Ładowanie akumulatora EFB
-
- Posty: 53
- Rejestracja: 25 gru 2020, 19:11
- Samochód: Ateca 2017, Ateca 2020
- Podziękował: 1 raz
- Otrzymał podziękowań: 4 razy
Re: Ładowanie akumulatora EFB
AGM jest w komorze silnika. Ateca z Grudnia 2020. 1.5 DSG, może dlatego, że jest ogrzewanie postojowe, szyba grzana, kierownica i fotele. AGM jest mocniejszym aku niż EFB ale też droższym. Zobaczymy czy temperatura go zniszczy szybciej. Jest jaki dali.
W starej 2017 mam EFB od nowości,
Zgadza się. Auto odebrane z salonu szybko poszło na ładowanie. Pokazywał 40% naładowania.
W starej 2017 mam EFB od nowości,
Zgadza się. Auto odebrane z salonu szybko poszło na ładowanie. Pokazywał 40% naładowania.
Ostatnio zmieniony 23 lut 2021, 12:04 przez Tritium, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 1079
- Rejestracja: 11 wrz 2017, 23:53
- Lokalizacja: Nowa Ruda i Ludwigshafen
- Samochód: Seat Ateca1,4 TSI DSG7 Xcellence Comfort+Assistant
- Podziękował: 29 razy
- Otrzymał podziękowań: 47 razy
Re: Ładowanie akumulatora EFB
Podobno W każdym aucie z grupy VW z ogrzewaniem postojowym jest AGM
Ps: ja nie mam ogrzewania a też mam AGM
Ps: ja nie mam ogrzewania a też mam AGM
- Eleonor
- Posty: 349
- Rejestracja: 12 paź 2019, 17:32
- Samochód: Seat Ateca FR 1.5 TSI DSG 2020 Rodium Grey
- Podziękował: 2 razy
- Otrzymał podziękowań: 39 razy
Re: Ładowanie akumulatora EFB
@sailor 88 czy w Atece mamy na OBD cały czas prąd by tą przejściówkę podłączyć ?
I drugie pytanie :
OSTRZEŻENIE: Ten produkt jest wyposażony w bezpiecznik 10A. Skonsultuj się z producentem swojego pojazdu, aby sprawdzić maksymalny prąd obsługiwany przez port OBDII. Nie używaj kabla, jeśli bezpiecznik OBDII pojazdu ma mniej niż 10A lub dzieli bezpiecznik z ECU lub innym wrażliwym sprzętem.
pozdrawiam
Ateca FR 1.5 TSI DSG - Rodium Grey 2020
- sailor 88
- Posty: 1379
- Rejestracja: 27 maja 2017, 9:33
- Lokalizacja: Białystok
- Samochód: Nissan Qashqai E-POWER : był Seat Ateca 1,6TDI
- Podziękował: 86 razy
- Otrzymał podziękowań: 386 razy
Re: Ładowanie akumulatora EFB
Tak, gniazdo OBDII jest na stałe połączone z akumulatorem, co można wykorzystać do ładowania akumulatora, ale tylko małym prądem (najlepiej nie więcej niż 5A) gdyż delikatne piny nie są w stanie przenosić dużych prądów. Dodatkowo można tą drogą zapewnić zasilanie instalacji auta na czas odłączenia akumulatora, podłączając do gniazda OBDII inny akumulator lub ładowarkę z funkcją zasilacza.Eleonor pisze: ↑22 kwie 2021, 8:30@sailor 88 czy w Atece mamy na OBD cały czas prąd by tą przejściówkę podłączyć ?
I drugie pytanie :
OSTRZEŻENIE: Ten produkt jest wyposażony w bezpiecznik 10A. Skonsultuj się z producentem swojego pojazdu, aby sprawdzić maksymalny prąd obsługiwany przez port OBDII. Nie używaj kabla, jeśli bezpiecznik OBDII pojazdu ma mniej niż 10A lub dzieli bezpiecznik z ECU lub innym wrażliwym sprzętem.
pozdrawiam
...Spieszmy się kochać diesel'e, tak szybko odchodzą...
-
- Posty: 818
- Rejestracja: 07 paź 2018, 19:02
- Samochód: Seat Ateca 1.5 TSI DSG FR
- Podziękował: 90 razy
- Otrzymał podziękowań: 89 razy
Re: Ładowanie akumulatora EFB
Nie no, podłączanie ładowania przez OBD to jakiś hardcore. Jakby nie było zapalniczki, gdyby ktoś nie chciał maski podnosić.
Ateca 1.5 tsi DSG, Radium Grey, wersja FR + extrasy.
- Eleonor
- Posty: 349
- Rejestracja: 12 paź 2019, 17:32
- Samochód: Seat Ateca FR 1.5 TSI DSG 2020 Rodium Grey
- Podziękował: 2 razy
- Otrzymał podziękowań: 39 razy
Re: Ładowanie akumulatora EFB
No chyba przez OBDII odpada .. za duży może być prąd ..
@geranium
Podpowiedz gdzie mądrze taką wtyczkę umieścić bo chodzę w koło auta i nie mogę nic wymyśleć ( a pewnie to proste będzie )
Mówię o tym:
Ateca FR 1.5 TSI DSG - Rodium Grey 2020
-
- Posty: 53
- Rejestracja: 25 gru 2020, 19:11
- Samochód: Ateca 2017, Ateca 2020
- Podziękował: 1 raz
- Otrzymał podziękowań: 4 razy
Re: Ładowanie akumulatora EFB
Używałem tego eyelet indicator cteka w Vectrze. Przedłużyłem kabel i umieściłem to zaraz za grillem trytytką. Jeździłem tak parę lat. Nic się temu nie stało. Mogłem sprawdzić zanim otwarłem auto jaki jest stan napięcia akumulatora, zaglądając w grill, bo po otwarciu drzwi zawsze napięcie trochę już spada, uruchamia się komputer, siłowniki w drzwiach...
Ale nie mam już ładowarki, a auto skasował mi psychol. Został eyelet.
Ale nie mam już ładowarki, a auto skasował mi psychol. Został eyelet.
-
- Posty: 720
- Rejestracja: 10 lut 2019, 18:41
- Samochód: SEAT ATECA 1.5 DSG
- Podziękował: 10 razy
- Otrzymał podziękowań: 40 razy
Re: Ładowanie akumulatora EFB
w moim przypadku było to pod przednim zderzakiem ale kolega miał głębiej w komorze silnika ale w przypadku awarii musiał kłaść się pod auto
gniazdo jest hermetyczne i gdy nie zapomni się go zamknąć przez lata nic mu się nie stało
PS. jedna bardzo ważna UWAGA: gdy gniazdo będzie "łatwo" dostępne musi być zabezpieczone bezpiecznikiem (dlaczego chyba nie trzeba tłumaczyć)
-
- Posty: 720
- Rejestracja: 10 lut 2019, 18:41
- Samochód: SEAT ATECA 1.5 DSG
- Podziękował: 10 razy
- Otrzymał podziękowań: 40 razy
Re: Ładowanie akumulatora EFB
zaobserwowałem bardzo ciekawy przypadek z ładowaniem akumulatora w aucie..
woltomierz podpięty do gniazda zapalniczki (cały czas napięcie)
normalna jazda woltomierz pokazuje 13,2 wolta
każde zdjęcie nogi z gazu i napięcie ładowania wzrasta do 14,7 wolta (rekuperacja ?)
po wypięciu kabelka z akumulatora(start/stop) napięcie jak przyklejone 13,9 wolta
PS wartości to tylko do zobrazowania dokładność woltomierza daleka od ideału
woltomierz podpięty do gniazda zapalniczki (cały czas napięcie)
normalna jazda woltomierz pokazuje 13,2 wolta
każde zdjęcie nogi z gazu i napięcie ładowania wzrasta do 14,7 wolta (rekuperacja ?)
po wypięciu kabelka z akumulatora(start/stop) napięcie jak przyklejone 13,9 wolta
PS wartości to tylko do zobrazowania dokładność woltomierza daleka od ideału