Re: Wymiana tarcz hamulcowych w ASO.
: 12 kwie 2022, 11:38
Panowie, szybkie pytanko. 1700zl za komplet tarcz i klockow na przod i tyl (ATE, Brembo) z wymiana to przyzwoita cena czy naciagana?
Pierwsze w Polsce forum dyskusyjne fanów Seata Ateca i Cupry Ateca
https://www.ateca-klub.pl:443/forum/
https://www.ateca-klub.pl:443/forum/viewtopic.php?f=11&t=1401
Pytanko, też jestem po samodzielnej wymianie przodu, ale jak podszedłeś do wymiany z tyłu? Czym cofnełeś tłoczek?sylwek pisze:Witam. Wymieniałem własnoręcznie tarcze hamulcowe i klocki tył i przód . Serwis już w lutym ub.r. proponował wymianę za ok. 3000 PLN. Po pomiarach zdecydowałem się na użytkowanie jeszcze przez pół roku, do końca lipca Z przodu zakupiłem tarcze i klocki Ferodo z tyłu natomiast ATE. ...
ODB 11bartoleqq pisze: ↑30 sty 2023, 12:06Pytanko, też jestem po samodzielnej wymianie przodu, ale jak podszedłeś do wymiany z tyłu? Czym cofnełeś tłoczek?sylwek pisze:Witam. Wymieniałem własnoręcznie tarcze hamulcowe i klocki tył i przód . Serwis już w lutym ub.r. proponował wymianę za ok. 3000 PLN. Po pomiarach zdecydowałem się na użytkowanie jeszcze przez pół roku, do końca lipca Z przodu zakupiłem tarcze i klocki Ferodo z tyłu natomiast ATE. ...
Obd11 czy jakieś inne rozwiązanie?
I jeszcze jeszcze jedno pytanko z tyłem. Jaki tam jest klucz do tego? Widzę jakiś inbus i jakąś gwiazdkę? Znasz może ich oznaczenie, bo przód to standard, ale tył mnie trochę odrzucił przez problemy.
Też wymieniałem tylne klocki na ATE i nie ma śladów odbitych klocków na tarczach, tak jak to miałem na oryginalnych teraz tarcze się świecą i nie rysują jak poprzednio na dzień dzisiejszy przejechałem na nowych klockach 45 KKM i prawie nie ma śladów zużycia klocków co prawda jest mały rant na tarczach, ale jeszcze daleko im do wymiany myślę, że gdybym nadal miał klocki o jakości tych fabrycznie montowanych, to pewnie tarcze musiałbym już dawno wymienić.sylwek pisze: ↑29 sty 2023, 22:01Witam. Wymieniałem własnoręcznie tarcze hamulcowe i klocki tył i przód . Serwis już w lutym ub.r. proponował wymianę za ok. 3000 PLN. Po pomiarach zdecydowałem się na użytkowanie jeszcze przez pół roku, do końca lipca Z przodu zakupiłem tarcze i klocki Ferodo z tyłu natomiast ATE. Tarcze i klocki Ferodo znałem z zastosowania w busie więc zdecydowałem się na nie. W ich katalogu brak był odpowiednich tarcz na tył więc kupiłem ATE. Po pół roku użytkowania przód bez zastrzeżeń a tył podobnie jak na poprzednich, w trakcie zimy pojawiły się rysy i "obwódki" klocków, które przylegają do tarcz na postoju przy hamulcu ręcznym. Nie wygląda to fajnie ale ze względu na pochyłość mojego parkingu nie mogę pozostawić auta tylko "na biegu". Koszt części wyniósł ok.1100 PLN. Pozdrawiam
Dziękuję bardzo.Tomektr pisze:Klucz to typ Spline jak się nie mylę to rozmiar M14. Dostaniesz w Leroy Merlin za około 20zł.