Re: Ładowanie akumulatora EFB
: 05 maja 2021, 20:27
Nie da się tego wyłączyć programowo, bo to jest system opracowany dla spełniania przez silnik norm emisji spalin, a nie opcja do wyboru.
Pierwsze w Polsce forum dyskusyjne fanów Seata Ateca i Cupry Ateca
https://www.ateca-klub.pl:443/forum/
https://www.ateca-klub.pl:443/forum/viewtopic.php?f=11&t=1119
Nie da się tego wyłączyć programowo, bo to jest system opracowany dla spełniania przez silnik norm emisji spalin, a nie opcja do wyboru.
Ale o jakim momencie pomiaru napięcia mówisz z tym 11,9??? Pewnie już po obciążeniu akumulatora, czyli otwarciu auta i włączeniu zapłonu, a więc po obciążeniu akumulatora odbiornikami (układ zapłonowy, pompa paliwa, sterowniki itd.). Ja mam permanentny podgląd napięcia akumulatora (z zapisem w pamięci 30 dni) poprzez moduł bluetooth i mogę sprawdzić napięcie przed otwarciem auta na smartfonie, czyli przed włączeniem jakiegokolwiek obciążenia...Jeżdżę z odpiętym kabelkiem już 3 rok i dzisiaj rano napięcie spoczynkowe wynosiło 12,74V.
No to masz od Tomala obiecane piwo !sailor 88 pisze: ↑05 maja 2021, 21:41Ale o jakim momencie pomiaru napięcia mówisz z tym 11,9??? Pewnie już po obciążeniu akumulatora, czyli otwarciu auta i włączeniu zapłonu, a więc po obciążeniu akumulatora odbiornikami (układ zapłonowy, pompa paliwa, sterowniki itd.). Ja mam permanentny podgląd napięcia akumulatora (z zapisem w pamięci 30 dni) poprzez moduł bluetooth i mogę sprawdzić napięcie przed otwarciem auta na smartfonie, czyli przed włączeniem jakiegokolwiek obciążenia...Jeżdżę z odpiętym kabelkiem już 3 rok i dzisiaj rano napięcie spoczynkowe wynosiło 12,74V.
Otwieram podnosze klapa miernik i jest 11,9sailor 88 pisze: ↑05 maja 2021, 21:41Ale o jakim momencie pomiaru napięcia mówisz z tym 11,9??? Pewnie już po obciążeniu akumulatora, czyli otwarciu auta i włączeniu zapłonu, a więc po obciążeniu akumulatora odbiornikami (układ zapłonowy, pompa paliwa, sterowniki itd.). Ja mam permanentny podgląd napięcia akumulatora (z zapisem w pamięci 30 dni) poprzez moduł bluetooth i mogę sprawdzić napięcie przed otwarciem auta na smartfonie, czyli przed włączeniem jakiegokolwiek obciążenia...Jeżdżę z odpiętym kabelkiem już 3 rok i dzisiaj rano napięcie spoczynkowe wynosiło 12,74V.
Nie świadczy to za dobrze o kondycji akumulatora...otwarcie auta i wybudzenie sterowników, to niewielkie obciążenie, więc taki spadek jest nieuzasadniony. Ale cóż, takie założenia systemu inteligentnego ładowania, dbać o wszystko...tylko nie o akumulator
Ja mam taki, kupiony na Aliexpress : https://pl.aliexpress.com/item/10050020 ... 5c0fj08tW7