Błąd zapłonu ? Uruchamiania ?
-
- Posty: 493
- Rejestracja: 30 gru 2018, 0:09
- Samochód: 2.0 TSI
- Podziękował: 39 razy
- Otrzymał podziękowań: 22 razy
Błąd zapłonu ? Uruchamiania ?
Pojawił mi się taki błąd po włączeniu silnika jak na zdjęciu. Pali się na żółto trójkącik nad zegarami, a poza tym komunikat na LCD infotainmentu, no i na zegarach. Samochód mimo to zapala się normalnie i generalnie - działą normalnie. Raz ten komunikat przy włączaniu silnika jest, raz go nie ma... Trochę zaczynam się martwić. W poniedziałek będzie telefon do serwisu z pytaniem, ale może ktoś się z czymś takim spotkał ?
- sailor 88
- Posty: 1371
- Rejestracja: 27 maja 2017, 9:33
- Lokalizacja: Białystok
- Samochód: Nissan Qashqai E-POWER : był Seat Ateca 1,6TDI
- Podziękował: 83 razy
- Otrzymał podziękowań: 376 razy
Re: Błąd zapłonu ? Uruchamiania ?
Przyczyn może być wiele, od obluzowania się klemy do uszkodzenia sterownika. Trzeba sprawdzić czy w sterowniku zapisał się jakiś kod błędu doprecyzowujący usterkę, ale na początek zacząłbym od naładowania akumulatora, niskie napięcie przed rozruchem też generuje taki błąd.
Jak nie pomoże to do serwisu i podpięcie do kompa.
Jak nie pomoże to do serwisu i podpięcie do kompa.
- Ocena: 5.26%
...Spieszmy się kochać diesel'e, tak szybko odchodzą...
-
- Posty: 493
- Rejestracja: 30 gru 2018, 0:09
- Samochód: 2.0 TSI
- Podziękował: 39 razy
- Otrzymał podziękowań: 22 razy
Re: Błąd zapłonu ? Uruchamiania ?
Hm... Zrobilem na autostradzie jakies 150 km, wiec chyba akumulator sie naladowal. Nastepnego dnia (bylo +4 st na dworze) chcialem odpalic auto i ten komunikat...
Zastanawiam sie czy sprawa moze tez dotyczyc... kluczyka ? Bo wrzucilem go w silikonowe etui. Raz jak go wyjalem z etui - nie bylo problemu z tym bledem, ale pozniej byl znowu wiec choroba wie czy to ma cos wspolnego czy nie.
Zastanawiam sie czy sprawa moze tez dotyczyc... kluczyka ? Bo wrzucilem go w silikonowe etui. Raz jak go wyjalem z etui - nie bylo problemu z tym bledem, ale pozniej byl znowu wiec choroba wie czy to ma cos wspolnego czy nie.
- sailor 88
- Posty: 1371
- Rejestracja: 27 maja 2017, 9:33
- Lokalizacja: Białystok
- Samochód: Nissan Qashqai E-POWER : był Seat Ateca 1,6TDI
- Podziękował: 83 razy
- Otrzymał podziękowań: 376 razy
Re: Błąd zapłonu ? Uruchamiania ?
Obecnie z akumulatorem może być różnie, bo układ inteligentnego ładowania i tak utrzymuje akumulator naładowany w 80%, choćbyś jechał nawet 1000km , zostawiając miejsce na energię odzyskiwaną podczas hamowania silnikiem. A co do kluczyka, to rozładowana bateria ma osobny status w sterowniku i wyskakuje informacja "wymień baterię w kluczyku". Etui w niczym nie przeszkadza, mój kluczyk też jest w silikonowym etui i jeszcze w skórzanej saszetce.Teo pisze: ↑06 gru 2020, 0:01Hm... Zrobilem na autostradzie jakies 150 km, wiec chyba akumulator sie naladowal. Nastepnego dnia (bylo +4 st na dworze) chcialem odpalic auto i ten komunikat...
Zastanawiam sie czy sprawa moze tez dotyczyc... kluczyka ? Bo wrzucilem go w silikonowe etui. Raz jak go wyjalem z etui - nie bylo problemu z tym bledem, ale pozniej byl znowu wiec choroba wie czy to ma cos wspolnego czy nie.
P.S. Ja po każdym przeglądzie otrzymuję informację: proszę naładować akumulator lub "zrobić" dłuższą trasę.
...Spieszmy się kochać diesel'e, tak szybko odchodzą...
-
- Posty: 493
- Rejestracja: 30 gru 2018, 0:09
- Samochód: 2.0 TSI
- Podziękował: 39 razy
- Otrzymał podziękowań: 22 razy
Re: Błąd zapłonu ? Uruchamiania ?
Doszedl jeszcze inny objaw, a raczej byl od poczatku, tylko myslalem, ze to normalne - silnika nie da sie zgasic, jesli odpalilem go chwile temu. Tzn od uruchomienia trzeba poczekac ze 30 sekund, zeby sie dalo wylaczyc silnik.
I jak dzis bylem w serwisie, to przede wszystkim to zauwazyli i stwierdzili, ze wyglada sprawa na przycisk START, ktory byc moze robi jakies zwarcie lub cos nie tak z wiążką... Kurde, nowe auto, ledwo co odebrane (( Ja to mam pecha - a tak nei chcialem, zeby mi rozbierali wszystko.. juz oczami wyobrazni widze te trzeszczace plastiki z polamanymi uchytami Oby nie...
Podobno bledy w komputerze wskazuja wlasnie na to, ale mnie sie jakos wierzyc nie chce, bo to sie dzieje tylko jak auto jest dopiero co odpalone. Jak troche pojezdzi, to problemu nie ma, wiec co - wiązka sie odgina jak jest cieply silnik ?
Zobaczymy niedlugo.
I jak dzis bylem w serwisie, to przede wszystkim to zauwazyli i stwierdzili, ze wyglada sprawa na przycisk START, ktory byc moze robi jakies zwarcie lub cos nie tak z wiążką... Kurde, nowe auto, ledwo co odebrane (( Ja to mam pecha - a tak nei chcialem, zeby mi rozbierali wszystko.. juz oczami wyobrazni widze te trzeszczace plastiki z polamanymi uchytami Oby nie...
Podobno bledy w komputerze wskazuja wlasnie na to, ale mnie sie jakos wierzyc nie chce, bo to sie dzieje tylko jak auto jest dopiero co odpalone. Jak troche pojezdzi, to problemu nie ma, wiec co - wiązka sie odgina jak jest cieply silnik ?
Zobaczymy niedlugo.
- Grz_Bo
- Posty: 441
- Rejestracja: 15 lis 2020, 8:48
- Samochód: Seat Leon
- Podziękował: 0
- Otrzymał podziękowań: 157 razy
Re: Błąd zapłonu ? Uruchamiania ?
Jedź do sklepu który sprzedaje aku. Mają takie urządzenie, które jest w stanie pomierzyć aku pod obciążeniem.Teo pisze:Tzn po prostu multimetrem ile ma Volt ?
Pozdrawiam,
Grzegorz
-
- Posty: 2398
- Rejestracja: 20 sie 2020, 21:30
- Lokalizacja: Białystok
- Samochód: Ateca 1.5 DSG Xperience + Ford Galaxy
- Podziękował: 727 razy
- Otrzymał podziękowań: 1169 razy
Re: Błąd zapłonu ? Uruchamiania ?
Ja bym zdecydowanie stawiał na akumulator. Piszesz, że nowy - ja miałem z Voyagerem tak, że po przejeździe z salonu siedziałem i "uczyłem się" gdzie co, klikałem po różnych opcjach tylko na akumulatorze, pół godziny, góra godzinkę, ale już jak chciałem zapalić i wjechać z podjazdu do garażu, to nawet nie próbował zakręcić. Po telefonie oczywiście przyjechał mobilny serwis, coś tam posprawdzał, potestował, odpalił od swojego akumulatora i w związku z brakiem sprawnej ładowarki - kazał przez kilka godzin pozostawić uruchomiony. Później już żadnych kłopotów nie było, więc nawet w nowych trafiają się problemy z zasilaniem. Bardzo często widać, że w salonie spod maski wystają kable do ładowarki, czyli że obsługa co jakiś czas doładowuje akumulatory samochodów z salonu, z placu pewnie też, tym bardziej, że te z salonu są często "testowane" przez klientów - chociażby światła, czy wygląd zegarów, oświetlenia, podświetlenia, a to przy odpowiedniej ilości także potrafi zużyć sporo prądu.Teo pisze: ↑07 gru 2020, 18:53Doszedl jeszcze inny objaw, a raczej byl od poczatku, tylko myslalem, ze to normalne - silnika nie da sie zgasic, jesli odpalilem go chwile temu. Tzn od uruchomienia trzeba poczekac ze 30 sekund, zeby sie dalo wylaczyc silnik.
I jak dzis bylem w serwisie, to przede wszystkim to zauwazyli i stwierdzili, ze wyglada sprawa na przycisk START, ktory byc moze robi jakies zwarcie lub cos nie tak z wiążką... Kurde, nowe auto, ledwo co odebrane (( Ja to mam pecha - a tak nei chcialem, zeby mi rozbierali wszystko.. juz oczami wyobrazni widze te trzeszczace plastiki z polamanymi uchytami Oby nie...
Podobno bledy w komputerze wskazuja wlasnie na to, ale mnie sie jakos wierzyc nie chce, bo to sie dzieje tylko jak auto jest dopiero co odpalone. Jak troche pojezdzi, to problemu nie ma, wiec co - wiązka sie odgina jak jest cieply silnik ?
Zobaczymy niedlugo.
Ta niemożność zgaszenia silnika, to pewnie zabezpieczenie przy wykryciu za małej ilości zgromadzonej w akumulatorze energii, aby wystarczyło co najmniej na następne uruchomienie. W opisie systemu Start / Stop także jest zastrzeżenie, że nie zadziała gdy silnik jest jeszcze nie rozgrzany lub jest za mało zgromadzonej energii (może nie uruchomić się). Tu pewnie to samo i dlatego ta konieczność odczekania, dziwi mnie tylko dlaczego tak krótko, bo przecież przez te wspomniane 30 sekund aż tyle nie da się naładować.
Przy nowym samochodzie serwis nigdy Ci nie powie, że w samochodzie masz za słaby akumulator, bo przecież od nich go kupiłeś i powinien być nówka nie śmigany, w pełni sprawny i naładowany. Radziłbym sprawdzić gdzie indziej specjalnym miernikiem jego sprawność - u nas w związku z zimą większość sprzedawców akumulatorów oferuje taką usługę za darmo - wychodzi sprzedawca z miernikiem, podłącza i po chwili ma wynik, czasami nawet z podaniem przybliżonej przyczyny, przy posiadaniu bardziej zaawansowanego / specjalistycznego modelu. Z tym, że klemy muszą być łatwo / bezpośrednio dostępne, bo u mnie wystaje tylko z 5 cm akumulatora z biegunem dodatnim (reszta jest ukryta w podszybiu) i już trzech się poddało z powodu wariujących wskazań ("minus" idzie przez karoserię, na przykład przez jakąś śrubę) i przez to fałszuje odczyty. Jeżeli nie masz takiej usługi u siebie, to spróbuj u jakiegoś znanego / dobrego auto-elektryka, za tą usługę pewnie majątku nie stracisz, a za to powinieneś dowiedzieć się czegoś więcej. Powinien także sprawdzić napięcie i prąd ładowania, tak na wszelki wypadek.
Jeśli byś się na to zdecydował, to bym prosił o wiadomość, co się udało ustalić, bo jestem ciekaw przyczyny i rozwiązania sprawy.
- Ocena: 5.26%
Hmmm, to dziwne, u mnie działa normalnie
- greg_the_lazy
- Posty: 423
- Rejestracja: 17 kwie 2018, 21:06
- Lokalizacja: Janki, Falenty Nowe
- Samochód: Ateca FR 1.4 TSI 7DSG - Rodium Grey
- Podziękował: 4 razy
- Otrzymał podziękowań: 27 razy
Re: Błąd zapłonu ? Uruchamiania ?
Teo: Nie masz Ty chłopie szczęścia do tego modelu z gamy Seata.... Może Ci pisany inny?
Jak tego też oddasz po paru miesiącach z powodu wad fabrycznych to zostaniesz memem forum.
Wysłane z mojego ONEPLUS A5000 przy użyciu Tapatalka
Jak tego też oddasz po paru miesiącach z powodu wad fabrycznych to zostaniesz memem forum.
Wysłane z mojego ONEPLUS A5000 przy użyciu Tapatalka
- Za ten post autor greg_the_lazy otrzymał podziękowanie:
- Teo (08 gru 2020, 14:03)
- Ocena: 5.26%
Ateca FR 1.4 TSI 7DSG - Rodium Grey