Ładowanie akumulatora EFB
-
- Posty: 813
- Rejestracja: 07 paź 2018, 19:02
- Samochód: Seat Ateca 1.5 TSI DSG FR
- Podziękował: 87 razy
- Otrzymał podziękowań: 82 razy
Re: Ładowanie akumulatora EFB
Oglądałem to, bo dawało szansę na pełne ładowanie, ale zadzwoniłem na infolinie CTEK-a i mnie gość skołował.
Z drugiej strony, jak faktycznie sterownik ładowania tak pitoli ładowanie do 80%, to ładowarka CT5 S/S tak właśnie się zachowuje.
Z drugiej strony, jak faktycznie sterownik ładowania tak pitoli ładowanie do 80%, to ładowarka CT5 S/S tak właśnie się zachowuje.
Ateca 1.5 tsi DSG, Radium Grey, wersja FR + extrasy.
- sailor 88
- Posty: 1371
- Rejestracja: 27 maja 2017, 9:33
- Lokalizacja: Białystok
- Samochód: Nissan Qashqai E-POWER : był Seat Ateca 1,6TDI
- Podziękował: 83 razy
- Otrzymał podziękowań: 376 razy
Re: Ładowanie akumulatora EFB
CTEK-i na pewno są lepiej wykonane. Obudowa, plastiki, przewody, krokodylki są dużo lepsze, zapamiętują też ustawienia po zaniku zasilania, a te tanie nie. Można się też spodziewać lepszej jakości podzespołów elektronicznych, co przełoży się na pewno na trwałość i odporność na przegrzanie. Ale wyświetlacza już poskąpili, a szkoda, bo to ważna wskazówka dla użytkownika, podłączasz i już na podstawie napięcia mniej więcej wiesz jaka jest kondycja Twojego akumulatora.
...Spieszmy się kochać diesel'e, tak szybko odchodzą...
-
- Posty: 813
- Rejestracja: 07 paź 2018, 19:02
- Samochód: Seat Ateca 1.5 TSI DSG FR
- Podziękował: 87 razy
- Otrzymał podziękowań: 82 razy
Re: Ładowanie akumulatora EFB
Nie mam uwag do wykonania.sailor 88 pisze: ↑15 lut 2021, 12:14CTEK-i na pewno są lepiej wykonane. Obudowa, plastiki, przewody, krokodylki są dużo lepsze, zapamiętują też ustawienia po zaniku zasilania, a te tanie nie. Można się też spodziewać lepszej jakości podzespołów elektronicznych, co przełoży się na pewno na trwałość i odporność na przegrzanie. Ale wyświetlacza już poskąpili, a szkoda, bo to ważna wskazówka dla użytkownika, podłączasz i już na podstawie napięcia mniej więcej wiesz jaka jest kondycja Twojego akumulatora.
Jest do kupienia jakiś model z diagnostyką, więc jak się dopłaci, to się ma.
Ten model miał być idioto odporny, więc za dużo wskazań by wprawiało ludzi w konsternacje.
Niby robi co miał robić, ale wewnętrzny niedosyt pozostał, bo mogłem wziąć MXS 5 i lepiej ładować zwykłe aku w Fabii.
Ateca 1.5 tsi DSG, Radium Grey, wersja FR + extrasy.
-
- Posty: 53
- Rejestracja: 25 gru 2020, 19:11
- Samochód: Ateca 2017, Ateca 2020
- Podziękował: 1 raz
- Otrzymał podziękowań: 4 razy
Re: Ładowanie akumulatora EFB
Jakość ok. Mi MXS5 przestał działać pewnego dnia. Całkiem. Chyba zasilacz w nim padł, nie włączał się. Wymienili na gwarancji i poszedł prosto na OLX.
Miałem podpięty pod aku w moto na zimę. To faktycznie opcja pamięci trybu po zaniku napięcia się przydawała. Kolega miał obok motor ze zwykłą tanią ładowarką i trzeba było kontrolować i załączać ją przy każdej wizycie, po przerwie w dostawie prądu.
CT 5 chyba jest jeszcze bardziej uproszczony w stosunku do MXS5. W nowej Atece jest AGM, jak popatrzysz na wykresy z filmu który podlinkowałem, to zobaczysz, że taki akumulator wymaga zupełnie innego trybu ładowania. Ładowarka nie rozpoznaje czy to jest Gel, AGM, czy z płynnym elektrolitem. Pewnie ma jakiś uśredniony program, więc cudów nie będzie.
Mierzyłeś może napięcia jakie podaje ta ładowarka na aku podczas różnych etapów ładowania?
Jak nie możesz zwrócić i Cię to drażni to wystaw na OLX i pozbądź się problemu.
Chwalą niby to Noco chyba najbardziej z tych automatycznych ładowarek ale mi przeszkadza w niej właśnie to, że jest ograniczona do wbudowanych programów, jednak jest podłącz i zapomnij.
Miałem podpięty pod aku w moto na zimę. To faktycznie opcja pamięci trybu po zaniku napięcia się przydawała. Kolega miał obok motor ze zwykłą tanią ładowarką i trzeba było kontrolować i załączać ją przy każdej wizycie, po przerwie w dostawie prądu.
CT 5 chyba jest jeszcze bardziej uproszczony w stosunku do MXS5. W nowej Atece jest AGM, jak popatrzysz na wykresy z filmu który podlinkowałem, to zobaczysz, że taki akumulator wymaga zupełnie innego trybu ładowania. Ładowarka nie rozpoznaje czy to jest Gel, AGM, czy z płynnym elektrolitem. Pewnie ma jakiś uśredniony program, więc cudów nie będzie.
Mierzyłeś może napięcia jakie podaje ta ładowarka na aku podczas różnych etapów ładowania?
Jak nie możesz zwrócić i Cię to drażni to wystaw na OLX i pozbądź się problemu.
Chwalą niby to Noco chyba najbardziej z tych automatycznych ładowarek ale mi przeszkadza w niej właśnie to, że jest ograniczona do wbudowanych programów, jednak jest podłącz i zapomnij.
- Ocena: 5.26%
-
- Posty: 719
- Rejestracja: 10 lut 2019, 18:41
- Samochód: SEAT ATECA 1.5 DSG
- Podziękował: 10 razy
- Otrzymał podziękowań: 40 razy
Re: Ładowanie akumulatora EFB
macie problem z brakiem wyświetlacza
macie problem z automatycznym ładowaniem (bezobsługowy..podpinasz i zapominasz)
naczytaliście się ....
więc polecam (jeden z wielu)
https://archiwum.allegro.pl/oferta/zasi ... 04720.html
ustawiasz 16,2 volta i ładujesz tak długo aż zmierzysz gęstość 1.28
macie wszystko co chcecie poza spokojną głową że nic nie zdu...e
macie problem z automatycznym ładowaniem (bezobsługowy..podpinasz i zapominasz)
naczytaliście się ....
więc polecam (jeden z wielu)
https://archiwum.allegro.pl/oferta/zasi ... 04720.html
ustawiasz 16,2 volta i ładujesz tak długo aż zmierzysz gęstość 1.28
macie wszystko co chcecie poza spokojną głową że nic nie zdu...e
- Ocena: 5.26%
-
- Posty: 813
- Rejestracja: 07 paź 2018, 19:02
- Samochód: Seat Ateca 1.5 TSI DSG FR
- Podziękował: 87 razy
- Otrzymał podziękowań: 82 razy
Re: Ładowanie akumulatora EFB
W Atece jest EFB.
Ja chciałem coś co daje bezpieczne ładowanie przy ładowaniu bez odpinania. Więc mam.
Ja chciałem coś co daje bezpieczne ładowanie przy ładowaniu bez odpinania. Więc mam.
Ateca 1.5 tsi DSG, Radium Grey, wersja FR + extrasy.
-
- Posty: 53
- Rejestracja: 25 gru 2020, 19:11
- Samochód: Ateca 2017, Ateca 2020
- Podziękował: 1 raz
- Otrzymał podziękowań: 4 razy
Re: Ładowanie akumulatora EFB
W nowej Atece jest AGM, przynajmniej w mojej. W starej mam EFB.
EFB ładujesz jak zwykły kwasowy - 16,2V. Bezpiecznie dla auta, to raczej doładowywanie do tych 80%, na niższym napięciu. Na pewno to jest lepsze niż nic.
Możesz kupić aerometr za parę złotych i zobaczyć jakie parametry będzie miał elektrolit przy takim ładowaniu.
-
- Posty: 813
- Rejestracja: 07 paź 2018, 19:02
- Samochód: Seat Ateca 1.5 TSI DSG FR
- Podziękował: 87 razy
- Otrzymał podziękowań: 82 razy
Re: Ładowanie akumulatora EFB
Może po lifcie dają AGM, ale gdzie on jest ? bo wszędzie piszą, że AGM nie nadaje się do komory silnika, bo temperatury za wysokie itp. Ja mam model 2020.
Tylko co z tego, że ładujesz jak zwykły, jak i tak auto go trzyma na 80%. Raz podładujesz do 100%, a potem w 3 dni spadnie do 80% i dalej masz to samo. Porażka.
Tylko co z tego, że ładujesz jak zwykły, jak i tak auto go trzyma na 80%. Raz podładujesz do 100%, a potem w 3 dni spadnie do 80% i dalej masz to samo. Porażka.
Ateca 1.5 tsi DSG, Radium Grey, wersja FR + extrasy.
- Endrju
- Moderator
- Posty: 3725
- Rejestracja: 11 maja 2017, 0:50
- Lokalizacja: Świdwin
- Samochód: Seat Ateca FL 1.5 TSI 150KM
- Podziękował: 88 razy
- Otrzymał podziękowań: 153 razy
- tomal218
- Posty: 917
- Rejestracja: 19 sty 2018, 11:46
- Lokalizacja: BYTOM
- Samochód: Seat Ateca MY18
- Podziękował: 36 razy
- Otrzymał podziękowań: 48 razy
Re: Ładowanie akumulatora EFB
Na 99% efb jest we wszystkich atecach no i oczywiscie jak auto z salonu to mial wyczerpany aku ze 100 razy wiec potem takie cyrki
oso soplón !!!