Awaria systemu kontroli spalin

Ogólne dyskusje techniczne, opis problemów i usterek oraz ich sposoby ich rozwiązania
Wangrojv
Posty: 30
Rejestracja: 07 sie 2017, 14:47
Samochód: Seat Ateca FR 2.0 TDI
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 0

Awaria systemu kontroli spalin

Post autor: Wangrojv »

Czy ktoś z forumowiczów miał już podobny problem? Podczas przyspieszania prawdopodobnie poszedł biały dym i zapaliła się żółta kontrolka, która według książki oznacza "awaria systemu kontroli spalin". Czy problem może dotyczyć DPF i wystarczy go "przepchać" szybszą jazdą? Nadmienię tylko, iż kontrolka wypalania nie zapaliła się. Do serwisu mam 150km i wolałbym spróbować pierw samemu rozwiązać problem, bo dana awaria nie łapie się na assistance według Seata. (mój seat to 2.0 tdi 150km)



Sponsor

Awaria systemu kontroli spalin

Sponsor


Awatar użytkownika
sailor 88
Posty: 1371
Rejestracja: 27 maja 2017, 9:33
Lokalizacja: Białystok
Samochód: Nissan Qashqai E-POWER : był Seat Ateca 1,6TDI
Podziękował: 83 razy
Otrzymał podziękowań: 376 razy

Re: Awaria systemu kontroli spalin

Post autor: sailor 88 »

Wangrojv pisze:
19 sty 2021, 10:15
Czy ktoś z forumowiczów miał już podobny problem? Podczas przyspieszania prawdopodobnie poszedł biały dym i zapaliła się żółta kontrolka, która według książki oznacza "awaria systemu kontroli spalin". Czy problem może dotyczyć DPF i wystarczy go "przepchać" szybszą jazdą? Nadmienię tylko, iż kontrolka wypalania nie zapaliła się. Do serwisu mam 150km i wolałbym spróbować pierw samemu rozwiązać problem, bo dana awaria nie łapie się na assistance według Seata. (mój seat to 2.0 tdi 150km)
Rozwiązanie przyniesie odczytanie kodu błędu po podłączeniu testera do gniazda OBDII. Opisany objaw może świadczyć o awarii systemu SCR (katalizator Adblue), ale nie tylko.
Za ten post autor sailor 88 otrzymał podziękowanie:
Wangrojv (19 sty 2021, 18:44)
Ocena: 5.26%
...Spieszmy się kochać diesel'e, tak szybko odchodzą...

Wangrojv
Posty: 30
Rejestracja: 07 sie 2017, 14:47
Samochód: Seat Ateca FR 2.0 TDI
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 0

Re: Awaria systemu kontroli spalin

Post autor: Wangrojv »

sailor 88 pisze:
19 sty 2021, 11:58
Wangrojv pisze:
19 sty 2021, 10:15
Czy ktoś z forumowiczów miał już podobny problem? Podczas przyspieszania prawdopodobnie poszedł biały dym i zapaliła się żółta kontrolka, która według książki oznacza "awaria systemu kontroli spalin". Czy problem może dotyczyć DPF i wystarczy go "przepchać" szybszą jazdą? Nadmienię tylko, iż kontrolka wypalania nie zapaliła się. Do serwisu mam 150km i wolałbym spróbować pierw samemu rozwiązać problem, bo dana awaria nie łapie się na assistance według Seata. (mój seat to 2.0 tdi 150km)
Rozwiązanie przyniesie odczytanie kodu błędu po podłączeniu testera do gniazda OBDII. Opisany objaw może świadczyć o awarii systemu SCR (katalizator Adblue), ale nie tylko.
Dziękuję za odpowiedź. Podłączyłem tester do gniazda i wykazało dwa błędy, które zostały usunięte - P20B7 oraz P0038(50). Przejechałem się autem 10km i kontrolka ponownie nie zaświeciła się. Czy jest jakikolwiek sens w takim razie jechać do serwisu?

Awatar użytkownika
sailor 88
Posty: 1371
Rejestracja: 27 maja 2017, 9:33
Lokalizacja: Białystok
Samochód: Nissan Qashqai E-POWER : był Seat Ateca 1,6TDI
Podziękował: 83 razy
Otrzymał podziękowań: 376 razy

Re: Awaria systemu kontroli spalin

Post autor: sailor 88 »

Wangrojv pisze:
19 sty 2021, 18:47
Dziękuję za odpowiedź. Podłączyłem tester do gniazda i wykazało dwa błędy, które zostały usunięte - P20B7 oraz P0038(50). Przejechałem się autem 10km i kontrolka ponownie nie zaświeciła się. Czy jest jakikolwiek sens w takim razie jechać do serwisu?
Obserwuj, czy błąd (P20B7) nie pojawi się znowu, być może to tylko chwilowy brak styku w wiązce przewodów(kostka). Ale jeżeli pojawi się znowu polecałbym natychmiastowe udanie się do serwisu, gdyż dotyczy on układu podgrzewacza zbiornika Adblue, co przy ujemnych temperaturach może spowodować krystalizację roztworu mocznika (płyn Adblue krystalizuje poniżej -11,5*C) i uszkodzenie instalacji dozującej.
Drugi błąd (P0038) dotyczy sondy lambda i wydaje się być nie związany z pierwszym. Jeżeli wystąpił jednorazowo, też nie ma się czym przejmować. Ale obserwuj i za kilka dni zeskanuj ponownie sterowniki w poszukiwaniu błędów.
...Spieszmy się kochać diesel'e, tak szybko odchodzą...

Awatar użytkownika
Lava
Posty: 212
Rejestracja: 17 paź 2019, 9:12
Samochód: Seat ateca, 2.0 tsi 190 km, lava blue
Podziękował: 31 razy
Otrzymał podziękowań: 68 razy

Re: Awaria systemu kontroli spalin

Post autor: Lava »

sailor 88 pisze:
19 sty 2021, 21:39
Wangrojv pisze:
19 sty 2021, 18:47
Dziękuję za odpowiedź. Podłączyłem tester do gniazda i wykazało dwa błędy, które zostały usunięte - P20B7 oraz P0038(50). Przejechałem się autem 10km i kontrolka ponownie nie zaświeciła się. Czy jest jakikolwiek sens w takim razie jechać do serwisu?
Obserwuj, czy błąd (P20B7) nie pojawi się znowu, być może to tylko chwilowy brak styku w wiązce przewodów(kostka). Ale jeżeli pojawi się znowu polecałbym natychmiastowe udanie się do serwisu, gdyż dotyczy on układu podgrzewacza zbiornika Adblue, co przy ujemnych temperaturach może spowodować krystalizację roztworu mocznika (płyn Adblue krystalizuje poniżej -11,5*C) i uszkodzenie instalacji dozującej.
Drugi błąd (P0038) dotyczy sondy lambda i wydaje się być nie związany z pierwszym. Jeżeli wystąpił jednorazowo, też nie ma się czym przejmować. Ale obserwuj i za kilka dni zeskanuj ponownie sterowniki w poszukiwaniu błędów.
Przypomniał mi się mój golf 3 1.9 tdi zalało się olej i jazda 😁 Jakie blue jakie monczniki, co za porąbana technologia🤣🤣
2.0 tsi 190km, :D Sąd sądem, ale sprawiedliwość musi być po naszej stronie :D

Misiek
Posty: 2398
Rejestracja: 20 sie 2020, 21:30
Lokalizacja: Białystok
Samochód: Ateca 1.5 DSG Xperience + Ford Galaxy
Podziękował: 727 razy
Otrzymał podziękowań: 1169 razy

Re: Awaria systemu kontroli spalin

Post autor: Misiek »

Lava pisze:
19 sty 2021, 22:19
sailor 88 pisze:
19 sty 2021, 21:39
Wangrojv pisze:
19 sty 2021, 18:47
Dziękuję za odpowiedź. Podłączyłem tester do gniazda i wykazało dwa błędy, które zostały usunięte - P20B7 oraz P0038(50). Przejechałem się autem 10km i kontrolka ponownie nie zaświeciła się. Czy jest jakikolwiek sens w takim razie jechać do serwisu?
Obserwuj, czy błąd (P20B7) nie pojawi się znowu, być może to tylko chwilowy brak styku w wiązce przewodów(kostka). Ale jeżeli pojawi się znowu polecałbym natychmiastowe udanie się do serwisu, gdyż dotyczy on układu podgrzewacza zbiornika Adblue, co przy ujemnych temperaturach może spowodować krystalizację roztworu mocznika (płyn Adblue krystalizuje poniżej -11,5*C) i uszkodzenie instalacji dozującej.
Drugi błąd (P0038) dotyczy sondy lambda i wydaje się być nie związany z pierwszym. Jeżeli wystąpił jednorazowo, też nie ma się czym przejmować. Ale obserwuj i za kilka dni zeskanuj ponownie sterowniki w poszukiwaniu błędów.
Przypomniał mi się mój golf 3 1.9 tdi zalało się olej i jazda 😁 Jakie blue jakie monczniki, co za porąbana technologia🤣🤣
To niestety już prehistoria, teraz rządzi wyłącznie ekologia i coraz ostrzejsze normy. Szkoda tylko, że przez to radości z jazdy także mamy już coraz mniej.
Hmmm, to dziwne, u mnie działa normalnie :lol:

Wangrojv
Posty: 30
Rejestracja: 07 sie 2017, 14:47
Samochód: Seat Ateca FR 2.0 TDI
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 0

Re: Awaria systemu kontroli spalin

Post autor: Wangrojv »

Witam ponownie. W serwisie zdiagnozowali wadę podgrzewacza adblue, czyli tak jak kolega wcześniej wspominał. Dalsza jazda autem byłaby zagrożeniem dla innych podzespołów. Część musi przyjść z Niemiec, więc Ateca postoi w serwisie przez tydzień.

Wangrojv
Posty: 30
Rejestracja: 07 sie 2017, 14:47
Samochód: Seat Ateca FR 2.0 TDI
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 0

Re: Awaria systemu kontroli spalin

Post autor: Wangrojv »

Frodo pisze:
20 sty 2021, 20:10
Wangrojv pisze:
20 sty 2021, 19:50
Witam ponownie. W serwisie zdiagnozowali wadę podgrzewacza adblue, czyli tak jak kolega wcześniej wspominał. Dalsza jazda autem byłaby zagrożeniem dla innych podzespołów. Część musi przyjść z Niemiec, więc Ateca postoi w serwisie przez tydzień.
Chyba na piechotę donoszą... I to nawet głupich grzałek nie mogą mieć w Polsce na stanie... Dali chociaż darmowe auto zastępcze?
Grzałka osobno nie może przyjść, tylko muszą zrobić zamówienie zbiorowe. Dostałem volkswagena up o potężnej mocy 60km :lol:

Misiek
Posty: 2398
Rejestracja: 20 sie 2020, 21:30
Lokalizacja: Białystok
Samochód: Ateca 1.5 DSG Xperience + Ford Galaxy
Podziękował: 727 razy
Otrzymał podziękowań: 1169 razy

Re: Awaria systemu kontroli spalin

Post autor: Misiek »

Frodo pisze:
20 sty 2021, 20:10
Wangrojv pisze:
20 sty 2021, 19:50
Witam ponownie. W serwisie zdiagnozowali wadę podgrzewacza adblue, czyli tak jak kolega wcześniej wspominał. Dalsza jazda autem byłaby zagrożeniem dla innych podzespołów. Część musi przyjść z Niemiec, więc Ateca postoi w serwisie przez tydzień.
Chyba na piechotę donoszą... I to nawet głupich grzałek nie mogą mieć w Polsce na stanie... Dali chociaż darmowe auto zastępcze?
To zależy jak sobie to zorganizują żeby klient za długo nie czekał, bo u mnie w pracy (serwis między innymi Toshiba) jak zamówię części, których nie ma w magazynie w Warszawie, to składają trzy razy w tygodniu swoje centralne zamówienia do serwisu europejskiego i mam je na biurku nie po 1 - 2 dniach, tylko po 3, góra 4. Także da się, trzeba tylko choć trochę chcieć i nie być bacą :D .
Hmmm, to dziwne, u mnie działa normalnie :lol:

Wangrojv
Posty: 30
Rejestracja: 07 sie 2017, 14:47
Samochód: Seat Ateca FR 2.0 TDI
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 0

Re: Awaria systemu kontroli spalin

Post autor: Wangrojv »

Witam ponownie. Niestety ateca po dwóch godzinach od wyjazdu z serwisu ponownie się zepsuła (te same błędy) i tak już sobie stoi w serwisie kolejny tydzień.

ODPOWIEDZ