Ładowanie akumulatora EFB
-
- Posty: 815
- Rejestracja: 07 paź 2018, 19:02
- Samochód: Seat Ateca 1.5 TSI DSG FR
- Podziękował: 88 razy
- Otrzymał podziękowań: 82 razy
Re: Ładowanie akumulatora EFB
Jakie macie napięcie spoczynkowe naładowanego aku ? Bo u mnie jest nie więcej niż 12,72V.
Ateca 1.5 tsi DSG, Radium Grey, wersja FR + extrasy.
- sailor 88
- Posty: 1374
- Rejestracja: 27 maja 2017, 9:33
- Lokalizacja: Białystok
- Samochód: Nissan Qashqai E-POWER : był Seat Ateca 1,6TDI
- Podziękował: 84 razy
- Otrzymał podziękowań: 383 razy
Re: Ładowanie akumulatora EFB
Ale odłączonego od instalacji auta, czy nie???
...Spieszmy się kochać diesel'e, tak szybko odchodzą...
-
- Posty: 815
- Rejestracja: 07 paź 2018, 19:02
- Samochód: Seat Ateca 1.5 TSI DSG FR
- Podziękował: 88 razy
- Otrzymał podziękowań: 82 razy
Re: Ładowanie akumulatora EFB
W instalacji. Przychodzisz rano i masz ileś tam V. No właśnie ile ? Tylko nie rozładowany po tygodniu nie jeżdżenia.
I z informacją czy kabelek wpięty czy wypięty.
I np jaki masz prąd przy rozruchu ? Ja mam zazwyczaj ok 10V +/- 0,3V.
I z informacją czy kabelek wpięty czy wypięty.
I np jaki masz prąd przy rozruchu ? Ja mam zazwyczaj ok 10V +/- 0,3V.
Ateca 1.5 tsi DSG, Radium Grey, wersja FR + extrasy.
- tomal218
- Posty: 919
- Rejestracja: 19 sty 2018, 11:46
- Lokalizacja: BYTOM
- Samochód: Seat Ateca MY18
- Podziękował: 36 razy
- Otrzymał podziękowań: 48 razy
Re: Ładowanie akumulatora EFB
11,9-12.1
Przy rozruchu 10,5-10,9
Uzależnione od temp otoczenia
Kabelek nigdy nie odpinany
- Ocena: 5.26%
oso soplón !!!
-
- Posty: 306
- Rejestracja: 30 kwie 2019, 19:15
- Lokalizacja: TG
- Samochód: Ateca FR 2.0 TSI DSG 4Drive
- Podziękował: 183 razy
- Otrzymał podziękowań: 52 razy
Re: Ładowanie akumulatora EFB
Miernik pokazał 12,3 V.
Jeżdżone było ostatnio w niedzielę (4 dni temu), kabelek wciąż wypięty.
- Ocena: 5.26%
--
Jaca
Jaca
-
- Posty: 815
- Rejestracja: 07 paź 2018, 19:02
- Samochód: Seat Ateca 1.5 TSI DSG FR
- Podziękował: 88 razy
- Otrzymał podziękowań: 82 razy
Re: Ładowanie akumulatora EFB
Czyli te moje 12,6V +/- 0,1V to jest ok. Jak miałem kabelek, to 12,2-12,3V miałem z nastawieniem na 12,2V.
Ateca 1.5 tsi DSG, Radium Grey, wersja FR + extrasy.
-
- Posty: 38
- Rejestracja: 19 paź 2019, 14:12
- Lokalizacja: Płock
- Samochód: Ateca FL
- Podziękował: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
Re: Ładowanie akumulatora EFB
Koledzy reasumując. Czy doladuje bez obaw aku w Atece 2021 takim Ctekiem?, tylko nie wiem jaki mam aku czy AGM czy EFB.
- sailor 88
- Posty: 1374
- Rejestracja: 27 maja 2017, 9:33
- Lokalizacja: Białystok
- Samochód: Nissan Qashqai E-POWER : był Seat Ateca 1,6TDI
- Podziękował: 84 razy
- Otrzymał podziękowań: 383 razy
Re: Ładowanie akumulatora EFB
Doładujesz...nastaw na AGM, tak będzie najlepiej, bez względu na rodzaj akumulatora. Zrób zdjęcie akumulatora (od góry) to będzie wiadomo jaki to aku...madrid2012 pisze: ↑30 sie 2022, 16:14Koledzy reasumując. Czy doladuje bez obaw aku w Atece 2021 takim Ctekiem?, tylko nie wiem jaki mam aku czy AGM czy EFB.
...Spieszmy się kochać diesel'e, tak szybko odchodzą...
-
- Posty: 38
- Rejestracja: 19 paź 2019, 14:12
- Lokalizacja: Płock
- Samochód: Ateca FL
- Podziękował: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
Re: Ładowanie akumulatora EFB
Dzięki sailor 88. Jak się okazało mam aku EFB. Czy w związku z tym mogę włączyć w Cteku funkcję recond bez odłączania aku w Atece?sailor 88 pisze: ↑30 sie 2022, 19:38Doładujesz...nastaw na AGM, tak będzie najlepiej, bez względu na rodzaj akumulatora. Zrób zdjęcie akumulatora (od góry) to będzie wiadomo jaki to aku...madrid2012 pisze: ↑30 sie 2022, 16:14Koledzy reasumując. Czy doladuje bez obaw aku w Atece 2021 takim Ctekiem?, tylko nie wiem jaki mam aku czy AGM czy EFB.
- sailor 88
- Posty: 1374
- Rejestracja: 27 maja 2017, 9:33
- Lokalizacja: Białystok
- Samochód: Nissan Qashqai E-POWER : był Seat Ateca 1,6TDI
- Podziękował: 84 razy
- Otrzymał podziękowań: 383 razy
Re: Ładowanie akumulatora EFB
Ze względu na akumulator możesz, ale ze względu na podwyższone napięcie trafiające do instalacji auta nie jest to zalecane, ale w praktyce wiele osób tak robi (ja już kilka lat), ale na własną odpowiedzialność. Sterowniki, bo o nie głównie chodzi, są odporne na "przewoltowanie" do pewnej granicy i nic im się nie dzieje, chyba że jest to dużo wyższe napięcie. W/g mnie każde ładowanie akumulatora podłączonego do auta, obojętnie jakim trybem, może teoretycznie uszkodzić elektronikę samochodu, bo to dzieje się najczęściej gdy dochodzi do uszkodzenia prostownika i przedostania się do obwodu auta wysokich napięć (tzw. pików). Tryby prostowników/ładowarek podając napięcia nawet do 20 V, nie są w stanie uszkodzić elektroniki auta. Bardziej obawiałbym się tanich, chińskich, niefiltrowanych urządzeń. Ale o jednej zasadzie warto pamiętać, w czasie ładowania nie włączamy zapłonu, żadnych odbiorników i nie otwieramy/zamykamy drzwi, maski, bagażnika itp. bo w sterownikach zapisują się błędy o wykryciu podwyższonego napięcia, które oczywiście można skasować.madrid2012 pisze: ↑10 wrz 2022, 17:20Dzięki sailor 88. Jak się okazało mam aku EFB. Czy w związku z tym mogę włączyć w Cteku funkcję recond bez odłączania aku w Atece?
...Spieszmy się kochać diesel'e, tak szybko odchodzą...