Strona 18 z 21

Re: Ładowanie akumulatora EFB

: 14 sty 2022, 22:01
autor: Rafiner
Kolega Pepeg i jego doświadczenia są ewidentnym dowodem na to, że to inteligentne ładowanie jest w istocie debilne i kończy akumulator.

Re: Ładowanie akumulatora EFB

: 14 sty 2022, 22:39
autor: Pepeg
Dziękuje Sailor za wyjaśnienie. Naładowałem do pełna nowy akumulator i pojechałam do sklepu, w czasie jazdy akumulator nie był ładowany wogóle, oprócz hamowania, a napięcie systematycznie spadało od 12.6V do 12.2V. W sumie zrobiłem kilka kilometrów i system nie włączył ładowania. Ciekawe jakie będzie napiecie rano. Jutro jadę w trasę 1000km z podpiętym kabelkiem i będę to obserwował. Ja miałem odczucie takie że jak jeździłem chwile wcześniej z odpiętym kabelkiem i starym akumulatorem to skrzynia jakby płynniej redukowała przy hamowaniu, szczególnie na S.Obrazek

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka




Re: Ładowanie akumulatora EFB

: 14 sty 2022, 22:43
autor: tomal218
Moja ateca miała 4 lata 10/01/22 i aku był ładowany tylko raz i nawet nie wiem poco ale był ,i ma się dobrze i nie ma 12.4 No i kabelek nigdy nie był odpięty ale mam co roczne potwierdzenie stanu aku a tymi woltomierzami to se możecie mierzyć i mierzyć powodzenia

Re: Ładowanie akumulatora EFB

: 14 sty 2022, 23:11
autor: Pepeg
Wcześniej miałem Alhambrę i przez 6 lat akumulator nigdy mnie nie zawiódł i nie był ładowany a miałem tam elektryczne drzwi i webasto. A w Atece padł po 3 latach, może po prostu miałem pecha. Wiadomo że ten woltomierz nie jest wiarygodnym sprzętem pomiarowym ale pozwala śledzić i daje jakiejś pojęcie co się dzieje z systemem ładowania.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka



Re: Ładowanie akumulatora EFB

: 15 sty 2022, 14:46
autor: Rafiner
tomal218 pisze:
14 sty 2022, 22:43
Moja ateca miała 4 lata 10/01/22 i aku był ładowany tylko raz i nawet nie wiem poco ale był ,i ma się dobrze i nie ma 12.4 No i kabelek nigdy nie był odpięty ale mam co roczne potwierdzenie stanu aku a tymi woltomierzami to se możecie mierzyć i mierzyć powodzenia
Mam Fabię i pierwszy Aku wytrzymał 7 lat, drugi ma już 6. Dopiero od 2 lat muszę podładowywać Fabię, bo przebiegi roczne spadły do 4 tys rocznie odkąd kupiłem Atekę. I ta Fabia chodzi na starym ładowaniu.
Teraz Ateka musi być podładowywana, bo inteligentne ładowanie jest za inteligentne na mój sposób jazdy. Jakoś Fabia 7 lat była ok, a Ateka nie. Stąd odpinając kabelek wracam do techniki Fabii, która się sprawdzała.
Może inteligentne ładowanie jest do dużego miasta, a nie na małe spokojne miasto.

Re: Ładowanie akumulatora EFB

: 16 sty 2022, 12:10
autor: geranium
może się mylę ale stare akumulatory to całkowicie inna technologia wykonania inne materiały i inna długość życia (mniej ekologii)

Re: Ładowanie akumulatora EFB

: 16 sty 2022, 19:36
autor: sailor 88
geranium pisze:
16 sty 2022, 12:10
może się mylę ale stare akumulatory to całkowicie inna technologia wykonania inne materiały i inna długość życia (mniej ekologii)
Tutaj akurat jest odwrotnie...nowe technologie pozwalają na budowę akumulatora o bardzo wysokiej trwałości jak i dużej zdolności oddawania i przyjmowania ładunku. Oczywiście pod warunkiem, że producent zastosuje odpowiednie materiały i technologię wytwarzania, bo z tym jest największy problem. Dlatego do tej pory akumulatory stosowane na pierwszy montaż wytrzymywały najdłużej, ale właśnie pseudoekologiczny system inteligentnego ładowania, utrzymujący stan naładowania w 70-80%, przyczynia się do przyspieszonej degradacji ogniw tego typu.

Re: Ładowanie akumulatora EFB

: 17 sty 2022, 18:45
autor: geranium
o tym właśnie mówię komu się opłaca wypuścić produkt o żywotności 10 lat?

Re: Ładowanie akumulatora EFB

: 17 sty 2022, 22:53
autor: Misiek
geranium pisze:
17 sty 2022, 18:45
o tym właśnie mówię komu się opłaca wypuścić produkt o żywotności 10 lat?
Fachowo to się nazywa "świadome, celowe postarzanie nowych produktów".

Re: Ładowanie akumulatora EFB

: 17 sty 2022, 23:10
autor: Rafiner
geranium pisze:
17 sty 2022, 18:45
o tym właśnie mówię komu się opłaca wypuścić produkt o żywotności 10 lat?
10 lat to historia, OK, ale 6-7 to powinna być i jest dalej normą, ale nie przy ekobzdurach jak inteligentne ładowanie.
Do aut zawsze kupowałem najwyższy model Warty, a na pierwszy montaż VAG też zakłada Warty, więc technika i jakość zbliżona. Technika jazdy ta sama, prąd ładowania zbliżony(po odpięciu kabelka), a w jednym aucie aku chodzi, a w drugim nie. Różnica to to inteligentne ładowanie, więc chyba wiadomo co jest winowajcą moich problemów.