Ładowanie akumulatora EFB

Ogólne dyskusje techniczne, opis problemów i usterek oraz ich sposoby ich rozwiązania
Misiek
Posty: 2398
Rejestracja: 20 sie 2020, 21:30
Lokalizacja: Białystok
Samochód: Ateca 1.5 DSG Xperience + Ford Galaxy
Podziękował: 727 razy
Otrzymał podziękowań: 1169 razy

Re: Ładowanie akumulatora EFB

Post autor: Misiek »

Rafiner pisze:
05 sty 2022, 14:51
Ja teraz sprawdzę co i jak, bo teoretycznie naładował się do 100% pierwszy raz. Dotychczas odłączałem kilka godzin po przejściu ładowarki w care. I od 3 tygodni jeżdżę z odpiętym kabelkiem. Zobaczymy co teraz będzie.
Przyszedł do paczkomatu cęgowy miernik, to sprawdzę ile na postoju żre system keyless i w ogóle.
Zrobisz jak zechcesz, ale ja bym zrobił to tak : otworzyłbym maskę, założyłbym miernik, zablokowałbym czujnik otwarcia maski i dopiero wtedy zamknąłbym samochód. Wtedy miernik będzie pokazywał rzeczywisty, realny pobór keylessa i alarmu (jeśli go masz), ewentualnie jeszcze i innych podzespołów "pracujących w tle". Chyba że Twój miernik potrafi mierzyć i zapisywać dane w swojej wewnętrznej pamięci (i mieści się pod zamkniętą maską), a później odczytasz je sobie w aplikacji w smartfonie (kiedyś gdzieś widziałem taki wykres na osi czasu).


Hmmm, to dziwne, u mnie działa normalnie :lol:

Sponsor

Re: Ładowanie akumulatora EFB

Sponsor


geranium
Posty: 719
Rejestracja: 10 lut 2019, 18:41
Samochód: SEAT ATECA 1.5 DSG
Podziękował: 10 razy
Otrzymał podziękowań: 40 razy

Re: Ładowanie akumulatora EFB

Post autor: geranium »

weckend w garażu z
Obrazek

do tego tyskie i miło spędzony czas :D :D :D :D :D :D :D

PS . wyprowadźcie mnie z błędu CT5 ma tylko max 3,8A ? bo sugerowałem się nazwą i coś mi się zdawało że powinno być 5A.

jeżeli 3,8A to jak chcecie naładować akumulator 50Ah w normalnym czasie? gdy prąd łdowania powinien wynosić 1/10 pojemności.

mczelny2401
Posty: 380
Rejestracja: 24 lip 2019, 10:17
Samochód: LEON FR 2.0 TSI 190
Podziękował: 10 razy
Otrzymał podziękowań: 34 razy

Re: Ładowanie akumulatora EFB

Post autor: mczelny2401 »

Z opisów z aukcji wynika że są różne modele i właśnie jedne mają max 3,8A a inne 5

ponczo
Posty: 25
Rejestracja: 22 paź 2020, 21:02
Samochód: Cupra Ateca
Podziękował: 0
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Re: Ładowanie akumulatora EFB

Post autor: ponczo »

Ja mam CT5, nigdy nie udało mu się zrobić gęstości elektrolitu, nawet jak nim 3x pod rząd ładowałem. Teraz mam Victrona 15A, na customowych ustawieniach i robi gęstość za pierwszym razem.

mczelny2401
Posty: 380
Rejestracja: 24 lip 2019, 10:17
Samochód: LEON FR 2.0 TSI 190
Podziękował: 10 razy
Otrzymał podziękowań: 34 razy

Re: Ładowanie akumulatora EFB

Post autor: mczelny2401 »

Jakieś wskazówki jak go ustawiłeś? Też mam Victrona tyle że 10A ale póki co ładuje w automacie

Rafiner
Posty: 813
Rejestracja: 07 paź 2018, 19:02
Samochód: Seat Ateca 1.5 TSI DSG FR
Podziękował: 87 razy
Otrzymał podziękowań: 82 razy

Re: Ładowanie akumulatora EFB

Post autor: Rafiner »

CT 5 ma 5A, dlatego jest 5 w nazwie.
Ateca 1.5 tsi DSG, Radium Grey, wersja FR + extrasy.

mczelny2401
Posty: 380
Rejestracja: 24 lip 2019, 10:17
Samochód: LEON FR 2.0 TSI 190
Podziękował: 10 razy
Otrzymał podziękowań: 34 razy

Re: Ładowanie akumulatora EFB

Post autor: mczelny2401 »

Rafiner pisze:
06 sty 2022, 18:55
CT 5 ma 5A, dlatego jest 5 w nazwie.
https://allegro.pl/oferta/ctek-ct5-star ... 0867125713

mczelny2401
Posty: 380
Rejestracja: 24 lip 2019, 10:17
Samochód: LEON FR 2.0 TSI 190
Podziękował: 10 razy
Otrzymał podziękowań: 34 razy

Re: Ładowanie akumulatora EFB

Post autor: mczelny2401 »

:roll:

Rafiner
Posty: 813
Rejestracja: 07 paź 2018, 19:02
Samochód: Seat Ateca 1.5 TSI DSG FR
Podziękował: 87 razy
Otrzymał podziękowań: 82 razy

Re: Ładowanie akumulatora EFB

Post autor: Rafiner »

mczelny2401 pisze:
06 sty 2022, 18:58
Rafiner pisze:
06 sty 2022, 18:55
CT 5 ma 5A, dlatego jest 5 w nazwie.
https://allegro.pl/oferta/ctek-ct5-star ... 0867125713
To chu..... wzorowałem się MXS 5.0. bo ma 5A, MXS 7.0 ma 7A itd.

Z tym, że powinien ładować dłużej, ale naładować. Problemem tu jest niskie napięcie, bo ten CT5 jest pewnie pod AGM, a nie ołowiowy EBF. I tu jest problem.
Ten MXS 5.0 daje nawet 16,2V dlatego odbudowuje gęstość.

Rozważam zakup Kulona 720.
Ateca 1.5 tsi DSG, Radium Grey, wersja FR + extrasy.

geranium
Posty: 719
Rejestracja: 10 lut 2019, 18:41
Samochód: SEAT ATECA 1.5 DSG
Podziękował: 10 razy
Otrzymał podziękowań: 40 razy

Re: Ładowanie akumulatora EFB

Post autor: geranium »

też sugerowałem się nazwą ale widziałem 3,8A dlatego zadałem pytanie ale widzę że są takie i takie :o

problemem naładowania akumulatora nie jest ani napięcie ani prąd a gazowanie i dlatego żaden prostownik automatyczny tego nie zrobi.

zastanówcie się dlaczego nie ma możliwości otwarcia akumulatora (tylko nie piszcie że są bezobsługowe :P )

i co by się stało gdyby taki "Janusz" jak ja doprowadził do gazowania akumulatora w zamkniętej przestrzeni komory silnikowej ?
lub wymusił napięcie 18V w podłączonej instalacji aby wymusić odpowiednio duży prąd...

ODPOWIEDZ