Strona 19 z 21

Re: Ładowanie akumulatora EFB

: 18 sty 2022, 15:51
autor: Rafiner
Jakie macie napięcie spoczynkowe naładowanego aku ? Bo u mnie jest nie więcej niż 12,72V.

Re: Ładowanie akumulatora EFB

: 18 sty 2022, 17:37
autor: sailor 88
Rafiner pisze:
18 sty 2022, 15:51
Jakie macie napięcie spoczynkowe naładowanego aku ? Bo u mnie jest nie więcej niż 12,72V.
Ale odłączonego od instalacji auta, czy nie???

Re: Ładowanie akumulatora EFB

: 18 sty 2022, 20:56
autor: Rafiner
W instalacji. Przychodzisz rano i masz ileś tam V. No właśnie ile ? Tylko nie rozładowany po tygodniu nie jeżdżenia.
I z informacją czy kabelek wpięty czy wypięty.
I np jaki masz prąd przy rozruchu ? Ja mam zazwyczaj ok 10V +/- 0,3V.

Re: Ładowanie akumulatora EFB

: 18 sty 2022, 22:09
autor: tomal218
Rafiner pisze:
18 sty 2022, 20:56
W instalacji. Przychodzisz rano i masz ileś tam V. No właśnie ile ? Tylko nie rozładowany po tygodniu nie jeżdżenia.
I z informacją czy kabelek wpięty czy wypięty.
I np jaki masz prąd przy rozruchu ? Ja mam zazwyczaj ok 10V +/- 0,3V.
11,9-12.1
Przy rozruchu 10,5-10,9
Uzależnione od temp otoczenia
Kabelek nigdy nie odpinany

Re: Ładowanie akumulatora EFB

: 21 sty 2022, 8:48
autor: JACA
Rafiner pisze:
18 sty 2022, 20:56
W instalacji. Przychodzisz rano i masz ileś tam V. No właśnie ile ? Tylko nie rozładowany po tygodniu nie jeżdżenia.
I z informacją czy kabelek wpięty czy wypięty.
I np jaki masz prąd przy rozruchu ? Ja mam zazwyczaj ok 10V +/- 0,3V.
Miernik pokazał 12,3 V.
Jeżdżone było ostatnio w niedzielę (4 dni temu), kabelek wciąż wypięty.

Re: Ładowanie akumulatora EFB

: 22 sty 2022, 0:14
autor: Rafiner
Czyli te moje 12,6V +/- 0,1V to jest ok. Jak miałem kabelek, to 12,2-12,3V miałem z nastawieniem na 12,2V.

Re: Ładowanie akumulatora EFB

: 30 sie 2022, 16:14
autor: madrid2012
Koledzy reasumując. Czy doladuje bez obaw aku w Atece 2021 takim Ctekiem?, tylko nie wiem jaki mam aku czy AGM czy EFB.
Obrazek

Re: Ładowanie akumulatora EFB

: 30 sie 2022, 19:38
autor: sailor 88
madrid2012 pisze:
30 sie 2022, 16:14
Koledzy reasumując. Czy doladuje bez obaw aku w Atece 2021 takim Ctekiem?, tylko nie wiem jaki mam aku czy AGM czy EFB.
Doładujesz...nastaw na AGM, tak będzie najlepiej, bez względu na rodzaj akumulatora. Zrób zdjęcie akumulatora (od góry) to będzie wiadomo jaki to aku...

Re: Ładowanie akumulatora EFB

: 10 wrz 2022, 17:20
autor: madrid2012
sailor 88 pisze:
30 sie 2022, 19:38
madrid2012 pisze:
30 sie 2022, 16:14
Koledzy reasumując. Czy doladuje bez obaw aku w Atece 2021 takim Ctekiem?, tylko nie wiem jaki mam aku czy AGM czy EFB.
Doładujesz...nastaw na AGM, tak będzie najlepiej, bez względu na rodzaj akumulatora. Zrób zdjęcie akumulatora (od góry) to będzie wiadomo jaki to aku...
Dzięki sailor 88. Jak się okazało mam aku EFB. Czy w związku z tym mogę włączyć w Cteku funkcję recond bez odłączania aku w Atece?

Re: Ładowanie akumulatora EFB

: 10 wrz 2022, 18:29
autor: sailor 88
madrid2012 pisze:
10 wrz 2022, 17:20
Dzięki sailor 88. Jak się okazało mam aku EFB. Czy w związku z tym mogę włączyć w Cteku funkcję recond bez odłączania aku w Atece?
Ze względu na akumulator możesz, ale ze względu na podwyższone napięcie trafiające do instalacji auta nie jest to zalecane, ale w praktyce wiele osób tak robi (ja już kilka lat), ale na własną odpowiedzialność. Sterowniki, bo o nie głównie chodzi, są odporne na "przewoltowanie" do pewnej granicy i nic im się nie dzieje, chyba że jest to dużo wyższe napięcie. W/g mnie każde ładowanie akumulatora podłączonego do auta, obojętnie jakim trybem, może teoretycznie uszkodzić elektronikę samochodu, bo to dzieje się najczęściej gdy dochodzi do uszkodzenia prostownika i przedostania się do obwodu auta wysokich napięć (tzw. pików). Tryby prostowników/ładowarek podając napięcia nawet do 20 V, nie są w stanie uszkodzić elektroniki auta. Bardziej obawiałbym się tanich, chińskich, niefiltrowanych urządzeń. Ale o jednej zasadzie warto pamiętać, w czasie ładowania nie włączamy zapłonu, żadnych odbiorników i nie otwieramy/zamykamy drzwi, maski, bagażnika itp. bo w sterownikach zapisują się błędy o wykryciu podwyższonego napięcia, które oczywiście można skasować.