Re: Ładowanie akumulatora EFB
: 18 sty 2022, 15:51
Jakie macie napięcie spoczynkowe naładowanego aku ? Bo u mnie jest nie więcej niż 12,72V.
Pierwsze w Polsce forum dyskusyjne fanów Seata Ateca i Cupry Ateca
https://www.ateca-klub.pl:443/forum/
https://www.ateca-klub.pl:443/forum/viewtopic.php?f=11&t=1119
11,9-12.1
Miernik pokazał 12,3 V.
Doładujesz...nastaw na AGM, tak będzie najlepiej, bez względu na rodzaj akumulatora. Zrób zdjęcie akumulatora (od góry) to będzie wiadomo jaki to aku...madrid2012 pisze: ↑30 sie 2022, 16:14Koledzy reasumując. Czy doladuje bez obaw aku w Atece 2021 takim Ctekiem?, tylko nie wiem jaki mam aku czy AGM czy EFB.
Dzięki sailor 88. Jak się okazało mam aku EFB. Czy w związku z tym mogę włączyć w Cteku funkcję recond bez odłączania aku w Atece?sailor 88 pisze: ↑30 sie 2022, 19:38Doładujesz...nastaw na AGM, tak będzie najlepiej, bez względu na rodzaj akumulatora. Zrób zdjęcie akumulatora (od góry) to będzie wiadomo jaki to aku...madrid2012 pisze: ↑30 sie 2022, 16:14Koledzy reasumując. Czy doladuje bez obaw aku w Atece 2021 takim Ctekiem?, tylko nie wiem jaki mam aku czy AGM czy EFB.
Ze względu na akumulator możesz, ale ze względu na podwyższone napięcie trafiające do instalacji auta nie jest to zalecane, ale w praktyce wiele osób tak robi (ja już kilka lat), ale na własną odpowiedzialność. Sterowniki, bo o nie głównie chodzi, są odporne na "przewoltowanie" do pewnej granicy i nic im się nie dzieje, chyba że jest to dużo wyższe napięcie. W/g mnie każde ładowanie akumulatora podłączonego do auta, obojętnie jakim trybem, może teoretycznie uszkodzić elektronikę samochodu, bo to dzieje się najczęściej gdy dochodzi do uszkodzenia prostownika i przedostania się do obwodu auta wysokich napięć (tzw. pików). Tryby prostowników/ładowarek podając napięcia nawet do 20 V, nie są w stanie uszkodzić elektroniki auta. Bardziej obawiałbym się tanich, chińskich, niefiltrowanych urządzeń. Ale o jednej zasadzie warto pamiętać, w czasie ładowania nie włączamy zapłonu, żadnych odbiorników i nie otwieramy/zamykamy drzwi, maski, bagażnika itp. bo w sterownikach zapisują się błędy o wykryciu podwyższonego napięcia, które oczywiście można skasować.madrid2012 pisze: ↑10 wrz 2022, 17:20Dzięki sailor 88. Jak się okazało mam aku EFB. Czy w związku z tym mogę włączyć w Cteku funkcję recond bez odłączania aku w Atece?