Tamta rzeka była manualna, ta automatyczna i... mimo wszystko jestem zadowolony na raziemczelny2401 pisze: ↑10 gru 2020, 12:56Nie wchodzi się dwa razy do tej samej rzeki.....Teo pisze: ↑10 gru 2020, 12:48Orzeczenie serwisu: przycisk START/STOP do wymiany. Co więcej, nie ma go nigdzie, nawet w magazynie centralnym, czekamy 2 tyg lub wiecej. Co ciekawe przycisk START/STOP od przedlifta nie pasuje do polifta.
A poza tym dwóch delaerów mi powiedzialo, ze w zyciu nie spotkali sie z awarią przycisku START/STOP... Jestem wybrańcem Seata
Błąd zapłonu ? Uruchamiania ?
-
- Posty: 493
- Rejestracja: 30 gru 2018, 0:09
- Samochód: 2.0 TSI
- Podziękował: 39 razy
- Otrzymał podziękowań: 22 razy
Re: Błąd zapłonu ? Uruchamiania ?
- sailor 88
- Posty: 1376
- Rejestracja: 27 maja 2017, 9:33
- Lokalizacja: Białystok
- Samochód: Nissan Qashqai E-POWER : był Seat Ateca 1,6TDI
- Podziękował: 85 razy
- Otrzymał podziękowań: 385 razy
Re: Błąd zapłonu ? Uruchamiania ?
Z pedału gazu też???
...Spieszmy się kochać diesel'e, tak szybko odchodzą...
-
- Posty: 381
- Rejestracja: 24 lip 2019, 10:17
- Samochód: LEON FR 2.0 TSI 190
- Podziękował: 10 razy
- Otrzymał podziękowań: 35 razy
Re: Błąd zapłonu ? Uruchamiania ?
Z początku DSG pracuje dobrze dopiero po paru tys. km robi się muł
-
- Posty: 381
- Rejestracja: 24 lip 2019, 10:17
- Samochód: LEON FR 2.0 TSI 190
- Podziękował: 10 razy
- Otrzymał podziękowań: 35 razy
Re: Błąd zapłonu ? Uruchamiania ?
W moim przypadku na początku skrzynia trzymała wyższe obroty silnika i żwawiej wykonywała redukcję. Teraz przy przebiegu 25 tys. km mocno trzeba deptać by wykonała redukcję i za wszelką cenę chce jechać na 7 biegu aż silnik "warczy" bo nie daje rady
-
- Posty: 2438
- Rejestracja: 20 sie 2020, 21:30
- Lokalizacja: Białystok
- Samochód: Ateca 1.5 DSG Xperience + Ford Galaxy
- Podziękował: 747 razy
- Otrzymał podziękowań: 1199 razy
Re: Błąd zapłonu ? Uruchamiania ?
Może w oprogramowaniu skrzyni zaimplementowana jest funkcja "uczenia się" stylu jazdy kierowcy i jak przez odpowiednio długi czas jeździ się spokojnie, to dalszą pracę dostosowuje do takiego właśnie stylu, a jak trzeba wykorzystać pełne możliwości, to idzie to delikatnie mówiąc opornie. U mnie (diesel bez DPF'a) na ostatnim badaniu technicznym diagnosta był przerażony pierwszymi wynikami pomiaru spalin, ale po kilku przegazowaniach i kłębach dymu pomiary już zmieściły się w normach. Spytał wtedy o styl jazdy i czy przypadkiem nie głównie krótkie, spokojne jazdy miejskie - no i wszystko stało się jasne. Poradził co jakiś czas wyjechać za miasto i utrzymać wyższe obroty przez 20 - 30 km żeby sterownik sobie "skasował pamięć".mczelny2401 pisze: ↑11 gru 2020, 8:39Z początku DSG pracuje dobrze dopiero po paru tys. km robi się muł
Hmmm, to dziwne, u mnie działa normalnie
- sailor 88
- Posty: 1376
- Rejestracja: 27 maja 2017, 9:33
- Lokalizacja: Białystok
- Samochód: Nissan Qashqai E-POWER : był Seat Ateca 1,6TDI
- Podziękował: 85 razy
- Otrzymał podziękowań: 385 razy
Re: Błąd zapłonu ? Uruchamiania ?
Nie ma i nigdy nie było możliwości "uczenia się" sterowników (silnika i skrzyni) stylu jazdy kierowców. Niestety, ten mit jest powielany do dnia dzisiejszego, a wywodzi się z konstrukcji i sposobu działania pierwszych sterowników ECU w autach. Niewielka moc obliczeniowa i sposób przechowywania niektórych danych w pamięci, uzależnione od zasilania (odpięcie klemy powodowało reset), wymagało dłuższego procesu adaptacji, czyli sczytywania i zapisywania danych z czujników i elementów wykonawczych. Po uruchomieniu silnik pracował na podwyższonych obrotach i rozpoczynał się proces adaptacji, który trwał różnie długo, przez kilkaset metrów jazdy, czasem kilka kilometrów lub nawet do rozgrzania silnika. Współczesne sterowniki czytają dane i odpowiadają na nie około 8 tyś. razy na minutę, więc proces adaptacji jest błyskawiczny i niezauważalny. Nawet po wgraniu nowego softu w serwisie, auto od razu jest gotowe do jazdy. ECU nie uczy się więc stylu jazdy, tylko na podstawie czujników nakłada na stałe mapy poprawki i wysyła dane do elementów wykonawczych.Misiek pisze: ↑11 gru 2020, 10:37Może w oprogramowaniu skrzyni zaimplementowana jest funkcja "uczenia się" stylu jazdy kierowcy i jak przez odpowiednio długi czas jeździ się spokojnie, to dalszą pracę dostosowuje do takiego właśnie stylu, a jak trzeba wykorzystać pełne możliwości, to idzie to delikatnie mówiąc opornie. U mnie (diesel bez DPF'a) na ostatnim badaniu technicznym diagnosta był przerażony pierwszymi wynikami pomiaru spalin, ale po kilku przegazowaniach i kłębach dymu pomiary już zmieściły się w normach. Spytał wtedy o styl jazdy i czy przypadkiem nie głównie krótkie, spokojne jazdy miejskie - no i wszystko stało się jasne. Poradził co jakiś czas wyjechać za miasto i utrzymać wyższe obroty przez 20 - 30 km żeby sterownik sobie "skasował pamięć".
A Twój diagnosta @Misiek miał rację i dobrze Ci doradzał, tylko źle zinterpretował zjawisko. Taki styl jazdy powoduje odkładanie się sadzy i innych produktów spalania w układzie wydechowym, a większa prędkość i dłuższa trasa to większe ciśnienie i temperatura spalin, co spowoduje wydmuchanie, wypalenie i oczyszczenie wydechu. Podwyższone obroty miałyby kasować pamięć?
- Ocena: 5.26%
...Spieszmy się kochać diesel'e, tak szybko odchodzą...
-
- Posty: 381
- Rejestracja: 24 lip 2019, 10:17
- Samochód: LEON FR 2.0 TSI 190
- Podziękował: 10 razy
- Otrzymał podziękowań: 35 razy
Re: Błąd zapłonu ? Uruchamiania ?
Również tak uważam że praca DSG nie zawsze jest taka sama i nigdy nie wiesz do końca jak się zachowa
- sailor 88
- Posty: 1376
- Rejestracja: 27 maja 2017, 9:33
- Lokalizacja: Białystok
- Samochód: Nissan Qashqai E-POWER : był Seat Ateca 1,6TDI
- Podziękował: 85 razy
- Otrzymał podziękowań: 385 razy
Re: Błąd zapłonu ? Uruchamiania ?
Z tym to się zgodzę, bo miałem DSG w poprzednim aucie, ale moja niczego się nie uczyła, była czasem nieprzewidywalna po prostu.mczelny2401 pisze: ↑11 gru 2020, 14:38Również tak uważam że praca DSG nie zawsze jest taka sama i nigdy nie wiesz do końca jak się zachowa
Może jest tak jak pisze @Frodo, bo co siedzi w najnowszych sterownikach, nie wiem. Tyle tylko, że to w/g mnie bez sensu. Ile trzeba, aby skrzynia (lub silnik, albo jedno i drugie)nauczyła się nawyków kierowcy? Ile uczy się stylu nowego kierownika. Może gdyby resetował się po każdym wyłączeniu zapłonu miałoby to sens, wystarczy rozpoznać sposób operowania pedałem gazu i zmienić algorytm skrzyni. Przecież z minuty na minutę może mi się zmienić sposób korzystania z auta...A dlaczego w instrukcji nic nie ma na ten temat?
- Ocena: 5.26%
...Spieszmy się kochać diesel'e, tak szybko odchodzą...
-
- Posty: 57
- Rejestracja: 09 lis 2020, 9:33
- Samochód: Ateca FR 2.0
- Podziękował: 0
- Otrzymał podziękowań: 3 razy
Re: Błąd zapłonu ? Uruchamiania ?
Mi podczas odbioru Tiguana też wspomniano o adaptacji skrzyni biegów DSG to stylu jazdy. I rzeczywiście zauważam to w codziennym użytkowaniu. U żony w Tiguanie 2.0 TSI skrzynia jest leniwa, u mnie w Atece 2.0 TSI czuć, że auto jest dynamiczniejsze - na pewno przyczynia się też do tego również różnica w masie obu aut.
-
- Posty: 493
- Rejestracja: 30 gru 2018, 0:09
- Samochód: 2.0 TSI
- Podziękował: 39 razy
- Otrzymał podziękowań: 22 razy
Re: Błąd zapłonu ? Uruchamiania ?
A wiesz, ze tu dziala jakos inaczej ? Mniej mi sie noga meczy... naprawde. nie jest idealnie, ale jest lepiej niz przy manualu. Ale jak cos to zrobie tak jak w manualu - kupie gąbkę i podloze pod pedal Gąbka przy manualu byla I DE AL NA !