MĄDRE umieszczenie tej wtyczki "ratuje życie" w momencie jak padnie akumulator to mamy możliwość łatwego podłączenia zasilania i np. otwarcia drzwi(nie pisać że do tego jest kluczyk.. ) lub ładowania bez otwierania maski itd..sailor pisze:Praktyczna uwaga: Jeżeli zamierzasz częściej doładowywać akumulator, warto zaopatrzyć się (co lepsze ładowarki mają w komplecie) w złącze na stałe podpięte (przykręcone) do zacisków akumulatora. Po otwarciu maski jeden ruch i akumulator się ładuje.
Ładowanie akumulatora EFB
-
- Posty: 720
- Rejestracja: 10 lut 2019, 18:41
- Samochód: SEAT ATECA 1.5 DSG
- Podziękował: 10 razy
- Otrzymał podziękowań: 40 razy
Re: Ładowanie akumulatora EFB
- sailor 88
- Posty: 1379
- Rejestracja: 27 maja 2017, 9:33
- Lokalizacja: Białystok
- Samochód: Nissan Qashqai E-POWER : był Seat Ateca 1,6TDI
- Podziękował: 86 razy
- Otrzymał podziękowań: 386 razy
Re: Ładowanie akumulatora EFB
Jest też opcja ładowania akumulatora bez otwierania maski poprzez gniazdo diagnostyczne (OBD2), a niektóre ładowarki (np.seria NOCO Genius) posiadają nawet odpowienie złącze. Gniazdo OBD ma stałe połaczenie z akumulatorem na jednym z pinów.
...Spieszmy się kochać diesel'e, tak szybko odchodzą...
- Eleonor
- Posty: 349
- Rejestracja: 12 paź 2019, 17:32
- Samochód: Seat Ateca FR 1.5 TSI DSG 2020 Rodium Grey
- Podziękował: 2 razy
- Otrzymał podziękowań: 39 razy
Re: Ładowanie akumulatora EFB
@sailor 88
Ponieważ posiadam akumulator EFB chciałbym poprosić o pomoc z zakupie ładowarki:
co wybrać - która lepsza ? (kolejność przypadkowa):
1.NOCO GENIUS 5 – 5A
2.CTEK MXS 5.0 12V 5A
oprócz tego chciałbym podładować zwykły akumulator 12 V w starym aucie
Ponieważ posiadam akumulator EFB chciałbym poprosić o pomoc z zakupie ładowarki:
co wybrać - która lepsza ? (kolejność przypadkowa):
1.NOCO GENIUS 5 – 5A
2.CTEK MXS 5.0 12V 5A
oprócz tego chciałbym podładować zwykły akumulator 12 V w starym aucie
Ateca FR 1.5 TSI DSG - Rodium Grey 2020
- sailor 88
- Posty: 1379
- Rejestracja: 27 maja 2017, 9:33
- Lokalizacja: Białystok
- Samochód: Nissan Qashqai E-POWER : był Seat Ateca 1,6TDI
- Podziękował: 86 razy
- Otrzymał podziękowań: 386 razy
Re: Ładowanie akumulatora EFB
To bardzo podobne konstrukcje, dlatego efekt działania jednej i drugiej jest praktycznie taki sam, ale bardziej polecam NOCO. To nowsza konstrukcja z trochę lepszym algorytmem ładowania, kompensacją temperaturową i startem od 1 Volta. Poza tym, dużo mniej się grzeje.
- Ocena: 5.26%
...Spieszmy się kochać diesel'e, tak szybko odchodzą...
-
- Posty: 720
- Rejestracja: 10 lut 2019, 18:41
- Samochód: SEAT ATECA 1.5 DSG
- Podziękował: 10 razy
- Otrzymał podziękowań: 40 razy
Re: Ładowanie akumulatora EFB
posiadam CTEK MSX 10 sprawdza się bardzo dobrze , posiada kompensację temperaturową + dodatkowe wyposażenie, leciutko podniesiona temperatura przy ładowaniu 10A ale wiadomo że działa
Programy
NORMAL 10A/14,4V
AGM 10A/14,7V
RECOND 1.5A/15,8V
SUPPLY 10A/13,6V
Programy
NORMAL 10A/14,4V
AGM 10A/14,7V
RECOND 1.5A/15,8V
SUPPLY 10A/13,6V
- sailor 88
- Posty: 1379
- Rejestracja: 27 maja 2017, 9:33
- Lokalizacja: Białystok
- Samochód: Nissan Qashqai E-POWER : był Seat Ateca 1,6TDI
- Podziękował: 86 razy
- Otrzymał podziękowań: 386 razy
Re: Ładowanie akumulatora EFB
Mierzyłeś prąd jaki rzeczywiście generowała ta ładowarka, bo maksymalny prąd pojawi się tylko po podłączeniu głęboko rozładowanego akumulatora. W moich rękach, po podłączeniu do rozładowanego akumulatora 72Ah, nie dało się jej utrzymać, a prąd miał wartość 9,39A. Przy wysokich temperaturach otoczenia, wartość prądu jest obcinana o połowę (zabezpieczenie przed przegrzaniem) i proces ładowania przedłuża się. To o czym piszesz: "leciutko podniesiona temperatura" oznacza, że płynący prąd oscyluje w granicach 3-5A, którym ładowany jest lekko rozładowany akumulator w ramach tzw. doładowania. To samo w CTEK 5, maksymalny prąd powoduje bardzo duże nagrzewanie się korpusu. I nie jest to wada, bo każde urządzenie tego typu będzie się nagrzewało, dlatego w innych modelach stosuje się chłodzenie pasywne (otwory wentylacyjne) lub aktywne (wentylator). Tutaj zamknięto całość w szczelnej obudowie, więc ładowarka jest niewrażliwa na wilgoć, zalanie i może być stosowana na zewnątrz. Jest bezpieczna, może być podłączona dowolnie długo, zapamiętuje ustawienia po zaniku napięcia, nie przeładuje akumulatora ani nie wygotuje elektrolitu, ale do odbudowy parametrów całkowicie rozładowanego akumulatora średnio się nadaje, proces ładowania musi być wielokrotnie ponawiany, trzeba używać trybu REPAIR, a cały proces trwa kilka dni. Dla mnie główną wadą jest cena, nieadekwatna do możliwości.
- Ocena: 5.26%
...Spieszmy się kochać diesel'e, tak szybko odchodzą...
-
- Posty: 2444
- Rejestracja: 20 sie 2020, 21:30
- Lokalizacja: Białystok
- Samochód: Ateca 1.5 DSG Xperience + Ford Galaxy
- Podziękował: 749 razy
- Otrzymał podziękowań: 1204 razy
Re: Ładowanie akumulatora EFB
O ile pamiętasz, mam i używam regularnie CTEK MXS 5.0 i dotychczas nie zauważyłem jakiegokolwiek przegrzewania (jest leciutko ciepły, nawet w poniedziałek z rana, pracujący od piątku po pracy), a raz nawet z niewiadomego powodu całkowicie rozładował się akumulator (nawet lampki ledwo się jarzyły i co najśmieszniejsze po naładowaniu "dożył" potem 7 lat) i nawet wtedy nie był gorący. Parametrów pracy oczywiście nie sprawdzałem. Inna sprawa, że nie leży na płaskim, tylko jest zawieszony w powietrzu, więc chyba przez to ma lepsze chłodzenie. Jedynie tylko raz był mocniej ciepły, jak w byłym samochodzie ŚP taty 95 Ah było prawie całkowicie rozładowane, ale także nie parzył.sailor 88 pisze: ↑12 lut 2021, 20:01Mierzyłeś prąd jaki rzeczywiście generowała ta ładowarka, bo maksymalny prąd pojawi się tylko po podłączeniu głęboko rozładowanego akumulatora. W moich rękach, po podłączeniu do rozładowanego akumulatora 72Ah, nie dało się jej utrzymać, a prąd miał wartość 9,39A. Przy wysokich temperaturach otoczenia, wartość prądu jest obcinana o połowę (zabezpieczenie przed przegrzaniem) i proces ładowania przedłuża się. To o czym piszesz: "leciutko podniesiona temperatura" oznacza, że płynący prąd oscyluje w granicach 3-5A, którym ładowany jest lekko rozładowany akumulator w ramach tzw. doładowania. To samo w CTEK 5, maksymalny prąd powoduje bardzo duże nagrzewanie się korpusu. I nie jest to wada, bo każde urządzenie tego typu będzie się nagrzewało, dlatego w innych modelach stosuje się chłodzenie pasywne (otwory wentylacyjne) lub aktywne (wentylator). Tutaj zamknięto całość w szczelnej obudowie, więc ładowarka jest niewrażliwa na wilgoć, zalanie i może być stosowana na zewnątrz. Jest bezpieczna, może być podłączona dowolnie długo, zapamiętuje ustawienia po zaniku napięcia, nie przeładuje akumulatora ani nie wygotuje elektrolitu, ale do odbudowy parametrów całkowicie rozładowanego akumulatora średnio się nadaje, proces ładowania musi być wielokrotnie ponawiany, trzeba używać trybu REPAIR, a cały proces trwa kilka dni. Dla mnie główną wadą jest cena, nieadekwatna do możliwości.
Hmmm, to dziwne, u mnie działa normalnie
-
- Posty: 53
- Rejestracja: 25 gru 2020, 19:11
- Samochód: Ateca 2017, Ateca 2020
- Podziękował: 1 raz
- Otrzymał podziękowań: 4 razy
Re: Ładowanie akumulatora EFB
Nie polecam Ctek mxs 5. Miałem i pozbyłem się, bo to tylko ładowarka idiotoodporna, więc ograniczona mocno. Jak już z tych wymienionych to Noco chwalą. Są testy Ctek 5 i Noco na YT, kanał mrakumulator. Stoi za tym sprzedawca pasjonat. Dużo testów robią i tłumaczą co i jak z akumulatorami i ładowaniem. Bez kitu.
Ctek mxs5 trzeba chyba z 5 razy podłączyć by zrobić gęstość.
Ja mam Qlona i robi co chcę, z czym chcę i kiedy chcę.
Ctek mxs5 trzeba chyba z 5 razy podłączyć by zrobić gęstość.
Ja mam Qlona i robi co chcę, z czym chcę i kiedy chcę.
- Ocena: 5.26%