Ładowanie akumulatora EFB

Ogólne dyskusje techniczne, opis problemów i usterek oraz ich sposoby ich rozwiązania
Awatar użytkownika
sailor 88
Posty: 1371
Rejestracja: 27 maja 2017, 9:33
Lokalizacja: Białystok
Samochód: Nissan Qashqai E-POWER : był Seat Ateca 1,6TDI
Podziękował: 83 razy
Otrzymał podziękowań: 376 razy

Re: Ładowanie akumulatora EFB

Post autor: sailor 88 »

patryk7133 pisze:
10 cze 2021, 19:24
Ok dzięki
W nawiązaniu do tematu...sam moduł umieściłem poza akumulatorem, na ściance grodziowej (dorobiłem mały uchwyt), żeby nie pałętał się koło akumulatora, a przy okazji obok zamontowałem gniazdo wysokoprądowe (na bazie złącza XT60) do ładowania akumulatora, bez potrzeby odsłaniania klem.


Obrazek



Obrazek
Za ten post autor sailor 88 otrzymał podziękowania (w sumie 2):
geranium (12 cze 2021, 10:24) • piotr_kg (17 sty 2022, 12:31)
Ocena: 10.53%


...Spieszmy się kochać diesel'e, tak szybko odchodzą...

Sponsor

Re: Ładowanie akumulatora EFB

Sponsor


patryk7133
Posty: 1076
Rejestracja: 11 wrz 2017, 23:53
Lokalizacja: Nowa Ruda i Ludwigshafen
Samochód: Seat Ateca1,4 TSI DSG7 Xcellence Comfort+Assistant
Podziękował: 29 razy
Otrzymał podziękowań: 45 razy

Re: Ładowanie akumulatora EFB

Post autor: patryk7133 »

Bardzo ładnie jak fabryka
A jak założyłeś koszulki na przewody ?
Obcinałeś końcówki ?

Awatar użytkownika
sailor 88
Posty: 1371
Rejestracja: 27 maja 2017, 9:33
Lokalizacja: Białystok
Samochód: Nissan Qashqai E-POWER : był Seat Ateca 1,6TDI
Podziękował: 83 razy
Otrzymał podziękowań: 376 razy

Re: Ładowanie akumulatora EFB

Post autor: sailor 88 »

patryk7133 pisze:
12 cze 2021, 1:07
Bardzo ładnie jak fabryka
A jak założyłeś koszulki na przewody ?
Obcinałeś końcówki ?
Oryginalne przewody są twarde, a końcówki za duże, aby je odpowiednio zamaskować przy klemach, otworzyłem więc obudowę modułu, wylutowałem oryginalne przewody z płytki i dolutowałem swoje o odpowiedniej długości z małymi, delikatnymi konektorami. Dołożyłem też koszulki izolacyjne w postaci plecionki poliestrowej (peszel).
Za ten post autor sailor 88 otrzymał podziękowanie:
Misiek (12 cze 2021, 17:33)
Ocena: 5.26%
...Spieszmy się kochać diesel'e, tak szybko odchodzą...

piotr_kg
Posty: 8
Rejestracja: 12 gru 2021, 15:35
Samochód: T-Roc
Podziękował: 9 razy
Otrzymał podziękowań: 0

Re: Ładowanie akumulatora EFB

Post autor: piotr_kg »

Witam i mam pytanie - czy ktoś ładuje akumulator ładowarką firmy CTEK CT5 START-STOP ? Od kilku miesięcy jestem posiadaczem tej ładowarki i niepokoi mnie fakt, iż podczas ładowania, przez kilka minut podawane jest napięcie powyżej 15V. W specyfikacji ładowarki napisane jest, iż max. prąd ładowania to 3,8A zaś max napięcie 14,55V. Poza tym niektóre źródła w necie podają, iż akumulator EFB nie powinien być ładowany większym napięciem niż 14,88V. Inne zaś źródła podają, że prawidłowe napięcie ładowania powinno być 16V. Teraz nie wiem czy moja ładowarka jest wadliwa, czy też jest to jej właściwy program do obsługi akumulatorów AGM i EFB. Obawiam się żeby napięcie powyżej 15V nie uszkodziło mi akumulatora lub instalacji samochodowej. Ładowałem już kilka akumulatorów EFB oraz klasycznych i jak na razie nic złego się nie stało. Poniżej podam charakterystykę mojego ostatniego ładowania akumulatora EFB WARTA o pojemności 59Ah i prądzie rozruchowym 640A oraz napięciu spoczynkowym 12,30V :
- po podłączeniu CTEK CT5 START-STOP ładowarka przeszła od razu w tryb CHARGE podając napięcie 12,30V
- po 5 min. 14,65V
- po 7 min. 15,16V
- po 9 min. 15,13V
- po 10 min. 15,12V
- po 14 min. 14,98V
- po 3 godzinach 14,93V
- po 5 godzinach ładowarka w trybie CARE 14,04V
- po 9 godzinach 14,93V
Oczywiście ładuję bez wypinania akumulatora z samochodu i podłączam + do plusa akumulatora, a - do masy samochodu. Uprzejmie proszę o Wasze zdanie w tym zakresie

geranium
Posty: 719
Rejestracja: 10 lut 2019, 18:41
Samochód: SEAT ATECA 1.5 DSG
Podziękował: 10 razy
Otrzymał podziękowań: 40 razy

Re: Ładowanie akumulatora EFB

Post autor: geranium »

CTEK to jedna z lepszych ładowarek, sam używam od kilku lat CTEK MXS10 i nie szukałbym sobie problemów.
podłączam i odłączam jak jest FULL CHARGED od tego jest automatyczna ładowarka i tyle.

Awatar użytkownika
sailor 88
Posty: 1371
Rejestracja: 27 maja 2017, 9:33
Lokalizacja: Białystok
Samochód: Nissan Qashqai E-POWER : był Seat Ateca 1,6TDI
Podziękował: 83 razy
Otrzymał podziękowań: 376 razy

Re: Ładowanie akumulatora EFB

Post autor: sailor 88 »

Ładuj bez obaw, napięcie ładowania alternatora też przekracza 15V przy niskich temperaturach otoczenia i taką samą kompensację temperaturową ma Twoja ładowarka. Oczywiście nie musisz odłączać akumulatora od instalacji.
Za ten post autor sailor 88 otrzymał podziękowanie:
piotr_kg (05 sty 2022, 20:43)
Ocena: 5.26%
...Spieszmy się kochać diesel'e, tak szybko odchodzą...

piotr_kg
Posty: 8
Rejestracja: 12 gru 2021, 15:35
Samochód: T-Roc
Podziękował: 9 razy
Otrzymał podziękowań: 0

Re: Ładowanie akumulatora EFB

Post autor: piotr_kg »

Dzięki "sailor 88" za info. Widać po Twoich wpisach, że masz sporą wiedzę w tym temacie i trochę mnie uspokoiłeś.

Rafiner
Posty: 814
Rejestracja: 07 paź 2018, 19:02
Samochód: Seat Ateca 1.5 TSI DSG FR
Podziękował: 87 razy
Otrzymał podziękowań: 82 razy

Re: Ładowanie akumulatora EFB

Post autor: Rafiner »

piotr_kg pisze:
12 gru 2021, 16:07
Witam i mam pytanie - czy ktoś ładuje akumulator ładowarką firmy CTEK CT5 START-STOP ? Od kilku miesięcy jestem posiadaczem tej ładowarki i niepokoi mnie fakt, iż podczas ładowania, przez kilka minut podawane jest napięcie powyżej 15V. W specyfikacji ładowarki napisane jest, iż max. prąd ładowania to 3,8A zaś max napięcie 14,55V. Poza tym niektóre źródła w necie podają, iż akumulator EFB nie powinien być ładowany większym napięciem niż 14,88V. Inne zaś źródła podają, że prawidłowe napięcie ładowania powinno być 16V. Teraz nie wiem czy moja ładowarka jest wadliwa, czy też jest to jej właściwy program do obsługi akumulatorów AGM i EFB. Obawiam się żeby napięcie powyżej 15V nie uszkodziło mi akumulatora lub instalacji samochodowej. Ładowałem już kilka akumulatorów EFB oraz klasycznych i jak na razie nic złego się nie stało. Poniżej podam charakterystykę mojego ostatniego ładowania akumulatora EFB WARTA o pojemności 59Ah i prądzie rozruchowym 640A oraz napięciu spoczynkowym 12,30V :
- po podłączeniu CTEK CT5 START-STOP ładowarka przeszła od razu w tryb CHARGE podając napięcie 12,30V
- po 5 min. 14,65V
- po 7 min. 15,16V
- po 9 min. 15,13V
- po 10 min. 15,12V
- po 14 min. 14,98V
- po 3 godzinach 14,93V
- po 5 godzinach ładowarka w trybie CARE 14,04V
- po 9 godzinach 14,93V
Oczywiście ładuję bez wypinania akumulatora z samochodu i podłączam + do plusa akumulatora, a - do masy samochodu. Uprzejmie proszę o Wasze zdanie w tym zakresie
Cześć. Mam taką samą ładowarkę, tylko mnie znowu niepokoi, że po podłączeniu do Aku, gdzie np. poprzedniego dnia wyzerowało mi przebieg, ładuje tylko 4,5 godz max. Podobnie jakbym podłączył ot tak bez ewidentnych objawów Aku do ładowania. Też 4 godz i świeci się Care.

Jakby ładowało 4 godziny i tyle.

Pytanie do Sailora, w opiniach do programu MS2 do miernika aku BT ludzie piszą ostatnio, że coś popieprzyli i nie działa po aktualizacji. Potwierdzasz ?
Ateca 1.5 tsi DSG, Radium Grey, wersja FR + extrasy.

Awatar użytkownika
sailor 88
Posty: 1371
Rejestracja: 27 maja 2017, 9:33
Lokalizacja: Białystok
Samochód: Nissan Qashqai E-POWER : był Seat Ateca 1,6TDI
Podziękował: 83 razy
Otrzymał podziękowań: 376 razy

Re: Ładowanie akumulatora EFB

Post autor: sailor 88 »

Rafiner pisze:
12 gru 2021, 23:46
Pytanie do Sailora, w opiniach do programu MS2 do miernika aku BT ludzie piszą ostatnio, że coś popieprzyli i nie działa po aktualizacji. Potwierdzasz ?
Nie, u mnie wszystko było OK, ale 4 dni nie jeździłem. Jutro sprawdzę... A co do akumulatora, to może już w słabej kondycji i nie przyjmuje zbyt dużo ładunku i tak samo szybko traci napięcie przy rozruchu.
...Spieszmy się kochać diesel'e, tak szybko odchodzą...

Rafiner
Posty: 814
Rejestracja: 07 paź 2018, 19:02
Samochód: Seat Ateca 1.5 TSI DSG FR
Podziękował: 87 razy
Otrzymał podziękowań: 82 razy

Re: Ładowanie akumulatora EFB

Post autor: Rafiner »

sailor 88 pisze:
13 gru 2021, 1:20
Rafiner pisze:
12 gru 2021, 23:46
Pytanie do Sailora, w opiniach do programu MS2 do miernika aku BT ludzie piszą ostatnio, że coś popieprzyli i nie działa po aktualizacji. Potwierdzasz ?
Nie, u mnie wszystko było OK, ale 4 dni nie jeździłem. Jutro sprawdzę... A co do akumulatora, to może już w słabej kondycji i nie przyjmuje zbyt dużo ładunku i tak samo szybko traci napięcie przy rozruchu.
Kupiłem takie urządzonko co Ty masz, ale nie rozpakowałem, bo przeczytałem negatywne opinie i zastanawiam się nad zwrotem. Jakbym go podłączył,to bym widział co i jak.
Ateca 1.5 tsi DSG, Radium Grey, wersja FR + extrasy.

ODPOWIEDZ