Ładowanie akumulatora EFB
-
- Posty: 815
- Rejestracja: 07 paź 2018, 19:02
- Samochód: Seat Ateca 1.5 TSI DSG FR
- Podziękował: 88 razy
- Otrzymał podziękowań: 82 razy
Re: Ładowanie akumulatora EFB
Kolega Pepeg i jego doświadczenia są ewidentnym dowodem na to, że to inteligentne ładowanie jest w istocie debilne i kończy akumulator.
Ateca 1.5 tsi DSG, Radium Grey, wersja FR + extrasy.
-
- Posty: 171
- Rejestracja: 24 lip 2018, 7:39
- Lokalizacja: Kraków i okolice
- Samochód: Ateca Excellence 2.0 TSI 4drive
- Podziękował: 0
- Otrzymał podziękowań: 3 razy
Re: Ładowanie akumulatora EFB
Dziękuje Sailor za wyjaśnienie. Naładowałem do pełna nowy akumulator i pojechałam do sklepu, w czasie jazdy akumulator nie był ładowany wogóle, oprócz hamowania, a napięcie systematycznie spadało od 12.6V do 12.2V. W sumie zrobiłem kilka kilometrów i system nie włączył ładowania. Ciekawe jakie będzie napiecie rano. Jutro jadę w trasę 1000km z podpiętym kabelkiem i będę to obserwował. Ja miałem odczucie takie że jak jeździłem chwile wcześniej z odpiętym kabelkiem i starym akumulatorem to skrzynia jakby płynniej redukowała przy hamowaniu, szczególnie na S.
Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
Ostatnio zmieniony 14 sty 2022, 22:39 przez Pepeg, łącznie zmieniany 2 razy.
- tomal218
- Posty: 919
- Rejestracja: 19 sty 2018, 11:46
- Lokalizacja: BYTOM
- Samochód: Seat Ateca MY18
- Podziękował: 36 razy
- Otrzymał podziękowań: 48 razy
Re: Ładowanie akumulatora EFB
Moja ateca miała 4 lata 10/01/22 i aku był ładowany tylko raz i nawet nie wiem poco ale był ,i ma się dobrze i nie ma 12.4 No i kabelek nigdy nie był odpięty ale mam co roczne potwierdzenie stanu aku a tymi woltomierzami to se możecie mierzyć i mierzyć powodzenia
oso soplón !!!
-
- Posty: 171
- Rejestracja: 24 lip 2018, 7:39
- Lokalizacja: Kraków i okolice
- Samochód: Ateca Excellence 2.0 TSI 4drive
- Podziękował: 0
- Otrzymał podziękowań: 3 razy
Re: Ładowanie akumulatora EFB
Wcześniej miałem Alhambrę i przez 6 lat akumulator nigdy mnie nie zawiódł i nie był ładowany a miałem tam elektryczne drzwi i webasto. A w Atece padł po 3 latach, może po prostu miałem pecha. Wiadomo że ten woltomierz nie jest wiarygodnym sprzętem pomiarowym ale pozwala śledzić i daje jakiejś pojęcie co się dzieje z systemem ładowania.
Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
-
- Posty: 815
- Rejestracja: 07 paź 2018, 19:02
- Samochód: Seat Ateca 1.5 TSI DSG FR
- Podziękował: 88 razy
- Otrzymał podziękowań: 82 razy
Re: Ładowanie akumulatora EFB
Mam Fabię i pierwszy Aku wytrzymał 7 lat, drugi ma już 6. Dopiero od 2 lat muszę podładowywać Fabię, bo przebiegi roczne spadły do 4 tys rocznie odkąd kupiłem Atekę. I ta Fabia chodzi na starym ładowaniu.
Teraz Ateka musi być podładowywana, bo inteligentne ładowanie jest za inteligentne na mój sposób jazdy. Jakoś Fabia 7 lat była ok, a Ateka nie. Stąd odpinając kabelek wracam do techniki Fabii, która się sprawdzała.
Może inteligentne ładowanie jest do dużego miasta, a nie na małe spokojne miasto.
Ateca 1.5 tsi DSG, Radium Grey, wersja FR + extrasy.
- sailor 88
- Posty: 1374
- Rejestracja: 27 maja 2017, 9:33
- Lokalizacja: Białystok
- Samochód: Nissan Qashqai E-POWER : był Seat Ateca 1,6TDI
- Podziękował: 84 razy
- Otrzymał podziękowań: 383 razy
Re: Ładowanie akumulatora EFB
Tutaj akurat jest odwrotnie...nowe technologie pozwalają na budowę akumulatora o bardzo wysokiej trwałości jak i dużej zdolności oddawania i przyjmowania ładunku. Oczywiście pod warunkiem, że producent zastosuje odpowiednie materiały i technologię wytwarzania, bo z tym jest największy problem. Dlatego do tej pory akumulatory stosowane na pierwszy montaż wytrzymywały najdłużej, ale właśnie pseudoekologiczny system inteligentnego ładowania, utrzymujący stan naładowania w 70-80%, przyczynia się do przyspieszonej degradacji ogniw tego typu.
- Ocena: 15.79%
...Spieszmy się kochać diesel'e, tak szybko odchodzą...
-
- Posty: 2432
- Rejestracja: 20 sie 2020, 21:30
- Lokalizacja: Białystok
- Samochód: Ateca 1.5 DSG Xperience + Ford Galaxy
- Podziękował: 744 razy
- Otrzymał podziękowań: 1193 razy
Re: Ładowanie akumulatora EFB
Fachowo to się nazywa "świadome, celowe postarzanie nowych produktów".
Hmmm, to dziwne, u mnie działa normalnie
-
- Posty: 815
- Rejestracja: 07 paź 2018, 19:02
- Samochód: Seat Ateca 1.5 TSI DSG FR
- Podziękował: 88 razy
- Otrzymał podziękowań: 82 razy
Re: Ładowanie akumulatora EFB
10 lat to historia, OK, ale 6-7 to powinna być i jest dalej normą, ale nie przy ekobzdurach jak inteligentne ładowanie.
Do aut zawsze kupowałem najwyższy model Warty, a na pierwszy montaż VAG też zakłada Warty, więc technika i jakość zbliżona. Technika jazdy ta sama, prąd ładowania zbliżony(po odpięciu kabelka), a w jednym aucie aku chodzi, a w drugim nie. Różnica to to inteligentne ładowanie, więc chyba wiadomo co jest winowajcą moich problemów.
Ateca 1.5 tsi DSG, Radium Grey, wersja FR + extrasy.