Ładowanie akumulatora EFB

Ogólne dyskusje techniczne, opis problemów i usterek oraz ich sposoby ich rozwiązania
Rafiner
Posty: 814
Rejestracja: 07 paź 2018, 19:02
Samochód: Seat Ateca 1.5 TSI DSG FR
Podziękował: 87 razy
Otrzymał podziękowań: 82 razy

Re: Ładowanie akumulatora EFB

Post autor: Rafiner »

Kolega Pepeg i jego doświadczenia są ewidentnym dowodem na to, że to inteligentne ładowanie jest w istocie debilne i kończy akumulator.


Ateca 1.5 tsi DSG, Radium Grey, wersja FR + extrasy.

Sponsor

Re: Ładowanie akumulatora EFB

Sponsor


Pepeg
Posty: 171
Rejestracja: 24 lip 2018, 7:39
Lokalizacja: Kraków i okolice
Samochód: Ateca Excellence 2.0 TSI 4drive
Podziękował: 0
Otrzymał podziękowań: 3 razy

Re: Ładowanie akumulatora EFB

Post autor: Pepeg »

Dziękuje Sailor za wyjaśnienie. Naładowałem do pełna nowy akumulator i pojechałam do sklepu, w czasie jazdy akumulator nie był ładowany wogóle, oprócz hamowania, a napięcie systematycznie spadało od 12.6V do 12.2V. W sumie zrobiłem kilka kilometrów i system nie włączył ładowania. Ciekawe jakie będzie napiecie rano. Jutro jadę w trasę 1000km z podpiętym kabelkiem i będę to obserwował. Ja miałem odczucie takie że jak jeździłem chwile wcześniej z odpiętym kabelkiem i starym akumulatorem to skrzynia jakby płynniej redukowała przy hamowaniu, szczególnie na S.Obrazek

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka



Ostatnio zmieniony 14 sty 2022, 22:39 przez Pepeg, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
tomal218
Posty: 917
Rejestracja: 19 sty 2018, 11:46
Lokalizacja: BYTOM
Samochód: Seat Ateca MY18
Podziękował: 36 razy
Otrzymał podziękowań: 48 razy

Re: Ładowanie akumulatora EFB

Post autor: tomal218 »

Moja ateca miała 4 lata 10/01/22 i aku był ładowany tylko raz i nawet nie wiem poco ale był ,i ma się dobrze i nie ma 12.4 No i kabelek nigdy nie był odpięty ale mam co roczne potwierdzenie stanu aku a tymi woltomierzami to se możecie mierzyć i mierzyć powodzenia
oso soplón !!! :lol:

Pepeg
Posty: 171
Rejestracja: 24 lip 2018, 7:39
Lokalizacja: Kraków i okolice
Samochód: Ateca Excellence 2.0 TSI 4drive
Podziękował: 0
Otrzymał podziękowań: 3 razy

Re: Ładowanie akumulatora EFB

Post autor: Pepeg »

Wcześniej miałem Alhambrę i przez 6 lat akumulator nigdy mnie nie zawiódł i nie był ładowany a miałem tam elektryczne drzwi i webasto. A w Atece padł po 3 latach, może po prostu miałem pecha. Wiadomo że ten woltomierz nie jest wiarygodnym sprzętem pomiarowym ale pozwala śledzić i daje jakiejś pojęcie co się dzieje z systemem ładowania.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka



Rafiner
Posty: 814
Rejestracja: 07 paź 2018, 19:02
Samochód: Seat Ateca 1.5 TSI DSG FR
Podziękował: 87 razy
Otrzymał podziękowań: 82 razy

Re: Ładowanie akumulatora EFB

Post autor: Rafiner »

tomal218 pisze:
14 sty 2022, 22:43
Moja ateca miała 4 lata 10/01/22 i aku był ładowany tylko raz i nawet nie wiem poco ale był ,i ma się dobrze i nie ma 12.4 No i kabelek nigdy nie był odpięty ale mam co roczne potwierdzenie stanu aku a tymi woltomierzami to se możecie mierzyć i mierzyć powodzenia
Mam Fabię i pierwszy Aku wytrzymał 7 lat, drugi ma już 6. Dopiero od 2 lat muszę podładowywać Fabię, bo przebiegi roczne spadły do 4 tys rocznie odkąd kupiłem Atekę. I ta Fabia chodzi na starym ładowaniu.
Teraz Ateka musi być podładowywana, bo inteligentne ładowanie jest za inteligentne na mój sposób jazdy. Jakoś Fabia 7 lat była ok, a Ateka nie. Stąd odpinając kabelek wracam do techniki Fabii, która się sprawdzała.
Może inteligentne ładowanie jest do dużego miasta, a nie na małe spokojne miasto.
Ateca 1.5 tsi DSG, Radium Grey, wersja FR + extrasy.

geranium
Posty: 719
Rejestracja: 10 lut 2019, 18:41
Samochód: SEAT ATECA 1.5 DSG
Podziękował: 10 razy
Otrzymał podziękowań: 40 razy

Re: Ładowanie akumulatora EFB

Post autor: geranium »

może się mylę ale stare akumulatory to całkowicie inna technologia wykonania inne materiały i inna długość życia (mniej ekologii)

Awatar użytkownika
sailor 88
Posty: 1371
Rejestracja: 27 maja 2017, 9:33
Lokalizacja: Białystok
Samochód: Nissan Qashqai E-POWER : był Seat Ateca 1,6TDI
Podziękował: 83 razy
Otrzymał podziękowań: 376 razy

Re: Ładowanie akumulatora EFB

Post autor: sailor 88 »

geranium pisze:
16 sty 2022, 12:10
może się mylę ale stare akumulatory to całkowicie inna technologia wykonania inne materiały i inna długość życia (mniej ekologii)
Tutaj akurat jest odwrotnie...nowe technologie pozwalają na budowę akumulatora o bardzo wysokiej trwałości jak i dużej zdolności oddawania i przyjmowania ładunku. Oczywiście pod warunkiem, że producent zastosuje odpowiednie materiały i technologię wytwarzania, bo z tym jest największy problem. Dlatego do tej pory akumulatory stosowane na pierwszy montaż wytrzymywały najdłużej, ale właśnie pseudoekologiczny system inteligentnego ładowania, utrzymujący stan naładowania w 70-80%, przyczynia się do przyspieszonej degradacji ogniw tego typu.
Za ten post autor sailor 88 otrzymał podziękowania (w sumie 3):
JACA (17 sty 2022, 9:02) • piotr_kg (17 sty 2022, 12:32) • Rafiner (17 sty 2022, 23:04)
Ocena: 15.79%
...Spieszmy się kochać diesel'e, tak szybko odchodzą...

geranium
Posty: 719
Rejestracja: 10 lut 2019, 18:41
Samochód: SEAT ATECA 1.5 DSG
Podziękował: 10 razy
Otrzymał podziękowań: 40 razy

Re: Ładowanie akumulatora EFB

Post autor: geranium »

o tym właśnie mówię komu się opłaca wypuścić produkt o żywotności 10 lat?

Misiek
Posty: 2398
Rejestracja: 20 sie 2020, 21:30
Lokalizacja: Białystok
Samochód: Ateca 1.5 DSG Xperience + Ford Galaxy
Podziękował: 727 razy
Otrzymał podziękowań: 1169 razy

Re: Ładowanie akumulatora EFB

Post autor: Misiek »

geranium pisze:
17 sty 2022, 18:45
o tym właśnie mówię komu się opłaca wypuścić produkt o żywotności 10 lat?
Fachowo to się nazywa "świadome, celowe postarzanie nowych produktów".
Hmmm, to dziwne, u mnie działa normalnie :lol:

Rafiner
Posty: 814
Rejestracja: 07 paź 2018, 19:02
Samochód: Seat Ateca 1.5 TSI DSG FR
Podziękował: 87 razy
Otrzymał podziękowań: 82 razy

Re: Ładowanie akumulatora EFB

Post autor: Rafiner »

geranium pisze:
17 sty 2022, 18:45
o tym właśnie mówię komu się opłaca wypuścić produkt o żywotności 10 lat?
10 lat to historia, OK, ale 6-7 to powinna być i jest dalej normą, ale nie przy ekobzdurach jak inteligentne ładowanie.
Do aut zawsze kupowałem najwyższy model Warty, a na pierwszy montaż VAG też zakłada Warty, więc technika i jakość zbliżona. Technika jazdy ta sama, prąd ładowania zbliżony(po odpięciu kabelka), a w jednym aucie aku chodzi, a w drugim nie. Różnica to to inteligentne ładowanie, więc chyba wiadomo co jest winowajcą moich problemów.
Ateca 1.5 tsi DSG, Radium Grey, wersja FR + extrasy.

ODPOWIEDZ