Ładowanie akumulatora EFB

Ogólne dyskusje techniczne, opis problemów i usterek oraz ich sposoby ich rozwiązania
Rafiner
Posty: 813
Rejestracja: 07 paź 2018, 19:02
Samochód: Seat Ateca 1.5 TSI DSG FR
Podziękował: 87 razy
Otrzymał podziękowań: 82 razy

Re: Ładowanie akumulatora EFB

Post autor: Rafiner »

Oglądałem to, bo dawało szansę na pełne ładowanie, ale zadzwoniłem na infolinie CTEK-a i mnie gość skołował.
Z drugiej strony, jak faktycznie sterownik ładowania tak pitoli ładowanie do 80%, to ładowarka CT5 S/S tak właśnie się zachowuje.


Ateca 1.5 tsi DSG, Radium Grey, wersja FR + extrasy.

Sponsor

Re: Ładowanie akumulatora EFB

Sponsor


Awatar użytkownika
sailor 88
Posty: 1371
Rejestracja: 27 maja 2017, 9:33
Lokalizacja: Białystok
Samochód: Nissan Qashqai E-POWER : był Seat Ateca 1,6TDI
Podziękował: 83 razy
Otrzymał podziękowań: 376 razy

Re: Ładowanie akumulatora EFB

Post autor: sailor 88 »

Rafiner pisze:
15 lut 2021, 2:50
Ale może dają większą gwarancje stabilności parametrów pracy i jakości zabezpieczeń ? Zwłaszcza przy ładowaniu bez odpinania Aku.
Ja miałem to z tyłu głowy, że tak jest.
CTEK-i na pewno są lepiej wykonane. Obudowa, plastiki, przewody, krokodylki są dużo lepsze, zapamiętują też ustawienia po zaniku zasilania, a te tanie nie. Można się też spodziewać lepszej jakości podzespołów elektronicznych, co przełoży się na pewno na trwałość i odporność na przegrzanie. Ale wyświetlacza już poskąpili, a szkoda, bo to ważna wskazówka dla użytkownika, podłączasz i już na podstawie napięcia mniej więcej wiesz jaka jest kondycja Twojego akumulatora.
...Spieszmy się kochać diesel'e, tak szybko odchodzą...

Rafiner
Posty: 813
Rejestracja: 07 paź 2018, 19:02
Samochód: Seat Ateca 1.5 TSI DSG FR
Podziękował: 87 razy
Otrzymał podziękowań: 82 razy

Re: Ładowanie akumulatora EFB

Post autor: Rafiner »

sailor 88 pisze:
15 lut 2021, 12:14
CTEK-i na pewno są lepiej wykonane. Obudowa, plastiki, przewody, krokodylki są dużo lepsze, zapamiętują też ustawienia po zaniku zasilania, a te tanie nie. Można się też spodziewać lepszej jakości podzespołów elektronicznych, co przełoży się na pewno na trwałość i odporność na przegrzanie. Ale wyświetlacza już poskąpili, a szkoda, bo to ważna wskazówka dla użytkownika, podłączasz i już na podstawie napięcia mniej więcej wiesz jaka jest kondycja Twojego akumulatora.
Nie mam uwag do wykonania.
Jest do kupienia jakiś model z diagnostyką, więc jak się dopłaci, to się ma.
Ten model miał być idioto odporny, więc za dużo wskazań by wprawiało ludzi w konsternacje.

Niby robi co miał robić, ale wewnętrzny niedosyt pozostał, bo mogłem wziąć MXS 5 i lepiej ładować zwykłe aku w Fabii.
Ateca 1.5 tsi DSG, Radium Grey, wersja FR + extrasy.

Tritium
Posty: 53
Rejestracja: 25 gru 2020, 19:11
Samochód: Ateca 2017, Ateca 2020
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 4 razy

Re: Ładowanie akumulatora EFB

Post autor: Tritium »

Jakość ok. Mi MXS5 przestał działać pewnego dnia. Całkiem. Chyba zasilacz w nim padł, nie włączał się. Wymienili na gwarancji i poszedł prosto na OLX.

Miałem podpięty pod aku w moto na zimę. To faktycznie opcja pamięci trybu po zaniku napięcia się przydawała. Kolega miał obok motor ze zwykłą tanią ładowarką i trzeba było kontrolować i załączać ją przy każdej wizycie, po przerwie w dostawie prądu.

CT 5 chyba jest jeszcze bardziej uproszczony w stosunku do MXS5. W nowej Atece jest AGM, jak popatrzysz na wykresy z filmu który podlinkowałem, to zobaczysz, że taki akumulator wymaga zupełnie innego trybu ładowania. Ładowarka nie rozpoznaje czy to jest Gel, AGM, czy z płynnym elektrolitem. Pewnie ma jakiś uśredniony program, więc cudów nie będzie.

Mierzyłeś może napięcia jakie podaje ta ładowarka na aku podczas różnych etapów ładowania?

Jak nie możesz zwrócić i Cię to drażni to wystaw na OLX i pozbądź się problemu.
Chwalą niby to Noco chyba najbardziej z tych automatycznych ładowarek ale mi przeszkadza w niej właśnie to, że jest ograniczona do wbudowanych programów, jednak jest podłącz i zapomnij.
Za ten post autor Tritium otrzymał podziękowanie:
Misiek (15 lut 2021, 23:22)
Ocena: 5.26%

geranium
Posty: 719
Rejestracja: 10 lut 2019, 18:41
Samochód: SEAT ATECA 1.5 DSG
Podziękował: 10 razy
Otrzymał podziękowań: 40 razy

Re: Ładowanie akumulatora EFB

Post autor: geranium »

macie problem z brakiem wyświetlacza
macie problem z automatycznym ładowaniem (bezobsługowy..podpinasz i zapominasz)
naczytaliście się ....

więc polecam (jeden z wielu)
https://archiwum.allegro.pl/oferta/zasi ... 04720.html

ustawiasz 16,2 volta i ładujesz tak długo aż zmierzysz gęstość 1.28 :!:

macie wszystko co chcecie poza spokojną głową że nic nie zdu...e

:D :D :D ;)
Za ten post autor geranium otrzymał podziękowanie:
Misiek (15 lut 2021, 23:22)
Ocena: 5.26%

Rafiner
Posty: 813
Rejestracja: 07 paź 2018, 19:02
Samochód: Seat Ateca 1.5 TSI DSG FR
Podziękował: 87 razy
Otrzymał podziękowań: 82 razy

Re: Ładowanie akumulatora EFB

Post autor: Rafiner »

W Atece jest EFB.

Ja chciałem coś co daje bezpieczne ładowanie przy ładowaniu bez odpinania. Więc mam.
Ateca 1.5 tsi DSG, Radium Grey, wersja FR + extrasy.

Tritium
Posty: 53
Rejestracja: 25 gru 2020, 19:11
Samochód: Ateca 2017, Ateca 2020
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 4 razy

Re: Ładowanie akumulatora EFB

Post autor: Tritium »

Rafiner pisze:
15 lut 2021, 22:37
W Atece jest EFB.

Ja chciałem coś co daje bezpieczne ładowanie przy ładowaniu bez odpinania. Więc mam.
W nowej Atece jest AGM, przynajmniej w mojej. W starej mam EFB.
EFB ładujesz jak zwykły kwasowy - 16,2V. Bezpiecznie dla auta, to raczej doładowywanie do tych 80%, na niższym napięciu. Na pewno to jest lepsze niż nic.
Możesz kupić aerometr za parę złotych i zobaczyć jakie parametry będzie miał elektrolit przy takim ładowaniu.

Rafiner
Posty: 813
Rejestracja: 07 paź 2018, 19:02
Samochód: Seat Ateca 1.5 TSI DSG FR
Podziękował: 87 razy
Otrzymał podziękowań: 82 razy

Re: Ładowanie akumulatora EFB

Post autor: Rafiner »

Może po lifcie dają AGM, ale gdzie on jest ? bo wszędzie piszą, że AGM nie nadaje się do komory silnika, bo temperatury za wysokie itp. Ja mam model 2020.

Tylko co z tego, że ładujesz jak zwykły, jak i tak auto go trzyma na 80%. Raz podładujesz do 100%, a potem w 3 dni spadnie do 80% i dalej masz to samo. Porażka.
Ateca 1.5 tsi DSG, Radium Grey, wersja FR + extrasy.

Awatar użytkownika
Endrju
Moderator
Posty: 3725
Rejestracja: 11 maja 2017, 0:50
Lokalizacja: Świdwin
Samochód: Seat Ateca FL 1.5 TSI 150KM
Podziękował: 88 razy
Otrzymał podziękowań: 153 razy

Re: Ładowanie akumulatora EFB

Post autor: Endrju »

Ja mam EFB w poliftowej.
Jest- Seat Ateca FL 1.5 TSI ACT DSG7 150KM Xperience
Był - Seat Ateca 1.4 TSI ACT DSG7 150KM Xcellence
Obrazek

Awatar użytkownika
tomal218
Posty: 917
Rejestracja: 19 sty 2018, 11:46
Lokalizacja: BYTOM
Samochód: Seat Ateca MY18
Podziękował: 36 razy
Otrzymał podziękowań: 48 razy

Re: Ładowanie akumulatora EFB

Post autor: tomal218 »

Na 99% efb jest we wszystkich atecach no i oczywiscie jak auto z salonu to mial wyczerpany aku ze 100 razy wiec potem takie cyrki
oso soplón !!! :lol:

ODPOWIEDZ