Ładowanie akumulatora EFB

Ogólne dyskusje techniczne, opis problemów i usterek oraz ich sposoby ich rozwiązania
Rafiner
Posty: 813
Rejestracja: 07 paź 2018, 19:02
Samochód: Seat Ateca 1.5 TSI DSG FR
Podziękował: 87 razy
Otrzymał podziękowań: 82 razy

Re: Ładowanie akumulatora EFB

Post autor: Rafiner »

To by się zgadzało. Ja jak miałem podpięte inteligentne ładowanie, to raz w miesiącu zerował mi się licznik, bo taki słaby akumulator był. Doładowywanie prostownikiem nic nie dało, bo dalej głupi ładował do 80%.
Jak odłączyłem inteligentne ładowanie mam spokój tylko pokazuje błąd start/stop.
U mnie inteligentne ładowanie nie sprawdza się, bo ja mało hamuje. Mi klocki i tarcze oryginalne starczają na 120 tys km. Na trasie do pracy 6 km hamuję max 3 razy krótko po 3-4 sekundy, a zazwyczaj raz, jak zatrzymuję się na parkingu. Totalnie tego nie przemyśleli. Jakbym miał blisko do ASO, to bym jeździł z usterką ładowania aku do bólu, pokazując non stop niedoładowany aku. A że mam daleko to odpiąłem kabel.


Ateca 1.5 tsi DSG, Radium Grey, wersja FR + extrasy.

Sponsor

Re: Ładowanie akumulatora EFB

Sponsor


patryk7133
Posty: 1076
Rejestracja: 11 wrz 2017, 23:53
Lokalizacja: Nowa Ruda i Ludwigshafen
Samochód: Seat Ateca1,4 TSI DSG7 Xcellence Comfort+Assistant
Podziękował: 29 razy
Otrzymał podziękowań: 45 razy

Re: Ładowanie akumulatora EFB

Post autor: patryk7133 »

Ale tu chyba chodzi o hamowanie silnikiem raczej nie wyobrażam sobie odzyskiwania energii elektrycznej z naszych hamulców własnoręcznie wymieniałem klocki hamulcowe w Atece i budowa naszego układu hamulcowego według mnie niema fizycznej możliwości odzyskiwania prądu, jeśli ktoś ma wiedzę na temat odzyskiwania energii elektrycznej z naszego układu hamulcowego to proszę o oświecenie.

Rafiner
Posty: 813
Rejestracja: 07 paź 2018, 19:02
Samochód: Seat Ateca 1.5 TSI DSG FR
Podziękował: 87 razy
Otrzymał podziękowań: 82 razy

Re: Ładowanie akumulatora EFB

Post autor: Rafiner »

patryk7133 pisze:
02 maja 2021, 1:07
Ale tu chyba chodzi o hamowanie silnikiem raczej nie wyobrażam sobie odzyskiwania energii elektrycznej z naszych hamulców własnoręcznie wymieniałem klocki hamulcowe w Atece i budowa naszego układu hamulcowego według mnie niema fizycznej możliwości odzyskiwania prądu, jeśli ktoś ma wiedzę na temat odzyskiwania energii elektrycznej z naszego układu hamulcowego to proszę o oświecenie.
Kiedyś, koledzy tłumaczyli, że chodzi o to, że podczas jazdy system odcina alternator, żeby spadło obciążenie dla silnika zmniejszając spalanie, a podczas hamowania załącza się ono, by podładować aku. W mieście się to może sprawdza, co co chwila raz jedno, raz drugie. Natomiast długotrwałą jazda ze stałym i nieznacznym obciążeniem silnika temu nie sprzyja. Z tego wynika, że układ hamulcowy daje tylko sygnał do zainicjowania ładowania.
Przy rekuperacji też nie bierze udziału, tylko rozruszniko/alternator obciąża układ włączając dodatkowe ładowanie, coś ala hybrydy, tylko tam jest to rozbudowane. Ja tak to pojmuję.
Ostatnio zmieniony 02 maja 2021, 12:33 przez Rafiner, łącznie zmieniany 1 raz.
Ateca 1.5 tsi DSG, Radium Grey, wersja FR + extrasy.

Rafiner
Posty: 813
Rejestracja: 07 paź 2018, 19:02
Samochód: Seat Ateca 1.5 TSI DSG FR
Podziękował: 87 razy
Otrzymał podziękowań: 82 razy

Re: Ładowanie akumulatora EFB

Post autor: Rafiner »

Sailor88 wyjechał na majówkę do Zanzibaru a tam drogi internet to nie pisze. :-) jak wróci to nadrobi.
Ateca 1.5 tsi DSG, Radium Grey, wersja FR + extrasy.

Awatar użytkownika
Eleonor
Posty: 347
Rejestracja: 12 paź 2019, 17:32
Samochód: Seat Ateca FR 1.5 TSI DSG 2020 Rodium Grey
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 39 razy

Re: Ładowanie akumulatora EFB

Post autor: Eleonor »

Coś jest z tą rekuperacją
Ja mam tak:

Ciekawi mnie ta opcja niżej :

Zarzadzanie energią aktywne - można mieć nieaktywne ---- i co wtedy ... ?




Obrazek
Ateca FR 1.5 TSI DSG - Rodium Grey 2020

Awatar użytkownika
sailor 88
Posty: 1371
Rejestracja: 27 maja 2017, 9:33
Lokalizacja: Białystok
Samochód: Nissan Qashqai E-POWER : był Seat Ateca 1,6TDI
Podziękował: 83 razy
Otrzymał podziękowań: 376 razy

Re: Ładowanie akumulatora EFB

Post autor: sailor 88 »

patryk7133 pisze:
02 maja 2021, 1:07
Ale tu chyba chodzi o hamowanie silnikiem raczej nie wyobrażam sobie odzyskiwania energii elektrycznej z naszych hamulców własnoręcznie wymieniałem klocki hamulcowe w Atece i budowa naszego układu hamulcowego według mnie niema fizycznej możliwości odzyskiwania prądu, jeśli ktoś ma wiedzę na temat odzyskiwania energii elektrycznej z naszego układu hamulcowego to proszę o oświecenie.
To taka rekuperacja w wersji "super light", na czas hamowania silnikiem (zdjęcie nogi z pedału gazu) alternator "zmuszany" jest do ładowania akumulatora dużym prądem, przy podwyższonym napięciu (do 15V), czyli produkcja energii elektrycznej w czasie gdy silnik nie zużywa paliwa. Odwrotnie przy przyspieszaniu, lub osiągnięciu przez akumulator 80% naładowania, wtedy alternator jest odciążany, przez co stawia mniejszy opór silnikowi, który spalając mniej paliwa, spełnia określone normy emisji spalin, bo o to w tym wszystkim chodzi... Układ hamulcowy nie ma tu żadnego udziału.
Za ten post autor sailor 88 otrzymał podziękowania (w sumie 2):
Misiek (02 maja 2021, 13:27) • patryk7133 (02 maja 2021, 21:54)
Ocena: 10.53%
...Spieszmy się kochać diesel'e, tak szybko odchodzą...

Awatar użytkownika
sailor 88
Posty: 1371
Rejestracja: 27 maja 2017, 9:33
Lokalizacja: Białystok
Samochód: Nissan Qashqai E-POWER : był Seat Ateca 1,6TDI
Podziękował: 83 razy
Otrzymał podziękowań: 376 razy

Re: Ładowanie akumulatora EFB

Post autor: sailor 88 »

Eleonor pisze:
02 maja 2021, 9:20
Coś jest z tą rekuperacją
Ja mam tak:

Ciekawi mnie ta opcja niżej :

Zarzadzanie energią aktywne - można mieć nieaktywne ---- i co wtedy ... ?
To jest nowa wersja sterownika, przygotowana do obsługi hybrydy, której jeszcze nie ma...a te ustawienia są nieaktywne i nic nie znaczą w "niehybrydzie".
...Spieszmy się kochać diesel'e, tak szybko odchodzą...

Rafiner
Posty: 813
Rejestracja: 07 paź 2018, 19:02
Samochód: Seat Ateca 1.5 TSI DSG FR
Podziękował: 87 razy
Otrzymał podziękowań: 82 razy

Re: Ładowanie akumulatora EFB

Post autor: Rafiner »

Frodo, to podjadę do nich jak będę w Krakowie. Nie chce zaczynać z innym ASO tj. Rzeszów, bo są mniej kumaci, a dwa to brałem w Dynamice wiec powinni inaczej na mnie patrzeć. Tak miałem dotychczas w Skodzie, u nich kupiłem i serwisowałem.
Podłączę najwyżej kabelek i teraz na ciepłocie i zobaczę co będzie. Te kłopoty objawiły mi się w listopadzie po aktualizacji VC. A auto przy aktualizacji było podłączone do prostownika.
Dzięki za info i rade.
Ateca 1.5 tsi DSG, Radium Grey, wersja FR + extrasy.

geranium
Posty: 719
Rejestracja: 10 lut 2019, 18:41
Samochód: SEAT ATECA 1.5 DSG
Podziękował: 10 razy
Otrzymał podziękowań: 40 razy

Re: Ładowanie akumulatora EFB

Post autor: geranium »

frodo pisze:..jakieś 6,6 Ah (@12V) na dzień z tego co mierzyłem, czyli całkiem sporo!!
przecież to normalne jak akumulator jest ciągle rozładowywany że chce go naładować przy pojemności 49 Ah
całkowicie inna sytuacja jak akumulator jest naładowany i pokazuje ponad 12v bez obciążenia po dłuższej jeździe nie zaraz po starcie gdy zawsze dochodzi do ponad 14v
frodo pisze:więc ładowanie raczej musi być wydajne jeśli większość osób nie musi co chwilę ładować, a przecież wielu jeździ głównie po mieście.
a ile z tych ludzi mierzy napięcie ? przecież do normalnej jazdy wystarczy 80% pojemności

Awatar użytkownika
Eleonor
Posty: 347
Rejestracja: 12 paź 2019, 17:32
Samochód: Seat Ateca FR 1.5 TSI DSG 2020 Rodium Grey
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 39 razy

Re: Ładowanie akumulatora EFB

Post autor: Eleonor »

Mnie by interesowało czy można to ,, inteligentne ,, ładowanie wyłączyć w Obdeleven .... czy tylko i wyłącznie wchodzi w grę odłączenie tego kabelka przy klemie może @sailor 88 coś zdradzi ?
Ateca FR 1.5 TSI DSG - Rodium Grey 2020

ODPOWIEDZ