Ładowanie akumulatora EFB
-
- Posty: 381
- Rejestracja: 24 lip 2019, 10:17
- Samochód: LEON FR 2.0 TSI 190
- Podziękował: 10 razy
- Otrzymał podziękowań: 35 razy
-
- Posty: 818
- Rejestracja: 07 paź 2018, 19:02
- Samochód: Seat Ateca 1.5 TSI DSG FR
- Podziękował: 90 razy
- Otrzymał podziękowań: 89 razy
Re: Ładowanie akumulatora EFB
Niby ten MXS5.0, czy Noco10, czy Victron 10 odbudowują gęstość. Tak to wygląda na yout... Nie ma podstaw by nie wierzyć.geranium pisze: ↑07 sty 2022, 11:55też sugerowałem się nazwą ale widziałem 3,8A dlatego zadałem pytanie ale widzę że są takie i takie
problemem naładowania akumulatora nie jest ani napięcie ani prąd a gazowanie i dlatego żaden prostownik automatyczny tego nie zrobi.
zastanówcie się dlaczego nie ma możliwości otwarcia akumulatora (tylko nie piszcie że są bezobsługowe )
i co by się stało gdyby taki "Janusz" jak ja doprowadził do gazowania akumulatora w zamkniętej przestrzeni komory silnikowej ?
lub wymusił napięcie 18V w podłączonej instalacji aby wymusić odpowiednio duży prąd...
Poza tym mam kilkuletnią Kuklę, ale na necie widziałem, że 16,65V robi, a to trochę dużo dla zamknietego aku, pozostawionego w aucie, stąd nie podpinam do Ateca. Dawniej nie miałem jak zmierzyć, to nie wiem ile mój daje.
Teraz mierze ładowanie aku Fabii, to wiem, że ten CT5 daje 15 V max przy 3,76A, ale to dalej mało.
Olał bym to i ładował tą Kuklą aku po wyjęciu z aut, a mam dwa w domu jeżdżone po 5-10 tys km rocznie poza Ateką, ale mi Ateca nie domaga z prądami, stąd wkręcam się w temat.
Ateca 1.5 tsi DSG, Radium Grey, wersja FR + extrasy.
-
- Posty: 720
- Rejestracja: 10 lut 2019, 18:41
- Samochód: SEAT ATECA 1.5 DSG
- Podziękował: 10 razy
- Otrzymał podziękowań: 40 razy
Re: Ładowanie akumulatora EFB
piszę tak z ciekawości co cię motywuje
osobiście nie mam możliwości (nie chce mi się wyciągać akumulatora) i dlatego kupiłem sobie MXS10 z zapasem prądu i jestem mega zadowolony
podpinam i nic mnie nie obchodzi ...wieczorem idę odpinam i już(tak średnio raz do roku).
W piątek byłem na przeglądzie i chyba tak jak większość wyszło akumulator sprawny, podładować
ciekawe czy komuś wyszło że mają akumulator naładowany(przy normalnej eksploatacji)?
osobiście nie mam możliwości (nie chce mi się wyciągać akumulatora) i dlatego kupiłem sobie MXS10 z zapasem prądu i jestem mega zadowolony
podpinam i nic mnie nie obchodzi ...wieczorem idę odpinam i już(tak średnio raz do roku).
W piątek byłem na przeglądzie i chyba tak jak większość wyszło akumulator sprawny, podładować
ciekawe czy komuś wyszło że mają akumulator naładowany(przy normalnej eksploatacji)?
-
- Posty: 381
- Rejestracja: 24 lip 2019, 10:17
- Samochód: LEON FR 2.0 TSI 190
- Podziękował: 10 razy
- Otrzymał podziękowań: 35 razy
Re: Ładowanie akumulatora EFB
Jeden siedzi z żoną pod kocem a drugi w garażu
- Za ten post autor mczelny2401 otrzymał podziękowanie:
- tomal218 (10 sty 2022, 20:53)
- Ocena: 5.26%
-
- Posty: 720
- Rejestracja: 10 lut 2019, 18:41
- Samochód: SEAT ATECA 1.5 DSG
- Podziękował: 10 razy
- Otrzymał podziękowań: 40 razy
Re: Ładowanie akumulatora EFB
mam wyższe napięcie z alternatora
kiedyś za czasów prądnic były budowane amperomierze które pokazywały deficyt ładowania i tylko taki pomiar ma sens
miałem kiedyś taki układ który mierzył spadek napięcia na przewodzie masowym( tym od akumulatora do karoserii) uwzgledniający przepływ prądu
zielony akumulator ładowany, czerwony rozładowywany (nie mylić z woltomierzem podłączonym do klem)
nowoczesna wersja
https://allegro.pl/oferta/woltomierz-12 ... 0548740911
kiedyś za czasów prądnic były budowane amperomierze które pokazywały deficyt ładowania i tylko taki pomiar ma sens
miałem kiedyś taki układ który mierzył spadek napięcia na przewodzie masowym( tym od akumulatora do karoserii) uwzgledniający przepływ prądu
zielony akumulator ładowany, czerwony rozładowywany (nie mylić z woltomierzem podłączonym do klem)
nowoczesna wersja
https://allegro.pl/oferta/woltomierz-12 ... 0548740911
-
- Posty: 171
- Rejestracja: 24 lip 2018, 7:39
- Lokalizacja: Kraków i okolice
- Samochód: Ateca Excellence 2.0 TSI 4drive
- Podziękował: 0
- Otrzymał podziękowań: 3 razy
Re: Ładowanie akumulatora EFB
Po trzech latach użytkowania wymieniłem akumulator na nowy bo już znudziło mi się podpinanie co kilka dni akumulatora do ładowarki. Akumulator po prostu nie trzymał już napięcia w niskiej temperaturze, nawet po ładowaniu 16V. Przy okazji zakupiłem woltomierz wpinany w gniazdo zapalniczki. I takie mam ciekawe spostrzeżenia, w czasie jazdy i przyspieszenia napięcie jest w granicach 13,5V w czasie hamowania wzrasta do 14,2, wiadomo że przy nowym akumulatorze to na jakiś czas wystarczy ale wydaje mi się że takie permanentne niedoładowanie wpływa na żywotność akumulatora. Postanowiłem wypiąć wtyczkę przy minusowej klemie i obserwowałem że wtedy napięcie jest stałe 14,8V. Chciałbym jeździć z odpiętym kabelkiem bo wydaje mi się że w ten sposób przedłużę żywot akumulatora.Pytanie moje jest takie czy 10 godzinna jazda w trasie przy napięciu ładowania 14,8 nie zaszkodzi akumulatorowi? Nowy akumulator EFB 78A.
-
- Posty: 720
- Rejestracja: 10 lut 2019, 18:41
- Samochód: SEAT ATECA 1.5 DSG
- Podziękował: 10 razy
- Otrzymał podziękowań: 40 razy
Re: Ładowanie akumulatora EFB
akumulator ma w "dupie" jakie jest napięcie im mniejsza różnica potencjałów tym prąd ładowania jest mniejszyPepeg pisze: ↑14 sty 2022, 14:21Po trzech latach użytkowania wymieniłem akumulator na nowy bo już znudziło mi się podpinanie co kilka dni akumulatora do ładowarki. Akumulator po prostu nie trzymał już napięcia w niskiej temperaturze, nawet po ładowaniu 16V. Przy okazji zakupiłem woltomierz wpinany w gniazdo zapalniczki. I takie mam ciekawe spostrzeżenia, w czasie jazdy i przyspieszenia napięcie jest w granicach 13,5V w czasie hamowania wzrasta do 14,2, wiadomo że przy nowym akumulatorze to na jakiś czas wystarczy ale wydaje mi się że takie permanentne niedoładowanie wpływa na żywotność akumulatora. Postanowiłem wypiąć wtyczkę przy minusowej klemie i obserwowałem że wtedy napięcie jest stałe 14,8V. Chciałbym jeździć z odpiętym kabelkiem bo wydaje mi się że w ten sposób przedłużę żywot akumulatora.Pytanie moje jest takie czy 10 godzinna jazda w trasie przy napięciu ładowania 14,8 nie zaszkodzi akumulatorowi? Nowy akumulator EFB 78A.
początek ładowania gdy aku jest rozładowany to masz 10A gdy się podładuje to masz 1A a przy 14,9 nie jesteś w stanie naładować aku do 100% chyba że przez miesiąc...
zawsze zostaje wpięcie wtyczki gdy planujemy długą trasę
co do twoich spostrzeżeń wystarczyło przeczytać kilka postów w tym wątku
PS. zamiast woltomierza trzeba było kupić amperomierz to byś wiedział czy jest ładowany akumulator czy ma deficyt z uwagi na grzane fotele,
szyby itd (mało prawdopodobne ale kto tam wie )
- sailor 88
- Posty: 1379
- Rejestracja: 27 maja 2017, 9:33
- Lokalizacja: Białystok
- Samochód: Nissan Qashqai E-POWER : był Seat Ateca 1,6TDI
- Podziękował: 86 razy
- Otrzymał podziękowań: 386 razy
Re: Ładowanie akumulatora EFB
Takie napięcie jest absolutnie bezpieczne, tym bardziej, że ono pojawiać się będzie tylko przy niskich temperaturach otoczenia, kiedy próg gazowania akumulatora też jest przesunięty w górę. W ciepłe dni napięcie automatycznie spadnie, stosownie do temperatury. Poza tym po naładowaniu akumulatora do 100% jego rezystancja wewnętrzna rośnie i nie pozwala na przepływ prądów o dużym natężeniu, które mogłyby uszkodzić akumulator. Wszystkie auta na świecie produkowane do tej pory, które nie posiadają inteligentnego systemu ładowania, mają właśnie taki system kompensacji temperaturowej i akumulatory wytrzymują dwa, a nawet trzy razy dłużej...
...Spieszmy się kochać diesel'e, tak szybko odchodzą...
-
- Posty: 381
- Rejestracja: 24 lip 2019, 10:17
- Samochód: LEON FR 2.0 TSI 190
- Podziękował: 10 razy
- Otrzymał podziękowań: 35 razy
Re: Ładowanie akumulatora EFB
Automat słabo zwalnia po odpuszczeniu pedału przyśpieszenia gdy odepniemy kostkę. Zrobiłem parę km i zapiąłem ponownie bo jakoś dziwnie mi się jeździło
-
- Posty: 818
- Rejestracja: 07 paź 2018, 19:02
- Samochód: Seat Ateca 1.5 TSI DSG FR
- Podziękował: 90 razy
- Otrzymał podziękowań: 89 razy
Re: Ładowanie akumulatora EFB
Nie rozumiem ? Ja nie czuję różnicy w zwalnianiu lub hamowaniu czy z kostką czy bez kostki.mczelny2401 pisze: ↑14 sty 2022, 20:57Automat słabo zwalnia po odpuszczeniu pedału przyśpieszenia gdy odepniemy kostkę. Zrobiłem parę km i zapiąłem ponownie bo jakoś dziwnie mi się jeździło
Ja jeżdżę z odpiętą kostką i póki co nie zamierzam jej podpinać. Dzisiaj jestem po trasie do Zakopca 180km i mam nadzieję, że się aku podładował.
Ateca 1.5 tsi DSG, Radium Grey, wersja FR + extrasy.