Strona 5 z 21

Re: Ładowanie akumulatora EFB

: 18 lut 2021, 1:52
autor: Tritium
AGM jest w komorze silnika. Ateca z Grudnia 2020. 1.5 DSG, może dlatego, że jest ogrzewanie postojowe, szyba grzana, kierownica i fotele. AGM jest mocniejszym aku niż EFB ale też droższym. Zobaczymy czy temperatura go zniszczy szybciej. Jest jaki dali.
W starej 2017 mam EFB od nowości,


Zgadza się. Auto odebrane z salonu szybko poszło na ładowanie. Pokazywał 40% naładowania.

Re: Ładowanie akumulatora EFB

: 18 lut 2021, 20:47
autor: patryk7133
Podobno W każdym aucie z grupy VW z ogrzewaniem postojowym jest AGM

Ps: ja nie mam ogrzewania a też mam AGM :?:

Re: Ładowanie akumulatora EFB

: 22 kwie 2021, 8:30
autor: Eleonor
sailor 88 pisze:
27 maja 2020, 21:29
Jest też opcja ładowania akumulatora bez otwierania maski poprzez gniazdo diagnostyczne (OBD2), a niektóre ładowarki (np.seria NOCO Genius) posiadają nawet odpowienie złącze. Gniazdo OBD ma stałe połaczenie z akumulatorem na jednym z pinów.
Obrazek
@sailor 88 czy w Atece mamy na OBD cały czas prąd by tą przejściówkę podłączyć ?
I drugie pytanie :

OSTRZEŻENIE: Ten produkt jest wyposażony w bezpiecznik 10A. Skonsultuj się z producentem swojego pojazdu, aby sprawdzić maksymalny prąd obsługiwany przez port OBDII. Nie używaj kabla, jeśli bezpiecznik OBDII pojazdu ma mniej niż 10A lub dzieli bezpiecznik z ECU lub innym wrażliwym sprzętem.

pozdrawiam

Re: Ładowanie akumulatora EFB

: 22 kwie 2021, 8:57
autor: sailor 88
Eleonor pisze:
22 kwie 2021, 8:30
@sailor 88 czy w Atece mamy na OBD cały czas prąd by tą przejściówkę podłączyć ?
I drugie pytanie :
OSTRZEŻENIE: Ten produkt jest wyposażony w bezpiecznik 10A. Skonsultuj się z producentem swojego pojazdu, aby sprawdzić maksymalny prąd obsługiwany przez port OBDII. Nie używaj kabla, jeśli bezpiecznik OBDII pojazdu ma mniej niż 10A lub dzieli bezpiecznik z ECU lub innym wrażliwym sprzętem.
pozdrawiam
Tak, gniazdo OBDII jest na stałe połączone z akumulatorem, co można wykorzystać do ładowania akumulatora, ale tylko małym prądem (najlepiej nie więcej niż 5A) gdyż delikatne piny nie są w stanie przenosić dużych prądów. Dodatkowo można tą drogą zapewnić zasilanie instalacji auta na czas odłączenia akumulatora, podłączając do gniazda OBDII inny akumulator lub ładowarkę z funkcją zasilacza.

Re: Ładowanie akumulatora EFB

: 23 kwie 2021, 22:48
autor: Rafiner
Nie no, podłączanie ładowania przez OBD to jakiś hardcore. Jakby nie było zapalniczki, gdyby ktoś nie chciał maski podnosić.

Re: Ładowanie akumulatora EFB

: 24 kwie 2021, 14:13
autor: Eleonor
geranium pisze:
27 maja 2020, 18:27
MĄDRE umieszczenie tej wtyczki "ratuje życie" w momencie jak padnie akumulator to mamy możliwość łatwego podłączenia zasilania i np. otwarcia drzwi(nie pisać że do tego jest kluczyk.. :evil: ) lub ładowania bez otwierania maski itd..
No chyba przez OBDII odpada .. za duży może być prąd ..

@geranium
Podpowiedz gdzie mądrze taką wtyczkę umieścić bo chodzę w koło auta i nie mogę nic wymyśleć ( a pewnie to proste będzie ) :)

Mówię o tym:


Obrazek

Re: Ładowanie akumulatora EFB

: 24 kwie 2021, 15:53
autor: Tritium
Używałem tego eyelet indicator cteka w Vectrze. Przedłużyłem kabel i umieściłem to zaraz za grillem trytytką. Jeździłem tak parę lat. Nic się temu nie stało. Mogłem sprawdzić zanim otwarłem auto jaki jest stan napięcia akumulatora, zaglądając w grill, bo po otwarciu drzwi zawsze napięcie trochę już spada, uruchamia się komputer, siłowniki w drzwiach...

Ale nie mam już ładowarki, a auto skasował mi psychol. Został eyelet. :lol:

Re: Ładowanie akumulatora EFB

: 25 kwie 2021, 13:19
autor: geranium
Eleonor pisze:
24 kwie 2021, 14:13
geranium pisze:
27 maja 2020, 18:27
MĄDRE umieszczenie tej wtyczki "ratuje życie" w momencie jak padnie akumulator to mamy możliwość łatwego podłączenia zasilania i np. otwarcia drzwi(nie pisać że do tego jest kluczyk.. :evil: ) lub ładowania bez otwierania maski itd..
@geranium
Podpowiedz gdzie mądrze taką wtyczkę umieścić bo chodzę w koło auta i nie mogę nic wymyśleć ( a pewnie to proste będzie ) :)
Mówię o tym:
Obrazek
w moim przypadku było to pod przednim zderzakiem ale kolega miał głębiej w komorze silnika ale w przypadku awarii musiał kłaść się pod auto
gniazdo jest hermetyczne i gdy nie zapomni się go zamknąć przez lata nic mu się nie stało

PS. jedna bardzo ważna UWAGA: gdy gniazdo będzie "łatwo" dostępne musi być zabezpieczone bezpiecznikiem (dlaczego chyba nie trzeba tłumaczyć)

Re: Ładowanie akumulatora EFB

: 28 kwie 2021, 18:46
autor: Tritium
W tych złączach co mi zostały są fabryczne bezpieczniki.

Re: Ładowanie akumulatora EFB

: 01 maja 2021, 18:10
autor: geranium
zaobserwowałem bardzo ciekawy przypadek z ładowaniem akumulatora w aucie..
woltomierz podpięty do gniazda zapalniczki (cały czas napięcie)
normalna jazda woltomierz pokazuje 13,2 wolta
każde zdjęcie nogi z gazu i napięcie ładowania wzrasta do 14,7 wolta (rekuperacja ?)

po wypięciu kabelka z akumulatora(start/stop) napięcie jak przyklejone 13,9 wolta

PS wartości to tylko do zobrazowania dokładność woltomierza daleka od ideału