Wymiana tarcz hamulcowych w ASO.

Ogólne dyskusje techniczne, opis problemów i usterek oraz ich sposoby ich rozwiązania
VVojteck
Posty: 95
Rejestracja: 23 lis 2020, 20:37
Samochód: Renault
Podziękował: 0
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Wymiana tarcz hamulcowych w ASO.

Post autor: VVojteck »

Ktoś wymieniał? Jaki to koszt? Przeglądałem forum Tiguana i znalazłem wpis, że VW wycenił usługę na 5200+, przy czym ~ 4000 to koszt tarcz i klocków. Zbaraniałem. W Seacie cenią się podobnie?


Ateca 2.0 tsi 4x4 preFL



Sponsor

Wymiana tarcz hamulcowych w ASO.

Sponsor


Awatar użytkownika
sailor 88
Posty: 1371
Rejestracja: 27 maja 2017, 9:33
Lokalizacja: Białystok
Samochód: Nissan Qashqai E-POWER : był Seat Ateca 1,6TDI
Podziękował: 83 razy
Otrzymał podziękowań: 376 razy

Re: Wymiana tarcz hamulcowych w ASO.

Post autor: sailor 88 »

VVojteck pisze:
05 cze 2021, 8:50
Ktoś wymieniał? Jaki to koszt? Przeglądałem forum Tiguana i znalazłem wpis, że VW wycenił usługę na 5200+, przy czym ~ 4000 to koszt tarcz i klocków. Zbaraniałem. W Seacie cenią się podobnie?
Tej operacji nie warto robić w ASO, praktycznie każdy warsztat to ogarnia, a koszty części dużo mniejsze. Za komplet tarcz i klocków na obie osie zapłacisz 1000-1500 PLN, w zależności od marki. Nie znam cen w ASO SEAT'a, ale pewnie będzie podobnie. Przy okazji warto wymienić płyn hamulcowy!!!
...Spieszmy się kochać diesel'e, tak szybko odchodzą...

VVojteck
Posty: 95
Rejestracja: 23 lis 2020, 20:37
Samochód: Renault
Podziękował: 0
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Re: Wymiana tarcz hamulcowych w ASO.

Post autor: VVojteck »

sailor 88 pisze:
VVojteck pisze:
05 cze 2021, 8:50
Ktoś wymieniał? Jaki to koszt? Przeglądałem forum Tiguana i znalazłem wpis, że VW wycenił usługę na 5200+, przy czym ~ 4000 to koszt tarcz i klocków. Zbaraniałem. W Seacie cenią się podobnie?
Tej operacji nie warto robić w ASO, praktycznie każdy warsztat to ogarnia, a koszty części dużo mniejsze. Za komplet tarcz i klocków na obie osie zapłacisz 1000-1500 PLN, w zależności od marki. Nie znam cen w ASO SEAT'a, ale pewnie będzie podobnie. Przy okazji warto wymienić płyn hamulcowy!!!
Wiem, że w ASO drożej, ale zastanawia mnie skala. Zerknąłem na Allegro i poziom 1000 zł za części wydaje się osiągalny bez specjalnego oszczędzania. Skąd w ASO taka przebitka? Rozumiem drogą robociznę. Ale części?

Awatar użytkownika
sailor 88
Posty: 1371
Rejestracja: 27 maja 2017, 9:33
Lokalizacja: Białystok
Samochód: Nissan Qashqai E-POWER : był Seat Ateca 1,6TDI
Podziękował: 83 razy
Otrzymał podziękowań: 376 razy

Re: Wymiana tarcz hamulcowych w ASO.

Post autor: sailor 88 »

VVojteck pisze:
05 cze 2021, 12:09
Wiem, że w ASO drożej, ale zastanawia mnie skala. Zerknąłem na Allegro i poziom 1000 zł za części wydaje się osiągalny bez specjalnego oszczędzania. Skąd w ASO taka przebitka? Rozumiem drogą robociznę. Ale części?
Główny biznes ASO to nie sprzedaż aut, jak się powszechnie sądzi, ale serwis właśnie i to jest powodem zawyżania cen.
...Spieszmy się kochać diesel'e, tak szybko odchodzą...

VVojteck
Posty: 95
Rejestracja: 23 lis 2020, 20:37
Samochód: Renault
Podziękował: 0
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Re: Wymiana tarcz hamulcowych w ASO.

Post autor: VVojteck »

sailor 88 pisze:
VVojteck pisze:
05 cze 2021, 12:09
Wiem, że w ASO drożej, ale zastanawia mnie skala. Zerknąłem na Allegro i poziom 1000 zł za części wydaje się osiągalny bez specjalnego oszczędzania. Skąd w ASO taka przebitka? Rozumiem drogą robociznę. Ale części?
Główny biznes ASO to nie sprzedaż aut, jak się powszechnie sądzi, ale serwis właśnie i to jest powodem zawyżania cen.
Nie mam nic przeciwko, tyle że przy takim poziomie cenowym za prostą w sumie usługę ASO nie zarobi, bo odstraszy klientów. Ja na pewno pojadę gdzie indziej, jeśli miałbym dzięki temu zaoszczędzić ok 4k. przy podobnym lub wyższym poziomie jakości części. Mimo że wolałbym przepłacić w ASO. Czterokrotna różnica to jednak za dużo.


Ateca 2.0 tsi 4x4 preFL

Rafiner
Posty: 813
Rejestracja: 07 paź 2018, 19:02
Samochód: Seat Ateca 1.5 TSI DSG FR
Podziękował: 87 razy
Otrzymał podziękowań: 82 razy

Re: Wymiana tarcz hamulcowych w ASO.

Post autor: Rafiner »

ASO liczy na floty lub frajerów, ewentualnie bogatych leniuchów, którzy oddają auto i nic nie chcą wiedzieć co się dzieje tylko kartę przyłożą do czytnika.
Chociaż niektóre usługi są tylko 20-30% droższe, a gwarancja pewniejsza.
Jak kto woli, trzeba pytać porównywać i decydować.
Ja hamulce sam robie. :-)
Ateca 1.5 tsi DSG, Radium Grey, wersja FR + extrasy.

Misiek
Posty: 2398
Rejestracja: 20 sie 2020, 21:30
Lokalizacja: Białystok
Samochód: Ateca 1.5 DSG Xperience + Ford Galaxy
Podziękował: 727 razy
Otrzymał podziękowań: 1169 razy

Re: Wymiana tarcz hamulcowych w ASO.

Post autor: Misiek »

sailor 88 pisze:
05 cze 2021, 12:29
VVojteck pisze:
05 cze 2021, 12:09
Wiem, że w ASO drożej, ale zastanawia mnie skala. Zerknąłem na Allegro i poziom 1000 zł za części wydaje się osiągalny bez specjalnego oszczędzania. Skąd w ASO taka przebitka? Rozumiem drogą robociznę. Ale części?
Główny biznes ASO to nie sprzedaż aut, jak się powszechnie sądzi, ale serwis właśnie i to jest powodem zawyżania cen.
Taki proceder nie dotyczy wyłącznie samochodów, a w zasadzie wszystkiego, każdego sprzętu, który może się zepsuć, szczególnie elektroniki. Prawda jest taka, że gdyby nie psujące się sprzęty i serwis, to po kupnie tyle by nas widzieli, w sensie zarobku na nas. A tak da się jeszcze z klienta wycisnąć mniej lub więcej kasy. Inna sprawa, że swoją polityką cenową, szczególnie części, serwisy autoryzowane po prostu odstraszają od siebie. Weźmy dla przykładu telewizory - jakikolwiek podzespół (z tych większych) : płyta główna, zasilacz, czy matryca kosztują 2/3 ceny nowego lub nawet więcej, więc licząc ceny podzespołów składak kosztowałby kilka razy więcej niż nowy.
Hmmm, to dziwne, u mnie działa normalnie :lol:

e_slaw
Posty: 2
Rejestracja: 13 maja 2019, 14:43
Samochód: Seat Ateca Xcellence 1.4 TSI 150KM 4x4 man6
Podziękował: 0
Otrzymał podziękowań: 0

Re: Wymiana tarcz hamulcowych w ASO.

Post autor: e_slaw »

Witam wszystkich. Ostatnio robiłem w ASO hamulce przód i tył. Rzeczywiście jak otrzymałem wstępne wyliczenie wymiany tarcz i klocków, to było lekkie zdziwienie. Serwis oferował na przód tarcze oryginał (520zł/1szt) lub tarcze ekonomiczne (350zł/1 szt.), klocki oryginał 640zł/kpl lub klocki ekonomiczne za 280zł/kpl (tak je nazywał doradca, choc mówił że są to dobre zamienniki) do tego dochodzą nowe śruby mocujące 80zł i robocizna za wymianę 300zł przodu. Osobiście wziąłem tarcze eko i klocki oryginał (klocki tzw. 1 montażu w fabryce). Z tyłu też były wymieniane klocki i tarcze. Koszty wymiany takie same tj. 300zł, śruby 80zł. Cen klocków (były tylko klocki oryginał) i tarcz nie pamiętam, ale chyba było podobnie. Ale najważniejsza jest inna kwestia o której nikt z piszących o wysokich cenach części w ASO nie wspomniał. Za nim zdecydowałem się na ASO zadzwoniłem do jakiegoś sklepu z częściami do VW w trójmieście i zapytałem o oryginalne części. Miła pani ze sklepu zapisała VIN i odzwoniła po 10 min. Jakie było moje zdziwienie jak okazało się, że cena tzw. części oryginalnych pokrywała się idealnie z cenami z ASO. Z dobrymi zamiennikami było podobnie. Także nie zawsze obiegowe opinie o wysokich cenach za części w ASO się pokrywają. Oczywiście otwartą kwestią pozostaje robocizna, ale ja z ASO w Gdańsku jestem bardzo zadowolony, wiec nie szukałem innego warsztatu aby zaoszczędzić 200 czy 300zł.

VVojteck
Posty: 95
Rejestracja: 23 lis 2020, 20:37
Samochód: Renault
Podziękował: 0
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Wymiana tarcz hamulcowych w ASO.

Post autor: VVojteck »

e_slaw pisze:Witam wszystkich. Ostatnio robiłem w ASO hamulce przód i tył. Rzeczywiście jak otrzymałem wstępne wyliczenie wymiany tarcz i klocków, to było lekkie zdziwienie. Serwis oferował na przód tarcze oryginał (520zł/1szt) lub tarcze ekonomiczne (350zł/1 szt.), klocki oryginał 640zł/kpl lub klocki ekonomiczne za 280zł/kpl (tak je nazywał doradca, choc mówił że są to dobre zamienniki) do tego dochodzą nowe śruby mocujące 80zł i robocizna za wymianę 300zł przodu. Osobiście wziąłem tarcze eko i klocki oryginał (klocki tzw. 1 montażu w fabryce). Z tyłu też były wymieniane klocki i tarcze. Koszty wymiany takie same tj. 300zł, śruby 80zł. Cen klocków (były tylko klocki oryginał) i tarcz nie pamiętam, ale chyba było podobnie. Ale najważniejsza jest inna kwestia o której nikt z piszących o wysokich cenach części w ASO nie wspomniał. Za nim zdecydowałem się na ASO zadzwoniłem do jakiegoś sklepu z częściami do VW w trójmieście i zapytałem o oryginalne części. Miła pani ze sklepu zapisała VIN i odzwoniła po 10 min. Jakie było moje zdziwienie jak okazało się, że cena tzw. części oryginalnych pokrywała się idealnie z cenami z ASO. Z dobrymi zamiennikami było podobnie. Także nie zawsze obiegowe opinie o wysokich cenach za części w ASO się pokrywają. Oczywiście otwartą kwestią pozostaje robocizna, ale ja z ASO w Gdańsku jestem bardzo zadowolony, wiec nie szukałem innego warsztatu aby zaoszczędzić 200 czy 300zł.
Wyszło zatem ok. 2000 zł na zamiennikach, a nie 5500. Ciekawe co to za zamienniki, ale brzmi zdecydowanie lepiej.

Całkiem sensownie wyjdzie, jeśli przyjedziemy z własnymi gratami. Myślę, że wówczas będzie to kosztowało w granicach 1,5 kpln.

Rafiner
Posty: 813
Rejestracja: 07 paź 2018, 19:02
Samochód: Seat Ateca 1.5 TSI DSG FR
Podziękował: 87 razy
Otrzymał podziękowań: 82 razy

Re: Wymiana tarcz hamulcowych w ASO.

Post autor: Rafiner »

Podam na przykładzie amorów. Zazwyczaj w fabryce zakładają SACHS. Jak ASO mówi, że ma części z 1 montażu lub ori, to właśnie mają na myśli SACHS-a tylko w innym pudełku. Jak kupie w sklepie, to mam to samo. Nie ma w ASO części z 1 montażu czyli takich jakby zabranej z magazynu z fabryki. To są części robione przez tego samego dostawce, tylko mogą się różnić fabryką skąd pochodzą. Ja w Fabii miałem ori świece Bosch made in germany, a w ASO mieli ori Bosch, tylko made in russia w cenie 2 razy takiej, jak takich samych w intercarsie. Kupiłem finalnie NGK made in japan i sam zmieniłem. Tak więc części dzielą się na takie co założą w fabryce i takie dostępne w sklepach, przy założeniu, że ten sam producent.
Ateca 1.5 tsi DSG, Radium Grey, wersja FR + extrasy.

ODPOWIEDZ