najwyraźniej masz źle zaprogramowany jakiś moduł który nie przechodzi w stan uśpienia i dlatego drenuje ci akumulator :P :P :lol: :lol:
Są też filmy Makłowicza z Chorwacji i wrażenia smakowe potraw chorwackich, a i tak ludzie jadą zamiast youtuba oglądnąć, normalnie nie reformowalni. 🤣

Nie ma testu CT5 to raz, a dwa sam próbuje rozkminić kwestie aku w aucie. Stąd pomiary i testy. Specjalnie kupiłem miernik.

Sprawdzałem pobór prądu w spoczynku i najpierw pokazywało 0,3A, ale auto było świeżo po przebudzeniu, po paru minutach było 0,04-0,05A poboru, wiec niby dobrze, ale to jednostkowe pomiary mające sprawdzić miernik. Będę się bawił w weekend.
Ateca 1.5 tsi DSG, Radium Grey, wersja FR + extrasy.

ODPOWIEDZ